Het Eurovisie Songfestival in Dolby Atmos bij KPN

Het Eurovisie Songfestival in Dolby Atmos bij KPN

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

113 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Ja het klinkt geweldig het geluid komt heel goed door het is net of ik in de zaal zit wij gaan lekker genieten vanavond. 😀👍👍

@Sietse Fliegen, klopt dat het kanaal 109 niet zichtbaar is op de 2260 of 2952 tv ontvangers. Zoals hierboven aangegeven in de toelichting door @Erik_ werkt kanaal 109 met Dolby Atmos enkel op de 5202 tv ontvanger. Bij een aantal mensen schijnt het ook op de 8001 te werken, dit ligt waarschijnlijk aan het merk en type TV/geluidssyteem.

Reputatie 7

Bij een aantal mensen schijnt het ook op de 8001 te werken, dit ligt waarschijnlijk aan het merk en type TV/geluidssyteem.

Op de ZTE ZXV8001 is kanaal 109 in ieder geval beschikbaar en uit een eerdere test weet ik dat Dolby Atmos mogelijk zou moeten zijn via zo'n 8001.

Reputatie 3

@Sietse Fliegen, klopt dat het kanaal 109 niet zichtbaar is op de 2260 of 2952 tv ontvangers. Zoals hierboven aangegeven in de toelichting door @Erik_ werkt kanaal 109 met Dolby Atmos enkel op de 5202 tv ontvanger. Bij een aantal mensen schijnt het ook op de 8001 te werken, dit ligt waarschijnlijk aan het merk en type TV/geluidssyteem.

Dat zit dan waarschijnlijk ook aan een duurder abonnement gekoppeld?

@Sietse Fliegen : nee! 

Reputatie 7
Badge +22

Op kanaal 109, @Dennis Schreve. Die is actief sinds vanmorgen. Buiten de daadwerkelijke Eurovisie uitzendingen om laten we daar afwisselend infoschermen en een Dolby Atmos promo zien.

@Erik_ ik heb het getest op de 5202, ik heb het geluidsspoor op “AUTO” gezet. WoW!!! Wat een geluid! 😂🙈 Gaaf hoor! Ik heb nog niet gekeken op de 8001, maar zit daar ook geluidsspoor “AUTO” op die ontvangers? Anders wordt het in de slaapkamer kijken!!! 🛌😂🙈 Want daar staat de Arris VIP5202. 

Reputatie 7
Badge +9

Ja mooi hè Dennis. Eric bedankt wat een geluid 😀👍🙋‍♂️

Reputatie 4
Badge +2

Even getest, mijn Vip 5202 heeft een 5.1.4 Atmos opstelling, werkt prima met het demo filmpje. 

Wordt dus extra genieten vanavond en beide andere avonden. 

Ook de 8001 geeft het Atmos signaal prima verder. 

Mooie test, graag ook in de toekomst inzetten, is veelal bij sport ook beschikbaar. 

Zou mooie sportzomer kunnen worden, Dolby Atmos, nu nog de combinatie in 4K.  

Geniet ervan

Reputatie 3

@Sietse Fliegen : nee! 

Waar zit dat verschil dan in?

Reputatie 7
Badge +22

Ook de 8001 geeft het Atmos signaal prima verder. 

@Tv-fans staat het geluidsspoor op de 8001 ook op “AUTO”?

Hopelijk is ook Dolby Digital dit jaar beter dan 2 jaar geleden. Als die Atmos al zo mooi is! @Dennis Schreve .

Want 2 jaar geleden leek Dolby wel mono op de NPO 1 met het songfestival. Veel te veel center. Maar de NPO kennende zal het wel weer tegenvallen met Dolby Digital. 

Helaas hier geen Atmos. (heb andere prioriteiten momenteel i.p.v. o.a. nieuwe versterker. Eerder el. fiets, nieuwe of bijna nieuwe laptop, etc.)

Reputatie 4
Badge +2

@Dennis Schreve normaliter heb ik beide ontvangers altijd op "auto" staan. 

Heb nu de VIP via mijn AVR voor vanavond in gebruik. 

Zal donderdag de decoders even wisselen. 

Maar denk dat dit verder niet uitmaakt. Voordat ik de VIP ontvanger thuis had, gebruikte ik in de Atmos opstelling voorheen de 8001. Zijn al eerder Atmos testen geweest, werkte ook toen al prima.

Reputatie 3
Badge

Eerste reactie na 15 minuten: wat klinkt het schitterend! 

@Sietse Fliegen : nee! 

Waar zit dat verschil dan in?

Of je een adequate geluidsinstallatie en een 5202 (of wellicht 8001) ontvanger hebt of niet.

Klinkt inderdaad erg goed over een 7.1.4 opstelling 👍

Hier ook Atmos:

 

Reputatie 7
Badge +22

Het klinkt echt schitterend! Wat een geluid! 👍🏼 Het is net of je er zelf bij zit! 😋

Reputatie 4
Badge +2

Dolby Atmos Geluid is prima, mooie extra beleving zo midden in de arena te zitten. 

Zouden ze veel meer in kunnen zetten, veel buitenlandse programma's worden al zo gemaakt. 

 

Reputatie 7
Badge +22

Dolby Atmos Geluid is prima, mooie extra beleving zo midden in de arena te zitten. 

Zouden ze veel meer in kunnen zetten, veel buitenlandse programma's worden al zo gemaakt. 

 

Zeker weten! 😉👍🏼

Reputatie 4
Badge +2

Helemaal top.

Reputatie 7
Badge +22

@Jeroen_dB ik zie jou likes 👍🏼 geven, geniet jij er ook van? Of heb je geen Dolby Atmos?

Reputatie 7
Badge +19

Ik heb geen Dolby Atmos, ben aan het werk en moet bekennen dat ik geen fan ben van het Songfestival :sweat_smile:
Ik weet dat @Erik_ groot fan is en wel Dolby Atmos heeft! 

Het geluid klinkt zoveel ruimtelijker dan op kanaal 1. Luistert veel fijner vanwege het bredere geluidsbeeld.   Mag wat mij betreft vaker toegepast worden.

Geen Dolby Atmos setup hier,  maar wel dolby surround en zelfs daarmee klinkt het geluid echt vele malen beter dan op 661.

Mijn vrouw is slechthorend en kon op 661 de presentatoren niet verstaan,  maar op 109 wel. Lijkt erop dat de stemmen beter zijn gemixt op het center kanaal met de overige geluiden op de andere, waardoor het veel helderder en verstaanbaarder wordt.


Ik hoop dat deze apparatuur en inrichting de nieuwe standaard wordt.

Qua beeld kan de encoder de snelle beelden en hoeveelheid kleur niet aan! Geluid is we echt top.