Het Eurovisie Songfestival in Dolby Atmos bij KPN

Het Eurovisie Songfestival in Dolby Atmos bij KPN

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

113 reacties

Reputatie 7

Qua beeld kan de encoder de snelle beelden en hoeveelheid kleur niet aan! Geluid is we echt top.

De zender is ook maar een gewone HD zender en geen HD-"Glas" zender en dus zal de kleurdiepte minder zijn.

Super geluid hier via de HW-q950t van Samsung. 9.1.4 dolby atmosgeluid!! Effecten van het publiek zijn fantastisch en ook rolt het geluid van de artiesten prachtig door de huiskamer!!! Geen fan van het songfestival maar nu kijk ik al uit naar donderdag en zaterdag!! 

Reputatie 7
Badge +22

Ik heb echt genoten van het Euro Songfestival met Dolby Atmos! Donderdag en zaterdag weer lekker kijken! En af en toe naar de demo luisteren. @Erik_ ik begreep van @Jeroen_dB dat jij fan bent van het Euro Songfestival, hoe heb jij het ervaren met Dolby Atmos? :wink:

Reputatie 7
Badge +14

Ik vond het ook geweldig met dolby atmos!👍🏻

 

Reputatie 7
Badge +22

Ik vond het ook geweldig met dolby atmos!

 

 

Reputatie 2

Geweldig atmos op 109 !!

Reputatie 7
Badge +30

Super leuk om al deze positieve reacties te lezen!

 

Bij een aantal mensen schijnt het ook op de 8001 te werken, dit ligt waarschijnlijk aan het merk en type TV/geluidssyteem.

Op de ZTE ZXV8001 is kanaal 109 in ieder geval beschikbaar en uit een eerdere test weet ik dat Dolby Atmos mogelijk zou moeten zijn via zo'n 8001.

Klopt, de 8001 kan Atmos, maar we hebben er voor deze situatie niet mee getest. Dus we kunnen dan niet garanderen dat het (goed) werkt. Vandaar dat we het ook niet expliciet benoemen in het topic.

 

Ik heb echt genoten van het Euro Songfestival met Dolby Atmos! Donderdag en zaterdag weer lekker kijken! En af en toe naar de demo luisteren. @Erik_ ik begreep van @Jeroen_dB dat jij fan bent van het Euro Songfestival, hoe heb jij het ervaren met Dolby Atmos? :wink:

Yes, ik ben fan! Hoewel ik normaal eigenlijk nooit naar de Nederlandse uitzendingen kijk want ik kan Jan Smit als commentator niet uitstaan. Dus kijk ik eigenlijk altijd de Belgische uitzending van de halve finales en de finale op de BBC. Maar ja, dit jaar dus niet. Het scheelde dat Jan presentator was deze keer, en gelukkig niet al te veel te doen had :D

Geluid echt helemaal super. Speciaal voor deze test heb ik een soundbar (Philips Tab8505) in bruikleen gekregen van de iTV mensen om mee te kunnen testen en het is echt een belevenis. Daarvoor had ik geen soundbar, maar ik ben nu al helemaal overtuigd dat ik er ook eentje moet als dit beestje volgende week weer naar huis gaat.

Reputatie 7
Badge +9

Gisteren avond genoten van atmos dolby geweldig. 😀👍👍

Dan moet ik verplicht op mijn slaapkamer kijken, :rofl:  Daar staat de VIP5202.

Raar trouwens dat dit niet op de ZTE ZXV8001 kan, terwijl er op die ontvangers die Dolby Atmos werd getest. Toen waren de VIP5202 er nog lang niet, merk wel dat KPN de ZXV8001 liever kwijt dan rijk is. :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Het kàn wel werken, maar er is niet mee getest of iets dergelijks. Dus vandaar dat het niet wordt genoemd. Dus je kunt het best proberen. Geluid moet bij de 8001 dan wel op dolby zijn ingesteld (in tegenstelling tot ‘auto’ op de 5202).

Atmos werkt bij mij ook op de 8001. I.t.t. wat @Paul_ hierboven meldt maakt het bij mij niet uit of ik Auto of Dolby instel. 

Reputatie 7
Badge +30

Goed om te weten, dank Henk!

Reputatie 1

Ik ben benieuwd vanavond hoe mijn Dolby Atmos installatie werkt 

Test op kanaal 109 is veel belovend 

@Bighenkie wat gebruik je voor het geluid? Ik maak gebruik van een Sonos Arc, met Sub en 2x een OneSL maar krijg geen Dolby Atmos. Mijn TV is een Samsung 

Badge +12

Dolby Atmos heb ik niet. Wel een 5202 die het geluid via een Sonos Beam en 2 x Sonos One SL weergeeft (DD 5.1) . Ondanks dat ik dus geen DA heb is het geluid via 109 een stuk beter. Meer surround en veel beter verdeeld. 

Dus ook mensen zonder DA hebben profijt van deze test!

Reputatie 7
Badge +22

Het is weer fenomenaal! Het geluid is weer lekker helder, hoop dat Nederlandse tv zenders eens gaan werken met Dolby Atmos! 😁 Heerlijk op me bed genieten van het geluid. 👍🏼

Reputatie 1

Samsung tv denon  2700h en TEUFEL L5 surroud speakers frontspeakers Infinity

Reputatie 4
Badge +2

@Bighenkie wat gebruik je voor het geluid? Ik maak gebruik van een Sonos Arc, met Sub en 2x een OneSL maar krijg geen Dolby Atmos. Mijn TV is een Samsung 

Heb je de KPN ontvanger via de tv of direct op je Sonos aangesloten? 

Niet alle Samsung toestellen kunnen Dolby Atmos doorgeven, probeer eens direct de tv ontvanger via je Sonos via de HDMI aansluiting. Of mischien gebruik je niet de juiste HDMI aansluiting op de Samsung, je hebt een HDMI ARC voor beste optimale resultaat.

 

Hier is het weer een grandioze weergave, Super geluid, en prachtig beeld, de Ambilight met rondom nog een 5 tal Hue toegevoegde lampen komen echt tot zijn recht met deze kleurijke show

Reputatie 1

Het is weergaloos mooie audio grandioos Dolby Atmos is top 

Reputatie 4
Badge +2

IK heb de verkeerde poster Denk ik, was voor @Henkvr1  denk ik? 

Reputatie 7
Badge +22

Kunnen ze die rockbands niet verbieden bij songfestival? Vreselijk! Bah! De andere deelnemers waren niet verkeerd. 😉 @Erik_ geniet je ervan? 😂👍🏼

Reputatie 7
Badge +14

Kunnen ze die rockbands niet verbieden bij songfestival? Vreselijk! Bah! De andere deelnemers waren niet verkeerd. 😉 @Erik_ geniet je ervan? 😂👍🏼

Ik vind het ook weer mooi met dit geluid!👍🏻

Reputatie 7
Badge +22

Ik vind het ook weer mooi met dit geluid!👍🏻

Ja dat komt omdat je naast me zit! 

LOL!

Reputatie 7
Badge +14

Ik vind het ook weer mooi met dit geluid!👍🏻

Ja dat komt omdat je naast me zit! 

LOL!

😂

Van mij mag KPN hier mee door gaan, eindelijk perfect geluid. Dus KPN vooral doorgaan met Dolby Atmos

Kunnen ze die rockbands niet verbieden bij songfestival? Vreselijk! Bah! De andere deelnemers waren niet verkeerd. 😉 @Erik_ geniet je ervan? 😂👍🏼

Hoewel ik ook geen hardrocker ben vond ik juist dit optreden beter dan een aantal andere inzendingen, vooral met Atmos geluid. 

Reputatie 7
Badge +30

Dolby Atmos heb ik niet. Wel een 5202 die het geluid via een Sonos Beam en 2 x Sonos One SL weergeeft (DD 5.1) . Ondanks dat ik dus geen DA heb is het geluid via 109 een stuk beter. Meer surround en veel beter verdeeld. 

Dus ook mensen zonder DA hebben profijt van deze test!

Ah, dat is ook goed om te horen!

 

 

Ik maak gebruik van een Sonos Arc, met Sub en 2x een OneSL maar krijg geen Dolby Atmos. Mijn TV is een Samsung 

Heb je de KPN ontvanger via de tv of direct op je Sonos aangesloten? 

Niet alle Samsung toestellen kunnen Dolby Atmos doorgeven, probeer eens direct de tv ontvanger via je Sonos via de HDMI aansluiting. Of mischien gebruik je niet de juiste HDMI aansluiting op de Samsung, je hebt een HDMI ARC voor beste optimale resultaat.

Goede suggesties, Tv-fans! Heb je kans om hier naar te kijken/mee te experimenteren, @Henkvr1? Zou mooi zijn als je morgen wel de Atmos actief hebt.

 

 

Kunnen ze die rockbands niet verbieden bij songfestival? Vreselijk! Bah! De andere deelnemers waren niet verkeerd. 😉 @Erik_ geniet je ervan? 😂👍🏼

Hoewel ik ook geen hardrocker ben vond ik juist dit optreden beter dan een aantal andere inzendingen, vooral met Atmos geluid. 

 

Ik geniet met volle teugen :tada: En ben het met Henk eens, het Finse optreden was zeker goed. Ik kan een potje hard rock en/of metal op z'n tijd wel waarderen en dit beviel. Maar mijn favoriet van deze halve finale was toch echt IJsland met hun old skool nerd squad :smile: