[OPGELOST] Spontaan herstartende tv-ontvangers

  • 22 September 2020
  • 765 reacties
  • 40251 keer bekeken
[OPGELOST] Spontaan herstartende tv-ontvangers

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

765 reacties

Ook hier met regelmaat stoppen dienstverlening. Meerdere keren per week stopt spontaan de netflix app. Mag ik weer braaf opnieuw inloggen. Daarnaast is de nieuwe layout leuk maar ook erg vertragend. Al meerdere keren herstart en herinstallatie gedaan, maar nog steeds dezelfde problemen. 

Ik zit al ruim 30 jaar in de ICT. Hoe kan het dat leveranciers toch niet leren van het doorvoeren van software updates zonder de hardware hierin mee te nemen. Alles is geënt op het economische rendabel maken en concurreren met andere leveranciers. Volgens mij is kwaliteit de enige factor die duurzaam is en ook voor langere tijd inkomsten waarborgt.

Ik hoop dat KPN mij deze keer doet verbazen in hun dienstverlening, maar gezien de lange lijst in dit forum vrees ik het ergste.

Als ik tv kijk valt hij na een tijdje uit en start daarna opnieuw op ( blauw scherm) alle is al een keer gereset en opnieuw geïnstalleerd. Wat is een oplossing. (Gaat om Telfort tv)

Reputatie 1

Sinds de metamorfose van het tv beeld wat betreft opnames, terugkijken, afspelen van opnames, was ik erg blij met de verandering. De eerste 2/3 weken nergens geen last van gehad. Totdat de Experia box zichzelf opnieuw begon op te starten. Kan gebeuren, zitten misschien een aantal bugs in, maar hij ging dit steeds vaker doen! Vroeger deed men dat soort onderhoudswerken tijdens de nachtelijke uren. Maar nu gebeurd het midden tussen een voetbalwedstrijd of een goede film. Nu hebben jullie het nog meer uitgebreid met live beeld als je in de gids zit bijv. Prima, ik ben alleen bang dat ik straks ipv 3 keer er week die Experia box wel 6 keer uit zichzelf denkt te moeten herstarten. Ik begrijp dat er vlop aan wordt gewerkt. Het zal ongetwijfeld wel weer goed komen. Maar ik wilde dit toch even kwijt aan een luisterend oor. Mijn dank hiervoor.

Reputatie 4
Badge +4

 

…...maar ik denk eerder dat de techneuten zichzelf overschatten en de concurrentie de loef af willen stekken om ze met steeds mooiere programmatuur willen komen……

…..Ik vind het dan wat makkelijk om het bedrijf  (KPN) hier alleen de schuld van te geven.

 

Huh? Daar kun je (de techneuten van) KPN in dit geval gewoon de schuld van geven. 


Schuld is wel een moeilijke definitie, en ik ben er van overtuigd dat iedere techneut zijn uiterste best doet om dit op te lossen. En ja ik baal er ook stevig van dat dit zo gaat maar ik geloof nog steeds in de IT van KPN, Bij zo'n grote speler op de markt en de ingewikkelde infrastructuur waar veel software voor nodig is kan en mag je ervan uit gaan dat men dit beslist niet leuk vind

Ik ben het wel eens met de vaak gestelde vraag om te compenseren of een andere leuke tegemoetkoming.

Reputatie 1

Na het vervangen van de wifi versterker en zijn voeding ging het weken goed. Maar sinds gisteren valt de ontvanger weer uit. Nu twee keer achter elkaar om 15.15 uur.

Lijkt mij toch iets wat op afstand wordt aangestuurd.:grimacing:

Badge +12

 

…...maar ik denk eerder dat de techneuten zichzelf overschatten en de concurrentie de loef af willen stekken om ze met steeds mooiere programmatuur willen komen……

…..Ik vind het dan wat makkelijk om het bedrijf  (KPN) hier alleen de schuld van te geven.

 

Huh? Daar kun je (de techneuten van) KPN in dit geval gewoon de schuld van geven. 


Schuld is wel een moeilijke definitie, en ik ben er van overtuigd dat iedere techneut zijn uiterste best doet om dit op te lossen. En ja ik baal er ook stevig van dat dit zo gaat maar ik geloof nog steeds in de IT van KPN, Bij zo'n grote speler op de markt en de ingewikkelde infrastructuur waar veel software voor nodig is kan en mag je ervan uit gaan dat men dit beslist niet leuk vind

Ik ben het wel eens met de vaak gestelde vraag om te compenseren of een andere leuke tegemoetkoming.

Maar dat heb ik ook niet gezegd. Sterker nog, ik heb eerder aangegeven dat ik me besef dat de medewerkers hier ook ontzettend van balen. Ook de techneuten zullen hun stinkende best doen. Daar ligt het probleem ook niet. Ik ga dit nu niet wee oprakelen maar in eerdere berichten heb ik duidelijk aangegeven waar het stagneert en wat een oplossing kan zijn.

Hier ook weer tv ontvanger zat vast . Volledig moeten herstarten na 15 min nog geen beeld . Nogmaals herstart en ja hoor we hebben weer beeld . Kpn wordt het nu niet eens tijd dat u zorgt voor !!!!  Een goed Werkende tv ontvanger !!!! En een redelijke compensatie en geen doekje voor het bloeden . Of kut smoesjes die u mensen aan de telefoon ons verkopen .

Ook hier al een aantal weken last van spontaan uitvallende televisie ontvanger, zowel bij netflix als bij gewoon televisie kijken. Ook bij de netflix app, al paar keer gehad dat er alleen geluid is en zwart beeld.

 

  • welk tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem?
    • HMB2260
    • J332141278
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten?
    • Tv-kijken en Netflix kijken
  • Op welk datum en tijdstip trad het probleem op?
    • ZOndag 15nov 16:00
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op?
    • 1 of 2 keer, verschillende tijdstippen
Reputatie 1

Pfff vanavond weer iets nieuws, het TV-kastje schakelde over naar een door mij geprogrammeerde zender, dat ging goed maar daarna was het zappen helemaal niet meer mogelijk. Moest het kastje nu zelf resetten. Weer eens wat anders dan een spontane reset.

 

Ik zie dat er nog steeds geen schot zit in dit dossier. Gaat KPN de UPC/Ziggo kant op?

Reputatie 2

Dit keer zat onze Arris die we boven gebruiken volledig vast.

 

Was niet van standby te krijgen, dus spanning eraf en opnieuw op laten starten.

 

Er is geen touw aan vast te knopen wat en wanneer het gebeurt...😔

Reputatie 7
Badge +17

Hallo allemaal! Zoals jullie weten is het onderzoek in volle gang. We testen met grote groep klanten. Dit gaat met vallen en opstaan. Alls voorbeelden zijn nog steeds van harte welkom! Jullie kunnen ons meehelpen door ons te voorzien van de onderstaande informatie:
Het is echt heel waardevol als jullie het tijdstip zo nauwkeurig mogelijk kunnen aangeven. Onze collega's kunnen dan heel nauwkeurig kijken wat er gebeurd op het moment van herstarten. 

Des te meer voorbeelden we hebben, des te beter we kunnen inschatten of mogelijke (toekomstige) updates DE probleemoplosser gaan zijn voor de grote groep! 

Volgens mij hebben wij deze gegevens nog niet van jullie en daarom tag ik jullie even!  @Leendertsmit2@haprins@Hans TV@Koudhe@Manfred T.@jdgrt@ArjanGroters, @Kaljo  ! Als ik je onterecht tag, dan mag je dit negeren:see_no_evil:.  

@erikvaniperen Thank you! Ik zet de gegevens door. 

  • Op welk tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem?
    • Type ontvaner
    • Serienummer (onderop)
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten?
    • Tv-kijken, opname kijken, Netflix kijken? Of iets anders?
  • Op welk datum en tijdstip trad het probleem op?
    • Bijvoorbeeld: 5 november om 10.15 uur. (tijd graag zo exact mogelijk doorgeven)
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op?
    • [Getal: 1 - 2 - 3] of [meerdere keren, meestal in de ochtend, middag, avond]
Reputatie 7
Badge +17

@Dag Nadat we de gegevens hebben doorgezet, wordt het probleem geanalyseerd door de techniek. Zij analyseren wat er gebeurd om het moment van ‘de crash :wink: ’ en daaormheen. Hier ontvang je geen terugkoppeling over. De ideale terugkoppeling is een update die dit issue opslost. Jij hebt dus je steentje al bijgedragen. Meer kunnen we helaas niet doen op dit moment. Hoe graag we dit ook willen.  
@Katana321 Ik durf geen antwoord te geven hoe dit heeft kunnen gebeuren. Althans, ik zou het wel durven, maar ik heb simpelweg geen antwoord:thinking:. We zijn nu vooral druk met het vinden van een oplossing. 
@SledgehammerNL Gehehe, yes I knew!:sunglasses:

Ik heb hier dus ook al een paar weken, misschien wel maanden, last van. Bloed irritant. 

Wanneer denkt KPN dit te kunnen fixen? 

Heeft het voor iedereen zin om die gegevens door te sturen, of gaat het gewoon voor iedereen opgelost worden?

Reputatie 7

De uiteindelijke oplossing zal een algemene zijn, @Callmemara. Maar de gegevens van individuele klanten die wij doorgeven helpen bij het onderzoek. Het probleem komt namelijk op verschillende ontvangers voor, in allerlei verschillende situaties. En bij sommige mensen speelt het niet, terwijl iemand anders met dezelfde ontvanger en dezelfde manier van aansluiten etc… er wel last van heeft. Hoe meer klantgegevens we dan ook hebben, hoe beter we kunnen vinden wat de overeenkomstige factor is.  Dus, vul ook je forumprofiel in en beantwoord de gestelde vragen. Dan voegen we dat ook toe aan de analyse.

Reputatie 1

Vandaag 18 -11-2020 rond 10.40 uur Tijdens radio luisteren (Q-Music) Spontaan nieuwe update. Duurt bijna 20 minuten voordat ontvanger weer opstart.  (duurt anders een paar minuten).

Reputatie 6
Badge +3

Zoals Erik schrijft : "uiteindelijke oplossing" klinkt niet als: "we zitten er 24/7 bovenop hoor." maar meer als: "We hebben werkelijk géén idee en we zien wel of er een keer oplossing komt" 

Reputatie 6
Badge +3

Bij iTV is Digitenne gratis, ik heb dat ook al heel lang erbij. Dat is inmiddels ook HD.

Ik zeg massaal Digitenne aanvragen, mocht het echt fout gaan heb je iig nog iets.

Reputatie 7

Bij iTV is Digitenne gratis, ik heb dat ook al heel lang erbij. Dat is inmiddels ook HD.

Ik zeg massaal Digitenne aanvragen, mocht het echt fout gaan heb je iig nog iets.

Voor Digitenne betaal je vandaag de dag ook €5,- per ontvanger.

Reputatie 6
Badge +3

@wjb Dat wist ik nog niet, aan de andere kant het verbaast me ook niet.

Reputatie 4
Badge +4

 

…...maar ik denk eerder dat de techneuten zichzelf overschatten en de concurrentie de loef af willen stekken om ze met steeds mooiere programmatuur willen komen……

…..Ik vind het dan wat makkelijk om het bedrijf  (KPN) hier alleen de schuld van te geven.

 

Huh? Daar kun je (de techneuten van) KPN in dit geval gewoon de schuld van geven. 


Schuld is wel een moeilijke definitie, en ik ben er van overtuigd dat iedere techneut zijn uiterste best doet om dit op te lossen. En ja ik baal er ook stevig van dat dit zo gaat maar ik geloof nog steeds in de IT van KPN, Bij zo'n grote speler op de markt en de ingewikkelde infrastructuur waar veel software voor nodig is kan en mag je ervan uit gaan dat men dit beslist niet leuk vind

Ik ben het wel eens met de vaak gestelde vraag om te compenseren of een andere leuke tegemoetkoming.

Maar dat heb ik ook niet gezegd. Sterker nog, ik heb eerder aangegeven dat ik me besef dat de medewerkers hier ook ontzettend van balen. Ook de techneuten zullen hun stinkende best doen. Daar ligt het probleem ook niet. Ik ga dit nu niet wee oprakelen maar in eerdere berichten heb ik duidelijk aangegeven waar het stagneert en wat een oplossing kan zijn.


#Sledgehammer volgens mij kom jij niet in de quote qua naam voor, en ik bedoelde dit niet als verwijt maar iets om over na te denken. En ik weet niet meer wat er in alle post staat vermeld, deze lijst is nu al 22 bldz. lang.  ook vind ik sowieso dreigen om over te stappen een raar argument, als je niet tevreden bent moet je een andere provider zoeken, zulke soort dingen hebben geen enkele bijdrage in een oplossing en men zal niet sneller en beter gaan voor dit probleem, dat doen ze al.

Reputatie 4
Badge +4

Volgens mij hebben wij deze gegevens nog niet van jullie en daarom tag ik jullie even!  @Leendertsmit2@haprins@Hans TV@Koudhe@Manfred T.@jdgrt@ArjanGroters@Kaljo  ! Als ik je onterecht tag, dan mag je dit negeren:see_no_evil:.  

 

@lisa volgens mij moet alles bekend zijn ik heb trouwens vrijregelmatig contact met Fred en mevr. de Bij ;-)

 

Sinds de laatste versie die door de TD is geïnstalleerd heb ik zover ik weet geen reboots meer gehad en reboots van vroeger heb ik allemaal doorgegeven aan Fred.

Hallo allemaal! Zoals jullie weten is het onderzoek in volle gang. We testen met grote groep klanten. Dit gaat met vallen en opstaan. Alls voorbeelden zijn nog steeds van harte welkom! Jullie kunnen ons meehelpen door ons te voorzien van de onderstaande informatie:
Het is echt heel waardevol als jullie het tijdstip zo nauwkeurig mogelijk kunnen aangeven. Onze collega's kunnen dan heel nauwkeurig kijken wat er gebeurd op het moment van herstarten. 

Des te meer voorbeelden we hebben, des te beter we kunnen inschatten of mogelijke (toekomstige) updates DE probleemoplosser gaan zijn voor de grote groep! 

Volgens mij hebben wij deze gegevens nog niet van jullie en daarom tag ik jullie even!  @Leendertsmit2@haprins@Hans TV@Koudhe@Manfred T.@jdgrt@ArjanGroters@Kaljo  ! Als ik je onterecht tag, dan mag je dit negeren:see_no_evil:.  

@erikvaniperen Thank you! Ik zet de gegevens door. 

  • Op welk tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem?
    • Type ontvaner
    • Serienummer (onderop)
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten?
    • Tv-kijken, opname kijken, Netflix kijken? Of iets anders?
  • Op welk datum en tijdstip trad het probleem op?
    • Bijvoorbeeld: 5 november om 10.15 uur. (tijd graag zo exact mogelijk doorgeven)
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op?
    • [Getal: 1 - 2 - 3] of [meerdere keren, meestal in de ochtend, middag, avond]

@Lisa 

Bij deze de exacte meldinge gegevens:

Type: VIP2952

Serienr. M11527TW8671

Netflix stopt direct op 15 november 2020 22:15

Kijk momenteel netflix via chromcast omdat de decoder hier meerdere keren per dag op vast loopt. Waarna ik iedere keer opnieuw moet inloggen. Na meerdere keren per week was en het kijken van afleveringen in 3 etappes was ik hier wel ff klaar mee.

 

Reputatie 7
Badge +24

Bedankt allemaal voor de nieuwe gegevens, ook deze heb ik doorgezet.

Reputatie 2

Spontane reset hadden jullie al als het goed is:

  • Op welk tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem?
    • Type ontvanger: HMB2260 V2
    • Serienummer : K647007551
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten? TV-kijken, TV terug kijken...
  • Op welk datum en tijdstip trad het probleem op? Gebeurdt Met enige regelmaat...laatste keer 15 november 10:44 uur
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op ? Ja 1 a 2x per dag

 

En nu dus dan de vast gelopen ontvanger…

  • Op welk tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem?
    • Type ontvanger: Arris VIP 2952
    • Serienummer: M11517TW3371
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten?
    • Niets wou hem aan zetten vanuit standby en dit wou niet. Moest een geforceerde reset doen om hem weer aan te krijgen.
  • Op welk datum en tijdstip trad het probleem op?
    • 15 november rond de klok van 15:00 maar hoe lang hij al "vast" zou hebben gezeten geen idee.
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op?
    • Geen idee, het is onze 2de ontvanger welke boven staat en niet elke dag gebruikt word.
    • ik heb nu dit vast zitten al wel een 3x gehad in korte tijd van 2 weken.

vip2952 v2 (2 kastjes van)

wanneer valt die niet weg. Tijdens de tv , netflix of you tube. 
wanneer nu net 19.50 

hoevaak per dag of week? Meerdere malen. Heb ook al tig x gebeld en ben het nu zat. 
 

al verschillende keren de software verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Ook met de knop boven op, met instructies vanuit het callcenter telefonisch 

 

met thuis werken en op hun eigen telefoon, steeds de verbinding verbroken” dit mobiel nummer is nu niet bereikbaar” serieus kpn