KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Reputatie 5
Badge +2

Zal ik even de ‘radiostilte’ verstoren.

Over de radio gesproken, verzoek aan de ontwikkelaars, maak dat logo optioneel, of permanent uit.

Spaart energie, en TV backlights.

Mag ik vragen waarom je de televisie überhaupt aan hebt staan als je radio luistert?

 

Dat mag je rustig nog een keer vragen, wil het ook nog wel nog een keer antwoorden.

Geluid gaat bij mij via de TV (dit is als het ware mijn media center) naar mijn versterker.

Voordeel : ik heb maar 1 afstandbediening nodig. Volume gaat via de witte TV/STB afstandbediening.

Uit jouw reactie blijkt ook dat jij ook helemaal geen logo op het scherm nodig hebt, jij zal het dus ook niet gaan missen.

 

 

Reputatie 7

Heb ik allemaal niet, dus het is niet vreemd om radio te luisteren via de tv.

Dan heb jij mijn oorspronkelijke vraag beantwoord.

Ik snap het verzoek ook wel om dat logo (en de tijd) niet weer te hoeven geven.

Maar als het even kan, luister dan radio via een versterker, soundbar of home cinema set, je zult dan veel betere geluidskwaliteit ervaren.

Reputatie 7

Voordeel : ik heb maar 1 afstandbediening nodig. Volume gaat via de witte TV/STB afstandbediening.

Snap ik. Bij ons ligt ook alleen de witte afstandsbediening van KPN op tafel. Om radio te luisteren sturen wij de TV ontvanger en home cinema set aan met onze mobiele telefoons.

 

Reputatie 5
Badge +2

Ik heb nu weer een maandje afgewacht, maar er gebeurt niets zinvols om de software bruikbaar te maken, alles is nog steeds zo traag als dikke stront…

Wanneer komt er eindelijk eens wat beweging in de tent en krijgen we wat fatsoenlijks?  Het wordt tijd dat er een eind komt aan die tragedie...

Badge +12

Voordeel : ik heb maar 1 afstandbediening nodig. Volume gaat via de witte TV/STB afstandbediening.

Snap ik. Bij ons ligt ook alleen de witte afstandsbediening van KPN op tafel. Om radio te luisteren sturen wij de TV ontvanger en home cinema set aan met onze mobiele telefoons.

 

Hoe stuur je de ontvanger aan met je mobiele telefoon? Dat is voor mij nieuw..

Reputatie 7

Voordeel : ik heb maar 1 afstandbediening nodig. Volume gaat via de witte TV/STB afstandbediening.

Snap ik. Bij ons ligt ook alleen de witte afstandsbediening van KPN op tafel. Om radio te luisteren sturen wij de TV ontvanger en home cinema set aan met onze mobiele telefoons.

 

Hoe stuur je de ontvanger aan met je mobiele telefoon? Dat is voor mij nieuw..

Daarvoor gebruik ik een Logitech Harmony Hub.

Badge +12

Voordeel : ik heb maar 1 afstandbediening nodig. Volume gaat via de witte TV/STB afstandbediening.

Snap ik. Bij ons ligt ook alleen de witte afstandsbediening van KPN op tafel. Om radio te luisteren sturen wij de TV ontvanger en home cinema set aan met onze mobiele telefoons.

 

Hoe stuur je de ontvanger aan met je mobiele telefoon? Dat is voor mij nieuw..

Daarvoor gebruik ik een Logitech Harmony Hub.

o ja...duuhhhh :sleeping:

Reputatie 7

o ja...duuhhhh :sleeping:

@SledgehammerNL, Wat bedoel je hiermee?

Badge +12

o ja...duuhhhh :sleeping:

@SledgehammerNL, Wat bedoel je hiermee?

Dom van mij dat ik daar niet aan gedacht had...en dat ik dus zat te slapen. 

Reputatie 4
Badge +1

Mag ik vragen hoe het staat met de optie om in het menu automatisch (Nederlandse) ondertiteling te laten zien, net zoals in de telefoon app? Dan krijg je tenminste altijd de ondertiteling te zien bij zenders die dit ondersteunen (veel NL commerciëlen). Maakt het gehannes met teletekst overbodig en dan hebben we wellicht bij RTL ook de duitse slechthorenden ondertiteling.Bij Ziggo wordt deze meegeleverd via het DVB-C signaal, RTL heeft geen teletekst ondertitelingspagina.

Zou het leven voor de doven/slechthorenden weer een stuk prettiger maken :-)

Reputatie 6
Badge +4

Had een klacht ingediend ivm zeer trage ontvanger. Werd vanmiddag gebeld en ik zou vanavond tussen 17.30 en 18.00 uur terug gebeld worden om alles verder af te handelen. Je raadt het, geen telefoontje, ben dus voor niets thuis gebleven.

Word de nieuwe gids ook weer sneller ? Anders heb ik binnenkort een andere afstandbediening nodig want je blijft nu op de knoppen drukken omdat er niks gebeurt . verder doet de herinnering het niet altijd, wel ingeschakeld maar gaat niet over naar het ingestelde programma

Reputatie 5
Badge +2

Had een klacht ingediend ivm zeer trage ontvanger. Werd vanmiddag gebeld en ik zou vanavond tussen 17.30 en 18.00 uur terug gebeld worden om alles verder af te handelen. Je raadt het, geen telefoontje, ben dus voor niets thuis gebleven.

Je hebt niks gemist, voor trage firmware is nog steeds geen oplossing… :relaxed:

Enige wat half gerepareerd is, is de horizontale/vertikale gids. Die begint nu niet meer zinloos met een vertikale gids. Het omschakelen tussen vertikaal en horizontaal werkt nog steeds niet: Je gaat dan naar een zender waar je totaal niks te zoeken hebt en je moet dan weer terugbladeren naar waar je wel wilt zijn… :rage:

(je gaat altijd naar de zender die momenteel ontvangen wordt. Zinloos en irritant)

Reputatie 6
Badge +4

Toch nog terug gebeld, even na 18 uur. Ik krijg een nieuwe ontvanger, welke is nog maar de vraag, enigste wat met zekerheid gezegd kan worden is dat het geen 4k ontvanger is, daar dien je extra voor te betalen. Hoop dat met nieuwe ontvanger alles werkt zoals voordat KPN het nieuwe menu uitrolde. Ik zie het morgenavond als ik de ontvanger heb.

Reputatie 7

...enigste wat met zekerheid gezegd kan worden is dat het geen 4k ontvanger is, daar dien je extra voor te betalen.

Het zou me niets verbazen als ze je een 5202 gaan opsturen.

Het vervangen van een 2952 of 2260 door zo'n zelfde type is mijns inziens een onzinnige bezigheid.

Reputatie 6
Badge +4

...enigste wat met zekerheid gezegd kan worden is dat het geen 4k ontvanger is, daar dien je extra voor te betalen.

Het zou me niets verbazen als ze je een 5202 gaan opsturen.

Het vervangen van een 2952 of 2260 door zo'n zelfde type is mijns inziens een onzinnige bezigheid.

Het zou en van de drie meest gebruikte zijn. Welke het uiteindelijk wordt zie ik pas als ik de ontvanger uit de doos haal. Maar ik heb ook gezegd dat het me niets zou verbazen als de nieuwe ontvanger dezelfde problemen heeft als de 2260 die ik nu heb.

Reputatie 6
Badge +3

...enigste wat met zekerheid gezegd kan worden is dat het geen 4k ontvanger is, daar dien je extra voor te betalen.

Het zou me niets verbazen als ze je een 5202 gaan opsturen.

Het vervangen van een 2952 of 2260 door zo'n zelfde type is mijns inziens een onzinnige bezigheid.

Het zou en van de drie meest gebruikte zijn. Welke het uiteindelijk wordt zie ik pas als ik de ontvanger uit de doos haal. Maar ik heb ook gezegd dat het me niets zou verbazen als de nieuwe ontvanger dezelfde problemen heeft als de 2260 die ik nu heb.

Ik ben vanmiddag ook gebeld, maar krijg geen nieuw kastje. Welke heb jij nu?

Reputatie 6
Badge +4

...enigste wat met zekerheid gezegd kan worden is dat het geen 4k ontvanger is, daar dien je extra voor te betalen.

Het zou me niets verbazen als ze je een 5202 gaan opsturen.

Het vervangen van een 2952 of 2260 door zo'n zelfde type is mijns inziens een onzinnige bezigheid.

Het zou en van de drie meest gebruikte zijn. Welke het uiteindelijk wordt zie ik pas als ik de ontvanger uit de doos haal. Maar ik heb ook gezegd dat het me niets zou verbazen als de nieuwe ontvanger dezelfde problemen heeft als de 2260 die ik nu heb.

Ik ben vanmiddag ook gebeld, maar krijg geen nieuw kastje. Welke heb jij nu?

Ik heb een HMB2260, ik heb niet gebeld maar een klacht ingediend over de ontvangers en de problemen na de update van het tv menu. Ik heb al geprobeerd te resetten, stroom er al vanaf en niets hielp. Ontvanger was echt heel traag.

Reputatie 6
Badge +3

...enigste wat met zekerheid gezegd kan worden is dat het geen 4k ontvanger is, daar dien je extra voor te betalen.

Het zou me niets verbazen als ze je een 5202 gaan opsturen.

Het vervangen van een 2952 of 2260 door zo'n zelfde type is mijns inziens een onzinnige bezigheid.

Het zou en van de drie meest gebruikte zijn. Welke het uiteindelijk wordt zie ik pas als ik de ontvanger uit de doos haal. Maar ik heb ook gezegd dat het me niets zou verbazen als de nieuwe ontvanger dezelfde problemen heeft als de 2260 die ik nu heb.

Ik ben vanmiddag ook gebeld, maar krijg geen nieuw kastje. Welke heb jij nu?

Ik heb een HMB2260

Oke, ik een VIP 2952.

Reputatie 6
Badge +4

Probleem is dat ze niet kunnen zeggen welke ontvanger je krijgt. Volgens KPN werken de ontvangers die ze opsturen allemaal perfect en zou het probleem van trage ontvanger verholpen zijn met de nieuwe ontvanger die opgestuurd wordt. Heb daar echt mijn twijfels over, zeker als ik weer een HMB 2260 zou krijgen. Ze hadden gewoon een 4k ontvanger moeten sturen en dat zonder 2,50 extra per maand. Dan hadden ze in mijn ogen het probleem opgelost. Nu is het hopen dat het werkt en als het niet werkt mag ik weer contact gaan opnemen en dan gaat men verder kijken. Dus al met al een in mijn ogen niet echt geweldige oplossing van het probleem. De 2260 en 2952 zijn volgens mij ook ontvangers die toch al minstens een jaar of 6 gebruikt worden, of zie ik dat verkeerd?

Reputatie 7

Heb daar echt mijn twijfels over, zeker als ik weer een HMB 2260 zou krijgen. 

Zelf hebben wij drie verschillende TV ontvangers, een 5202, een 8001 en een 2260.

De 5202 en 8001 tonen de gids zonder enige vertraging en onze 2260 doet er ongeveer 1,5 seconde over om de gids te laden.

Reputatie 6
Badge +4

Heb daar echt mijn twijfels over, zeker als ik weer een HMB 2260 zou krijgen. 

Zelf hebben wij drie verschillende TV ontvangers, een 5202, een 8001 en een 2260.

De 5202 en 8001 tonen de gids zonder enige vertraging en onze 2260 doet er ongeveer 1,5 seconde over om de gids te laden.

Dan zijn jullie een gelukkige familie. Mijn HMB2260 doet er gemiddeld 5-6 seconden over om de gids te laden. En terug naar de zender duurt ongeveer even lang. Ik kijk tegenwoordig helaas niet meer veel tv, mijn kijkplezier is compleet vergald door KPN :( 

Reputatie 7

Heb daar echt mijn twijfels over, zeker als ik weer een HMB 2260 zou krijgen. 

Zelf hebben wij drie verschillende TV ontvangers, een 5202, een 8001 en een 2260.

De 5202 en 8001 tonen de gids zonder enige vertraging en onze 2260 doet er ongeveer 1,5 seconde over om de gids te laden.

Dan zijn jullie een gelukkige familie. Mijn HMB2260 doet er gemiddeld 5-6 seconden over om de gids te laden. En terug naar de zender duurt ongeveer even lang. Ik kijk tegenwoordig helaas niet meer veel tv, mijn kijkplezier is compleet vergald door KPN :( 

De reden waarom ik het schreef is omdat zelfs een omwisselen voor een andere 2260 een goed resultaat zou kunnen geven. Ik zet daar echter, net als jij, wel mijn vraagtekens bij.

Reputatie 5
Badge +2

Naast het nieuwe trage menu en (niet bij ons) soms spontaan opnieuw opstartende kastjes hebben wij nu weer kast van foutcodes:

https://forum.kpn.com/topic/show?tid=518942&postid=1153390

 

Als je denkt dat het niet slechter kan…

 

Reputatie 1

Wellicht ten overvloede hier op het forum, maar de snelheid van het menu en de gids is beneden niveau.

6 seconden wachten tot de gids er is is toch niet van deze tijd. Ontvanger is de VIP2952V2 en is zelfs rechtstreeks aangesloten op de xperiabox.

 

Daarbij heb ik de software nogmaals geïnstalleerd. Wat ook gebeurd is dat het cijfer op het display van de zender waar je naar kijkt soms er niet staat. Een herstart lost het tijdelijk op. 

 

Lijkt mij raadzaam als KPN om spoedig met een oplossing te komen, of zorgen dat de juiste ontvanger wordt verstuurd zonder kosten.