News

KPN maakt Amazon Prime Video kijken makkelijker met integratie in tv-menu

  • 3 December 2019
  • 190 reacties
  • 19593 keer bekeken
KPN maakt Amazon Prime Video kijken makkelijker met integratie in tv-menu

Toon eerste bericht

190 reacties

Reputatie 5
Badge +5

En net als bij Netflix is het geluid heel slecht in de itv decoder. Kraakt heel erg. 

Lig het aan de decoder of ergens een instelling?

Waarschijnlijk aan de combinatie van de app en de tv. Die kan dan niet goed tegen het Dolby geluid van Netflix. Het geeft een reutelend, hol “aliën” geluid via sommige tv's. Zijn al meerdere meldingen van.

Zelf doe ik het via de stereoversterker (ben bij m'n moeder) verbonden met Minijack → RCA kabeltje. Prachtig geluid.
En thuis met de 7.1 HTS via optical. Ook héél mooi geluid zonder gekraak. Direct op mijn (nieuwe) tv nog niet kunnen testen.

Heb je bovenstaande niet tot je beschikking dan kan je bij Netflix, helaas per aflevering/film, het geluid van [origineel](5.1) op [origineel] zetten via de opties. Heb nog niet gevonden hoe je dat als voorkeur in kunt stellen.

Gebruik je alleen een tv en geen losse geluidsinstallatie of soundbar dan kun je ook de Netflix app in je tv gebruiken. Indien dat een smart tv is die niet ouder is dan 2016.

Reputatie 7
Badge +22

Voor zover ik weet komt de app niet op de ZTE 8001, maar wellicht dat dit volgend jaar nog verandert. Sowieso komen we er hier dan ook nog op terug.

Ik vind het wel jammer als ze niet ondersteund worden! Want deze ontvangers zijn nog vrij nieuw! Om ze dan nu al te gaan behandelen of het de Motorola 1853 zijn vind ik raar. 

Reputatie 1
Badge

Je kan alleen een abonnement afsluiten via een creditcard. Daan had ik liever Disney+ gehad

@DaanJonker

Als je Amazon Prime afsluit via amazon.de dan kan je wel iDEAL gebruiken (waarbij je toestemming geeft tot maandelijkse incasso). (zie opmerking KPN-er Erik)

Je kan de site van Amazon.de op de Nederlandse taal zetten.

Reputatie 7
Badge +22

Je kan alleen een abonnement afsluiten via een creditcard. Daan had ik liever Disney+ gehad

Ik snap überhaupt niet waarom er creditcards worden gebruikt! Dat is de gevaarlijkste betaalmiddel alle tijden! Ik heb hem ooit de deur uit gegooid! En dat bedrijven als Amazon het nog steeds doen! :disappointed_relieved:

Reputatie 7

Ik snap überhaupt niet waarom er creditcards worden gebruikt! Dat is de gevaarlijkste betaalmiddel alle tijden! Ik heb hem ooit de deur uit gegooid! En dat bedrijven als Amazon het nog steeds doen! :disappointed_relieved:

Ik betaal al mijn aankopen op Internet eigenlijk altijd met mijn creditcard.

Waarom ... dan heb je altijd de mogelijkheid om je betaling terug te vorderen in het geval je niet geleverd krijgt wat je geleverd zou moeten krijgen. Wat dat betreft is de creditcard juist het veiligste betaalmiddel. Daarbij komt dat je dan ook een aankoopverzekering hebt op de met de creditcard gekochte artikelen.

Reputatie 7
Badge +24

Ik snap überhaupt niet waarom er creditcards worden gebruikt! Dat is de gevaarlijkste betaalmiddel alle tijden! Ik heb hem ooit de deur uit gegooid! En dat bedrijven als Amazon het nog steeds doen! :disappointed_relieved:

Wat dat betreft is de creditcard juist het veiligste betaalmiddel. 

Dit! Volledig mee eens. 

Reputatie 4
Badge +1

Zal je altijd zien… zit ik er op te wachten is het nog op geen van beide decoders beschikbaar 😛 Wil het graag actief hebben zodat mijn vrouw eindelijk de volledige seizoenen van Monk kan terugkijken 🙂 Is nergens op DVD of BD te koop.

Maar ach.. geduld is een schone zaak zullen we maar zeggen.

Het zou er al moeten zijn, @BigDaddyNL 

Je hebt toch wel Arris vip 2952 danwel Arcadyan hmb2260?

Op andere modellen komt Amazon Prime voorlopig niet. Op bovengenoemde modellen zou het er sinds 13 december sowieso moeten zijn.

Reputatie 4
Badge +1

@PeterG zowaar daarnet op de eerste ontvanger gezien. De app voelt wat houterig aan en de plek waar je de ondertitelingstaal moet instellen is weer heel ergens anders dan waar je de ondertitelingsopmaak moet instellen, maar het werkt!

Hartstikke tof dat het werkt! Heel veel plezier ermee.

Zelf zit ik 'vol’ qua abo's op streamingdiensten: pluspakket (on demand), videoland via kpn, Netflix. Is wel genoeg qua kosten.
Er is te veel versnippering helaas. Denk ook maar aan HBO bij Ziggo bv.

Reputatie 4
Badge +1

Dankjewel @PeterG ! Nu nog even wachten tot de tweede decoder het ook heeft, anders moet ik ze omwisselen. Maar zal vast wel goedkomen. En ja die versnippering is wel killing voor de portemonnee, met Netflix/Videoland/Disney+/DPlay/HGTV/Amazon Prime/Hayu/NLZiet/…. en ga zo maar door. Wij hebben er vier geloof ik en dat is inderdaad zat.

Reputatie 4
Badge +2

Bij mij staat amazon prime er niet tussen en ik heb de vip2952

Reputatie 7
Badge +16

Bij mij staat amazon prime er niet tussen en ik heb de vip2952

Had hem hier ook niet, maar je kunt je hem wel geforceerd binnen halen en dan is die wel beschikbaar. Menu→ Instellingen → 2x Gele knop → Software verwijderen → Ja → Opslaan

Reputatie 1

Let op Amazon Prime kun je alleen gebruiken als je over een Creditcard beschikt. Dus de meeste mensen zullen er nog niks aan hebben. Want Paypal ofiets wordt niet ondersteund. Ik dacht dit kan wel via KPN, maar dat is een dode mus.

@miknic1982 

Je kunt je aanmelden via Amazon.de (die is op NL te zetten). Daar kun je zelfs met iDEAL (aut. afschrijving) betalen! :grinning:

Reputatie 3
Badge +1

@miknic1982

Je kunt je aanmelden via Amazon.de (die is op NL te zetten). Daar kun je zelfs met iDEAL (aut. afschrijving) betalen! :grinning:

Werkt uitstekend, ja!

Alleen jammer dat ik een 5202 heb, maar kan wel via de SmartTV dus ik ben blij en nog goedkoper ook 

Reputatie 1

Jammer dat Amazon Prime alleen met creditcard te bestellen is deze heb ik niet en wil ik ook niet.

Kan het ook niet zo gemaakt worden om met Ideal te bestellen is.

Met vriendelijke groet,,

Huub.Herveille

@Hervei, lees éven 1 (ja, één) reactie voor jouw bericht …

Reputatie 1

Oké dank u wel. Het is gelukt. Kan er nu mooi van genieten. Zelfs mijn tv heeft nog een prime video app. Nu alleen nog uitzoeken of je meerdere gebruikers kan aanmaken zoals bijv Netflix m. Zodat mijn kids ook hun content kunnen bekijken.

Reputatie 1

Iedereen heeft zo zijn persoonlijke voorkeur. Is niet nodig om iemand zijn smaak af te kraken.

Ik heb het aanbod bekeken en ik word er niet enthousiast van.

Dan heb ik liever Disney +.

Heeft KPN überhaupt navraag gedaan of hebben ze gewoon veel geld gekregen van amazon?

Ik zal in ieder geval niet abonneren. Met netflix en disney+ heb ik al leuke entertainment.

Reputatie 7
Badge +30

@miknic1982

Je kunt je aanmelden via Amazon.de (die is op NL te zetten). Daar kun je zelfs met iDEAL (aut. afschrijving) betalen! :grinning:

Dit is inderdaad de weg om te gaan als je via iDeal wilt betalen. Ik heb het zelf op die manier al ruim een jaar.

 

Iedereen heeft zo zijn persoonlijke voorkeur. Is niet nodig om iemand zijn smaak af te kraken.

Ik heb het aanbod bekeken en ik word er niet enthousiast van.

Dan heb ik liever Disney +.

Heeft KPN überhaupt navraag gedaan of hebben ze gewoon veel geld gekregen van amazon?

Ik zal in ieder geval niet abonneren. Met netflix en disney+ heb ik al leuke entertainment.

Smaken verschillen inderdaad. Dat is ook waarom we graag zoveel mogelijk extra diensten aanbieden via de ontvanger. Zo hadden we dus al Netflix, en kun je ook YouTube kijken via de ontvanger. Amazon is hierin de volgende stap. Zo is er voor iedereen wat te kiezen. En ik ga ervan uit dat we daar in de toekomst nog wel meer dingen aan zullen gaan toevoegen.

Reputatie 7
Badge +10

Het content is leuk en redelijk voldoende 👍

Minpunten;

Het opstarten gaat zeer traag, lang zwart beeld en het streamen via de tv-ontvanger gaat haperend, ondanks meerdere keren reset van de ontvanger. Onhandig is het telkens handmatig de ondertiteling aanzetten. 

*opmerking, Netflix streamt wel snel. 

Reputatie 4
Badge +1

Ik heb het nu gelukkig op beide ontvangers werkend. Wat mij wel opvalt is dat de app vrij lang nodig heeft na het starten van een stream om te upscalen naar de beschikbare kwaliteit. Zijn er meer mensen die dat ervaren?

Reageer