[OPGELOST] Spontaan herstartende tv-ontvangers

  • 22 September 2020
  • 765 reacties
  • 40227 keer bekeken
[OPGELOST] Spontaan herstartende tv-ontvangers

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

765 reacties

Reputatie 7

NIETS Opgelost.

Vandaag 04-12-2020 om 15.03uur Stopt de Arris Spontaan Zoals deze de laatste weken al regelmatig heeft gedaan. Ook nu weer tijdens het luisteren naar de Radio (Qmusic).

Welke NMC versie staat op jouw Arris?

Reputatie 7
Badge +20

Bij werken ze, tot nu toe, beide goed.

Hopelijk blijft dat zo.

Mijn hartelijke dank KPN.

 

wjb, ik dacht dat jij de 4K decoder had? 

Reputatie 7

wjb, ik dacht dat jij de 4K decoder had? 

Ik heb een Arris VIP5202, een ZTE ZXV8001 en een Arcadyan HMB2260.

@Hans TV : Wat jij beschrijft is anders dan deze storing.

Kan het zijn dat je er een timer is ingesteld en je tuner op zwart gaat om energie te besparen? Je kunt dit in de instellingen terugvinden (en eventueel uitzetten)

 

Reputatie 6
Badge +3

 

Reputatie 1

@Hans TV : Wat jij beschrijft is anders dan deze storing.

Kan het zijn dat je er een timer is ingesteld en je tuner op zwart gaat om energie te besparen? Je kunt dit in de instellingen terugvinden (en eventueel uitzetten)

 

Dan zou die altijd op exact dezelfde tijd stoppen.Dat is niet het geval. Ook is deze storing altijd samen opgetreden met het vanzelf opstarten. Zo’n beetje om en om.
Ik heb nog gezocht naar een andere infrarood afstandbediening als oorzaak, maar het gebeurd vaak als ik alleen thuis ben en het kastje staat afgeschermd van buiten - raam.

@Hans TV . Vreemd hoor. Ik ga 'm morgen voor je omruilen. 

Reputatie 2

Hier nu ook sinds gisteren de laatste update. 
Nog geen reboot gehad. Maar wel extreem traaaag.

Alles hoort toch binnen een seconde geladen te zijn in 2020? Lijkt wel of via 56k modem de informatie opgehaald moet worden.

Dus opgelost is het zeker niet. 
 

De 4K versie hebben die dit probleem ook? 

Reputatie 6
Badge +3

@Steef87 

https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-interactieve-tv-nieuwe-firmware-maakt-decoder-sneller/

KPN at your service

Reputatie 2

Had ik al gelezen, maar geloof er niks van. En waarom krijg ik gisteren een nieuwe update die nog trager maakt. 

Reputatie 7
Badge +17

@Steef87 Kun je de ontvanger eens opnieuw opstarten of voorzien van een reset? Ben benieuwd of dit iets oplevert:blush: . 

Reputatie 2

@Lisa Gisteren reset gegeven en de laatste ( zelfde ) software opgehaald. Geen verbeteringen.

Vind zo jammer dat er gewoon software problemen zijn en niet erkend worden. En doen of incidenten zijn met de standaard oplossingen worden gegeven. 
Als er inderdaad die nieuwe software er is, stuur die nu maar. Kan niet slechter dan hoe het nu is. 

Reputatie 7
Badge +17

Jammer dat een reset van de tv-ontvanger niet heeft geholpen. Ik ben bang dat ik op dit moment dan niet direct een oplossing heb. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing van de traagheid van het nieuwe TV-menu. Ik kan je aanraden voor ontwikkelingen en updates dit topic in de gaten te houden.

 

Edit: Ik heb mijn bericht aangepast naar aanleiding van feedback van @wjb. Bedankt.

Reputatie 3
Badge +2

Nogmaals even de vraag, ik heb meegedaan aan de Pilot en mijn ontvanger zit nog op een Dev versie die lager genummerd lijkt te zijn dan de Update die gepushed is om het probleem op te lossen. Momenteel heb ik de USB er nog in zitten. Willen jullie nog blijven monitoren wat er gebeurd of is dit geheel klaar? Wat mij betreft is dat geen probleem ondersteun graag bij oplossen van problemen zoals deze keer gebeurd is.

Reputatie 7

... Er wordt gewerkt aan nog meer verbetering van het nieuwe TV-menu. ...

Deze opmerking kan volledig verkeerd vallen bij die abonnees die ondertussen al enkele maanden zeer slechte laadtijden van de gids en het menu ervaren.

Zeg dan dat er gewerkt wordt aan het verhelpen van die traagheid en dat KPN de door Ellen van Heerwaarden (KPN-woordvoerster) uitgesproken belofte zal nakomen. ( Klik )

Reputatie 7
Badge +17

Bedankt dat je ons hebt willen helpen, @MandersOnline. Het probleem is verholpen, dus we monitoren niet meer. Mijn advies is om de tv-ontvanger te resetten. Als het goed is, ontvang ook jij dan de nieuwste update.  

@Hans TV : Ik heb de hulp van een collega nodig om jouw tuner om te ruilen. Ik kom er maandag op terug.

Reputatie 3
Badge +2

Bedankt dat je ons hebt willen helpen, @MandersOnline. Het probleem is verholpen, dus we monitoren niet meer. Mijn advies is om de tv-ontvanger te resetten. Als het goed is, ontvang ook jij dan de nieuwste update.  


Frisse start gedaan, maar kom weer op 8.0.110_1703.dev uit.

Wat ik ook opmerk is dat ik eerst de software heb geladen, om vervolgens een Update te krijgen van de Ontvanger, dus ben 2x bezig met installeren.

Voor de test gekeken wat voor versie ik eerst krijg, maar kon dat niet achterhalen, enigste wat ik kon opmerken is dat dit met de oude Layout is, welliswaar zonder mogelijkheden om in een menu te komen of programma informatie en TV Gids te krijgen, alles is leeg.

 

dat ik op een Dev versie zit vind ik verder geen probleem hoor, alles lijkt naar behoren te werken dus hoeft er niet perse iets te gebeuren voor mij.

Reputatie 7

Frisse start gedaan, maar kom weer op 8.0.110_1703.dev uit.

Volgens mij moet je ook nog uitgeschreven worden uit die ".dev groep" om de gewone firmware weer te krijgen.

Reputatie 7
Badge +17

Bedankt dat je ons hebt willen helpen, @MandersOnline. Het probleem is verholpen, dus we monitoren niet meer. Mijn advies is om de tv-ontvanger te resetten. Als het goed is, ontvang ook jij dan de nieuwste update.  


Frisse start gedaan, maar kom weer op 8.0.110_1703.dev uit.

Wat ik ook opmerk is dat ik eerst de software heb geladen, om vervolgens een Update te krijgen van de Ontvanger, dus ben 2x bezig met installeren.

Voor de test gekeken wat voor versie ik eerst krijg, maar kon dat niet achterhalen, enigste wat ik kon opmerken is dat dit met de oude Layout is, welliswaar zonder mogelijkheden om in een menu te komen of programma informatie en TV Gids te krijgen, alles is leeg.

 

dat ik op een Dev versie zit vind ik verder geen probleem hoor, alles lijkt naar behoren te werken dus hoeft er niet perse iets te gebeuren voor mij.

Duidelijk. Wat @wjb aangeeft, zou heel goed kunnen. Ik heb daarom intern navraag gedaan. Zodra ik meer weet, hoor je weer van mij.

Reputatie 1

Kijk het is opgelost.
Maar wat wordt de compensatie voor de klanten die al 9 weken met dit probleem zitten?
Zij hebben al die tijd jullie gevoed met informatie ondanks hun frustratie.

 

Hé KPN waarom komt hier geen reactie op? 

Jullie hebben 9 weken een fout product geleverd dus een korting over die periode voor de getroffen klanten?

Reputatie 7

Jullie hebben 9 weken een fout product geleverd ...

Wie zegt dat dat er niet nog meer zullen gaan worden. :confounded:

Reputatie 7
Badge +7

Jullie hebben 9 weken een fout product geleverd ...

Wie zegt dat dat er niet nog meer zullen gaan worden. :confounded:

Inderdaad, je moet eerst de balans kunnen opmaken en de schade (=compensatie) kunnen berekenen. Dus zal kpn de oplossing moeten afwachten. En die komt a.s. week (zegt de KPN-woordvoerster).

@Hans TV : heb jij de SMS met logistieke informatie ontvangen? 

Reputatie 1

Het probleem met de uitval lijkt bij mij verholpen te zijn maar alles reageert zo ontiegelijk traag!

Is die nieuwste update inmiddels al uitgerold due de mediaboxen sneller moet maken?

 

En ik heb nog niets vernomen van een compensatie van de uitval storing, jullie wel?