[OPGELOST] Spontaan herstartende tv-ontvangers

  • 22 September 2020
  • 765 reacties
  • 40227 keer bekeken
[OPGELOST] Spontaan herstartende tv-ontvangers

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

765 reacties

Hier is dat spontaan opnieuw opstarten al maanden een irritant probleem  word nu toch echt tijd om dat eens op te lossen kpn want ben wel geneigd om ondertussen een andere provider te zoeken!

Reputatie 5
Badge +3

Zal ik het eens andersom melden:

Toen dit verhaal zich begon af te spelen kregen wij niet veel later hier ook af en toe last van, daarna vanaf 1 van de eerst opvolgende updates hier nooit meer last van gehad…..dan is gelijk de grote vraag: wat doe ik anders dan jullie??

Ik zie veel problemen voorbij komen als iemand Netflix kijkt, voor mij heel simpel, heb ik niet en gebruik ik dan ook niet.

Dan kan je toch maar 1 conclusie trekken lijkt mij??

Netflix kijken zorgt voor ellende icm met de software van de ontvanger, dit was voor de updates niet, dus de veroorzaker weet je dan ook gelijk toch??:thinking:

Maarja, KPN scoort de laatste tijd niet zo goed op het gebied van ICT, misschien kunnen ze daar beter eerst in gaan investeren om goede eigen ICT-ers binnen te krijgen ipv op een externe bedrijf te vertrouwen 

@DexterXL 

Ik zie veel problemen voorbij komen als iemand Netflix kijkt, voor mij heel simpel, heb ik niet en gebruik ik dan ook niet.

Dan kan je toch maar 1 conclusie trekken lijkt mij??

Ik gebruikte de Netflix app in de decoder toch al niet meer i.v.m. het steeds direct uitloggen na starten van een programma. Maar bij deze ‘definitief’ uitgelogd. Eens kijken of hier de komende tijd een spontane herstart van de ontvanger is.

Aardige tip:slight_smile: . Niet geschoten….

In de topic “kpn-interactieve-tv-update-het-nieuwe-menu” heb ik al twee keer gemeld dat de iTV box spontaan herstart tijdens het TV kijken. Updates blijkbaar nu random uitgevoerd en niet ‘s nachts of als de box standby staat. 
Gisteren liepen beide boxen ineens ook vast en was er ook weer een spontane herstart rond 11u in de ochtend. Beetje veel op 1 dag. 

Op advies van een KPN moderator heb ik na mijn 1e melding al de software verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Dat blijkt dus niet te helpen. Probleem blijft bestaan.
Op mijn vraag of dit normaal is en of dit zo blijft heb ik verder geen reactie meer gehad. 
Ik hoop dat er nu wel een reactie komt, en ook graag een oplossing.
 

 

Hetzelfde probleem, 10 x erger….om gek van te worden.

Reputatie 3
Badge

Dan nog maar een keer . Zal uiteraard geen respons op komen.

Welke compensatie krijgen wij hier voor of kan ik de incasso ook eens herstarten als het spontaan uitkomt.

Box blijft namelijk irriteren .....…

 

Dan nog maar een keer . Zal uiteraard geen respons op komen.

Welke compensatie krijgen wij hier voor of kan ik de incasso ook eens herstarten als het spontaan uitkomt.

Box blijft namelijk irriteren .....…

 

Vind ik een hele goede. Al maanden die spontane herstarts. Kijkplezier neemt drastisch af, maar er komt totaal geen compensatie. Bij mij is het iedere dag wel een keer raak. Vandaag al 2x een spontane herstart. En het herstarten heeft niks te maken met Netflix.

KPN moet gewoon de nieuwe kastjes gaan geven aan hun klanten die er last van hebben, want dat lost alle problemen wel op. Maar dat doen ze niet omdat KPN alleen op geld belust is en geen oog meer heeft voor hun klanten. 

Ook hier is het opnieuw opstarten weer terug. Heel erg vervelend probleem waar KPN nu echt een oplossing voor moet vinden. 

Hier ook wekelijks een tv ontvanger die vooral savonds 1 of 2 keer opnieuw opstart..heel vervelend..

Reputatie 2

Eeeen ik mag weer opnieuw een programma gaan kijken dat half klaar was omdat het kastje spontaan opnieuw gaat op starten en ik NIET MAG DOORSPOELEN.

Echt rot gewoon op met deze shit man! Schaam je diep!

Wat voor KNEUZEN zitten er daar te werken aan dit product?

Was niks aan de hand tot al deze updates.

Was allemaal IETS beter geworden de laatste tijd. Gister nieuwe update en poef we krijgen weer spontaan opnieuw opstarten!? Hoe dan??

Het is dat er hier geen alternatief is of ik was al weg geweest…

Reputatie 3

Hier is de update alweer begonnen, al 2x uit moeten zetten omdat alles vastloopt. 

🙈🤮

Reputatie 7
Badge +20

Kunnen jullie onderstaande vragen beantwoorden en je profiel updaten?
Dit geven wij dan door bij de ontwikkelaars.

 

  • Op welk tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem?
    • Type ontvanger
    • Serienummer (onderop)
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten?
    • Tv-kijken, opname kijken, Netflix kijken? Of iets anders?
  • Op welk datum en tijdstip trad het probleem op?
    • Bijvoorbeeld: 5 november om 10.15 uur. (tijd graag zo exact mogelijk doorgeven)
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op?
    • [Getal: 1 - 2 - 3] of [meerdere keren, meestal in de ochtend, middag, avond]


 

Reputatie 3

Kunnen jullie onderstaande vragen beantwoorden en je profiel updaten?
Dit geven wij dan door bij de ontwikkelaars.

 

  • Op welk tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem?
    • Type ontvanger
    • Serienummer (onderop)
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten?
    • Tv-kijken, opname kijken, Netflix kijken? Of iets anders?
  • Op welk datum en tijdstip trad het probleem op?
    • Bijvoorbeeld: 5 november om 10.15 uur. (tijd graag zo exact mogelijk doorgeven)
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op?
    • [Getal: 1 - 2 - 3] of [meerdere keren, meestal in de ochtend, middag, avond]


 

 

Wat heeft het voor nut om dit allemaal door te geven, dit is naar de bekende weg vragen omdat deze problemen al maanden geleden begonnen zijn. 

Tig mensen hebben dit al doorgegeven en KPN heeft momenteel Ryu ich nog geen oplossing.

 

Het forum stroomt vol. 

 

 

Reputatie 6
Badge +3

 

Reputatie 3

Kunnen jullie onderstaande vragen beantwoorden en je profiel updaten?
Dit geven wij dan door bij de ontwikkelaars.

 

  • Op welk tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem?
    • Type ontvanger
    • Serienummer (onderop)
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten?
    • Tv-kijken, opname kijken, Netflix kijken? Of iets anders?
  • Op welk datum en tijdstip trad het probleem op?
    • Bijvoorbeeld: 5 november om 10.15 uur. (tijd graag zo exact mogelijk doorgeven)
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op?
    • [Getal: 1 - 2 - 3] of [meerdere keren, meestal in de ochtend, middag, avond]


 

 

Wat heeft het voor nut om dit allemaal door te geven, dit is naar de bekende weg vragen omdat deze problemen al maanden geleden begonnen zijn. 

Tig mensen hebben dit al doorgegeven en KPN heeft momenteel toch nog geen oplossing.

 

Het forum stroomt vol. 

 

 

 

Hier hetzelfde probleem. 
Type ontvanger: ARRIS VIP2952 V2

Serienummer: MA1920PNC826


Tv ontvanger herstelt vanzelf, meestal tijdens het kijken van opnames. Er komt ook een melding dat de opnames worden opgehaald. Begint dan bij 70%, dit blijft groen. 
Data en tijdstippen: 19/11 om 14:40

                                  19/11 om 16:45 

                                  21/11 om 08:10 

                                  21/11 om 11:00 

                                  22/11 om 08:00 

 

de ontvanger herstart soms wel tot 3 keer achter elkaar. 

Reputatie 7
Badge +21

Tv ontvanger herstelt vanzelf, meestal tijdens het kijken van opnames. Er komt ook een melding dat de opnames worden opgehaald. Begint dan bij 70%, dit blijft groen. 
Data en tijdstippen: 19/11 om 14:40

                                  19/11 om 16:45 

                                  21/11 om 08:10 

                                  21/11 om 11:00 

                                  22/11 om 08:00 

 

de ontvanger herstart soms wel tot 3 keer achter elkaar. 

Bedankt voor je bericht. Ik heb het zojuist voor jouw doorgezet.

Onze kastje start ook regelmatig vanzelf op,dan 2x daags..dan 1x per week...heel verschillend...langzaam genoeg van kpn hier in zevenaar..verschillende tijden en dagen...heel irri tijdens kijken,netflix maar ook gewone zenders,krijgen wij allemaal bericht wanneer het opgelost is? En weleens 3x achter elkaar opnieuw opstarten

Ik herken dit wel, regelmatig een spontane herstart. Heb het geprobeerd met het terug zetten van de box naar de tentoonstellingen. Dat betekent , voor de zoveelste keer inloggen op Netflix, maar hey probleem blijft. Werkt de nieuwe software niet goed op de oude box? Nog een vraag: is deze site de enige mogelijkheid om mijn klacht te melden. Of moet ik in deze coronatijd naar de winkel?

Kpn is lekker bezig...  Not.

De decoder blijft herstarten meerdere keren per week. 

Software verwijderen werkt even en de dag erna weer het zelfde gezeur.

Hier bij de gegevens zoals aangegeven op de website.

 

  • Op welk tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem?
    • Type ontvanger vip9952v2
    • Serienummer MA 1924PN5160
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten?
    • Tv-kijken, 
  • Op welk datum en tijdstip trad het probleem op?
    • Bijvoorbeeld: 25november om 18;00
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op?
    • Getal: 1
    • [meerdere keren, meestal in de avond
Reputatie 3
Badge

Ik heb in het begin last gehad van het opnieuw starten. Na de herinstallatie komt het bijna nooit meer voor. Alleen het zappen en epg is zo ontzettend traaaaag.... Ben ik de enige? Want KPN reageerd hier niet echt op 😏

Reputatie 2

Zoals marc zegt zit niet echt een patroon in.

Voor mn gevoel was het een tijd veel minder frequent maar sinds de laatste update dus weer terug.

 

En als je dan een programma helemaal opnieuw moet gaan kijken (let wel VROEGER mocht je het stuk dat je al gezien had doorspoelen) is dat nogal lekker.

En ja ik heb ook zo een Arris VIP2952 kastje 

Het herstarten gebeurt nog steeds al is het wel wat minder geworden. 

Reputatie 5
Badge +5

Ik heb een andere decoder gehad. Het werkt weer perfect. 

Reputatie 3
Badge

KPN waarom krijg de één wel een nieuwe decoder en de andere niet. Ik krijg net in een Twitter bericht te horen dat ik moet afwachten op de update terwijl andere wel een andere betere decoder krijgen??

Reputatie 7

Ik heb een andere decoder gehad. Het werkt weer perfect. 

Welk type decoder heb je gekregen?