[OPGELOST] Spontaan herstartende tv-ontvangers

  • 22 September 2020
  • 765 reacties
  • 40227 keer bekeken
[OPGELOST] Spontaan herstartende tv-ontvangers

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

765 reacties

Reputatie 3

Bij mij liep Netflix net weer vast, en na de herstart doet het menu het weer als vanouds. 

En nu op de compensatie wachten. ✌️🙏

 

En ik heb nog niets vernomen van een compensatie van de uitval storing, jullie wel?

Horen we nooit meer iets van, durf ik te wedden. 

Reputatie 1

Op dit moment blijft netflix compleet hangen, kan de mediabox niet eens uitzetten met de standby knop op de ab, moet dus wederom de schakelaar/stroom van de mediabox halen.

 

Valt me op, elke keer wanneer dit gebeurd brand er op de voorzijde in rode letter 'REC' terwijl ik niet eens op een opname knop heb gedrukt op de ab. Hebben andere mensen dit euvel ook?

Reputatie 2

 

En ik heb nog niets vernomen van een compensatie van de uitval storing, jullie wel?

Horen we nooit meer iets van, durf ik te wedden. 

Denk idd dat we verder er niets meer van horen.
Spontane herstart lijkt opgelost maar WiFi is nog steeds regelmatig traag en tv menu is heel langzaam.

 

Reputatie 2
Badge

Gaat over het tv menu en vwb je wifi, dit betreft je EB. Daar zijn ook diverse draadjes over in het wifi gedeelte van dit forum.

En compensatie? Waarvoor, wat voor compensatie. Dit is kpn luitjes, alles voor de aandeelhouders, zeker aangaande de evt aanstaande verkoop.

p.s. trage wifi zie:

@Ireneaar en dit kom ik net tegen:

https://tweakers.net/nieuws/175728/kpn-draait-update-decoders-die-tv-gids-sneller-moest-maken-terug.html

Reputatie 1

Vandaag 15-12-2020 om 15.20 uur valt kastje nummer 2 stl tijdens het luisteren naar  Q-Music.

Gewoon oostarten en hij werkt weer.

 

De V2 doet het verder goed, alleen een heel vervelend geluid met zender kiezen en doorspoelen. Alsof een klein stukje geluid in een loop blijft hangen. Alle zenders en opnamen.

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Hans TV. Is het kastje na de herstart nog een keer stilgevallen of niet? Fijn dat het andere kastje goed functioneert op het rare geluid na. Sinds wanneer maakt ie dit gekke geluid?

Reputatie 1

Dat rare geluid is vanaf het begin. 
 

nummer 2 is tot nu toe een keer uitgevallen. Zal het een week bijhouden kijken of en hoe vaak het terugkomt. 

KPN GEEF GEWOON ELKE VASTE KLANT NIEUWE ONTVANGERS VAN VIP 5202 WIJ HEBBEN ZE BU EN HET IS ECHT EEN HELE VERBETERING WANT WIJ BETALEN ALS KLANTEN WEL HET VOLLEDIGE BEDRAG VOOR IETS WAT NIET 100% WERKT!

Badge +12

KPN GEEF GEWOON ELKE VASTE KLANT NIEUWE ONTVANGERS VAN VIP 5202 WIJ HEBBEN ZE BU EN HET IS ECHT EEN HELE VERBETERING WANT WIJ BETALEN ALS KLANTEN WEL HET VOLLEDIGE BEDRAG VOOR IETS WAT NIET 100% WERKT!

Dat kost miljoenen...en daarmee heb je dus gelijk het antwoord: dat gaat niet gebeuren. 

Ik ben het overigens wel met je eens. De leegloop die (mede door de huidige problemen) op dit moment plaats vindt bij KPN- en XS4ALL-klanten kost KPN ook veel geld. Het omslagpunt is echter nog niet bereikt en daardoor is er de noodzaak bij de CEO van KPN en de aandeelhouders ook nog niet om écht in te grijpen. 

Reputatie 7
Badge +7

KPN GEEF GEWOON ELKE VASTE KLANT NIEUWE ONTVANGERS VAN VIP 5202 WIJ HEBBEN ZE BU EN HET IS ECHT EEN HELE VERBETERING WANT WIJ BETALEN ALS KLANTEN WEL HET VOLLEDIGE BEDRAG VOOR IETS WAT NIET 100% WERKT!

Dat kost miljoenen...en daarmee heb je dus gelijk het antwoord: dat gaat niet gebeuren. 

Ik ben het overigens wel met je eens. De leegloop die (mede door de huidige problemen) op dit moment plaats vindt bij KPN- en XS4ALL-klanten kost KPN ook veel geld. Het omslagpunt is echter nog niet bereikt en daardoor is er de noodzaak bij de CEO van KPN en de aandeelhouders ook nog niet om écht in te grijpen. 

Ja, dat kost miljoenen. Ik denk echter dat het verlies van weglopende klanten groter is. Als KPN met de investering van een paar tientjes per klant voor een nieuwe 5202, diezelfde klant kan behouden, dan is uiteindelijk de winst groter.

Reputatie 7
Badge +30

Dat rare geluid is vanaf het begin. 
 

nummer 2 is tot nu toe een keer uitgevallen. Zal het een week bijhouden kijken of en hoe vaak het terugkomt. 

@Hans TV top, we horen je bevindingen graag!

 

 

Wij hebben steeds een dat de tv ontvanger vastloopt, moet iedere dag wel een keer opnieuw opstarten, super irritant. Nu net weer en nu geeft hij een fout melding dat de tv ontvanger terug is gevallen naar beperkte modus. Ook weer lekker grrr, hoe kom ik aan een nieuwe tv ontvanger, ben het nu wel beetje beu aan het worden

Reputatie 7
Badge +30

Beste @tiscorry, wat rot! Ik wil dit graag melden bij de juiste collega's. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en klantnummer? Hoeveel ontvangers heb je? Merk je dit bij beide ontvangers of maar bij eentje? En om welke ontvanger gaat het dan specifiek? Heb je op de betreffende ontvanger al eens een ‘frisse start’ (dat kan via het menu) gedaan? En welke firmware versie staat daar nu op?

Beste Marcia.

Forumprofiel is aangevuld, ik heb er 2, Aris vip 2952 V2 ontvangers, die van beneden gaat meer in storing dan die van boven maar ze hebben er alle twee last van. Ik moet regelmatig de ontvanger opnieuw opstarten anders blijven ze in storing, ik weet niet beter dan dat de nieuwe firmware erop staat.

Reputatie 7
Badge +30

Bedankt! Ik heb een ticket aangemaakt, zodat de collega's er naar kunnen kijken. In principe zou je hier niet meer tegenaan moeten lopen, namelijk. Je wordt binnen max. 5 werkdagen teruggebeld. Wil je nog even laten weten wat er uitgekomen is?

We krijgen meerdere meldingen binnen van spontaan herstartende tv-ontvangers: 2260 of 2952.

Oude informatie

Wat kan je zelf proberen?

Het kan helpen om de ontvanger te resetten, zodat de software van de ontvanger opnieuw in wordt geladen. Maakt dit geen verschil, dan hebben we op het moment nog geen andere opties om het probleem te verhelpen.

Wel verzamelen we nu zo veel mogelijk informatie om het onderzoek naar de oorzaak én oplossing te bespoedigen. De ontwikkelaars van het tv-menu hebben dit probleem in onderzoek maar hebben de vinger nog niet op de zere plek weten te leggen. Zouden jullie onderstaande informatie met ons willen delen?

 

Welke informatie hebben we van je nodig?

  • Op welk tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem?
    • Type ontvanger
    • Serienummer (onderop)
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten?
    • Tv-kijken, opname kijken, Netflix kijken? Of iets anders?
  • Op welk datum en tijdstip trad het probleem op?
    • Bijvoorbeeld: 5 november om 10.15 uur. (tijd graag zo exact mogelijk doorgeven)
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op?
    • [Getal: 1 - 2 - 3] of [meerdere keren, meestal in de ochtend, middag, avond]
  •  

Status

OPGELOST

Update 2/12/2020

We hebben een oplossing voor het spontaan herstarten van de tv-ontvangers.

Dit wordt opgelost met een software update.  Afgelopen nacht (1 op 2 december) hebben we deze uitgerold op alle Arcadyan HMB2260's en een deel van de Arris VIP2952's. Komende nacht (van 2 op 3 december) zal dit gebeuren bij de rest van de 2952's. 

Bedankt voor jullie input
We willen graag iedereen die hier melding gemaakt heeft, gegevens heeft achtergelaten, en met name ook de mensen waar we loggingen hebben kunnen uitlezen, bedanken voor de hulp. Zonder jullie was dit niet gelukt. Er is natuurlijk ook veel gespeculeerd en gediscussieerd over wat nou de oorzaak is. Het geheugen werd veel genoemd. De uiteindelijke oorzaak zit hem echter toch in de code van de firmware. Daar is nu aanpassing gedaan zodat de herstarts niet meer voorkomen.

 

Edit: tekst aangepast 2-12-2020

Het is zeker niet opgelost met de HMB2260. Na ongeveer 10 minuten gaat hij opnieuw opstarten als we Netflix kijken. Software is opnieuw geüpload. Dat heeft niet geholpen. Het probleem blijft bestaan.TV is oké. Het gekke is dat, op de slaapkamer met hetzelfde type tv-ontvanger, het daar niet gebeurt.

Reputatie 6
Badge +7

Ik vind de vermelding: “opgelost “. Wel wat te optimistisch.

Reputatie 7
Badge +20

@tnvnlwn als jij dit probleem nog steeds ervaart is er wellicht meer aan de hand. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Kun je ook onderstaande vragen beantwoorden?

  • Hoeveel ontvangers heb je?
  • Merk je dit bij beide/meerdere ontvangers of maar bij eentje?
  • Om welke ontvanger(serienummer) gaat het dan specifiek?
  • Heb je op de betreffende ontvanger al eens een ‘frisse start’ (dat kan via het menu) gedaan?
  • Welke firmware versie staat daar nu op?
Reputatie 1

Grappig dat geen één personeelslid of contactmoment met KPN gerept word of gehoor gegeven word aan een compensatie.

Reputatie 7
Badge +30

Grappig dat geen één personeelslid of contactmoment met KPN gerept word of gehoor gegeven word aan een compensatie.

@Aalstrijken ik kan er nog niets concreets over melden! We hebben de vraag uit staan wat we gaan doen hiermee en men is zich daar nu over aan het buigen. Maar we hebben nog geen concrete informatie, dus ik kan er ook nog niets zinnigs over zeggen!

Hallo @Marcia_ , ik zou het woord [opgelost] maar verwijderen uit de topictitel als ik zo al die reacties lees.

 

 

Badge

KPN GEEF GEWOON ELKE VASTE KLANT NIEUWE ONTVANGERS VAN VIP 5202 WIJ HEBBEN ZE BU EN HET IS ECHT EEN HELE VERBETERING WANT WIJ BETALEN ALS KLANTEN WEL HET VOLLEDIGE BEDRAG VOOR IETS WAT NIET 100% WERKT!

Dat kost miljoenen...en daarmee heb je dus gelijk het antwoord: dat gaat niet gebeuren. 

Ik ben het overigens wel met je eens. De leegloop die (mede door de huidige problemen) op dit moment plaats vindt bij KPN- en XS4ALL-klanten kost KPN ook veel geld. Het omslagpunt is echter nog niet bereikt en daardoor is er de noodzaak bij de CEO van KPN en de aandeelhouders ook nog niet om écht in te grijpen. 

Ja, dat kost miljoenen. Ik denk echter dat het verlies van weglopende klanten groter is. Als KPN met de investering van een paar tientjes per klant voor een nieuwe 5202, diezelfde klant kan behouden, dan is uiteindelijk de winst groter.

Het probleem met de spontaan opstartende ontvangers in schijnbaar nu ook bij ons opgelost, maar het valt ons wel op dat de ontvangers ontzettend traag reageren op de afstandsbedieningen. De ontvangers reageren niet direct op de commando’s die gegeven worden.

Reputatie 1

Nav contact met KPN op Twitter kan ik jullie mededelen dat KPN niet van plan is over te gaan tot compensatie voor het probleem met uitval van de mediaboxen.

De medewerker bevestigd dat KPN verplicht is om een niet werkende dienst te vergoeden, ik citeer 'Wij doen ons uiterste best om storingen zo snel mogelijk op te lossen. Toch gebeurt het soms dat je door een netwerkstoring langer dan 12 uur geen gebruik kunt maken van een dienst. In dat geval heb je, volgens de wet, recht op een vergoeding van 1/30e van je maandelijkse abonnementskosten per dag.'

Maar, omdat de TV dienst an sich werkt en de mediabox word aangewezen als daadwerkelijk probleem loop je daar al vast.
Er word door de medewerker doorverwezen naar een link waarbij je kan vragen voor compensatie, echter wanneer je je postcode en huisnummer invult is er geen storing bekend en dus kun je ook géén compensatie aanvragen, afgezien dat het issue niet word gewijd aan de tv dienst. De medewerker zelf is ook niet bereid om dit verder intern op te pakken.
Ook het vervangen van mediaboxen word gewoon weggewuifd.

Al met al kom je dus niet verder.

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Aalstrijken,

We snappen dat de storing heel vervelend geweest is, nogmaals excuses daarvoor. Zoals je zelf al een beetje aan hebt gegevens betrof het hier geen netwerkstoring, je hebt nog gebruik kunnen maken van de diensten. Ik kan nog geen beloftes doen, maar momenteel zijn wij wel aan het kijken of het mogelijk is om klanten te compenseren.