Het Eurovisie Songfestival in Dolby Atmos bij KPN

Het Eurovisie Songfestival in Dolby Atmos bij KPN

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

113 reacties

Reputatie 2

Nu nog een Atmos-kanaal met 4k en hdr voor de sportzomer.....;) En nu nog Atmos via Dolby True HD :)

Tot mijn verbazing werkt het wel aardig hier, receiver in combinatie met 5.1.2-speakersetup. 

Normaal gesproken leidt de geluidsinstelling Auto via hmdi (Dolby Digtal Plus) hier tot een enorm lip sync probleem. Dat valt wel deels recht te breien, maar is niet ideaal. Daarom laat ik die instelling normaal altijd op Stereo, om vervolgens de receiver het signaal te laten 'opschalen'.

Die problemen waren er nauwelijks bij kanaal 109. Sync was al meteen bijna perfect. Wellicht omdat de Atmos-metadata gewoon in het signaal zit ingebakken en de Arris-ontvanger er (via passthrough?) nauwelijks aan te pas komt. Hoe dan ook, het klinkt wel een stukje ruimtelijker en overtuigender. Die bioscoopdemo overigens niet, maar goed, je moet wat buiten de live-uitzendingen :)

Reputatie 7
Badge +20

Wie weet wat er nog aan zit te komen @Joriss!

Reputatie 2

Wie weet wat er nog aan zit te komen @Joriss!

Houd ons niet langer in spanning, zou ik zeggen 🙂 Ziggo heeft er net al mee uitgepakt...

Reputatie 4
Badge +2

YES, het EK wordt door KPN op NPO1 in UHD doorgezet, wel op de beide UHD ontvangers. 

Hoop dat nu de test met de Dolby Atmos zo goed bevalt, KPN besluit om de sportzomer ook in Atmos door te geven, echter zullen ze wel afhankelijk zijn hoe de NPO dit aanbiedt?  

Maar biedt mooie kans om zich zo van de andere aanbieders te onderscheiden die ook de NPO1 UHD doorgeven.

Had eigenlijk ook niet anders verwacht met onze extra abonnement op een KPN UHD pakkage! 

 

KPN volgt Ziggo met sportzomer in 4K | Totaal TV

Wie weet wat er nog aan zit te komen @Joriss!

 

🙂

 

KPN


BRON: https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-volgt-ziggo-met-sportzomer-in-4k/

Reputatie 7
Badge +20

Ik weet nog van niks helaas. Als er nieuws komt zullen wij dat uiteraard mededelen. 

Och 4k of niet, kijken doe ik toch niet. Ze hadden beter het Songfestival in 4k kunnen doorgeven want de ontvangers met Atmos kunnen ook 4k.

Reputatie 7

Och 4k of niet, kijken doe ik toch niet.

 

Reputatie 3
Badge +1

mmm atmos via hdmi, paar koperdraadjes en zou beter werken dan optisch, wel raar dat men dan overal koper vervangt door glasvezel:joy: en zoveel verbetering  is atmos niet ,met normale dolby of dts, zeker niet met een soundbar en een paar melkpakken op standaards en een sub woofer op bas max, ik ga niet opscheppen hier over welke merken ik heb,... want die heb ik niet ,de merken van eerder zijn niet meer wat ze waren, ik  bouw het zelf en ja dat kan ik en geen spaanplaat ofzo verkoop voor  speaker 4000 per stuk .voordat men zoals ik eerder mensen met sonos over aanviel  en opmerking kreeg dat het geen geluid is, zelf bouw nooit zo strak is als vanuit fabriek... ik  ben wel eens met iemand die zei ziggo kan het niet , was 1 jaar weg en (bij ziggo kpn  buitengebied dus vandaar )ziggo kan niet eens film 1 in dolby doen, moest ze zelf uitleggen hoe het wel kon op hun forum en , vraagje, atmoss in een bubbel, prima ...wie zit  er midden in de kamer??, meeste mensen op de bank tegen een muur, geluid is van zoveel afhankelijk en niet de kabel maar je oortjes en akoestiek en voor de merken mensen, laat ik een gangbaar merk nemen B&W, men sluit  een luidsprekerkabel aan van 1 cm op een aansluiting, probleem duikt op, binnen in zijn kabels 3mm, wordt dus omgezet in warmte en wet van omh, ga ik niet uitleggen(google maar haal je natuurkunde op als je in pakket had) maar  het is zonde geld,

als erik, je bent naam genoot maar verder, wees eerlijk, tuurlijk kan atmoss meer maar mensen met een soundbar….:disappointed_relieved:

Reputatie 7

De terugkoppeling van mensen met een Dolby Atmos soundbar zijn anders zeer lovend.

De terugkoppeling van mensen met een Dolby Atmos soundbar zijn anders zeer lovend.

Vooral als je de bank niet tegen de muur hebt staan én de soundbar nog hebt voorzien van een paar achterluidsprekers (7.1).

Vanavond nog één keer Atmos en daarna voorlopig niet meer, vrees ik. 

Ik ben positief gestemd...rol dolby atmos uit KPN 

Het klinkt geweldig!!!!!

 

Reputatie 6
Badge +3

Toch maar eens even uitgeprobeerd. Maar mijn ZTE ZXV8001 zet Atmos ook prima door naar mijn Sony HT-ST5000 Soundbar. Nu weer snel normale TV kijken :laughing::wink: (geintje).

Edit: even een paar keer heen en weer gegaan tussen Nederland 1 en het speciale kanaal. Het verschil is enorm. Ned1 klinkt mega flets. Het speciale kanaal klinkt heel rijk en vol met diepere Bassen. Ook het spreken van de commentator klinkt stukken beter.

Wat mij betreft mag ieder kanaal Atmos gaan uitzenden.  ;-)

Reputatie 5
Badge +4

Duidelijk verschil met kanaal 1. Helder geluid en heerlijke bas. 2x een zeer korte onderbreking van het geluid Wat mij betreft ook opengooien voor meerdere kanalen. 
Arris VIP5202, Sony Soundbar HT-ZF9, Hussel 1Gb. 
 

Een geweldige actie van KPN. Vooral omdat je kan zien dat medewerkers hier wel gebruik van kunnen maken en bestaande klanten, niet. 

Ik zal dit meenemen in de beslissing als we gaan kiezen wat voor provider we in de toekomst nemen.

Reputatie 7
Badge +9

Het was een geweldige ervaring. Die dolby atmos afgelopen zaterdag top ze mogen voor mijn en met mijn vele andere dolby atmos door zetten ik ben zeer positief daar over. 😀👍👍

Echt een verschil dat Atmos ten opzichte van gewoon, maar songfestival is niet zo mijn ding,

ben er na 20 minuten maar mee opgehouden.

@CorL , Ik ben geen medewerker hoor, als ik jou was zou ik eens minders grapefruits eten en wat meer zoetigheid nemen.:wink:

Reputatie 2

Ondanks het feit dat ik alleen een Dolby 5.1 systeem heb (geen Atmos dus), klonk het geluid op kanaal 109 veel rijker dan kanaal 1 en 661 (glas). Het was alsof je midden in de muziek zat. Als de keus zou zijn (ivm bandbreedte bijvoorbeeld) 4K uitzendingen of beter geluid, dan gaf ik de voorkeur aan het geluid. Recente tv's kunnen zelf HD wel upscalen naar 4K, maar ze kunnen niet upscalen met geluid.

Wat mij betreft mag KPN zo'n actie veel vaker doen.

Fijn alle lovende feedback te lezen. Ik zag het kanaal zaterdagmiddag pas, dus toen ingesteld verder.

Vooropgesteld, mijn geluidsinstallatie (een LG 5.1/9.1 3D surround bleu Ray speler) is al een jaar of 8 oud ondersteunt geen Atmos. Wel 'Dolby True HD digital plus' en 'dts HD' (volgens de labels :wink: ).

ARC gekoppeld aan mijn TV, werkt perfect voor normalen 5.1 doorgifte van alle kanalen via de Artis decoder.

Voor kanaal 109 de instellingen van de TV (Samsung) HDMI formaat op bitstream doorgifte gezet, geluidsformaat op Dolby Digital, dan komt er toch een alleraardigst geluid uit bij de de surround set bij de testfilm.

Echter het geluid gisteren bij het songfestival viel erg tegen. Surround en zaal geluid was wel echt heel goed. Bas was ook redelijk goed te horen, maar met name de zang klonk zeer matig, alsof ik achter in een grote zaal stond waar alleen aan de voorkant via een matige geluidsinstallatie het geluid kwam. Een keer of wat snel heen en weer gewisseld om het verschil te horen, maar 661 klonk toch echt heel veel beter dan 109 hier.

De andere optie naast Dolby Digital op de tv was DTS Neo 2:5, maar dat is als ik het goed begrepen heb een surround upscale vanuit regulier stereo, dus dat ook maar weer uitgezet .

Zou mooi zijn als de optie Dolby Digital ook echt goed geluid zou geven, maar kan ook aan de wat oudere geluidsinstallatie hebben gelegen.

 

 

Badge +12

Een geweldige actie van KPN. Vooral omdat je kan zien dat medewerkers hier wel gebruik van kunnen maken en bestaande klanten, niet. 

Leg eens uit...

Reputatie 7

... maar met name de zang klonk zeer matig, ...

De vraag is of dat aan Dolby Atmos lag of aan de soms erbarmelijke kwaliteit van de zanger. :wink:

... maar met name de zang klonk zeer matig, ...

De vraag is of dat aan Dolby Atmos lag of aan de soms erbarmelijke kwaliteit van de zanger. :wink:

Haha 😃

Soms was de zang zelfs in regulier stereo nog niet om aan te horen idd, maar meestal klonk het dan wel ineens normaal/goed. Net of de microfoons voor surround achter in de zaal stonden zeg maar. Heeft vast aan mijn zijde met Dolby digital te maken IPV Atmos, maar dan kan evt een techneut nog wat met de feedback om het voor meer 'geluidssoorten' (naast Atmos?) tegelijk goed te maken.

@Remco033 

Dolby Atmos is niet uitwisselbaar met Dolby Digital (True HD). Dan vallen er dingen weg. Dus waarschijnlijk net het kanaal waarop de zang werd uitgezonden. I.v.m. geluidseffecten hoor je de zang wel maar dan meer het echo effect.

Het ligt dus meer aan het ontbreken van de Atmos decoder bij jouw dat het slecht klonk.

@Remco033

Dolby Atmos is niet uitwisselbaar met Dolby Digital (True HD). Dan vallen er dingen weg.  

Jammer dat het niet 2 kanten tegelijk op werkt, maar helder verder. Geen optie dus bij mij, omdat dan kennelijk niet alles wordt doorgegeven.

Dank voor de toelichting.

Duidelijk verschil met kanaal 1. Helder geluid en heerlijke bas. 2x een zeer korte onderbreking van het geluid Wat mij betreft ook opengooien voor meerdere kanalen. 
Arris VIP5202, Sony Soundbar HT-ZF9, Hussel 1Gb. 
 

Die twee onderbrekingen heb ik ook opgemerkt. Dat was dinsdag- en donderdagavond niet. Lag misschien aan de uitzending zelf?