[Opgelost] Storing KPN TV - Beperkte modus en/of zwart beeld

  • 19 April 2024
  • 525 reacties
  • 24558 keer bekeken
[Opgelost] Storing KPN TV - Beperkte modus en/of zwart beeld
Reputatie 7
Badge +17

[Storing] TV zwart beeld / foutcode kbx apk 9050 / beperkte modus

 

Op dit moment is er helaas een KPN TV storing, hierdoor kun je beperkt of geen TV kijken via onze tv-ontvangers, Smart TV app, KPN TV app en met online tv kijken.

We werken hard aan een oplossing! 
Wil je op de hoogte worden gehouden over deze storing? Check kpn.com/storing of de updates in dit topic!

Update 12: 3-05-2024 09:30 uur

Het herstel van de verloren updates is gisteravond afgerond. Het kan voorkomen dat er opnames tussen staan die je eerder hebt gewist en deze zullen opnieuw moeten worden verwijderd. 

Update 11: 2-05-2024 12:57 uur

Op dit moment zijn we druk bezig met het herstel van de opnames en gaat in stappen. Het verzoek is om vandaag af te wachten.

Update 10: 1-05-2024 13.04 uur

We gaan donderdag(morgen) een update doen waardoor de opnames naar verwachting einde van de dag weer beschikbaar zijn. 
We zullen een update plaatsen als het gelukt is.

Update 9: 23-04-2024 11:00

Afgelopen vrijdag op zaterdag hebben we te maken gehad met problemen met KPN TV. Om de storing op te lossen hebben we een herstelactie uitgevoerd. Als gevolg van de storing zijn er bij veel klanten helaas opnames verloren gegaan. 

 

We hebben het herstellen van de verloren opnames nog steeds in onderzoek. We hebben geconstateerd dat de getroffen opnames tussen 3 dagen en maximaal 6 weken oud zijn. Het lijkt er op dat de opnames niet te herstellen zijn, we kijken naar mogelijke oplossingen.


Nogmaals onze excuses voor het ongemak!

 

Zodra we hier meer over weten zullen we dat hier met jullie delen.

Update 8: 22-04-2024 12.30 uur

De storing waardoor je sinds vanochtend mogelijk geen opnames kon bekijken, is opgelost. 

Het onderzoek naar het herstellen van oudere opnames die verdwenen zijn (zie update 6 hieronder), loopt nog. Als daar nieuws over is, delen we het hier.

Update 7: 22-04-2024 11:00

Even een korte update over het lopende onderzoek. Onze specialisten zijn bezig met het grondig analyseren van alle informatie die we hebben verzameld.

We willen jullie vragen om nog even geduld te hebben terwijl we het onderzoek voortzetten. Zodra we meer informatie hebben  zullen we dit met jullie delen.

Update 6: 20-04-2024 17:27

Er is nog geen duidelijkheid over waarom de opnames verdwenen zijn en waarom het in sommige gevallen ook gebeurd is bij opnames die een stuk ouder zijn dan 3 á 4 weken. Dat zijn we nog aan het onderzoeken.

  • Voor opnames die in de afgelopen 3 á 4 weken gemaakt zijn lijkt het er voor nu op dat die niet meer terug te halen zijn. Als we ze toch kunnen herstellen laten we het hier weten en zie je ze ook vanzelf in je opnamelijst verschijnen. Als de opgenomen programma's nog geen week geleden uitgezonden zijn dan kun je het nog via terugkijken proberen.

Update 5: 20-04-2024 14:33: Er komen meldingen binnen over opnames ouder dan 4 weken die verdwenen zijn. Dit wordt onderzocht en we houden jullie op de hoogte. 

Update 4: 20-04-2024: 

Goedemiddag, we hebben bevestiging dat de storing zou nu opgelost zou moeten zijn. Werkt het bij jou thuis nog niet, dan vragen we jullie om jullie TV-ontvanger nog even stroomloos te maken. Daarnaast willen we graag wat extra informatie met jullie delen:

  • Het kan zijn dat er gebruikersinstellingen verloren zijn gegaan, bijvoorbeeld nieuwe pakketten, pincode, bestellingen geplaatst via de TV-ontvanger en recente opname-instellingen. Deze dienen dan opnieuw aangevraagd of geplaatst te worden.

Update 3: 20-04-2024: Onze specialisten zijn begonnen met het uitrollen van de oplossing.

Update 2: 20-04-2024: De storing is nog steeds gaande, onze specialisten zijn bezig met het testen van mogelijke oplossingen

Update 1: 20-04-2024: De storing is nog steeds in onderzoek bij onze specialisten


525 reacties

Reputatie 1

Beperkte modus is tenminste nog iets, ik heb hooguit 30 min dat geluk gehad, rest van de avond en nacht doet ie gewoon niets en blijft hangen in opstart fase. Vanaf een uur of 21.00/22.00 u tot nu.

Er staat dat het om 7.00 u vanochtend zou zijn opgelost.

Vaag kastje, ik heb wel meer vage klachten en hier gisteren ook post voor gemaakt.

Beperkte modus kun je ook helemaal niets,er staat dan wel dat je de meeste zenders kunt kijken maar dit is dus niet zo.

Zodra je dat venster wilt sluiten gaat de tv ontv opnieuw opstarten.

Reputatie 1

Het is toch belachelijk!

 

Zit nu al 2 dagen zonder TV!!

  • Slechte service.
  • Veel te duur.
  • App is niet gebruiksvriendelijk en moet met regelmaat herstart worden.
  • Internet snelheid klopt niet met wat ik betaal.
  • Dagelijks storingen in hun systemen maar wel elke maand netjes de factuur sturen.

Snelheid klopt hier ook niet.

Ik heb een 100mb up/100mb down abo.

Met de koperverbinding had ik wel netkes 100mb down maar 30mb up en nu met glasvezel ook wel netjes 120mb down maar de upload is nu nog maar 18mb en kpn geeft natuurlijk mijn laptop de schuld.

Reputatie 1

Sanne. Jij deelt mee dat er nu een storing is. Volgens de recensies in de app is er al sinds afgelopen dinsdag storing. Dat zijn personen die al de update hadden geïnstalleerd. Dus het ligt echt aan de laatste update. 

Ik had sinds Woensdag pas dat ik wat merkte van storing in itv en gisteravond om 20.30 kon ik helemaal geen itv meer kijken.

Toen het tv kastje maar aangeslingerd maar daar kon ik helemaal niets op en toen stond de update er nog niet op.

Pas na een uur herstarten en foutcodes te krijgen,kreeg ik ineens de melding voor een update.

Opnieuw oogestart daarna,nog niks kunnen en weer 15min daarna ineens een melding van weer een update.

Dus ook vóór de update was er storing.

Tevens werd op de kpn site op mijn postcode geen storing vermeld terwijl die er blijkbaar dus wel was.

Nu lijkt alles weer te werken.

Wel gek,ik heb sinds 2,5 week glasvezel en dus storing en mijn moeder in dezelfde straat,zonderglasvezel,heeft gewoon tv kunnen kijken.

Wij hadden gisteravond laat dat opnames niet werkte.

 

Nu weer wel maar echt pissed.

Allerlei oude opnames zijn terug, die we dus al hadden gekeken.

Maar daardoor wel de nieuwe die we nog moesten kijken gewoon weg.

Kan dit terug KPN ?

Ik vind de opname Nederland-Schotland van 22 maart terug. Het “herstel”/reset is dus van minimaal een maand terug. Alle opnamen en geprogrammeerde uitzendingen van een maand zijn weg.

Misschien hoeven we nu een maand geen abonnementskosten te betalen.

Ik ben bijna 1 heel jaar AL mijn opnames kwijt, ik heb NIETS meer, behalve 1 maand opnames die al gezien en verwijderd waren!

Reputatie 7

Daniëlle Adriaanse schreef:

Wel gek,ik heb sinds 2,5 week glasvezel en dus storing en mijn moeder in dezelfde straat,zonderglasvezel,heeft gewoon tv kunnen kijken.

Ook ik heb gewoon live tv kunnen kijken en ik heb glasvezel. Dat is (was) echt het issue niet. 

Reputatie 1

Wij hadden gisteravond laat dat opnames niet werkte.

 

Nu weer wel maar echt pissed.

Allerlei oude opnames zijn terug, die we dus al hadden gekeken.

Maar daardoor wel de nieuwe die we nog moesten kijken gewoon weg.

Kan dit terug KPN ?

Ik vind de opname Nederland-Schotland van 22 maart terug. Het “herstel”/reset is dus van minimaal een maand terug. Alle opnamen en geprogrammeerde uitzendingen van een maand zijn weg.

Misschien hoeven we nu een maand geen abonnementskosten te betalen.

Ik ben bijna 1 heel jaar AL mijn opnames kwijt, ik heb NIETS meer, behalve 1 maand opnames die al gezien en verwijderd waren!

Ik heb wel alle opnames nog maar ook ineens de opnames van afgelopen week,die idd al gezien en verwijderd waren.

 

Reputatie 5
Badge +5

Allemaal leuke concerten van oa Queen, Tina Turner, Bee Gees ea van nog geen 8 maanden oud zijn weg. Had ze het volle jaar willen bewaren. 

Ze zijn ook weg in de app.

Veel opnames van  boulevard, shownieuws en hart van Nederland, allang gewist, weer terug. Opnieuw gewist dan maar.

 

Ik ga deze vraag intern doorzetten, zodra hier meer over bekend is laten we dat hier weten.

Ik weet niet hoe ik zelf apart moet reageren, dus quote ik maar (excuses)

Ik heb net de tv voor het eerst aangedaan en ben geschokt, 1 jaar lang opnames verdwenen> series die ik nog wilde kijken, speelfilms die ik had opgenomen, ALLES IS WEG!

Mijn ruimte stond vol met oude opnames van de maanden maart en april, die ik allang gezien en verwijderd had, daardoor zijn ALLE opgenomen series vanaf juni vorig jaar weg en alle films!

Razend ben ik  er IS vaak voor mij nooit iets bijzonders op tv en ik kijk NOOIT live, dus heb ik het opnemenpakket, dit krijg ik natuurlijk nooit meer terug> die opnames... die films... die series... die concerten... HOE GAAT DE KPN DIT VERGOEDEN???!!!

Wat een f***ing terin**** 😡😡😡👹👹👹, WITHEET VAN WOEDE BEN IK, na een avond/ nacht en ochtend geen tv, komt dit geintje??????

 

Geen paniek, we krijgen waarschijnlijk allemaal weer 5 gratis B-films van 10 jaar oud als goedmakertje 😂.

[Storing] TV zwart beeld / foutcode kbx apk 9050 / beperkte modus

 

Op dit moment is er helaas een KPN TV storing, hierdoor kun je beperkt of geen TV kijken via onze tv-ontvangers, Smart TV app, KPN TV app en met online tv kijken.

We werken hard aan een oplossing! 
Wil je op de hoogte worden gehouden over deze storing? Check kpn.com/storing of de updates in dit topic!

Update 4: 20-04-2024: 

Goedemiddag, we hebben bevestiging dat de storing zou nu opgelost zou moeten zijn. Werkt het bij jou thuis nog niet, dan vragen we jullie om jullie TV-ontvanger nog even stroomloos te maken. Daarnaast willen we graag wat extra informatie met jullie delen:

  • Het kan zijn dat er gebruikersinstellingen verloren zijn gegaan, bijvoorbeeld nieuwe pakketten, pincode, bestellingen geplaatst via de TV-ontvanger en recente opname-instellingen. Deze dienen dan opnieuw aangevraagd of geplaatst te worden.

Update 3: 20-04-2024: Onze specialisten zijn begonnen met het uitrollen van de oplossing.

Update 2: 20-04-2024: De storing is nog steeds gaande, onze specialisten zijn bezig met het testen van mogelijke oplossingen

Update 1: 20-04-2024: De storing is nog steeds in onderzoek bij onze specialisten

Het kan zijn dat er gebruikersinstellingen verloren zijn gegaan, bijvoorbeeld nieuwe pakketten, pincode, bestellingen geplaatst via de TV-ontvanger en recente opname-instellingen. Deze dienen dan opnieuw aangevraagd of geplaatst te worden.

 

Het tegendeel is waar, ALLEEN RECENTE OPNAMES zijn gebleven, zelfs die allang verwijderd waren, ik begin radeloos te worden, hoe krijg ik 10 maanden aan opnames terug…

En kan iemand hier uitleggen waar de "gewone reageer-knop" zit... ik moet steeds van alles quoten omdat ik geen manier zie om te reageren?!

KPN echt te gek voor woorden!!!

alle recente opnames zijn gewoon verdwenen terwijl gewiste zeer oude opnames terug gezet zijn. Alles van afgelopen 2 maanden is gewoon verdwenen! Hoe gaat KPN dit oplossen en wat word de compensatie hiervan?!?!

pissig

Het kan zijn dat er gebruikersinstellingen verloren zijn gegaan, bijvoorbeeld nieuwe pakketten, pincode, bestellingen geplaatst via de TV-ontvanger en recente opname-instellingen. Deze dienen dan opnieuw aangevraagd of geplaatst te worden.

 

Het tegendeel is waar, ALLEEN RECENTE OPNAMES zijn gebleven, zelfs die allang verwijderd waren, ik begin radeloos te worden, hoe krijg ik 10 maanden aan opnames terug…

En kan iemand hier uitleggen waar de "gewone reageer-knop" zit... ik moet steeds van alles quoten omdat ik geen manier zie om te reageren?!

Hier helaas ook zo!!!!

echt pissig!!!!

en wil terug kijken kun je de reclames niet doorspoelen.

 

WAT NOU OPGELOST... 10 maanden opnames kwijt, films die KPN echt NOOIT gratis aan zal bieden hoor, moet ik een nieuw topic beginnen over de verdwenen opnames?! De rest interesseert mij niet eens, ik wil mijn series, films en documentaires vanaf juni vorig jaar terug; DAAR HEB IK VOOR BETAALD, wat voor beun de haas hebben jullie in godsnaam ingeschakeld, ben nu al 5 kwartier bezig om oude opnames te verwijderen en proberen niet bekeken opnames TERUG te krijgen, IK ZWEER JE, ik krijg zo nog een hartinfarct van dit geintje…

En kan iemand mij uitleggen waar ik kan reageren (herhaalde vraag, ik weet het en zal wel weer afgesnauwd worden) waar ik kan reageren zonder te qouten, bvd.

Kan iemand een nieuw topic aanmaken dat al onze opnames zijn verdwenen, want KPN zegt dus het is opgelost, ik pik dit niet en heb al een persoonlijke klacht ingediend.

Maar misschien is het een idee om dit GROTE PROBLEEM apart te bespreken; wie heeft er tips> aan en uit en  v/d de stroom af werkt niet, sofware verwijderen werkt niet, iemand al fabrieksinstellingen geprobeerd, ik zou graag vanavond WEL WEER naar mijn opgenomen programma's kijken, want voor mij is er verder NIETS van mijn gading op tv op zaterdag!!!

Reputatie 7
Badge +17

@TelfortwasTOP En anderen die merken dat opnames langer dan 4 weken oud verdwenen zijn, ook dit heb ik gemeld bij onze storingsdienst en ze zijn het nu aan het onderzoeken. Geen concrete informatie, maar we zijn op de hoogte! 

@TelfortwasTOP En anderen die merken dat opnames langer dan 4 weken oud verdwenen zijn, ook dit heb ik gemeld bij onze storingsdienst en ze zijn het nu aan het onderzoeken. Geen concrete informatie, maar we zijn op de hoogte! 

Dit is toch waardeloos!!!

Je betaald je scheel aan jullie maar snelle goede oplossingen komen er niet!!!

Echt boos nu!

Alles recente opnames zijn weg!

Vandaag hebben wij de kpn tv app geüpdate. Alleen komen wij er nu achter dat er nieuwe (geplande) opnames verdwenen zijn en reeds verwijderde opnames weer terug in de lijst staan. Hoe kan dit en hoe lossen we dit weer op?

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Hoornstra! Ik heb je topic hierheen verplaatst. Dit komt namelijk door een storing. We zijn het fijne nog aan het onderzoeken, maar voor nu geldt dit: 

 

Update 4: 20-04-2024: 

Goedemiddag, we hebben bevestiging dat de storing zou nu opgelost zou moeten zijn. Werkt het bij jou thuis nog niet, dan vragen we jullie om jullie TV-ontvanger nog even stroomloos te maken. Daarnaast willen we graag wat extra informatie met jullie delen:

  • Het kan zijn dat er gebruikersinstellingen verloren zijn gegaan, bijvoorbeeld nieuwe pakketten, pincode, bestellingen geplaatst via de TV-ontvanger en recente opname-instellingen. Deze dienen dan opnieuw aangevraagd of geplaatst te worden.

Je kunt het beste dus de opnames opnieuw inplannen. 

Reputatie 7
Badge +17

@TelfortwasTOP Je frustratie is duidelijk, maar ik wil je vragen je aan de huisregels te houden. Schreeuwen (capslock) en het herhaaldelijk plaatsen van berichten met dezelfde strekking gaan tegen de regels in.
We houden iedereen hier op de hoogte wat betreft de verdere afronding, ook als het gaat over opnames ouder dan 4 weken die missen. 

Hi @Hoornstra! Ik heb je topic hierheen verplaatst. Dit komt namelijk door een storing. We zijn het fijne nog aan het onderzoeken, maar voor nu geldt dit: 

 

Update 4: 20-04-2024: 

Goedemiddag, we hebben bevestiging dat de storing zou nu opgelost zou moeten zijn. Werkt het bij jou thuis nog niet, dan vragen we jullie om jullie TV-ontvanger nog even stroomloos te maken. Daarnaast willen we graag wat extra informatie met jullie delen:

  • Het kan zijn dat er gebruikersinstellingen verloren zijn gegaan, bijvoorbeeld nieuwe pakketten, pincode, bestellingen geplaatst via de TV-ontvanger en recente opname-instellingen. Deze dienen dan opnieuw aangevraagd of geplaatst te worden.

Je kunt het beste dus de opnames opnieuw inplannen. 

Het gaat bij ons om de nieuwe opnames niet om oude opnames 

Mijn opgenomen programma's zijn teruggezet naar een datum in het verleden. Programma's die ik al gezien heb staan er weer tussen en later opgenomen programma's zijn weg. Zo kan ik geen serie meer kijken en ook een paar films niet. 

@Sanne, Prima, ik zal mijn best doen; maar het zit mij hoog en wens niet door anderen gekleineerd te worden, omdat ik wèl boos ben dat ik 10 maanden aan opnames kwijt ben.

Ik ben hier eerder ooit door gasten zoals die joep binnen een dag weggetreiterd> zonder antwoorden op mijn vragen, dat laat ik niet nog een keer gebeuren.

Ik vraag tot 3 of 4 keer hoe ik een reactie kan plaatsen zonder quotes> geen antwoord, dus op gegeven moment moet je wat, om aandacht te trekken.

En zet aub dan ook niet neer dat het opgelost is, ik heb een groter probleem dan ik dacht nu en anders handel ik het verder via mijn individuele klacht af, maar ik hoop dat je snel met een update over de verdwenen opnames komt, ik wacht het af...

 

Reputatie 7
Badge +17

Zodra ik meer weet laat ik het hier direct weten @TelfortwasTOP en weet dat je hier welkom bent. 

Het lijkt erop dat je inmiddels gevonden hebt hoe je reacties plaatst zonder quoten, maar zo niet, als je bij een topic naar beneden scrollt dan zie je dit veld: 
 

Via die weg kun je reageren zonder te quoten. 🙂

@Sanne, Ja door zelf maar te blijven zoeken, inderdaad gevonden. Ik zie dat de storing in mijn postcodegebied weer of nog steeds open staat, verwachtte eindtijd nu 16.30.

Ik weet niet of men hiermee de verdwenen opnames bedoeld?

Reputatie 7
Badge +17

Klopt, dat is wat nog onderzocht wordt dus ik denk ook dat de storing daarom nog open staat bij jou. 

Hier staat het nu zelfs tot 21:30 vanavond open, @TelfortwasTOP , @Sanne van KPN 

Krijg ik mijn verdwenen opnames nog terug?

Of moeten we het hiermee doen?

en weer opnieuw opnames verwijderen die ik al eerder verwijderd had en en nu weer tevoorschijn getoverd zijn.

Reageer