[OPGELOST] Spontaan herstartende tv-ontvangers

  • 22 September 2020
  • 765 reacties
  • 40230 keer bekeken
[OPGELOST] Spontaan herstartende tv-ontvangers

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

765 reacties

Helaas wil het niet er komt geen delete te staan

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie dit topic nu pas, maar heb de foto verwijderd, @HenB .

Super heel fijn hartelijk bedankt. Fijne avond

Reputatie 3
Badge

Nu al vaker gehad dat s nachts de tv ontvanger vanzelf aan gaat. Ik heb het niet zelf gezien maar mijn vrouw wel en wordt er wakker van. Zo'n lesje geeft nog best wat licht. Er spring dan P20 in beeld. Komt deze melding ook door de firmware upgrade?

 

Kan hier iets aan gedaan worden?

Reputatie 3
Badge +2

Nu al vaker gehad dat s nachts de tv ontvanger vanzelf aan gaat. Ik heb het niet zelf gezien maar mijn vrouw wel en wordt er wakker van. Zo'n lesje geeft nog best wat licht. Er spring dan P20 in beeld. Komt deze melding ook door de firmware upgrade?

 

Kan hier iets aan gedaan worden?


Zal 20P zijn, maar dat is inderdaad de Update die uitgevoerd wordt. Ben bang dat je dat niet kan uitschakelen behalve er voor kiezen het apparaat 's nachts geheel uit te zetten.

 

Ik heb de decoder een [frisse start] gegeven, daarna werd de firmware 2x geïnstalleerd en er staat nu:

HTML-versie 4.111.212 op en

NMC-versie 8.0.110_1402.dev

Dus toch nog een developers-versie ???:thinking:

Ik heb het loggen uitgeschakeld en de port-forwarding ook uitgeschakeld.

Dus alles weer standaard.

Ik moet zeggen dat ik minimaal de laatste 2 weken geen last meer had van een automatisch herstartende decoder.:relaxed:

 

 

@MandersOnline : Het spontaan opstarten is opgelost. Dat betekent dat het kastje alléén nog gaat herstarten als er nieuwe updates zijn. Dat gebeurt niet zo veel.

Je kunt ook overwegen om 's nachts even iets voor het schermpje te leggen zodat je er niet wakker van wordt. 

Reputatie 3
Badge +2

@Erwin_ Dat bedoelde ik ook die 20P is een update, standaard start de TV ontvanger bij 70% omdat hij niks hoeft te downloaden en het ook niet hoeft in te laden in het geheugen.

 

Wat ik me nu wel even afvraag ik draai nog op een .dev versie en heb de USB er nog in zitten willen jullie nog blijven monitoren wat er gebeurd of is dit ook geheel klaar? Wat mij betreft is dat geen probleem ondersteun graag bij oplossen van problemen zoals deze.

Reputatie 6
Badge +3

Nou, nou, nou en dat in slechts 2 maanden tijd, eind goed al goed zullen we maar zeggen.

Op naar de volgende problemen.:sunglasses:

 

 

Hallo @Kaljo 

Op naar de volgende problemen.:sunglasses:

 

Problemen??? Bij KPN???:thinking:

Reputatie 1

Kijk het is opgelost.
Maar wat wordt de compensatie voor de klanten die al 9 weken met dit probleem zitten?
Zij hebben al die tijd jullie gevoed met informatie ondanks hun frustratie.

 

Reputatie 6
Badge +3

@Karl Jij verwacht compensatie als er al geeneens een "sorry voor het ongemak afkan". Dit is KPN hè.

You silly :clown:  

Niets opgelost, het is belachelijk dat de kpn nog steeds zegt dat het aan de update ligt.

Gisteren een nieuwe ontvanger ontvangen deze geïnstalleerd en halve wegen gaf hij aan dat er te weinig ruimte was voor de installatie  , was net te laat om er een foto van te maken. Hij is verder gaan installeren en toen het klaar was heb ik 20 minuten kunnen kijken en toen sloeg hij er weer uit. Kpn gebeld en een medewerker gaf aan de modem te resetten en een half uur te wachten maar toen dat klaar was heb ik 15 minuten tv kunnen kijken.

Ik weet niet hoe lang de kpn ons als melkkoe aan het lijntje wil houden maar ik denk dat ik maar eens andere stappen ga ondernemen. 

 

 

Reputatie 6
Badge +3

Wat een slap stuk zeg. Het gaat/ging (ik hou een slag om de arm) om verschillende type ontvangers. van Heerwaarden doet hier alsof het allemaal niet zoveel voorstelt, een paar duizend klanten maar. Even een standaard riedeltje met dingen die niet helpen en verderrrr. 

"KPN biedt wel excuses aan getroffen klanten aan" verassend, we krijgen zeker een excuus-mail van  woordvoerster ellen.vanheerwaarden@kpn.com. En zo probeert zij KPN "schoon" te praten.

 

KPN is op de hoogte van het feit dat klanten die via Interactieve TV naar tv-zenders kijken problemen ondervinden met de door het bedrijf geleverde bruikleendecoder. Dit laat Ellen van Heerwaarden van KPM aan Totaal TV weten. "Sinds eind september zijn er iTV-klanten waarbij de tv-ontvanger zichzelf incidenteel spontaan herstart. Het gaat om een paar duizend klanten", aldus de woordvoerster.

 

KPN onderzoek klachten

Van Heerwaarden vervolgt: "Uit onderzoek is gebleken dat het gaat om een softwarematig probleem, met de tv-ontvangers zelf is niets aan de hand. Bij een deel van de klanten komt het meerdere malen voor, bij anderen gebeurt het slechts eenmalig." Bij een deel van de getroffen klanten kan de storing handmatig worden verholpen. In sommige gevallen helpt het om de tv-ontvanger handmatig te resetten – KPN noemt dit een 'frisse start' - zodat de software van de ontvanger opnieuw wordt ingeladen.

 

Omruil decoder

Uit een uitgebreid onderwerp over de problemen met spontaan herstartende bruikleendecoders op het eigen gebruikersforum van KPN blijkt dat het telecombedrijf terughoudend is met het omruilen van herstartende decoders. KPN biedt wel excuses aan getroffen klanten aan. "We vinden het uiteraard vervelend dat onze klanten hier last van hebben. We werken samen met de leverancier van de tv-ontvanger hard aan een oplossing, onze volle aandacht gaat hier naar uit", aldus Van Heerwaarden.

Bron: TotaalTV

Vanochtend bij het opstarten geen beeld dus de tv ontvanger handmatig gereset .

Maar na 3!!!!!!!! Minuten slaat hij weer uit en klaar is het weer. Dat sinterklaas cadeau van de KPN is gewoon weer het zoveelste zoethoudertje. 

De grootste provider van Nederland die haar klanten schandalig behandeld. Ik denk dat de bonussen van de top bij kpn maar gebruikt moeten worden om alle gedupeerden ruimschoots te compenseren. 

In TotaalTV lees ik zojuist dat KPN volgende weeg met een firmware-update komt om de decoders sneller te maken.

 

Reputatie 6
Badge +3

Als dat maar goed gaat dan :grin::grin:

Reputatie 7

Vanochtend bij het opstarten geen beeld dus de tv ontvanger handmatig gereset .

Maar na 3!!!!!!!! Minuten slaat hij weer uit en klaar is het weer.

Welk type TV ontvanger heb je?

Ik hoop dat (volgens TotaalTV) update van volgende week echt de gids sneller maakt. Zojuist onze decoder "frisse start” gegeven maar hebben nog de oude firmware (volgens mij zijn er gebruikers met een hogere versie op dit forum).


Type: Arcadyan HMB2260
HTML versie: 4.110.208
NMC versie: 8.0.11_1901
DBL versie: 2.0.9

Reputatie 3
Badge +2

Ik hoop dat (volgens TotaalTV) update van volgende week echt de gids sneller maakt. Zojuist onze decoder "frisse start” gegeven maar hebben nog firmware: 4.110.208 (volgens mij zijn er gebruikers met een hogere versie op dit forum), wij hebben een Arcadyan HMB2260.


Je hebt de HTML-versie benoemd die lost het niet op het gaat om de NMC-versie die begint met 8.0

De update die het sneller moet maken zal die HTML-versie wezen die ze gaan bijwerken is mijn vermoeden.

@MandersOnline Sorry, je hebt gelijk. Heb bijdrage aangepast nu. NMC versie na "frisse start” is: 8.0.11_1901, dat zal dan de nieuwste zijn.

Reputatie 6
Badge +3

Zullen we vast een nieuw topic aanmaken:

"Problemen na update om TV-gids sneller te maken"

 

Reputatie 3

https://www.totaaltv.nl/nieuws/Nieuws/kpn-interactieve-tv-nieuwe-firmware-maakt-decoder-sneller/

 

Dit dus 🙈😭

Reputatie 1

NIETS Opgelost.

Vandaag 04-12-2020 om 15.03uur Stopt de Arris Spontaan Zoals deze de laatste weken al regelmatig heeft gedaan. Ook nu weer tijdens het luisteren naar de Radio (Qmusic).

Niets opnieuw opstarten, maar gewoon stoppen (rode lamp).

Opnieuw aanzetten en hij deed het weer. Dit gebeurd heel vaak kort na 15.00 uur.

Hallo, bij de Arris 2952, 04-12-2020

HTML-versie 4.111.212

NMC-versie 8.0.110_1713.dev