Storing

[Opgelost] Storing chromecast zwart beeld

  • 20 November 2020
  • 216 reacties
  • 12808 keer bekeken
[Opgelost] Storing chromecast zwart beeld

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

216 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Peteranita, Wat gek! Zojuist even getest en bij mij werkt het wel. Krijg je helemaal geen beeld of valt het weg? Heb je de app al eens opnieuw geïnstalleerd?

Na de storing van een paar dagen geleden deed hij het Gisteren en eergisteren het met KPN app versie 7.2 nog wat. maar nu niet meer. De KPN app kan nu niet eens meer de Chromecast ultra niet meer vinden na dat volgens mij de KPN app een nieuwe update heeft. KPN app versie 7.3. en dat geld voor alle 2 mijn Chromecast ultra apparaten. Hoop dat het snel opgelost wordt.

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Nicole1, wat balen dit! Ik lees op dit moment nauwelijks andere klachten, maar het moet bij jou ook gewoon werken natuurlijk 🙂. Zie je het ‘cast icoontje’ wel in beeld? 

Hi Marcia,

Inmiddels doet hij het weer. Ja de chroomcast was volledig opgestart maar de KPN zag de chroomcast helemaal niet om te connecten voor streamen.

Hier werkt (weer) niet. 

Wil casten vanaf mijn tablet naar een Sony TV (ingebouwde chromecast). Als ik het programma aanklik dan zie ik op mijn tv een paar seconden het laadscherm van het programma staan en dan springt ie weer terug op het 'klaar om te casten scherm...

@JoostG88 .

Hmm, hier nav je opmerking nu even aan. Met (overigens) losse Chromecast 3 en een Samsung A40 telefoon. Maar dat blijft gewoon spelen. Nu al ruim 2 minuten.

[ inmiddels 4,5 minuten ]

Heb je de optie om het met een losse Chromecast te proberen?

@wjb , ervaar jij problemen met Chromecast in je Sony momenteel?

Reputatie 7

@wjb , ervaar jij problemen met Chromecast in je Sony momenteel?

Nee, geen problemen met casten naar mijn Sony KD-43XD8305.

@wjb , ervaar jij problemen met Chromecast in je Sony momenteel?

Nee, geen problemen met casten naar mijn Sony KD-43XD8305.

Hmmm hier een KD55A85. Enig idee waarom die het hier niet doet? KPN app is up to date

Hier helaas nog steeds alleen casten van publieke omroep.

Alle commerciële zenders kunnen niet worden gecast.

Hoi, @Roel2 . Cast je dan naar de ingebouwde Chromecast in een Philips of naar een los Chromecast-dingetje?

Hi @PeterG , Dat is naar een ingebouwde in een Philips.

Ah, daar was een probleem mee, @Roel2 .

Heb je wel de nieuwste KPN ITV app op je iPhone?

Van af tablet of smartphone heb je alleen NPO. Van af een laptop meer zenders. Het lukte bij mijn moeder in augustus (moet ik erbij zeggen) met 1 t/m 11. Daarna enkele niet en verder niet geprobeerd.
Laptop: open tv.kpn.com in Google Chrome.

Naar een losse Chromecast zal zeker het prima werken.

@PeterG ,

Ik gebruik een Samsung S9 met iTV app beide beschikken over de laatste update. 

Ergens eind oktober was het ineens niet meer mogelijk om commerciële zenders te casten.

Spijtig te horen dat ik of een losse Chromecast moet gaan aanschaffen dan wel een laptop..

Dank voor je reactie.

Goedenavond,

 

Ik volg de berichten over het casten naar de ingebouwde chromecast en ook ik heb een:

Philips 43PUS8505/12
Firmwareversie van systeem: PTT1.181130.001
Firmwareversie van Cast: 1.50.228700

Ook alleen npo 1,2 en 3. Losse chromecast geen probleem, dat lukt gewoon. Alle andere apps die ik cast pakt de tv prima (Netflix, Ziggo go, YouTube etc etc).

 

Het bijzondere is dat ik wel kan casten als ik:

Het gene wat ik wil casten eerst op mijn telefoon (pocophone F1 android versie 10) laat afspelen.

Vervolgens verschijnt er onder het scherm een balkje met wat je aan het casten bent en die vergroot ik door op de balk te tikken en vervolgens druk ik op de pauze knop. 

1 op de 3/4 pogingen slaagt, ook met opnames. Als het niet lukt koppel ik het casten wel weer los. Om opnieuw de stappen uit te voeren. 

 

Vanzelfsprekend geen wenselijke situatie maar wel bijzonder dat hij het dan bij mij wel lukt. Wellicht hoop voor de toekomst dat het op te lossen is. Jammer dat dit 'probleem' zo lang speelt.

Werkt overigens niet met mijn iPad.

 

Goedenavond,

 

Ik volg de berichten over het casten naar de ingebouwde chromecast en ook ik heb een:

Philips 43PUS8505/12
Firmwareversie van systeem: PTT1.181130.001
Firmwareversie van Cast: 1.50.228700

Ook alleen npo 1,2 en 3. Losse chromecast geen probleem, dat lukt gewoon. Alle andere apps die ik cast pakt de tv prima (Netflix, Ziggo go, YouTube etc etc).

 

Het bijzondere is dat ik wel kan casten als ik:

Het gene wat ik wil casten eerst op mijn telefoon (pocophone F1 android versie 10) laat afspelen.

Vervolgens verschijnt er onder het scherm een balkje met wat je aan het casten bent en die vergroot ik door op de balk te tikken en vervolgens druk ik op de pauze knop. 

1 op de 3/4 pogingen slaagt, ook met opnames. Als het niet lukt koppel ik het casten wel weer los. Om opnieuw de stappen uit te voeren. 

 

Vanzelfsprekend geen wenselijke situatie maar wel bijzonder dat hij het dan bij mij wel lukt. Wellicht hoop voor de toekomst dat het op te lossen is. Jammer dat dit 'probleem' zo lang speelt.

Werkt overigens niet met mijn iPad.

 

Ter verduidelijking, ik kan na de 'stappen' dan dus wel de commerciële zenders bekijken.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Roel2 en @CGM ook nog even bevestiging vanuit mij: er is momenteel inderdaad een probleem met casten vanaf de ingebouwde cast bij de Philips. Daar wordt aan gewerkt. Ik vind het fijn om te lezen dat het bij jou op deze manier wel werkt, @CGM! Hopelijk werkt het binnenkort gewoon weer op de normale manier.