[OPGELOST] Spontaan herstartende tv-ontvangers

  • 22 September 2020
  • 765 reacties
  • 40227 keer bekeken
[OPGELOST] Spontaan herstartende tv-ontvangers

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

765 reacties

Reputatie 5
Badge +5

@wjb de Arcadyan HMB2260.

Reputatie 7

@wjb de Arcadyan HMB2260.

En hoe lang duurt het laden van de gids nu met die HMB2260?

Welk type decoder had je hiervoor?

Reputatie 6
Badge +3

Ik heb in het begin last gehad van het opnieuw starten. Na de herinstallatie komt het bijna nooit meer voor. Alleen het zappen en epg is zo ontzettend traaaaag.... Ben ik de enige? Want KPN reageerd hier niet echt op 😏

Probeer de zoekfunctie is, ga koffie zetten en tegen die tijd is de zoekfunctie opgestart.

Just sayin'

Reputatie 5
Badge +5

@wjb ik had de ARRIS VIP 2952 V2. Gids laadt in  twee seconden. Alleen YouTube app duurt soms wat lang.

Reputatie 7
Badge +30

@Marc1972levi@WJ8391 en @Patrick hoorn welkom! Willen jullie je forumprofiel aanvullen met adresgegevens en klantnummer én de vragen in het startbericht beantwoorden? Dan nemen wij jullie feedback ook mee!

 

@DessingD ik geef het door, bedankt!

 

@Ton_Heeremans fijn dat het spontaan herstarten niet meer zo veel voorkomt! Aan de traagheid wordt nog steeds gewerkt!

 

@Meneertje van der Meertje fijn dat het opgelost is! Het vervelende is dat eerder gebleken is dat een nieuwe ontvanger niet altijd de oplossing is. We doen dit daarom op dit moment nog niet actief, voor zover ik weet. Wel heb ik begrepen dat we dit toch als workaround overwegen vanwege het feit dat het erg lang duurt allemaal. Maar voorlopig dus nog niet.

 

 

Reputatie 3
Badge

@Marcia_ je schrijft "Het vervelende is dat eerder gebleken is dat een nieuwe ontvanger niet altijd de oplossing is. We doen dit daarom op dit moment nog niet actief, voor zover ik weet. Wel heb ik begrepen dat we dit toch als workaround overwegen vanwege het feit dat het erg lang duurt allemaal"

 

Geef mij dan die workaround oplossing maar.​​​​​ We betalen elke maand keurig de kosten en mogen een degelijk product verwachten. Als het omwisselen een oplossing kan zijn, dan graag omwisselen. Als het niet helpt heb je in ieder geval het uiterste gedaan om je klanten te helpen om je eigen fout te herstellen. Je klanten in problemen laten zitten omdat je het gewoon niet kan oplossen is ook geen optie toch, al wordt dat wel gewoon gedaan nu.... KPN update iets en ik zit met de problemen. Bedankt

Badge

hetzelfde probleem sinds de update die het geheel trouwens sowieso ook veel langzamer heeft gemaakt (kan ik aub terug naar de vorige versie?) alles resetten heeft niet geholpen, niet beter geworden maar het moet ook niet veel slechter worden…

zijn we nu allemaal beta-tester geworden?

Reputatie 2
Badge
  • Op welk tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem?
    • Type ontvanger Arris vip 2952 v2
    • Serienummer (onderop) MA 1846 PNF 662
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten?
    • Tv-kijken, opname kijken, Netflix kijken? Of iets anders? Alles voornoemd en soms ook niets, op standby.
  • Op welk datum en tijdstip trad het probleem op?
    • Bijvoorbeeld: 5 november om 10.15 uur. (tijd graag zo exact mogelijk doorgeven) Diverse dagen, diverse tijden, niet te zeggen wanneer exact.
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op?
    • [Getal: 1 - 2 - 3] of [meerdere keren, meestal in de ochtend, middag, avond] Meerdere keren per week.
Reputatie 2
Badge

 

zijn we nu allemaal beta-tester geworden?

Nee, melkkoe zijn we geworden, gebed zonder end.

Reputatie 2
  • Apparaat gegevens
    • Type ontvanger: Arris VIP2952 V2
    • Serienummer: M11711TN5920
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten?
    • Tv-kijken
  • Op welk datum en tijdstip trad het probleem op?
    • Bijvoorbeeld: 26 november rond 20:05 uur. 
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op? Nee, is 1x voorgekomen
Reputatie 2

 

Ging op zwart, geen actie meer uit te krijgen, zelf maar aan /uit knop omgegooid. 

Apparaat gegevens

Type ontvanger: Arris VIP2952 V2

Serienummer: M11711TN5920

Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten?

YouTube kijken via kanaal 201

Op welk datum en tijdstip trad het probleem op?

 27 november 13:12 uur. 

Start de ontvanger meerdere keren per dag op? Nee, is 1x voorgekomen

Reputatie 7
Badge +19

@JWittenberg Dankjewel, deze informatie geef ik door!

Reputatie 1
  • Op welk tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem?
    • Type ontvanger Arris VIP2952 V2
    • Serienummer MA1847PNE054
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten?
    • 1x tv kijken en 1x opname kijken
  • Op welk datum en tijdstip trad het probleem op?
    • Zondag 22 nov. 22.30 tijdens het kijken van een opname
    • Donderdag 26 nov. 12.50 tijdens het kijken van tv
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op?
    • niet elke dag

 

  • Op welk tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem?
    • Type ontvanger Arris VIP2952 V2
    • Serienummer M11608TN2635
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten?
    • 1x Radio luisteren 
  • Op welk datum en tijdstip trad het probleem op?
    • Donderdag 26 nov. 14.50 tijdens het luisteren van de Radio
    • Woensdag 25 nov,  19… tijdens het kijken van tv
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op?
    • niet elke dag
    • Soms midden in een tv programma
    • Dan doet de afstandsbediening het niet meer (gisteravond)
    • Herstarten lost het probleem op.
  • Misschien dat het nu meer opvalt. Aangezien ik ivm Corona thuis ben.
  • Maar voor de laatste update van de schermen gids e.d. heb ik hier in al die jaren geen probleem mee gehad. 
Reputatie 7
Badge +19

@Crientjes @Ria2020 Dank voor de informatie! Deze speel ik graag door, ik zie dat jullie alleen nog geen gegevens in je forumprofiel hebben staan. Vullen jullie die in, en geven jullie hier een seintje zo gauw ze er staan?

Het probleem blijft, vandaag ook weer spontane herstart.
Alles zelf al gedaan wat betreft resetten en nieuwe software, ik denk dat KPN het zelf ook niet weet wat de oplossing is.
Het is om hopeloos van te worden, zal wel weer een prijsverhoging aankomen. :-(

Ik heb dit problem ook. Ook ik heb een Arris VIP2952 V2. Serienummer M11819TNB321, ik keek gewoon TV, kastje herstart spontaan, vandaag 26.11.20, rond 20:10 uur voor het eerst gebeurd.

Herstart met software installatie gedaan. Naardat die klaar is krijg ik een melding dat er nu nieuwe software klaarstaat. Dus opnieuw software gedownload. Hoop dat het nu stabiel blijft...

Bij mij vanavond ook weer tijdens kijken start de tv ontvanger weer op nieuw op. Dit is al weer de tweede keer na een update van de ontvanger. Dit is erg vervelend. Hopelijk doet kpn er iets aan. 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

 

Wij hebben een HMB2260 arcadyan uit 2013/07/30. Herstarten, frisse start, software verwijderen leidt allemaal niet tot het gewenste resultaat. Het beeld blijft haperen en staat inmiddels op zwart :(

 

Reputatie 7
Badge +30

Dank voor je bericht @jtforum, ik heb dit toegevoegd aan de inventarisatie en het onderzoek. Er zit niet specifiek iets in deze update voor het spontaan herstarten, maar wellicht helpt het toch. Dus we horen graag hoe het de komende dagen gaat.

Reputatie 7
Badge +30

@Fam van Diggelen, welkom! Je geeft aan dat je last hebt van haperend beeld en zwart beeld. Ervaar je ook dat de tv ontvanger spontaan herstart?  

Reputatie 6
Badge +3

Ik heb mij zouist aangemeld als Beta-tester voor de Alpha-software van KPN iTV.

 

Ik neem nog een bak koffie

Reputatie 7
Badge +14

Goedenavond @Fam van Diggelen, welkom! Heeft u dit al eens geprobeerd?

Laat u me nog even weten of het gelukt is en geholpen heeft?

Reputatie 3
Badge

09.17u weer een spontane herstart

Reputatie 1

@Crientjes @Ria2020 Dank voor de informatie! Deze speel ik graag door, ik zie dat jullie alleen nog geen gegevens in je forumprofiel hebben staan. Vullen jullie die in, en geven jullie hier een seintje zo gauw ze er staan?

Ik heb de gegevens zo volledig mogelijk ingevuld