[OPGELOST] Spontaan herstartende tv-ontvangers

  • 22 September 2020
  • 765 reacties
  • 40227 keer bekeken
[OPGELOST] Spontaan herstartende tv-ontvangers

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

765 reacties

Reputatie 2
  • Op welk tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem?
    • Type ontvanger HMB 2260
    • Serienummer J513175537
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten?
    • 1x Radio 5 luisteren 
  • Op welk datum en tijdstip trad het probleem op?
    • Donderdag 27 nov. 15:09 tijdens het luisteren van Radio 5
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op?
    • niet elke dag
    •  

Reputatie 7
Badge +15

@Crientjes en @A de Zeeuw Bedankt. ik heb dit toegevoegd aan de inventarisatie en het onderzoek! Hoe meer voorbeelden hoe beter!

Reputatie 1

Sinds weken geen storing meer gehad. Maar vandaag 27-11-2020 om 1835 uur werkte de afstandbediening niet meer. Ook de aan uit knop op de TV ontvanger regeert niet. Stroom eraf halen en opnieuw opstarten bleek de oplossing.

Reputatie 2

Ja hoor vanavond weer eentje gehad..

  • Op welk tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem?
    • Type ontvanger: HMB2260 V2
    • Serienummer : K647007551
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten? TV terug kijken...
  • Op welk datum en tijdstip trad het probleem op? 27 November 19:29
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op ? Ja 1 a 2x per dag
  • Op welk tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem?
    • Type ontvanger: vip2952 v2
    • Serienummer : m11706tn5177
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten? Prime kijken.
  • Op welk datum en tijdstip trad het probleem op? Laatste was: 28 November 8:50
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op ? Sinds een week  2x en meer per dag
  • alle software etc is al vernieuwd en alles is volgens protocol aan en uit gezet en opnieuw opgestart
  • ook vaak internet snelheid die jojot 
  •  
Reputatie 7
Badge +20

@ArjanGroters, ik heb het doorgezet. Bedankt!
@snarfje1968  Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan zet ik het ook voor jou door.

Ingevuld verder heb ik 4 tv ontvangers

@snarfje1968 : ik heb het voor je doorgezet. 

Reputatie 6
Badge +3

@snarfje1968 

4 tv ontvangers

Zo he, jij hebt vertrouwen in KPN :clown:

Kaljo,  bij ons werkt het perfect, 4 ontvangers! Alleen laatste week ineens zo maar uitval  daarvoor 2 jaar niks geen problemen

Reputatie 1

yep, vandaag weer raak..! 28-11-2020 om 19.01 uur start hij gewoon weer op. We waren een opgenomen programma aan het kijken.  

Reputatie 7
Badge +20

@HansTV Wat irritant zeg. Ook voor jou heb ik melding gemaakt. 

Ik heb op begane grond en 1e verdieping een tv ontvanger (decoder) die met regelmaat spontaan opnieuw opstarten. Dit gebeurd al aan paar maanden. Nu net weer op de 1e verdieping

Hallo; 

In het forum al het probleem gelezen.

Heb alle stappen al doorgenomen tot frisse start van het kastje toe.

Momenteel weer goed beeld zonder dat het hapert. Tv ook van automatisch beeld gehaald.  Dit duurd al 3 weken. Ben er een beetje klaar mee. Wat kan ik nog doen. Volgens mij ligt het niet bij ons.

Mvg

Admin: topic verplaatst naar bestaand topic

Afgelopen weken al meerdere keren een heropstartende tv ontvanger gehad. Maakt niet uit wat we keken. Zowel bij radio luisteren, tv kijken, opname kijken of film… het maakt de ontvanger niet uit wat we aan het doen zijn. Het lijd een eigen leven en start vanzelf weer op. Het wordt de laatste weken zelfs dagelijks en ook meerdere keren per dag en het gaat echt heel irritant worden. De tv ontvanger die wij hebben staan is een Arris. Serie nr M11431TW0605. Hoop dat jullie het snel oplossen want resetten heeft ook niet geholpen. Het lijkt mij dat het probleem bij jullie ligt en niet bij de abonnees. Flauw om te zeggen…..dit hadden we bij Telfort niet maar het is wel de waarheid. Ondanks dat het dezelfde tv ontvanger is. Raar toch? 

Het is ons nu al een paar keer gebeurt dat tijdens het kijken van een opgenomen programma, de ontvanger zonder waarschuwing uitschakeld en gaat updaten. Dit is zeer irritant. Buiten het feit dat ik vind dat voor een update eerst toestemming gevraagd dient te worden, verwacht ik minimaal dat voor een update eerst gevraagd wordt of het op dat moment kan of dat de update op een later tijdstip moet plaatsvinden. Op zijn allerminst gebeurt een update tussen het bekijken van programma's in, niet middenin een programma. 

Ik hoop dat dit aangepast kan worden, want als dit vaker gaat gebeuren zou dit voor mij een reden zijn naar een andere provider over te stappen.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Laatste weken heb ik hier ook last van.

Ook wij hebben dat probleem.  Onder het tv kijken gaat hij spontaan  zijn update doen wordt daar niet echt vrolijk van.  Kan kpn dit probleem oplossen. 

 

Reputatie 7
Badge +14

Goedemiddag @DVB47, welkom! Dit is een bekend probleem bij KPN, ze zijn er hard mee bezig. Daar staan ook tips  bij.Link

Reputatie 7
Badge +14

Goedemiddag @jbaris, welkom! Heeft u dit al eens geprobeerd?

Dit zou kunnen helpen, laat u me dat nog even weten of dat inderdaad het geval is? En ook of het gelukt is?

Reputatie 7
Badge +15

@Goudlokje @Eukie @Jostaverdonk Welkom op het forum. 

Zouden jullie ook je forumprofiel willen invullen en het hier kunnen laten weten als dit gelukt is? Dan kan ik ook jullie gegevens doorgeven. 

Reputatie 3

En ja hoor 🙈 🤮😱

 

Voor de 2de na herstart kastje en op hoop van 

weinig zegen

Reputatie 3

Nu dit weer 🙈

 

Mijn TV kastje start regelmatig vanzelf opnieuw op. Dit gebeurt zowel overdag, 's avonds als 's nachts. Heel vervelend wanneer je net naar een film zit te kijken.  Wat is de reden dat dit gebeurt? En vooral is dit normaal?

als ik tv-ontvanger aan zet blijf die paar keer happeren en dan ga die zelf herstarten meestal 2x op een dag meestal als ik aan zet dan herstart die en meestal rond half 7 savond eest happeren paar keer en dan herstart dieÂ