Geef je mening over: De Nieuwe TV Gids op KPN iTV website

  • 21 September 2020
  • 156 reacties
  • 7979 keer bekeken
Geef je mening over: De Nieuwe TV Gids op KPN iTV website

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

156 reacties

Reputatie 7

wanneer komt deze weergave naar de app op de tablets als ook de app op de tv?

Goede vraag, ook ik zou dat sterk toejuichen.

Dit (klik) is wat @Paul_ er over schreef. :disappointed:

Ik krijg het niet meer voor elkaar om voor één zender de programma's onder elkaar te zetten. Dat kan wel op de smartphone (Android). Je scrollt je nu een versuffing om de programma's voor de avond te programmeren.

Graag ook mogelijkheid (terug, waarom verwijderd?) om vertikaal aan te kunnen zetten. Net als bij de ontvanger. Ook daar gebruik ik horizontaal NOOIT.

Reputatie 7

Ik krijg het niet meer voor elkaar om voor één zender de programma's onder elkaar te zetten. Dat kan wel op de smartphone (Android). Je scrollt je nu een versuffing om de programma's voor de avond te programmeren.

Ik ben bang dat die functionaliteit niet meer terug zal komen. Ik verwacht ook dat die functionaliteit in de app voor tablets gaat verdwijnen zodra ook daar de horizontale gids geïntroduceerd gaat worden.

 

Graag ook mogelijkheid (terug, waarom verwijderd?) om vertikaal aan te kunnen zetten. Net als bij de ontvanger. Ook daar gebruik ik horizontaal NOOIT.

Wij gebruiken de verticale gids juist nooit.

Reputatie 4
Badge

wanneer komt deze weergave naar de app op de tablets als ook de app op de tv?

Goede vraag, ook ik zou dat sterk toejuichen.

Dit (klik) is wat @Paul_ er over schreef. :disappointed:

Nou als we dan de KPN termijnen aanhouden. Heb meegedaan aan de pilot van de nieuwe TV menu’s en daar is met de feedback ook niets tot nauwelijks iets gedaan.

PeterG schreef: Ook daar gebruik ik horizontaal NOOIT.

wjb schreef: Wij gebruiken de verticale gids juist nooit.

Dit pleit er dus voor om op alle platforms beide mogelijk te maken. Net als op de decoder en nu (nog?) de smartphone.

Ik vind het nu via tv.kpn.com best onhandig.

Reputatie 4
Badge

Idd gewoon beide opties zodat elke gebruiker zelf de keuze heeft. Zo moeilijk hoeft dat niet te zijn.

men daarbij op alle platforms gelijk!

IK heb een paar weken geklaagd dat ik regelmatig geen opgenomen programma’s kan terug kijken.

daar is nog steeds niets aan verandert .

ik begin steeds vaker spijt te krijgen van mijn overstap van ZIGGO naar KPN..

wanneer kan ik weer op een storing vrij KPN.????????

Reputatie 5
Badge +2

Ik mis een ‘aanwijslijn’ vanaf ‘NU’ vertikaal naar beneden. Heel moeilijk nu om exact te zien wat reeds geweest is en wat nog moet komen. (zeker met die rare van keur verlopende balkjes)
Dun wit lijntje zou mooi zijn.

Ook storend: gids gaat niet vloeiend over in de volgende dag: na 24:00 uur is er niets meer, en sprint dan naar de volgende dag. Heel irritant voor ‘overlopende’ programma’s.
(je mist zo ook het totaaloverzicht)
 

Reputatie 7

Ik mis een ‘aanwijslijn’ vanaf ‘NU’ vertikaal naar beneden. Heel moeilijk nu om exact te zien wat reeds geweest is en wat nog moet komen. (zeker met die rare van keur verlopende balkjes)
Dun wit lijntje zou mooi zijn.

Maar je zit toch juist aan dat van kleur verlopende balkje welk programma nu live is.

Reputatie 5
Badge +2

Balkje verloopt langzaam van kleur. Maakt moeilijker om te zien waar de ‘scheidslijn’ precies ligt, en ook zinloos. Warom niet gewoon een wit balkje?

Reputatie 7

Balkje verloopt langzaam van kleur. Maakt moeilijker om te zien waar de ‘scheidslijn’ precies ligt, en ook zinloos. Warom niet gewoon een wit balkje?

Maar per zender is er maar één uitzending met zo'n gekleurd balkje, alle andere uitzendingen hebben geen balkje. Daardoor zie je mijns inziens dus in één oogopslag welke uitzending nu live uitgezonden wordt!

Reputatie 5
Badge +2

Waarom zou je een langzaam van kleur verlopend balkje nemen of willen??? Het is totaal zinloos en het einde van het balkje is zo moeilijker te zien. Je moet een programma maken waar je makkelijk mee werkt.
Gewoon een egaal gekleurd balkje met een duidelijke kleur is veel duidelijker.

Leuk voor de programmeur om zoiets te maken, maar lastig voor de gebruiker...

Reputatie 7

Waarom zou je een langzaam van kleur verlopend balkje nemen of willen??? Het is totaal zinloos en het einde van het balkje is zo moeilijker te zien. Je moet een programma maken waar je makkelijk mee werkt.

Gewoon een egaal gekleurd balkje met een duidelijke kleur is veel duidelijker.

Leuk voor de programmeur om zoiets te maken, maar lastig voor de gebruiker...

Dus jij zit op het onderstaande scherm moeilijk welke uitzendingen NU live uitgezonden worden?

Het gekleurde gedeelte geeft aan welk deel geweest is en het grijze gedeelte het nog komende deel.

Die kleuren hebben mijns inziens wel degelijk een meerwaarde.

Reputatie 5
Badge +2

Wat mag de meerwaarde van de verlopende kleur dan wel zijn? (behalve onduidelijkheid dan… :relaxed: )
Vind je dit ook niet een stuk makkelijker te interpreteren?:

 

 

Reputatie 7

Wat mag de meerwaarde van de verlopende kleur dan wel zijn? (behalve onduidelijkheid dan… :relaxed: )
Vind je dit ook niet een stuk makkelijker te interpereteren?:

 

 

Dat vind ik er dus absoluut niet uit zien, het doet echt pijn aan mijn ogen.

Het past ook absoluut niet in de huisstijl van KPN.

Ik snap donders goed waarom gekozen heeft voor die van groen naar blauw overlopende balk. 

Reputatie 5
Badge +2

Ik snap donders goed waarom gekozen heeft voor die van groen naar blauw overlopende balk. 

Waarom dan???
Maak desnoods de balk groen, dan is iedereen tevreden (het moet juist opvallen / eruit springen. ‘Pijn aan je ogen” zal ook wel meevallen. ‘t Is tenslotte een tv gids, geen Rembrand waar je uren naar kijkt… (gids moet functioneel zijn)
Het blauw aan het eind van de balkjes is maar moeilijk van het grijs te onderscheiden. Je hebt signaalkleuren nodig zodat je in 1 oogopslag ziet wat er momenteel speelt.

Reputatie 7

Ik snap donders goed waarom gekozen heeft voor die van groen naar blauw overlopende balk. 

Waarom dan???
Maak desnoods de balk groen, dan is iedereen tevreden (het moet juist opvallen / eruit springen. ‘Pijn aan je ogen” zal ook wel meevallen.

Nee, dat geel doet echt pijn aan mijn ogen, ik moet er echt niet aan denken dat een designer zou kiezen voor een dergelijke kleur. Helemaal groen is tot daaraan toe maar ik heb persoonlijk geen enkel probleem met dat van groen naar blauw verlopende ik denk zelfs dat het rustiger (minder afleidend) is dan helemaal groen.

Reputatie 5
Badge +2

Het moet juist afleidend zijn en opvallen, dat is het hele doel van het balkje.

Reputatie 5
Badge +3

@nadia, Erg jammer dat ik geen enkele reactie krijg op mijn vraag enige tijd terug wat er na de laatste update van het menu nu exact  verandert is. Zo gek is het toch niet om bij een update de aanpassingen te communiceren met de klanten?

Op dit moment ervaar ik in het verlengde van de laatste update een merkbare vertraging in het oproepen van de gids en het schakelen tussen programma’s. 

Ik beschik over een Arris 5252 VIP 

 

Reputatie 5
Badge +2

Op dit moment ervaar ik in het verlengde van de laatste update een merkbare vertraging in het oproepen van de gids

Ik vind dat nog heeel netjes en zacht uitgedrukt… :grinning:

Reputatie 7

Het moet juist afleidend zijn en opvallen, dat is het hele doel van het balkje.

Nee, het moet je niet afleiden van wat er verder in de gids staat maar je wel genoeg duidelijkheid geven over de lopende uitzendingen. Dat is mijns inziens precies wat er met het huidige kleurgebruik bewerkstelligd wordt.

Reputatie 7

@nadia, Erg jammer dat ik geen enkele reactie krijg op mijn vraag enige tijd terug wat er na de laatste update van het menu nu exact  verandert is. Zo gek is het toch niet om bij een update de aanpassingen te communiceren met de klanten?

Op dit moment ervaar ik in het verlengde van de laatste update een merkbare vertraging in het oproepen van de gids en het schakelen tussen programma’s. 

Ik beschik over een Arris 5252 VIP 

Dit topic gaat niet over de gids op jouw TV ontvanger maar over de gids op https://tv.kpn.com.

In het topic "KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu" kan je alles lezen over het menu op jouw TV ontvanger.

IK heb een paar weken geklaagd dat ik regelmatig geen opgenomen programma’s kan terug kijken.

@Peter Smit 

Neem je dan soms op via de decoder van de HDglas kanalen 661 t/m 670? Dan kan je dié opnamen inderdaad, nog steeds, niet via de website of apps kijken.

Reputatie 5
Badge +2

Goed, een groen balkje dan voor je gevoelige oogjes… :relaxed:
Dat is ‘rustgevend’ en valt toch op. Die in kleur verlopende balkjes zijn shit.

 

 

De lopende uitzending is lichter grijs dan de rest en er staat een "verloopbalkje” onder én het staat onder nu. Wat is dáár nou weer niet duidelijk aan. Die streepjes zoals jij ze maakt in je screenshot zijn ook knap onrustig. Is dat hoe jij het zou ontwikkelen? Dan zou er ook veel bezwaar komen en hoe zou je daar mee omgaan???