[OPGELOST] Spontaan herstartende tv-ontvangers

  • 22 September 2020
  • 765 reacties
  • 40250 keer bekeken
[OPGELOST] Spontaan herstartende tv-ontvangers

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

765 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt @ArjanGroters en @Geirriteerd!

Dat van de mobiele verbinding staat hier helemaal los van, maar klinkt niet zo handig :slight_frown:  Zou je hier wellicht een nieuw topic voor aan willen maken zodat we vanuit daar met je mee kunnen kijken?

Waarvan moet ik een nieuwe topic maken. Het probleem met het tv kastje is al benoemd. Ik ga niet nog meer dingen aankaarten en eindstand zal er niets tot weinig in klanten hun ogen mee gedaan worden🤨 als de tv ontvanger het normaal doet. Hoef in niet eens te bellen met het kkc

Reputatie 1

We krijgen meerdere meldingen binnen van spontaan herstartende tv-ontvangers.​​​​​​

 

 

Status

In onderzoek

 

 

En vandaag, na de update ook mijn ontvanger in een eindeloze loop. Na 15 x herstarten maar uitgezet. Als je nou weet dat je een update hebt uitgebracht die problemen veroorzaakt, zou je dan niet misschien stoppen met uitrollen? Ik zit nu met een kastje dat zich zojuist heeft opgehangen in een oneindige herstartloop. Denk je nou echt dat ik als klant er blij van wordt om bijna op het einde van een aflevering om 2 uur ‘s nachts  ff lustig mijn eigen helpdesk te gaan spelen. Of anders gezellig morgenvroeg tussen de kids en het ontbijt. Ik kijk ik nu al naar uit, 🤬. NOT! Terwijl ik eigenlijk even rustig nieuws bij een kop koffie had willen kijken, mag ik nu lekker gestresst de kabelgeit spelen om op het probleem te jagen dat jullie veroorzaakt hebben. Doe ff normaal en haal die update terug.

Reputatie 3
Badge +1

Idd dit kan echt niet, wat slecht dit kpn!!!!!!

Reputatie 7
Badge +20

@Quindana en @wortellica ik heb jullie gegevens doorgezet. Ik hoop dat mijn collega's snel een oplossing hebben, helaas is terugdraaien geen optie. Sorry voor het ongemak!

Hallo,

Ik heb 2 tv ontvangers. 1 voor de slaapkamer en 1 voor in de huiskamer. Nu heeft de ontvanger in de huiskamer problemen.  Ik moet hem dagelijks opnieuw opstarten. Hij geeft problemen met netflix,  geeft aan dat er een fout is opgetreden, dan moet ik iedere keer opnieuw inloggen. Na herstart lukt het dan weer wel. Na netflix gekeken te hebben, en weer afgesloten zie ik op mijn ontvanger weer de tv zenders niet. Het display van de ontvanger blijft zwart, dus je kan alleen zien welke zender je aan het kijken bent via de tv gids... die niet erg snel werkt.. Dan moet ik hem weer opnieuw opstarten en dan kan ik de zenders weer zien. Heb alle stappen doorlopen van de service pagina, zoals de stappen van "frisse start" en "software opnieuw instellen". Beide hebben dus geen effect gehad. 

Het gaat om de Arris VIP 2952 V2, uit 02-2017

Is het mogelijk deze om te ruilen voor een goed werkende tv ontvanger, zodat ik niet elke dag de ontvanger hoef te resetten..

 

Met vriendelijke groet,

Barbara Schalk 

 

Admin: samengevoegd met bestaande topic hierover

Reputatie 1

Hier was ik dus al bang voor van de gedwongen overgang van Telfort naar KPN. Nooit geen problemen gehad en sinds de overgang, bam! Ook ik heb 2 spontaan herstartende ontvangers, vasthangende YouTube en regelmatig (bijna elke dag) krijg ik zwart beeld bij Netflix, allemaal sinds de overgang.

Waar (behalve hier op het forum) kan ik een klacht indienen en vragen om een compensatie?

Op die Pinokkio website van KPN lukt het niet, daar kom je in een eindeloze loop. 

@Quindana en @wortellica ik heb jullie gegevens doorgezet. Ik hoop dat mijn collega's snel een oplossing hebben, helaas is terugdraaien geen optie. Sorry voor het ongemak!

Heb niks aan sorry, ga maar eens kijken naar een storing correctie i.p.v maar steeds meer moeten betalen i.v.m. inflatie correcties. Zal wel nodig zijn voor de vieze zakkenvullers in de top..

Het lijkt ondertussen wel op ziggo en die zijn slecht

Hier was ik dus al bang voor van de gedwongen overgang van Telfort naar KPN. Nooit geen problemen gehad en sinds de overgang, bam! Ook ik heb 2 spontaan herstartende ontvangers, vasthangende YouTube en regelmatig (bijna elke dag) krijg ik zwart beeld bij Netflix, allemaal sinds de overgang.

Waar (behalve hier op het forum) kan ik een klacht indienen en vragen om een compensatie?

Op die Pinokkio website van KPN lukt het niet, daar kom je in een eindeloze loop. 

zo herkenbaar dit verhaal! hier ook sinds de overgang van Telfort naar KPN problemen, bij Telfort nooit gehad.

Reputatie 7
Badge +19

@babsje @Aalstrijken @Paul1979 Niet fijn dat jullie hier ook last van hebben. Als jullie zorgen dat je gegevens in je forumprofiel staan en jullie de vragen van Maja bovenin dit topic hier beantwoorden, dan zetten wij de gegevens door. Hoe meer voorbeelden, hoe beter het is en des te sneller de oplossing hopelijk gevonden is!

Badge +12

Hier was ik dus al bang voor van de gedwongen overgang van Telfort naar KPN. Nooit geen problemen gehad en sinds de overgang, bam! Ook ik heb 2 spontaan herstartende ontvangers, vasthangende YouTube en regelmatig (bijna elke dag) krijg ik zwart beeld bij Netflix, allemaal sinds de overgang.

Waar (behalve hier op het forum) kan ik een klacht indienen en vragen om een compensatie?

Op die Pinokkio website van KPN lukt het niet, daar kom je in een eindeloze loop. 

zo herkenbaar dit verhaal! hier ook sinds de overgang van Telfort naar KPN problemen, bij Telfort nooit gehad.

De overgang van Telfort naar KPN heeft hier niets mee te maken want die is tot nu administratief. Klanten van XS4ALL hebben namelijk ook last van deze storing en die zijn nog helemaal niet gemigreerd. Het heeft te maken met het TV-platform wat van KPN is. Dat betekent dat alle providers die gebruik maken van dat platform (KPN, Telfort, XS4ALL, Oxxio, en nog een paar) er last van hebben. Het is dus wel toevallig maar het heeft er niets mee te maken (al maakt dat het natuurlijk niet minder erg...)

Reputatie 1

@Quindana en @wortellica ik heb jullie gegevens doorgezet. Ik hoop dat mijn collega's snel een oplossing hebben, helaas is terugdraaien geen optie. Sorry voor het ongemak!

Niet het antwoord waar ik blij van wordt. 

Mijn TV is voorlopig dan maar uit de running. Ik beperk me maar weer tot wat er uit mijn apple doosje komt. Of waren jullie van plan om het internet nu ook nog over de kop te jagen? Meestal komt één bug nooit alleen. Ik heb ook helemaal geen zin om jullie bug te gaan jagen. Los je rommel op en zorg dat het systeem werkt zoals het bedoeld is. Daar betalen we tenslotte abonnementskosten voor, we betalen KPN niet om de zakken van de aandeelhouders en het management te spekken. Dat denken ze misschien wel, maar daar betaal ik mijn abonnement in ieder geval niet voor. Ik betaal voor werkende infra, waar ik verder niet onnodig lang over hoef na te denken.

@Thomas wanneer gaat dit probleem opgelost zijn? Ik ga me niet zitten ergeren aan iets dat gewoon duidelijk niet naar behoren werkt. Dat heb ik in de afgelopen jaren al wel genoeg gehad. Het werkte na jaren van knutselen en prutsen, met wat uiteindelijk op allerlei plekken rotte infra bleek te zijn, nu eindelijk naar behoren. Helaas veel te kort plezier van gehad.

 

 

  • Op welk tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem?
    • Type ontvaner Arcadyan HMB2260
    • Serienummer (onderop)J345131255
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten?
    • Tv-kijken, opname kijken, Netflix kijken? Of iets anders? You Tube
  • Op welk datum en tijdstip trad het probleem op? 19 november rond 15.30 uur
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op? meerdere keren per dag met alles tv kijken, radio luisteren, you tube, netflix

 

Ik had er weer eentje te pakken net. Na weken. Om 00:01 op (net) 20 november.

Was een opname aan het kijken.

Reputatie 1

Ik wil hierbij twee nieuwe meldingen doen van problemen die ik nog niet heb gehad en ben tegengekomen. Gisteren wilde ik het opgenomen programma Droomhuis op het platteland van 19/11 (15:50 SBS 6) gaan kijken. Bij het starten kreeg ik onderstaande melding (zie foto). bij een 2e poging startte hij wel op, maar niet bij de gebruikelijke 5 minuten vooruit, maar bij begin opname. Bij versneld doorspoelen stopte hij na ca  90 sec. Bij 3e keer starten na ca 3 min versneld doorspoelen idem. Bij vierde start versneld doorgespoeld tot start programma. Programma kijken ging tot begin reclame goed. Bij reclame doorspoelen sloeg hij weer af. Weer opgestart. Alle nieuwe starts begonnen vanaf 0 en niet op de plaats waar gebleven was. Het opnieuw versneld doorspoelen ging over het gedeelte dat al bekeken was goed tot het gedeelte wat op normale kijk snelheid nog niet gezien was, daarna sloeg hij weer af. Uiteindelijk doorgespoeld tot kort voor laatste stop en vanaf dat punt het programma, inclusief reclames, tot het eind programma gekeken. 

Met terugwerkende kracht realiseer ik me dat ik die melding al eens eerder heb gehad maar dat ik het programma toen niet nog eens opgestart heb, maar direct heb verwijderd en via uitgesteld kijken het programma, met reclames, heb gekeken.

De tweede melding betreft het geluid. Het geluid heb ik via een soundbar lopen. Als we geen TV kijken luisteren we altijd naar de radio zenders via de soundbar (geen TV ingeschakeld). Eergisteren (18/11) kregen we vanaf 8:00 uur bij radio kanaal 823 regelmatig een achtergrond storing geluid (alsof een niet goed afgesteld ander station er doorheen kwam, de ene keer muziek de andere keer spraak geluiden) dit duurde ca 15 seconden. Na een aantal minuten weer ca 15 sec storingsgeluiden, enz. Uiteindelijk de TV aangezet en de soundbar uitgeschakeld. Om 12 uur TV uitgezet en om 17.00 uur waar aan. Bij het aanzetten van de TV was de Soundbar automatisch weer aan gegaan en heeft de hele avond (bij TV programma's) geen merkbare storing gegeven. Gisterochtend weer hetzelfde probleem. Er nog geen vinger op weten te leggen of het nu aan een bepaalde zender of de soundbar lag. Dacht nog niet aan een KPN probleem totdat ik gisteren een opgenomen programma wilde gaan kijken (een ander programma dan hiervoor genoemd). Bij het starten van dat programma viel het geluid uit. De soundbar was ook uitgeschakeld. Bij het weer inschakelen van de soundbar liep het geluid niet via de soundbar maar via de  TV. Met het geluid via de TV eerst het opgenomen programma gekeken. Daarna TV toestel uitgezet en enkele minuten daarna opnieuw aangezet. Toen liep het geluid weer normaal via de soundbar. Nou ja normaal! Of het suggestie is of niet, gisteravond meende ik bij het TV kijken ook af en toe achtergrondgeluiden te horen die niet bij de uitzending paste. Vanochtend bij het aanzetten van de "radio”, nu op zender 811 weer dezelfde storing geluiden. Ik snap er niets meer van. Wie het weet mag het zeggen.

Ik heb dus 2 tv ontvangers, en er is er maar 1 die een probleem heeft. Ik weet niet of het met een "Bug" te maken heeft, dan had ik bij beide ontvangers een probleem verwacht. Ik heb wel 2 verschillende tv ontvangers. De ontvanger  Arris VIP 2952 V2, met serienummer: M11708TN4369, heeft het probleem dat na netflix kijken het display van de ontvanger zwart blijft, je kan niet meer zien welke zender je aan het bekijken bent. En je moet af en toe opnieuw inloggen bij netflix omdat ie zegt dat er een fout is opgetreden. Ik start die tv ontvanger gemiddeld 2 keer per dag opnieuw op, aangezien nieuwe software installeren geen effect heeft gehad, frisse start ook niet.

 

De 2e tv ontvanger heeft nergens last van, en dat is nog wel een ouder model? Dat is een Arcadyan HBM 2260, met serienummer: J439097633.

 

Is het niet de makkelijkste oplossing, om het probleem geval gewoon om te wisselen voor een andere?? Want om nu 2 of meerdere keren per dag een tv ontvanger op te starten lijkt me niet het beste voor het apparaat. Dan doet ie t binnenkort helemaal niet meer. En ik betaal toch voor de apparaten, ik wil wel graag dat het gewoon naar behoren werkt.

 

 

Welke informatie hebben we van je nodig?

  • Op welk tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem?
    • Type ontvaner:  Arris VIP 2952 V2
    • Serienummer (onderop)  M11708TN4369
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten?
    • Tv-kijken, opname kijken, Netflix kijken? Of iets anders?  Netflix kijken
  • Op welk datum en tijdstip trad het probleem op? 
    • Bijvoorbeeld: 5 november om 10.15 uur. (tijd graag zo exact mogelijk doorgeven) Elke dag, deze week rond 19:30 netflix gekeken
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op?
    • [Getal: 1 - 2 - 3] of [meerdere keren, meestal in de ochtend, middag, avond] Ik moet hem zelf 2 keer per dag opnieuw opstarten, anders werkt ie niet goed

 

Admin: tekst iets verkleind :)

Reputatie 7
Badge +9

waarom schreeuwen hoeft niet hoor 🤔

Ik schreeuw niet, de tekst was ineens groter dan normaal. En ik vond het wel makkelijker lezen eigenlijk 🙃

Reputatie 6
Badge +3

Krijg zojuist de melding dat de problemen verholpen zijn :relaxed: voor alle soorten ontvangers. Duizend excuses en de bos bloemen komt in de loop van volgende week.

Als tegemoetkoming 1 maand gratis itv :relaxed:

 

 

 

 

 

 

 

En toen schrok ik helaas wakker 

Reputatie 7
Badge +30

@Paul1979, @babsje: dank voor de gegevens en de antwoorden op de vragen. Ik heb het toegevoegd aan de inventarisatie. Heel vreemd dat bij jou, Babsje, het ook maar een van de ontvangers is die dit doet…   

 

@habro, dit zijn aparte dingen die los staan van het herstarten. Natuurlijk alsnog vervelend, maar niet iets dat we vanuit dit topic oppakken. Je mag, als je wilt, hiervoor wel even een apart topic aanmaken. Dan komen we daar komende week bij je op terug.

We krijgen meerdere meldingen binnen van spontaan herstartende tv-ontvangers.

 

Wat kan je zelf proberen?

Het kan helpen om de ontvanger te resetten, zodat de software van de ontvanger opnieuw in wordt geladen. Maakt dit geen verschil, dan hebben we op het moment nog geen andere opties om het probleem te verhelpen.

Wel verzamelen we nu zo veel mogelijk informatie om het onderzoek naar de oorzaak én oplossing te bespoedigen. De ontwikkelaars van het tv-menu hebben dit probleem in onderzoek maar hebben de vinger nog niet op de zere plek weten te leggen. Zouden jullie onderstaande informatie met ons willen delen?

 

Welke informatie hebben we van je nodig?

  • Op welk tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem?
    • Type ontvaner
    • Serienummer (onderop)
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten?
    • Tv-kijken, opname kijken, Netflix kijken? Of iets anders?
  • Op welk datum en tijdstip trad het probleem op?
    • Bijvoorbeeld: 5 november om 10.15 uur. (tijd graag zo exact mogelijk doorgeven)
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op?
    • [Getal: 1 - 2 - 3] of [meerdere keren, meestal in de ochtend, middag, avond]

 

Status

In onderzoek 

 

 

Edit: tekst aangepast 17-11-2020

Probleem eerder gehad, nu kijken wij niet erg veel tv nu willen we eindelijk weer eens een serie kijken en begint deze ellende weer... :-(

 

ontvanger is arris vip 2952 v2

activiteit netflix

tijd 19:37 opnieuw opgestart naar standaard instellingen 

tijd 19:47 melding nieuwe software

tijd 19:49 bijwerken gestart (uit zichzelf)

 

uitermate irritant is dit zeker… 

 

update 20:10 klaar met de update… starten de serie weer op en het doet het….. niet… beeld en geluid niet synchroon (op meerdere zenders) oh heerlijk… ook dit probleem eerder gehad... 

20:14 ontvanger start weer uit zichzelf op…. 
20:16 na een korte opstart en update… liep ned1 weer synchroon en nu maar eens kijken wat de serie doet…

 

 

  • Op welk tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem?
    • Type ontvanger: Arris vip2952 v2
    • Serienummer (onderop) M11702TN6408
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten?
    • Tv-kijken
  • Op welk datum en tijdstip trad het probleem op?
    • 14:59 21 november
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op?
    • meerdere keren, alle momenten van de dag
      Internet ook bizar traag al maanden
Reputatie 7
Badge +20

Dank voor het delen @OJF en @Callmemara!

Reputatie 2
Badge

En gisteravond 20-11, weer een vage “update” De Arris stond niet eens aan, alleen de rode standby led bovenop. Ineens werd m'n oog getrokken naar een groene led en diverse percentages in de display.

Waanzin, weer een onnodige onderbreking van???? Ja waarvan eigenlijk. Ga je schamen kpn, dit is werkelijk een wanprestatie van de bovenste plank. Had een hoop ellende van kpn verwacht maar het kan dus nog slechter. Had telfort zich maar nooit verlaagd tot kpn. Wat een bagger bedrijf…………..

Ik heb nog niet eerder gereageerd, maar ook hier regelmatig, tot grote irritatie toe: opnieuw opstarten. En uiteraard op de meest ongewenste moment.

 

  • Op welk tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem?
    • Arcadyan HMB2260 v2
    • K547002449
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten?
    • Opname kijken
  • Op welk datum en tijdstip trad het probleem op?
    • - op dit moment niet te herleiden, zal volgende keer dit exact bijhouden
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op?
    • Meerdere keren per week