Geef je mening over: De Nieuwe TV Gids op KPN iTV website

  • 21 September 2020
  • 156 reacties
  • 7979 keer bekeken
Geef je mening over: De Nieuwe TV Gids op KPN iTV website

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

156 reacties

Reputatie 5
Badge +2

Ik maak al heel lang hsrd/software, klachten zijn echt zelden. (gewoon omdat ik dit soort rariteiten niet maak… :relaxed: ). Kwestie van gezond verstand gebruiken.

Niemand heeft me nog de betekenis of meerwaarde van dat kameleon balkje kunnen verklaren of uitleggen (terwijl dat wel werd aangevoerd eerder)

Cosmetische effecten mogen nooit vermindering van de bruikbaarheid geven. Een ‘massief’ balkje is duidelijker als een gecamoufleerde, punt.

Reputatie 7

Een ‘massief’ balkje is duidelijker als een gecamoufleerde, punt.

Maar je wil juist niet dat alle aandacht naar die balkjes gaat want de gids gaat helemaal niet over die balkjes maar over de uitzendingen die eerder, nu of later uitgezonden zijn/worden.

Reputatie 5
Badge +2

Dan moet ik toch juist weten hoe lang ik nog kan kijken en of dat uberhaupt nog zinvol is?
(als er nog een paar minuten resten heeft het geen zin om nog te gaan kijken)

Nog steeds geen verklaring van de meerwaarde van het gekleurde balkje… :relaxed:

Reputatie 7
Badge +25

Nog steeds geen verklaring van de meerwaarde van het gekleurde balkje… :relaxed:

Wat veel berichten worden er geschreven over de kleuren van een balkje zeg…:anguished:  De kleuren passen in de huisstijl (groen en blauw), meer is het niet.  Volgens mij is het overduidelijk tot waar het nu afspeelt; waar het blauwe stopt... Helemaal groen is ook duidelijk hoor (geel is lelijk), maar daar is dus niet voor gekozen. 

Duidelijk?

 

Reputatie 5
Badge +2

Vreemd vind ik dat de vertikale ‘NU” lijn er wel is bij de ‘gewone’ itv versie (kabel) en niet in de webversie.
Enige uniformiteit zou handig zijn…

Groen balkje is duidelijker

Reputatie 7

Groen balkje is duidelijker

In kleur verlopend balkje is mijns inziens rustiger, minder afleidend en past goed bij de huisstijl.

Reputatie 5
Badge +2

Minder duidelijk, maar kan ik ook wel mee leven, als de vertikale lijn dan maar erbij komt...

Reputatie 7

Minder duidelijk, maar kan ik ook wel mee leven, als de vertikale lijn dan maar erbij komt...

Ik ben bang dat dat niet zal gaan gebeuren immers de horizontale balken geven de voortgang al aan en de overgang van blauw naar grijs is NU. Ik vind het perfect zo, niets aan veranderen.

Groen balkje is duidelijker

 en past goed bij de huisstijl.

Als dat het doel zou zijn, dan is er echt iets goed fout zijn. Het is een pagina om te gebruiken, niet om KPN te promoten. (Ik heb overigens geen moeite met de kleuren in dit huidige menu. Ik zou best willen dat het er ook zo op de TV via de STB uitzag en functioneerde).

Reputatie 7
Badge +25

Groen balkje is duidelijker

 en past goed bij de huisstijl.

Als dat het doel zou zijn, dan is er echt iets goed fout zijn. Het is een pagina om te gebruiken, niet om KPN te promoten. (Ik heb overigens geen moeite met de kleuren in dit huidige menu. Ik zou best willen dat het er ook zo op de TV via de STB uitzag en functioneerde).

Als je kleuren gebruikt die in een bepaalde huisstijl passen, betekent niet dat dat het doel is. Betekent alleen dat het bij het merk past…

Fijn dat je geen moeite hebt met deze nieuwe gids. :ok_hand_tone4:

Reputatie 1

Ik vind de app fijn in gebruik, echter vraag ik me af waarom jullie de zenders die alleen te zien zijn op de TV box toch toevoegen aan de zenderlijst. (los daarvan mogen er nog steeds meer zenders toegankelijk worden op de app).  (ik snap dat de ITV app op de TV dit ook kan laten zien, het gaat me voornamelijk om de andere apps.)

Reputatie 7

Die andere zenders worden in de iTV app getoond zodat je wel opnames kunt inplannen.

Werkt nog steeds niet heel echt gebruiksvriendelijk. Favorieten worden om de zoveel tijd leegegooid.

Reputatie 7

Bedankt voor je feedback, @Marc84. Dat is mega irritant! Welke browser gebruik je voor het openen van iTV online?  

Bedankt voor je feedback, @Marc84. Dat is mega irritant! Welke browser gebruik je voor het openen van iTV online?  

Chrome en Safari

Reputatie 7

Hey @Marc84, bedankt voor de extra informatie. De lijst met favoriete programma's worden nu nog bewaard in de lokale opslag van je browser. De local storage onthoudt jouw voorkeuren wanneer je weer terugkeert naar een website zoals: tv.kpn.com. Wanneer je jouw browsergegevens opschoont worden ook je favorieten verwijderd. Misschien gebeurt dit zonder dat je er erg in hebt, bijvoorbeeld door antimalware programma's als : Hitman Pro (hmp) of iets dergelijks. Klopt dat?

Hey @Marc84, bedankt voor de extra informatie. De lijst met favoriete programma's worden nu nog bewaard in de lokale opslag van je browser. De local storage onthoudt jouw voorkeuren wanneer je weer terugkeert naar een website zoals: tv.kpn.com. Wanneer je jouw browsergegevens opschoont worden ook je favorieten verwijderd. Misschien gebeurt dit zonder dat je er erg in hebt, bijvoorbeeld door antimalware programma's als : Hitman Pro (hmp) of iets dergelijks. Klopt dat?

Ik heb inderdaad automatisch opschonen aan staan. Vreemd dat dergelijke info in mijn eigen browsercache wordt bewaard en niet in je KPN profiel. Daarnaast mis ik wel een kijklijst, zodat je Films welke je nog eens wilt kijken kunt opslaan.

Reputatie 7

De lijst met favoriete programma's worden nu nog bewaard in de lokale opslag van je browser.

Wat bedoel je hiermee, zijn er dan plannen om dit centraal op te gaan slaan?

Zo ja, hebben jullie dan alle pro's en con's op een rijtje gezet?

Krijgen we dan ook eindelijk een login per gezinslid en niet meer per huishouden zodat er geen gevecht ontstaat tussen mij en mijn dochter over de favorietenlijst?

 

Vreemd dat dergelijke info in mijn eigen browsercache wordt bewaard en niet in je KPN profiel.

Ik moet er niet aan denken dat dit in het KPN profiel opgeslagen wordt tenzij dit of gekoppeld is aan een login van het gezinslid of gekoppeld is aan het apparaat.

Mijn favorietenlijst is immers anders dan die van mijn vrouw en kinderen.

Wat is er toch Chinees aan de titel van dit topic?

Geef je mening over: De Nieuwe TV Gids op KPN iTV website

En dan ook nog even:

Heel irritant dat het alleen horizontaal is. Je scrollt je (horizontaal) steeds een ongeluk als je een avondje wil inplannen.
Waarom niet net als op de smartphone app en de decoder omschakelbaar?

Reputatie 7

Weten jullie of en zo ja wanneer, de horizontale gids ook beschikbaar zal komen in de iTV app van KPN? @TV Apps Team?

 

Het schermpje van een smartphone is er sowieso te smal voor aangezien je de phone in dat scherm alleen rechtop kunt gebruiken. Tenzij ze dat ook met landscape mogelijk maken.

Maar op een tablet moet het gewoon kunnen lijkt mij. Dacht eerlijk gezegd dat dat al zo was.

Reputatie 7

Maar op een tablet moet het gewoon kunnen lijkt mij. Dacht eerlijk gezegd dat dat al zo was.

Nee, dat is helaas nog niet zo.

 

Hmm, typisch.

Reputatie 4
Badge

Weten jullie of en zo ja wanneer, de horizontale gids ook beschikbaar zal komen in de iTV app van KPN? @TV Apps Team?

 

De nieuwe gids werkt zeer fijn, alleen zeer jammer dat dit nog niet beschikbaar is in de app (mobiel/tablet) als ook op de app op de smart tv's (Samsung en LG).

 

Wie gaat/gaan er over het beeld bij zoeken op de interaktieve tv? Sinds kort hebben ze het beeld opgeleukt en krijg je een foto van de programmamakers te zien als je in de gids op een bepaald programma staat. Geweldig! Maar niet altijd aktueel. Ik vraag me af: Waarom halen jullie dit aan de hand zonder het bij te houden en te aktualiseren!? De gegevens zullen jullie wel krijgen van de programmamakers, maar blijkbaar werkt dat niet altijd.

Buitenhof bijvoorbeeld, het informatieve tv-programma op zondagmiddag, wordt nu afwisselend gepresenteerd door Pieter-Jan Hagens en Twan Huys. Maar op jullie foto staan nog drie voormalige presentatoren (Diana Matroos, Jort Kelder, Paul Witteman). Is er dan niemand die kijkt en dat weet en dat bijhoudt? 

Dom en het maakt een indruk van ongeïnteresseerdheid en versleten en achterhaald, wel iets willen opleuken maar er niet in investeren. Voor de rest vind ik de nieuwe huisstijl tamelijk waardeloos, bij het agressieve af al die felle cijfers. De beelden die ik bij andere aanbieders zag vind ik veel rustiger.

frits ubels (74), zaandam