Vraag

Ontzettend slecht beeld, HD kwaliteit staat niet aan



Toon eerste bericht

368 reacties

Vier tv's ? Twee providers?  En overal slecht beeld?  Ik heb geen idee wat hier aan de hand is, @nickyw .  Ziggo en KPN zitten allebei op verschillende netwerken.  Die staan volledig los van elkaar.
 

Heb je misschien draadloze verbindings sets in gebruik? 

Reputatie 3
Badge

Nee, ik heb geen draadloze verbindingssets. Het is ook onbegrijpelijk, met alle tv's  wazig beeld. Ik heb philips UHD en Samsung UHD, daarna Samung Queled en nu LG OLED.  

Reputatie 7
Badge +21

Zit er ook wat tussen de HDMI van je TV en de HDMI van de KPN ontvanger?
Of ergens anders iets tussen?
Is je Netspanning wel 230 Volt? Laat dat anders even meten door een electricien.
Of staat er een Dect telefoon vlak bij de TV of een LED-lamp?

Reputatie 3
Badge

Er zit niets tussen de HDMI. En ook geen Dect telefoon of LED lamp. 

Misschien een goed idee om de netspanning door te laten meten.

Reputatie 3
Badge

Eigenlijk denk ik dat de monteur van KPN verleden week de netwerkspanning wel heeft opgemeten.

Reputatie 3
Badge

@huistijger wat heeft de netspanning met het tv beeld te maken.

 

Reputatie 3
Badge

Toch een heel raar iets,  eerst bij ziggo, overgestapt naar kpn.

4 televisies in 3 jaar tijd .Nu LG Oled wat prachtig beeld moet geven, maar helaas .

Toch maar de netspanning laten doormeten, hopelijk zit daar het probleem.

Zou het ook mogelijk zijn om een kabel van het israpunt (meterkast) naar modem in de woonkamer aan te sluiten ,kijken of dat beter beeld oplevert?

 

Hallo @nickyw 

Zou het ook mogelijk zijn om een kabel van het israpunt (meterkast) naar modem in de woonkamer aan te sluiten ,kijken of dat beter beeld oplevert?

Dat zou je tijdelijk kunnen proberen, als dat verbetering oplevert weet je dat het aan de verbinding tussen IS/RA-punt in de meterkast en het KPN-aansluitpunt in de kamer ligt.

gebruik hiervoor een telefoonkabel met RJ11-stekkers, dus geen netwerkkabel, want die past niet.

 

Succes.

Reputatie 6
Badge +8

Laat je aarding in huis eens checken. Van een slechte aarding krijg je de gekste storingen. De apparatuur en de tv is weliswaar niet geaard, maar slechte aarding heeft zijn weerslag op de gehele elektrische installatie. De spanning kan inderdaad fluctueren. 

Reputatie 3
Badge

Ps4 is aangesloten op de tv met een hdmi kabel. Als dat beeld slecht is dan ligt dat niet aan kpn. Kan de instelling zijn van je tv en/of ps4, of zoals eerder vermeld je aarding in huis oid.

Reputatie 3
Badge

Ik woon nu drie jaar in deze woning, vanaf begin last van deze problemen gehad. 4 nieuwe tv's in drie jaar. Het is uitgesloten dat het aan de tv's ligt. In mijn oude woning nooit problemen gehad.  

Reputatie 3
Badge

Dan is het inderdaad tijd om na 4 nieuwe tv's eens uit te zoeken waar dit dan aan ligt.

Als je een game speelt op de ps4 zonder internet verbinding, is het dan hetzelfde? Of een dvd afspeelt, of van usb. In ieder geval zonder dat je internet nodig hebt.

Reputatie 6
Badge +8

HDMI kabel vervangen?

Hoe zit het inmiddels met de PS4?

 

Reputatie 3
Badge

Zijn nieuwe hdmi kabels. Tv heeft 120 hrz. Heb een 2.1 kabel

Reputatie 3
Badge

Ze spelen assasins creed single player. Dat is volgens mij niet online.  Dat ga ik morgen navragen.

 

Reputatie 3
Badge

Vanmorgen is de elektricien geweest en de stroomtoevoer was goed.  Is toch een raar íets 4 tv's in 3 jaar tijd die dezelfde problemen hebben.

 

Reputatie 3
Badge

HOI @JanD , dat kan ik proberen. Maar dat is wel een heel eind naar de modem.  Het rare is 4 tv's in 3 jaar tijd met dezelfde problemen en ook met gamen. Eerst Ziggo gehad en nu bij KPN. Is vreemd dat op 4 tv's dezelfde problemen zijn. Vanmorgen elektricien geweest en de stroom is goed.

Reputatie 3
Badge

Instellingen van de tv?

Reputatie 3
Badge

Dan zou ik alle tv's verkeerd hebben ingesteld đŸ™ˆ Heb een monteur afspraak gemaakt voor de tv. Deze komt volgende week.  Denk dat het niet veel uitmaakt. In vorige tv na 4 maanden een nieuw scherm. Heeft ook niet geholpen. 

Het kan niet anders, er moet in huis iets zijn wat stoort .

Reputatie 3
Badge

Geeft kpn nou wel het HD signaal door?

Reputatie 3
Badge

Ze zeggen van wel, maar zie geen verschil.  Ik ga morgen de klantenservice maar bellen. Maar gamen heeft niets te maken met je 4k kastje. Als je de ps4 aanzet is niet om aan te zien.

Reputatie 3
Badge

Kan je met een utp patch leed cat 6 rj45 va n het isra punt meterkast naar je modem in de woonkamer aansluiten om te kijken of er een verbetering in het beeld zit.

Reputatie 3
Badge

We zijn er nu uit, ligt dus niet aan KPN of ziggo. 

Mijn tv bij mijn broer gezet en super beeld. Ik heb zijn tv, maar je raad het al weer slecht beeld. Ieder stopcontact in huis geprobeerd.  Wederom wazig en slecht beeld. Ik snap het nu ook niet meer đŸ˜­

Reputatie 7
Badge +9

@nickyw,

En als je alle apparaten uit het stopcontact haalt? En alleen de TV, modem en TV ontvanger aansluit op stroom? Wat gebeurd er dan?

Probeer ook eens je mobiele telefoons uit te zetten. Blijft het dan ook slecht?

Reputatie 3
Badge

@King006 Dat hebben we ook al gedaan, overal waar stekker aan zit uit de stopcontacten gehaald telefoon uitgezet.  Het probleem blijft. Heb nu even de tv van mijn broer en als je dus de tv in stopcontact doet komen er allemaal verschillende testbeelden voorbij die helder van kleur moeten zijn. Hier in huis niet om aan te zien en op diverse stopcontacten geprobeerd. Dit is dus tv nr 5 in 3 jaar tijd. We dachten ligt bij ziggo pas overgestapt naar KPN.  Maar daar ligt het niet aan.

Reageer