Storing

[Opgelost] Storing chromecast zwart beeld

  • 20 November 2020
  • 216 reacties
  • 12817 keer bekeken
[Opgelost] Storing chromecast zwart beeld

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

216 reacties

Zelfde probleem, casten kpn itv werkt niet sinds enkele dagen. Overige apps casten wel via chromecast 2 behalve ineens kpn niet. Zie logo, casten lijkt op te starten maar verdwijnt in zwart scherm.

Erg vervelend.

Edit; profiel aangevuld @Lisa 

Jip! Hier ook hetzelfde probleem! Ik gebruik chromecast 3.

nooit problemen gehad, gisteren geprobeerd i tv te casten, maar kreeg ook zwart beeld.

andere apps zoals videoland en youtube casten zonder probleem

ik kan trouwens wel via de Google home app mijn scherm casten. dus kpn itv app opstarten, op volledig scherm zetten en dan kan je gewoon tv kijken. maar dan kan je dus niet ondertussen iets anders doen op je telefoon.

Reputatie 7
Badge +17

Wow, Bedankt allemaal voor jullie snelle reacties :smile:!  Ik heb alle ontvangen informatie doorgezet:blush:. @JoostG88 Ik heb niet direct een antwoord op je vraag. We zetten de gegevens door die op dit moment gevraagd wordt! 

 

Profiel aangevuld. Heb last van zelfde probleem!

Ook bij ons dit probleem sinds een paar dagen een zwart beeld. Beide Chromecast doen het niet. Gaat om type 3. Alles ge-update, gereset en andere usb poort geprobeerd. Geen resultaat. Graag een oplossing.

Bedankt voor jullie gegevens @avthoog@zoeterman en @LauHar! Ik heb het voor jullie doorgezet. 

Kunnen jullie je profiel nog voorzien van postcode, huisnummer én versienummer chromecast? Zonder gegevens kunnen wij het helaas niet doorzetten. 

@Mad Max@wlin@Floei , @Maaike__ , @jespstev@Loesk@ton.p66@fixmeister@Bertranovich@Heppiedepeppiecaat@Stampbeugel. Sommige hebben het versienummer al genoemd, toch helpt je ons enorm wanneer jullie dit in jullie profiel toevoegen! Plaatsen jullie een reactie als jullie je profiel hebben aangevuld? Alvast bedankt!! :grin:

 

Profiel aangevuld , Met vriendelijke groet, Mad Max 

Hetzelfde probleem zwart beeld sinds vandaag. Updating? 
eerst kan ik niets meer weggooien en nu niet meer streamen . Alle andere apps doen het gewoon Disney Videoland , npo, Netflix,  

Hopelijk wordt het snel opgelost 

succes.

Dit is mijn nieuwe chromekast die ook zwart beeld geeft

 

Afbeelding: Chromecast Ultra

 

Admin: afbeelding verborgen vanwege privacy

Heey Kpn,

 

Hierbij ook onze vermelding dat de verbinding niet meer werk via de Chrome cast, we krijgen zwart scherm we hebben de 3e versie niet de ultra, de tv is van Samsung curved ik geloof uit 2017. 

 

Groetjes uit Helmond!

Storing casten naar chromecast (v3) via itv app

Momenteel lijkt er een storing gaande waarbij onze gebruikers niet kunnen casten naar een chromecast (versie 3). Dit resulteert in een zwart beeld.  Het lijkt zowel op ios als android te gebeuren.

We hebben de technische dienst op de hoogte gebracht en zodra ik meer weet laat ik het hier weten. 

update 21-11: Dankzij jullie meldingen weten we nu dat alle varianten er last van lijken te hebben. Maar toch geldt dit niet voor iedereen. Onze technici zijn druk bezig om de oorzaak te achterhalen.

 

Verwachte eindtijd

n.n.b.

 

Mocht je deze storing ook ervaren, zou je dan je profiel willen aanvullen? Onder ‘Persoonlijke opmerkingen’ zien we graag ook de versie van je Chromecast terug (Versie 1, 2 of 3). 

Geef ons hier een seintje zodra je dit hebt gedaan. 

Helaas heb ik hier ook al sinds donderdag last van! Ik heb Google chromecast 3 

 

Helaas heb ik dit probleem ook sinds donderdag.. alles opnieuw geïnstalleerd opwandelde tv geprobeerd en op andere telefoon en iPad helaas niets helpt…

ik hoop dat het snel opgelost wordt!

Mijn profiel aangepast.

Zelfde probleem met chromecast 2. 

 

kpnItv werkt sinds enige dagen niet meer via chromecast type 2 Na koppelen  icoontje veranderd van wit naar blauw, apparaat kiezen en dan TV kijken , zender aanklikken en dan linksonder in beeld de titel van het programma, na 7 sec. fade out naar zwart beeld. Ook na meerdere minuten wachten geen beeld

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Bedankt voor jullie gegevens @avthoog@zoeterman en @LauHar! Ik heb het voor jullie doorgezet. 

Kunnen jullie je profiel nog voorzien van postcode, huisnummer én versienummer chromecast? Zonder gegevens kunnen wij het helaas niet doorzetten. 

@Mad Max@wlin@Floei , @Maaike__ , @jespstev@Loesk@ton.p66@fixmeister@Bertranovich@Heppiedepeppiecaat@Stampbeugel. Sommige hebben het versienummer al genoemd, toch helpt je ons enorm wanneer jullie dit in jullie profiel toevoegen! Plaatsen jullie een reactie als jullie je profiel hebben aangevuld? Alvast bedankt!! :grin:

 

Ingevuld

Hier ook een probleem. Andere apps streamt de Chromecast prima. De KPN niet, erg jammer. Ik ben altijd erg tevreden over kon.

Chromecast 2 Firmwareversie 1.49.230269

Samsung s7. Android v8

 

 

Hier ook een niet werkende Chromecast 3

Kan het zijn @Vikash dat Chromecast (maakt niet uit welk type) welke nog niet geüpdatet is (Google doet dat automatisch) misschien nog wel werken? Ik haal uit het 1e bericht dat niet iedereen er last van heeft.

Reputatie 7

@Jeroen Ruiter, Mijn Chromecast 2 draait precies dezelfde firmware als anderen en toch ervaar ik geen enkel probleem met casten van iTV vanaf mijn OnePlus 5T (Android 10) en mijn Huawei MediaPad M3 (Android 7). Dus ook met de nieuwste firmware heeft niet iedereen er last van.

Helder. Ik las het volledige bericht op de 1e pagina en dit schoot mij te binnen.

Exact hetzelfde hier. Ben blij dat we nu weten dat het een storing is van KPN. Kunnen we stoppen met alles opnieuw installeren/ apps verwijderen en weer downloaden/resetten/nieuwe chromecast’s aanschaffen etc etc. Hoop dat het snel opgelost wordt KPN. 

Persoonlijke opmerking ingevuld. Ik heb sinds een paar dagen problemen met de Chromecast type2, altijd goed gewerkt nu alleen nog zwart beeld bij het streamen vanaf Samsung A50.

 

Hallo kpn 

Mijn chromecast die op mijn tv zit merk sharp.

Werkt sinds kort niet meer met de kpn itv app.

De app laad wel maar krijg zwart beeld op de tv.

Graag een oplossing voor dit probleem graag.

Heb al alles geprobeerd reset opnieuw geïnstalleerd niks helpt.

 

Met vriendelijke groet G van den Berg

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Hallo kpn 

Mijn chromecast die op mijn tv zit merk sharp.Werkt sinds kort niet meer met de kpn itv app.De app laad wel maar krijg zwart beeld op de tv.Graag een oplossing voor dit probleem graag.Heb al alles geprobeerd reset opnieuw geïnstalleerd niks helpt. Met vriendelijke   groet G van den Berg 

Chromecast versie 3