Geef je mening over: De Nieuwe TV Gids op KPN iTV website

  • 21 September 2020
  • 156 reacties
  • 7974 keer bekeken
Geef je mening over: De Nieuwe TV Gids op KPN iTV website

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

156 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Naar aanleiding van de eerste opmerkingen hadden we meteen al een scroll-to-top button ontwikkeld, deze is afgelopen maandag live gegaan. Verder wisten we natuurlijk al dat favorieten een gewilde functionaliteit was, dat werd hier ook nog even haarfijn duidelijk gemaakt, terecht! Dit zal waarschijnlijk binnen een week ook beschikbaar zijn voor jullie in de web-app.

Dank voor de feedback allen, we werken ook komende sprints nog door aan de nieuwe TV Gids, dus laat je vooral ook verder horen, wellicht zie je jouw advies ook snel terug, zoals de scroll-to-top button van @Giant2000. We releasen meestal elke twee weken wel verbeteringen en/of nieuwe functies.

Reputatie 7

Komen deze verbeteringen ook naar de iTV app immers een horizontale gids zou ik op mijn tablet ook heel graag willen zien.

Reputatie 7
Badge +25

Komen deze verbeteringen ook naar de iTV app immers een horizontale gids zou ik op mijn tablet ook heel graag willen zien.

Op termijn waarschijnlijk wel, maar nu nog niet.

Reputatie 7

Erg onhandig, omslachtig, soms moet je 1 knop extra indrukken om programma te bekijken, terugkijken geeft foutmelding.

Ook jij hebt het waarschijnlijk over het nieuwe menu op de TV ontvanger, maar dit topic gaat over de gids op de site https://tv.kpn.com.

Het nieuwe menu werkt in Google Chrome beduidend beter dan het oude menu. Het is veel stabieler geworden, vooral met vooruit kijken in de komende dagen.
Er is één nadeel aan het nieuwe menu. Als je vooruit kijkt in de tijdlijn en je klikt even op een programma om de details te bekijken, dan kom je via “pijltje terug” gelijk weer op het moment “NU” van de tijdlijn en moet je weer helemaal doorscrollen om te komen op het tijdstip waar je bezig was. Dat is echt onpraktisch en ook overbodig. Per slot van rekening kan je altijd de mogelijkheid om handmatig op knop "NU” te drukken.

Even ter aanvulling! Het hiervoor beschreven probleem doet zich alléén voor als je eerst de zoekfunctie naar een zender hebt gebruikt en het betreffende zenderlogo omcirkeld is.

 

Reputatie 7
Badge +7

Inmiddels hebben we de favorieten live gezet in de web-app! Kies je favoriete kanalen vanaf de TV Gids of de TV Kijken pagina en pas het gewenste filter toe. Je favoriete kanalen verschijnen daarna ook meteen op de homepagina van de web-app. De favorieten worden in de web-app opgeslagen. Je kunt ook op online zenders filteren. Als je naar het einde van een dag scrolt kun je nu ook met één klik op de knop naar de volgende dag (en vice versa). We horen graag wat jullie ervan vinden!

Reputatie 7

Inmiddels hebben we de favorieten live gezet in de web-app! 

Heel handig!!!

 

Als je naar het einde van een dag scrolt kun je nu ook met één klik op de knop naar de volgende dag (en vice versa).

Werkt goed!!!

Reputatie 4
Badge

Eindelijk!!! wat een verademing. nu ook nog op de app van de samsung TV's en dan is het echt super!

Reputatie 1

Ik vraag me af waarom de bovenste titel met TV GIDS, datum, zoeken, enz,  en de tijdbalk zo GROOT moet zijn, nu is ongeveer 40% van de gidspagina ingenomen door knoppen en koppen.

( Windows 10, Edge op 90%, 49" monitor)

Als de koppen & knoppen wat kleiner waren en grote TV GIDS  titel in de bovenbalk of rechts van de groene NU knop had gestaan, dan pasten er al 2 extra zenders in het overzicht en hoeft men minder te scrollen.
En met wat moeite hadden er zo 3 bij gekund,  8 zenders op't scherm ipv de huidige 5, is een stuk gebruiksvriendelijker.

Reputatie 7
Badge +7

Ik vraag me af waarom de bovenste titel met TV GIDS, datum, zoeken, enz,  en de tijdbalk zo GROOT moet zijn, nu is ongeveer 40% van de gidspagina ingenomen door knoppen en koppen.

( Windows 10, Edge op 90%, 49" monitor)

Als de koppen & knoppen wat kleiner waren en grote TV GIDS  titel in de bovenbalk of rechts van de groene NU knop had gestaan, dan pasten er al 2 extra zenders in het overzicht en hoeft men minder te scrollen.
En met wat moeite hadden er zo 3 bij gekund,  8 zenders op't scherm ipv de huidige 5, is een stuk gebruiksvriendelijker.

Dat is zeker niet wenselijk en in onze optiek niet gebruikelijk! We hebben je even een DM gestuurd hieromtrent om erachter te komen wat dat kan zijn.

Reputatie 7

Je zegt dat je Edge op 90% hebt staan.

Heb je dit probleem ook als je Edge gewoon op 100% hebt staan?

Euh, verfkwast. Je hebt toch wel de allernieuwste Edge Chromium hè?

De weergave in Edge. Uiteraard met F11 (volledig scherm). (100%)

En als ik de scrollbar rechts gebruik is TV GIDS buiten beeld en staan er 8 zenders in 100%. (bij 75% en lager nog veel meer...)

Screenshots bij 100% en Vol scherm weergave F11.

 

 

En nu we jullie hier toch hebben TV Apps Team. Ik zie switchen tussen horizontale weergave naar vertikale niet meer? Want dat was nou juist zo handig! Gebruik ik op  de decoder veel.

En….Wanneer wordt full screen in Firefox weer gerepareerd?

Reputatie 3
Badge +1

Waar zijn mijn HD Glas zenders 661 t/m 669 Nu kan ik niet meer via de PC een uitzending laten opnemen.!!!

Reputatie 7

Waar zijn mijn HD Glas zenders 661 t/m 669 Nu kan ik niet meer via de PC een uitzending laten opnemen.!!!

Heb je dat dan ooit gekund via de site?

Reputatie 3
Badge +1

Waar zijn mijn HD Glas zenders 661 t/m 669 Nu kan ik niet meer via de PC een uitzending laten opnemen.!!!

Heb je dat dan ooit gekund via de site?

Ja dat ging eerder wel via de PC 

Reputatie 7

Waar zijn mijn HD Glas zenders 661 t/m 669 Nu kan ik niet meer via de PC een uitzending laten opnemen.!!!

Heb je dat dan ooit gekund via de site?

Ja dat ging eerder wel via de PC 

Dan hadden ze het zeker alleen in de iTV app weggehaald.

Ik hoop dat dit een voorteken is van de HD-"Glas" op 1 functionaliteit waarbij ook de HD-"Glas" zenders vanaf kanaal 1 beschikbaar zullen komen.

Reputatie 3
Badge +1

Waar zijn mijn HD Glas zenders 661 t/m 669 Nu kan ik niet meer via de PC een uitzending laten opnemen.!!!

Heb je dat dan ooit gekund via de site?

Ja dat ging eerder wel via de PC 

Dan hadden ze het zeker alleen in de iTV app weggehaald.

Ik hoop dat dit een voorteken is van de HD-"Glas" op 1 functionaliteit waarbij ook de HD-"Glas" zenders vanaf kanaal 1 beschikbaar zullen komen.

Trouwens NPO 1 tm 3 zijn wel op GOS te zien

Is er een mogelijkheid om naar de oude opzet terug te gaan?
Ik vind dit een verschrikkelijk onoverzichtelijke opbouw.

Reputatie 7

Hoi @Adriaan de XIV, jammer dat je de nieuwe tv-gids als onoverzichtelijk ervaart. De voorgaande versie is zo te zien niet meer verkrijgbaar. Maar wat kunnen we volgens jou verbeteren om de nieuwe variant wel overzichtelijker te maken? Het iTV app ontwikkelteam leest mee :)

Ikzelf vind het jammer dat er helemaal niet naar vertikaal geswitched kan worden. Nu verschuif je je een versuffing om een avond programma's te programmeren.

Reputatie 1

Ik heb blijkbaar de nieuwe app op mijn iPad. En ik kan zeggen het is dramatisch slecht !

onoverzichtelijk met allen foto’s van de opnames, opnames zijn nu moeilijker te vinden met een klein icoontje onderaan 

en het ergste is dat na het kijken van een opname er geen mogelijkheid meer is om de opname te verwijderen … ! Dat is toch het eerste wat je wilt doen als je een opname bekeken hebt? Ik heb overal op geklikt en geschoven maar ik krijg de opname niet weg. Ik moet terug naar mijn TV om de opname te verwijderen.

na de vreselijke vernieuwing van het TV menu nu een dramatische verslechtering van de App

 

KPN, bedankt…. maar niet heus

Reputatie 1

Ik wil de oude menu’s terug zolang de nieuwe niet fatsoenlijk werken en alle oude features er nog niet in zitten.

wij zijn toch geen testers ? Wij zijn klanten ! Of wil je ons kwijt als klant.

 

@Jelle R. Je standpunt is duidelijk. Dit topic gaat echter over het gebruik van de WEBSITE voor tv kijken bij KPN via een LAPTOP dus. (tv.kpn.com via een browser)
Voor de APP kun je hier terecht:
https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/de-nieuwe-itv-app-van-kpn-met-chromecast-ondersteuning-448351

En by the way: het probleem met de app op de iPad dat je opnamen niet kunt verwijderen is bekend. Hier wordt in een volgende update een oplossing voor geboden.
 

Reputatie 4
Badge

wanneer komt deze weergave naar de app op de tablets als ook de app op de tv?