Het Eurovisie Songfestival in Dolby Atmos bij KPN

Het Eurovisie Songfestival in Dolby Atmos bij KPN

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

113 reacties

Kreeg wel een melding.😁🤗😉😱

😜🤪😜🤪

Reputatie 7

Kreeg wel een melding.😁🤗😉😱

😜🤪😜🤪

Oeps ... gehackt door de buren. :relaxed:

Reputatie 7
Badge +22

@Erik_ vertelde in het startbericht dat op kanaal 109 een vertraging  van 30 seconden dan de reguliere uitzending. Ik heb het gecheckt, en dat was bij mij niet het geval tijdens het zappen. Maar geluidsverschil was er wel zeker! 😂😉

Ik heb inderdaad ook weinig verschil qua geluidsvertraging gemerkt tussen 1 en 109.

Reputatie 4
Badge +2

Prima actie om het in Dolby Atmos aan te bieden. Was een muzikaal feest om het zo "live" te mogen ervaren. Graag meer van dit. 

Zouden ze ook kunnen gaan doen bij hun On Demond aanbod. 

Denk dat ik nog wel paar keer ga nagenieten van de Songfestival edities van dit jaar in Atmos daar ik ze heb opgenomen. Ook het Atmos signaal zit bij de opnames daar ik ze via het Atmos kanaal heb opgenomen. 

@Remco033

Dolby Atmos is niet uitwisselbaar met Dolby Digital (True HD). Dan vallen er dingen weg.  

Jammer dat het niet 2 kanten tegelijk op werkt, maar helder verder. Geen optie dus bij mij, omdat dan kennelijk niet alles wordt doorgegeven.

Dank voor de toelichting.

Nog even nagelopen. Mijn 5.1/9.1 set stond op zijn eigen surroud-geluidsweergave (3D movie), wat de muziek vooral vernaggelde. Met de 3D stand op 'off' is het geluid echt veel beter (via de programmagids kan het nog teruggekeken worden). Wel is dan de surround zeer beperkt ineens, maar bij een volgende experiment van KPN, weet ik waar op te letten.

 

Reputatie 7
Badge +30

Duidelijk verschil met kanaal 1. Helder geluid en heerlijke bas. 2x een zeer korte onderbreking van het geluid Wat mij betreft ook opengooien voor meerdere kanalen. 
Arris VIP5202, Sony Soundbar HT-ZF9, Hussel 1Gb. 
 

Die twee onderbrekingen heb ik ook opgemerkt. Dat was dinsdag- en donderdagavond niet. Lag misschien aan de uitzending zelf? 

@KarenenRobertenMees, @Henk2304: weten jullie nog wanneer tijdens de uitzending deze onderbrekingen waren? Dan kunnen we daar even naar kijken waar dat vandaan kwam. We merkten zelf in ieder geval eentje tijdens het overschakelen van Ahoy naar de dakoptredens.

 

Verder, iedereen ontzettend bedankt voor alle feedback, daar zijn we heel blij mee!

En als er mensen zijn die terugkijken of opnames van het Atmoskanaal bekijken en aan de hand daarvan nog feedback hebben, kom het hier vooral melden, we horen het graag. 

Reputatie 7
Badge +22

@Erik_ hoelang blijf deze kanaal actief, of gaat ie weer een keer offline? Of blijft deze actief tot sportzomer gaat beginnen? Want sportzomer gaan jullie in 4K aanbieden met (misschien) Dolby Atmos? 😁😉

Reputatie 7
Badge +30

Kanaal 109 blijft actief, ook zodat gemaakte opnames gewoon beschikbaar blijven. Het kanaal zal tijdens het EK ook gebruikt gaan worden, maar hoe en wat precies komen we later op terug, buiten dit topic om. 

Reputatie 7
Badge +22

Kanaal 109 blijft actief, ook zodat gemaakte opnames gewoon beschikbaar blijven. Het kanaal zal tijdens het EK ook gebruikt gaan worden, maar hoe en wat precies komen we later op terug, buiten dit topic om. 

@Erik_ kanaal 109 is niet meer actief:

En nu??? 🤔😉

Reputatie 7
Badge +30

Hij is nog wel actief, Dennis. Anders zou je ontvanger er zo bij langs gaan (zoals ook gebeurt als je, bijvoorbeeld, een Pluspakket zendernummer intypt terwijl je het Pluspakket niet actief hebt). We hebben alleen de Eurovisie plaatjes verwijderd. 

Reputatie 7
Badge +22

Hij is nog wel actief, Dennis. Anders zou je ontvanger er zo bij langs gaan (zoals ook gebeurt als je, bijvoorbeeld, een Pluspakket zendernummer intypt terwijl je het Pluspakket niet actief hebt). We hebben alleen de Eurovisie plaatjes verwijderd. 

Ik kan inderdaad naar de tv gids om het terug te kijken. :wink: Maar wel jammer dat de demokanaal met Dolby Atmos is verdwenen. :grin: Misschien een idee om dan in het beeld te zetten:

  • Deze zender is niet beschikbaar, begin gemist is wel actief

Zoiets bijvoorbeeld?

Reputatie 1

Hij is nog wel actief, Dennis. Anders zou je ontvanger er zo bij langs gaan (zoals ook gebeurt als je, bijvoorbeeld, een Pluspakket zendernummer intypt terwijl je het Pluspakket niet actief hebt). We hebben alleen de Eurovisie plaatjes verwijderd. 

Ik kan inderdaad naar de tv gids om het terug te kijken. :wink: Maar wel jammer dat de demokanaal met Dolby Atmos is verdwenen. :grin: Misschien een idee om dan in het beeld te zetten:

  • Deze zender is niet beschikbaar, begin gemist is wel actief

Zoiets bijvoorbeeld?

Las de info pas na uitzending, had toevallig net een andere ontvanger. Terug gekeken op kanaal 109 via de gids op de ZTE ZXV8001. Atmos wordt goed doorgeven, we hebben heel het songfestival nog een keer gekeken 🤩!!