Storing

[Opgelost] Storing chromecast zwart beeld

  • 20 November 2020
  • 216 reacties
  • 12808 keer bekeken
[Opgelost] Storing chromecast zwart beeld

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

216 reacties

Hoi,

 

Ik heb een vraag. Sinds gisteren kan ik geen interactieve tv meer kijken via mijn chromecast. Zodra ik mijn telefoon koppel met de chromecast en een programma wil kijken start alles op. Er komt alleen geen beeld. 

 

Ondertussen alles al geprobeerd: stekker eruit, chromecast opnieuw installeren, telefoon uit, app opnieuw downloaden. Ik weet niet wat ik nog meer kan doen. 


Het gekke is dat Netflix, YouTube en Spotify wel gewoon direct werken. 

 

Wie kan mij helpen? 

Badge

Storing casten naar chromecast (v3) via itv app

Momenteel lijkt er een storing gaande waarbij onze gebruikers niet kunnen casten naar een chromecast (versie 3). Dit resulteert in een zwart beeld.  Het lijkt zowel op ios als android te gebeuren.

We hebben de technische dienst op de hoogte gebracht en zodra ik meer weet laat ik het hier weten. 

update 21-11: Dankzij jullie meldingen weten we nu dat alle varianten er last van lijken te hebben. Maar toch geldt dit niet voor iedereen. Onze technici zijn druk bezig om de oorzaak te achterhalen.

 

Verwachte eindtijd

n.n.b.

 

Mocht je deze storing ook ervaren wil je dan je profiel aanvullen en een reactie achterlaten? Als het ook gebeurt met andere versies van chromecast willen we dat heel graag  weten.

Ook in Spanje Chrome cast op zwart sinds 20 nov

Ook ik heb hier sinds eergisteren last van. Zelfde als heel veel anderen omschrijven. Het wordt wel verstuurd, je ziet wat je wil kijken maar het beeld wordt dan zwart en er gebeurd niks.

net als drie weken geleden, ook nu weer een zwart beeld nadat “gereed voor casten” is verschenen. Sinds gisteravond. Chromecast 3.

Reputatie 7
Badge +24

Hi allemaal. 

Allereerst ontzettend bedankt voor het invullen van jullie gegevens en het doorgeven van het type Chromecast, dit heb ik doorgezet. 

Voor de klanten die hier nog zullen reageren: vul alsjeblieft je profiel in met alle relevante gegevens en onder 'Persoonlijke opmerkingen’ de versie van jullie Chromecast (V 1, 2 of 3). Laat het daarna hier even weten wanneer dit is gedaan. 

Sinds 2 dagen lukt het mij niet meer om te streamen vanuit de KPN TV app en ook niet via het web. Ik krijg wel feedback dat hij cast, maar het beeld blijft zwart. Zowel via Iphone, Android of web.

 

NPO start en Youtube werkt wel. Dus is het een probleem van de kpn TV?

Hier idd ook hetzelfde probleem, geeft zwart beeld na het casten. Profiel aangevuld 

Idem probleem sinds 19/11. Casten lijkt te lukken. Melding van de zender komt in beeld maar daarna gebeurt er niets. Zwart beeld, geen geluid. Chromecast 3.

Heb hetzelfde probleem, lijkt op te starten maar dan zwart beeld, sinds de lastste update moet ik meerdere keren op het verbindingsicon drukken voordat hij de chromecast ziet

Zelfde probleem met 2 chromecast 3 zowel bij is als Android apparaten geen beeld alles zwart wel eerst mening in beeld.

Hi allemaal. 

Allereerst ontzettend bedankt voor het invullen van jullie gegevens en het doorgeven van het type Chromecast, dit heb ik doorgezet. 

Voor de klanten die hier nog zullen reageren: vul alsjeblieft je profiel in met alle relevante gegevens en onder 'Persoonlijke opmerkingen’ de versie van jullie Chromecast (V 1, 2 of 3). Laat het daarna hier even weten wanneer dit is gedaan. 

Profiel ingevuld met Chromecast details

Ook hier hetzelfde probleem sinds gisteren. Ook 2e generatie chromecast. Zowel Android als ios krijgen wij zwart beeld. 

Hier ook hetzelfde sinds gisteren. 

Erg vervelend. 

Hier doet hij het ook niet. En maar duur betalen voor zwart beeld

Hi

Ik heb sinds 3 dagen ook opgemerkt dat ik geen beeld heb na het casten. Wel de titel van het programma komt beeld, maar beeld blijft zwart. Ik kan in de app dan ook niets aanklikken qua ‘pauze’ of terug spoelen etc.

Ik heb hetzelfde probleem met chromecast 3 hier al gemeld. Net chromecast 2 geleend. Alles werkt gewoon. Lijkt hier dus echt aan combinatie chromecast 3 met KPNapp te liggen.

Hier ook hetzelfde probleem 😡alles up to date versie 3, wanneer wordt dit opgelost???

Hier ook het probleem met een chromecast V2 en xs4all

Hier ook hetzelfde probleem. Met zowel de chromecast 2 als chromecast 3. Hopenlijk snel een oplossing! 

Reputatie 6
Badge +8

Helaas zelfde probleem. Profiel ingevuld. 3 verschillende chromecasts (V2 en V3) en 3 verschillende android toestellen, geen enkele combinatie werkt. :( 

 

Bij mij hetzelfde probleem.sinds gisteren avond zwart beeld bij Casten, dus geduldig wachten dat het verholpen is. Ik heb Chromecast 2.

hier ook het zelfde met chromecast v3 en v4 (with googlt tv). gebrobeert via chrome en telefoon te casten maar te vergeefs. tevens kan ik wel naar mijn google nest hub casten en naar andriod tv!

Storing casten naar chromecast (v3) via itv app

Momenteel lijkt er een storing gaande waarbij onze gebruikers niet kunnen casten naar een chromecast (versie 3). Dit resulteert in een zwart beeld.  Het lijkt zowel op ios als android te gebeuren.

We hebben de technische dienst op de hoogte gebracht en zodra ik meer weet laat ik het hier weten. 

update 21-11: Dankzij jullie meldingen weten we nu dat alle varianten er last van lijken te hebben. Maar toch geldt dit niet voor iedereen. Onze technici zijn druk bezig om de oorzaak te achterhalen.

 

Verwachte eindtijd

n.n.b.

 

Mocht je deze storing ook ervaren, zou je dan je profiel willen aanvullen? Onder ‘Persoonlijke opmerkingen’ zien we graag ook de versie van je Chromecast terug (Versie 1, 2 of 3). 

Geef ons hier een seintje zodra je dit hebt gedaan. 

Hier ook storing! Chrome cast 3. Bijzonder vervelend!

Hier hetzelfde probleem. Chromecast v3 vanaf een OnePlus 6.

Ook ik heb hetzelfde probleem als menigeen hier in het forum. Casten vanaf een IPhone of IPad wilt niet lukken met een versie 3 van Chromecast. Op een andere tv zit versie 2 en ook die doet het niet met de KPN ITV app.