Geef je mening over: De Nieuwe TV Gids op KPN iTV website

  • 21 September 2020
  • 156 reacties
  • 7974 keer bekeken
Geef je mening over: De Nieuwe TV Gids op KPN iTV website

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

156 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Wauw, wauw, wauw! Wat een positieve reacties, dit hadden we niet durven dromen :heart_eyes: . En ook super goede feedback, waar we graag mee aan de slag gaan!

 

Deze vrijdag zitten we  met elkaar samen om te bepalen welke punten we meenemen in de volgende sprint, dus blijf vooral jullie feedback posten in dit topic want dit is onze inspiratiebron :wink:

Nieuwe interface biedt mij niks nieuws en zeker niet “ overzichtelijker en makkelijker” 

half scherm gevuld met info waar je naar kijkt dus wat je wilt weten wordt onderin je beeld gepropt. Ook heb je geen viewbox meer van je huidige zender.

ik word er in ieder geval niet blij van, waarom toch veranderen om te veranderen

Reputatie 7

Nieuwe interface biedt mij niks nieuws en zeker niet “ overzichtelijker en makkelijker” 

half scherm gevuld met info waar je naar kijkt dus wat je wilt weten wordt onderin je beeld gepropt. Ook heb je geen viewbox meer van je huidige zender.

ik word er in ieder geval niet blij van, waarom toch veranderen om te veranderen

Ik denk dat je in het verkeerde topic reageert, dit topic gaat over de site https://tv.kpn.com en niet over de gids op de TV ontvanger.

Nieuwe interface biedt mij niks nieuws en zeker niet “ overzichtelijker en makkelijker” 

half scherm gevuld met info waar je naar kijkt dus wat je wilt weten wordt onderin je beeld gepropt. Ook heb je geen viewbox meer van je huidige zender.

ik word er in ieder geval niet blij van, waarom toch veranderen om te veranderen

Ik denk dat je in het verkeerde topic reageert, dit topic gaat over de site https://tv.kpn.com en niet over de gids op de TV ontvanger.

Aha ik vond t al te positief. Er is dus ook een forum over de gids, die zoek ik op

Reputatie 7
Badge +22

Dit ziet er wel gelikt uit. Ik ben hier wel tevreden mee:

Als je programma aanklikt: “Hardcore Pawn”

Dan kun je hem gelijk kijken als je op: “Nu kijken.”

In eerste instantie zie ik geen problemen.

Ik heb inmiddels de nieuwe versie. Op de laptop valt het allemaal mee in windows 10 maar op de TV vind ik het heel vervelend. Vooral vervelend is het feit dat je geen serie opname meer kunt instellen. Ik kan het tenminste nergens meer vinden. Dat zou op zijn minst weer geactiveerd moeten worden.

Reputatie 7

Vooral vervelend is het feit dat je geen serie opname meer kunt instellen.

Dat kan gewoon nog hoor, je krijgt de keuze of je de aflevering of de serie wilt opnemen.

Dit is zowel op de TV ontvanger als op de site.

Jammer dat ik nog steeds geen voorkeurzenders kan instellen.

Ik zoek me gek in die ± 90 kanalen.

Er bestaan volgens mij geen  TV's meer waar geén voorkeurkanalen op zitten.

Maar bij KPN is het nog steeds niet mogelijk je eigen voorkeuren in te stellen'.

Jammer Ton

Nee hoor WJB, niet op alle zenders. Bijv. NPO 1, 2 en 3 niet.

 

Reputatie 4
Badge +1

Ik ben heel erg tevreden over de nieuwe TV gids. Vooral met het zowel horizontaal als verticaal kunnen scrollen door de gids (Firefox en muis met deze functie).

Reputatie 7

Nee hoor WJB, niet op alle zenders. Bijv. NPO 1, 2 en 3 niet.

Als ik op NPO 1 bijvoorbeeld "Op1" wil gaan opnemen dan krijg ik in de iTV app, op de iTV site en op de TV ontvanger de keuze om de uitzending op te nemen of de hele serie.

iTV site:

 

iTV app:

 

TV ontvanger:

 

Reputatie 7
Badge +10

@Karolientje 

Kan hier ook

 

 

Ik heb de TV ontvanger herstart. Nu zie ik de mogelijkheid wel. Dank voor jullie input in deze. Alleen nog niet op de laptop.

 

Reputatie 5
Badge +5

Beste KPN,

Eerste snelle indruk (Firefox, Linux): Erg veel op het scherm, maar dat is wennen. Misschien te veel voor mensen met mindere ogen.

Suggestie: met muis op de tijdbalk: tijd  in/uit-zoomen  zodat de korte programma’s beter zichtbaar zijn en het scherm wat leger wordt.

Zoekfunctie lijkt heel goed, bij de oude interface was het redelijk moeizaam om zenders “verderop” te bereiken.

Suggestie: check box om zenders weg te filteren die niet op de PC te bekijken zijn.

Dag < vandaag: Check box om zenders weg te filteren die niet terug te kijken zijn.

Succes en met vriendelijke groeten,

 

 

 

 

Radio zenders i.d. gids van tv.kpn.com heeft geen enkele zin zolang je  ze daar in niet kunt beluisteren. Opnemen radio kan ook niet.

Reputatie 7
Badge +22

Ik mis de gids wel in de app, vooral bij de iPad. Hopelijk gaat @TV Apps Team hier ook aan werken als de website is afgerond. :wink:

Persoonlijk vind ik de gids in kolommen duidelijker. Je ziet de titels van de programma's beter en wat er op dit moment wordt uitgezonden.

Ik zie het nu pas, maar erg fijn dat de zendernummers er in staan (of was dat al?).

Viel me op doordat ik maar niet verder kwam dan NPO 1 t/m RTL 7 (zonder muis met scrollwiel). Toen vielen de nummer me op. En je kunt niet alleen een zendernaam maar ook het zendernummer gebruiken in ‘zoeken’. Prima!

Met muis kun je wel scrollen, maar zonder dus met geen mogelijkheid. Dan kun je zendernaam of -nummer gebruiken dus.

Reputatie 7
Badge +7

Ik zie het nu pas, maar erg fijn dat de zendernummers er in staan (of was dat al?).

Viel me op doordat ik maar niet verder kwam dan NPO 1 t/m RTL 7 (zonder muis met scrollwiel). Toen vielen de nummer me op. En je kunt niet alleen een zendernaam maar ook het zendernummer gebruiken in ‘zoeken’. Prima!

Met muis kun je wel scrollen, maar zonder dus met geen mogelijkheid. Dan kun je zendernaam of -nummer gebruiken dus.

Ah, ik zie het nu ook pas. Is inderdaad erg handig.

Reputatie 7
Badge +7

Ik zie het nu pas, maar erg fijn dat de zendernummers er in staan (of was dat al?).

Viel me op doordat ik maar niet verder kwam dan NPO 1 t/m RTL 7 (zonder muis met scrollwiel). Toen vielen de nummer me op. En je kunt niet alleen een zendernaam maar ook het zendernummer gebruiken in ‘zoeken’. Prima!

Met muis kun je wel scrollen, maar zonder dus met geen mogelijkheid. Dan kun je zendernaam of -nummer gebruiken dus.

Zendernummers zijn nieuw, evenals inderdaad ook het zoeken daarop. Wel zo handig voor onze klanten die de nummers uit het hoofd kennen vanuit de settopbox was ons idee.

Geen scrollwieltje? Probeer je pijltjestoetsen eens?! :wink:

Geen scrollwieltje? Probeer je pijltjestoetsen eens?!

Ah-A. En B en C…. *shame*.

Maar het scrollt wel snel. Enkele keren kort drukken het devies.

Nu nog zendernummers in de app op m'n Samsung phone, want daar zoek en scoll ik me een versuffing. Bv helemaal naar Fox Sports 2 t/m 6...

Waarom wordt de interface van dit nieuwe tv gids niet geimplementeerd in  het vernieuwen van de interface van de tv ontvangers? Blauw is nou niet echt conform jullie huisstijl tov de tv gids interface.

Beste, 

Sinds de overgang naar de nieuwe tv-gids ben ik steeds in de war. Ik vind het er totaal niet logisch uitzien. Erg onoverzichtelijk, veel te klein. Zou graag een update zien waarin het er weer wat strakker en duidelijker uitziet. Waarom eigenlijk deze verandering? Ik vind dat als je zoiets maakt je een intuïtieve layout moet ontwikkelingen een die de gebruiker direct snapt. Dat is de KPN totaal niet gelukt met deze update. Heel jammer.

Reputatie 7

Beste, 

Sinds de overgang naar de nieuwe tv-gids ben ik steeds in de war. Ik vind het er totaal niet logisch uitzien. Erg onoverzichtelijk, veel te klein. Zou graag een update zien waarin het er weer wat strakker en duidelijker uitziet. Waarom eigenlijk deze verandering? Ik vind dat als je zoiets maakt je een intuïtieve layout moet ontwikkelingen een die de gebruiker direct snapt. Dat is de KPN totaal niet gelukt met deze update. Heel jammer.

Maar dan zet je de gids toch terug in zijn oorspronkelijke vorm, dan verandert er helemaal niets.

Reputatie 2

ben blij met de nieuwe gids, is een stuk overzichtelijker en vooral het crolled veel sneller !