[OPGELOST] Spontaan herstartende tv-ontvangers

  • 22 September 2020
  • 765 reacties
  • 40253 keer bekeken
[OPGELOST] Spontaan herstartende tv-ontvangers

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

765 reacties

Reputatie 1

Ik denk dat de conclusie simpel is:  De VIP2952 en de HMB2260 kunnen de nieuwe firmware niet aan.

Of het nu te weinig geheugen of opslagcapaciteit is boeit niet meer, dit probleem duurt nu gewoon al veel te lang, en is niet op te lossen met deze hardware.

Het wordt tijd dat KPN deze decoders gaat vervangen door de Arris VIP5202 (de 4K decoder), deze werkt wel probleemloos met de nieuwe firmware.

De extra kosten voor KPN zijn ‘n gevalletje jammer dan voor ze.

KPN heeft een contractuele verplichting een werkend TV platform aan hun betalende klanten te bieden, en met deze oude decoders kunnen ze hieraan niet voldoen. 

Tijd voor een modemswap voor de VIP2952  en HMB2260 dus, KPN. Succes daarmee.

Badge +12

Ik denk dat de conclusie simpel is:  De VIP2952 en de HMB2260 kunnen de nieuwe firmware niet aan.

Of het nu te weinig geheugen of opslagcapaciteit is boeit niet meer, dit probleem duurt nu gewoon al veel te lang, en is niet op te lossen met deze hardware.

Het wordt tijd dat KPN deze decoders gaat vervangen door de Arris VIP5202 (de 4K decoder), deze werkt wel probleemloos met de nieuwe firmware.

De extra kosten voor KPN zijn ‘n gevalletje jammer dan voor ze.

KPN heeft een contractuele verplichting een werkend TV platform aan hun betalende klanten te bieden, en met deze oude decoders kunnen ze hieraan niet voldoen. 

Tijd voor een modemswap voor de VIP2952  en HMB2260 dus, KPN. Succes daarmee.

Daar gaan de aandeelhouders nooit mee akkoord. Het is simpel: dat kost meer dan dat klanten overstappen naar een andere provider. Er wordt over dit probleem alleen hier op dit forum over gesproken. KPN voelt dus geen enkele noodzaak om haast te maken of om met een oplossing te komen die geld kost.

Reputatie 2
Badge

Het is jammer dat KPN de problemen niet onder de knie krijgt. Ik heb al maanden last dat de ontvanger 1 en 2 niet synchroniseren met elkaar. Hier al een nieuwe ontvanger voor gekregen, maar dit helpt niet, wat ik al verwachte. Nu ook nog het probleem  blokken in beeld en zoals hier boven al meerdere malen is beschreven, regelmatig opnieuw opstarten. Waar ook de KPN de vinger niet achter kan krijgen. Wat gaat er mis, het werkte allemaal naar behoren tot ik denk een jaar geleden.

Het doet mij toch wel pijn als oud KPNer dat ik bij het maandelijkse Consumentenbond onderzoek de KPN een lage beoordeling moet geven. :joy:

Ook hier spontane herstart. Dit gebeurt bij alle ontvangers sinds de update.

Graag z.s.m. een oplossing hier VOOR aub.

Groeten Jan Willem Nienhuis 

Badge +12

 

Het doet mij toch wel pijn als oud KPNer dat ik bij het maandelijkse Consumentenbond onderzoek de KPN een lage beoordeling moet geven. :joy:

En dat zou iedereen moeten doen. Misschien komt er dan wat los. Er is nu gewoon te weinig publiciteit rondom dit probleem. KPN voelt geen druk.

Reputatie 7
Badge +7

Daar gaan de aandeelhouders nooit mee akkoord. Het is simpel: dat kost meer dan dat klanten overstappen naar een andere provider. Er wordt over dit probleem alleen hier op dit forum over gesproken. KPN voelt dus geen enkele noodzaak om haast te maken of om met een oplossing te komen die geld kost.

@Edwin_Merks  Zijn de kosten van één nieuwe 5202-ontvanger werkelijk hoger dan wat KPN verdient aan één nieuwe abonnee?  Ik denk dat die kosten van een 5202 er al na een paar maanden abonnementsgeld uit zijn. Maar dit is slechts een inschatting van mij.

Reputatie 7
Badge +7

Het doet mij toch wel pijn als oud KPNer dat ik bij het maandelijkse Consumentenbond onderzoek de KPN een lage beoordeling moet geven. :joy:

En dat zou iedereen moeten doen. Misschien komt er dan wat los. Er is nu gewoon te weinig publiciteit rondom dit probleem. KPN voelt geen druk.

Tja, ik geef KPN al jaren in de provider-beoordeling v.d. Consumentenbond bijzonder hoge cijfers. Altijd minimaal een 8. Zowel betrouwbaarheid als service altijd top. Altijd supertevreden.

De afgelopen 2 keren heb ik hele andere cijfers gegeven. Ik vond dat voor mijzelf een bijzonder moment. Ik was dit niet gewend van KPN.

Reputatie 7
Badge +7

Ik lees net dat je de providermonitor ook kunt invullen als je geen lid bent van de consumentenbond.

gaan we er nog wat aan doen KPN?? 

de tv ontvanger blijft maar uitvallen,super irritant!

het enige wat jullie zeggen, we zijn ermee bezig, gevalletje aan het lijntje houden!!!

 

los eea nou eens fatsoenlijk op. dit is echt prutswerk. zorg ook dat alle mensen die hier last van hebben gecompenseerd worden, want de service die jullie nu leveren is om te huilen.…

 

Kpn wanneer doet u nu eens iets aan de haperende tv ontvangers . Wij zijn het het zat het steeds uitvallen van de tv . De telkens weer vast lopende ontvanger of zomaar opnieuw opstarten . Er wordt gewoon niks aan gedaan .

 

Admin: berichten naar lopend topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +14

Goedemiddag @Leendertsmit2, welkom! Dat is inderdaad niet de bedoeling! Heb je al eens een harde reset geprobeerd?

Laat u het nog even weten of het geholpen heeft?

Reputatie 7
Badge +17

Dankjewel @ArjanGroters! Ik heb de gegevens doorgezet. 
@Katana321 Echt heel jammer om te lezen, maar wel begrijpelijk natuurlijk! Aan ons de taak om het vertrouwen terug te winnen en die scores weer de lucht in te krijgen. @Edwin_Merks Heb jij onze aandeelhouders geïnterviewd? De conclusies die je trekt zijn iets te voorbarig als je het mij vraagt:wink:.   

@Michiel1 Ook ons doet het zeer dat je genoodzaakt bent om ons een lagere score te geven. We hadden iedereen graag voorzien van een blits nieuw menu dat super functioneerde. Helaas is het een grote nachtmerrie geworden, waar we al een lange tijd last van hebben. We zijn over gegaan op een heel nieuw iTV platform! Een grote wijziging dus. Vandaar dat deze update anders was dan voorheen. Als eerstelijnsmedewerkers blijven we duimen dat de Techniek gauw de vinger op de zere plek kan leggen. :persevere:

Hoi @Lisa ik heb een week of 4 via een dm al de gegevens van onze tv ontvanger doorgestuurd en we merken nog niks dus ik kan de reacties wel voorstellen.

Ook wij hebben onze twijfels over de oplossing het zou  @KPN  goed zijn om met een reactie via een email te komen over de stand van zaken.

En verder vind ik jullie toppers om altijd met oplossings te komen 

Hendrik.

Reputatie 7
Badge +7

Dank voor je reactie @Lisa  Toch vraag ik mij af waar, wat en hoe dit zo kon misgaan.

Ik durf te stellen dat KPN op enig moment niet goed heeft geluisterd. Misschien hebben de techneuten niet goed geluisterd naar de gebruikers. Misschien hebben de directieleden niet goed geluisterd naar de techneuten. Volgens mij een klassiek geval dat er ergens een kloof is...

Waardeloos, ook hier steeds weer herstarten. Bovendien klapt mijn Netflix app er konstant uit. Bijzonder frustrerend. Tijd voor een andere provider.

Badge +12

@Lisa Nee, die heb ik niet geïnterviewd en dat weet je best 😉. Maar....Joost Farwerck kan hier gewoon een klap op geven als hij dat echt wil. En daar komt helaas toch weer om de hoek kijken dat hij verantwoording af moet leggen aan....juist ja 😉. Maar goed...ik hou er nu even over op, maar ik ben bang dat KPN hier een groot risico loopt. 

Heb alle reset s al geprobeerd het probleem blijft bestaan . En is sinds de laatste updates van het tv menu . Alleen maar erger geworden !!!!  Altijd redelijk tevreden geweest over kpn .  Maar denk er nu hard over om over te stappen . Kpn laat klanten die al jaren klant zijn . Met oude apparatuur zitten lossen problemen niet op . 

 

Badge

Hier ook herstartende tv-ontvanger. 
dit keer tijdens kijken naar Netflix

Reputatie 6
Badge +7

Deze week verwacht ik 2 van de nieuwste ontvangers.

 

Of een financiële tegemoetkoming voor de ergernis.

Reputatie 1

Ik heb hier thuis 4 kastjes en bij mij starten ze niet elke keer op :thinking:

Reputatie 6
Badge +3

gaan we er nog wat aan doen KPN?? 

de tv ontvanger blijft maar uitvallen,super irritant!

het enige wat jullie zeggen, we zijn ermee bezig, gevalletje aan het lijntje houden!!!

 

los eea nou eens fatsoenlijk op. dit is echt prutswerk. zorg ook dat alle mensen die hier last van hebben gecompenseerd worden, want de service die jullie nu leveren is om te huilen.…

 

Huh….seriously?

Badge +12

Deze week verwacht ik 2 van de nieuwste ontvangers.

 

Of een financiële tegemoetkoming voor de ergernis.

Ik snap je volledig maar dat hier roepen is aan dovemans-oren gericht..

Reputatie 6
Badge +3

En ik mocht zojuist wederom een restart verwelkomen.

 

Zullen we anders een top 10 lijst samenstellen wie de meeste restarts heeft in een week? Hangen we er ook een leuke prijs aan.

Reputatie 1

Dank voor je reactie @Lisa  Toch vraag ik mij af waar, wat en hoe dit zo kon misgaan.

Ik durf te stellen dat KPN op enig moment niet goed heeft geluisterd. Misschien hebben de techneuten niet goed geluisterd naar de gebruikers. Misschien hebben de directieleden niet goed geluisterd naar de techneuten. Volgens mij een klassiek geval dat er ergens een kloof is...

Katana321 of je gelijk hebt weet ik niet, maar ik denk eerder dat de techneuten zichzelf overschatten en de concurrentie de loef af willen steken door met steeds mooiere programmatuur te willen komen.  Hoe vaak voldoen nieuwe computersystemen niet aan de verwachtingen? Heel vaak, denk maar aan overheidsinstanties als politie en belasting dienst. Miljoenen heeft dit (de burger)  gekost. Ik vind het dan wat makkelijk om het bedrijf  (KPN) hier alleen de schuld van te geven.

Voor mij is het opnieuw opstarten gelukkig  3 weken niet meer voor gekomen (afkloppen). Wel volg ik dagelijks de topics in de hoop dat ik lees dat het probleem is opgelost. Helaas merk ik alleen dat de(terechte)  irritaties aan het toenemen zijn.

Omdat KPN wel de verantwoordelijkheid naar ons (de klanten) heeft, denk ik dat de KPN er verstandig aan doet om, op zijn minst, een compensatie voor het ongemak  in het vooruitzicht te stellen. Bijvoorbeeld door een korting op het abonnementsgeld over de periode dat de problemen zich voor doen. Ik zou zeggen doe dit snel en ga niet wachten tot de publiciteit gezocht wordt, via bijvoorbeeld het programma KASSA. De Imago schade wordt alleen maar groter.

Badge +12

 

…...maar ik denk eerder dat de techneuten zichzelf overschatten en de concurrentie de loef af willen stekken om ze met steeds mooiere programmatuur willen komen……

…..Ik vind het dan wat makkelijk om het bedrijf  (KPN) hier alleen de schuld van te geven.

 

Huh? Daar kun je (de techneuten van) KPN in dit geval gewoon de schuld van geven.Â