Pilot

Pilot TV van KPN: Het nieuwe tv-menu

  • 17 April 2020
  • 342 reacties
  • 17475 keer bekeken
Pilot TV van KPN: Het nieuwe tv-menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

342 reacties

Reputatie 4
Badge +4

@Paul_ ,

Vraagje, ik ben deze week ergens aan de beurt maar hoe kom ik dit te weten? of update de VIP5202 zelf?

Ik  gebruik namelijk niet een experiabox maar eigen router en weet niet of dit effect heeft op de push van de firmware.

Ik hoor graag en anders wachten we geduldig af;-)

Gewoon rustig afwachten, gaat helemaal vanzelf als het goed is. Een update gebeurt doorgaans ‘s nachts en zie je dan ineens de volgende dag. Deze update zie je natuurlijk gelijk i.v.m. de mooie menuutjes. :)

Hoi Paul,

Ik wil geen ongeduldig kind zijn maar…. Ik had vanavond voor het eerst mijn vrouw echt over de pis, gezien het echt geen kijken is via de VIP5202 en uiteraard kreeg ik de schuld met de woorden “blijf er dan ook vanaf”. We kijken nu noodgedwongen via de iTV app op onze samsung tv wat geen lagging geeft. Denk jij dat er nog iets gaat gebeuren voor het weekend?, ik overweeg anders echt om het TV abbo maar helemaal te stoppen en via internet te gaan kijken of de (oude) Arris boxen weer aan te sluiten. Maar ja, dat nou net niet de bedoeling van een 4K tv en een 4K abbo;-)

 

Kun je de kleuren niet gewoon via de tv zelf corrigeren? Dat heb ik gedaan en het ziet er nu (op m'n LG, dat wel:innocent: ​​​​​​) weer normaal uit, zonder dat ik HDR hoef uit te zetten. 

Reputatie 4
Badge +4

Kun je de kleuren niet gewoon via de tv zelf corrigeren? Dat heb ik gedaan en het ziet er nu (op m'n LG, dat wel:innocent: ​​​​​​) weer normaal uit, zonder dat ik HDR hoef uit te zetten. 

Ik heb geen probleem met de kleuren maar met ontzettend lagging beeld, alsof je naar een hele slechte stream zit te kijken. Nogmaals dit hebben alleen de VIP5202 kastjes de oude arris kastjes doen het prima. Ik durf deze nu niet aan te sluiten gezien de VIP5202 anders misschien de update niet krijgen.

Reputatie 7
Badge +22

Kun je de kleuren niet gewoon via de tv zelf corrigeren? Dat heb ik gedaan en het ziet er nu (op m'n LG, dat wel:innocent: ​​​​​​) weer normaal uit, zonder dat ik HDR hoef uit te zetten. 

Ik heb geen probleem met de kleuren maar met ontzettend lagging beeld, alsof je naar een hele slechte stream zit te kijken. Nogmaals dit hebben alleen de VIP5202 kastjes de oude arris kastjes doen het prima. Ik durf deze nu niet aan te sluiten gezien de VIP5202 anders misschien de update niet krijgen.

Je kunt ze gewoon aansluiten @Multiedje, als je de 5202 later aansluit dan krijg je die software alsnog binnen. En anders moet je de TV ontvanger eens een harde reset geven.

Reputatie 7
Badge +8

Ik heb sinds ik deze Software heb gekregen op mijn 5202 kastje problemen met abonnementen opvragen via het menu.

Deze laad hij helemaal niet meer blijft staan op : Uw pakket informatie wordt voor u opgehaald

Hier kan hij de hele middag op staan als ik hem niet afsluit.

Heb de box ook al herinstallatie gegeven helpt ook niet.

meer mensen dit probleem? (heb dit op 2 boxen die ik heb)

Versie die ik nu heb is 8.0.95_2

 

Kun je de kleuren niet gewoon via de tv zelf corrigeren? Dat heb ik gedaan en het ziet er nu (op m'n LG, dat wel:innocent: ​​​​​​) weer normaal uit, zonder dat ik HDR hoef uit te zetten. 

Ik heb geen probleem met de kleuren maar met ontzettend lagging beeld, alsof je naar een hele slechte stream zit te kijken. Nogmaals dit hebben alleen de VIP5202 kastjes de oude arris kastjes doen het prima. Ik durf deze nu niet aan te sluiten gezien de VIP5202 anders misschien de update niet krijgen.

Ok, dat had ik niet begrepen. Van lagging heb ik helemaal geen last. 

Badge +12

Ik heb de nieuwe software nu ongeveer anderhalve week ‘in bezit'. Over het menu, beeldkwaliteit, geluid etc. ben ik zeer tevreden. Enige wat niet lekker loopt is het kijken van opnames. Na een half uurtje kijken stopt het geluid en blijft het beeld stil staan. De opname opnieuw aanzetten verhelpt het probleem dan wel weer maar ergens lijkt er iets niet helemaal lekker te lopen. Alles is bekabeld aangesloten, juiste kabels, switches, etc. en lineaire tv kijken werkt gewoon super. Aan de verbinding ligt het dus niet (ik haal gewoon 500/500). 

 

Iemand meer deze ervaring of een oplossing? Restarts etc. heb ik al uitgevoerd. 

Ik mis de PIP van het lopende programma in het gids overzicht ...

Reputatie 7

Ik mis de PIP van het lopende programma in het gids overzicht ...

Daar ben ik het mee eens en mijn vrouw mist die PIP ook heel erg.

Reputatie 7

...of de (oude) Arris boxen weer aan te sluiten. Maar ja, dat nou net niet de bedoeling van een 4K tv en een 4K abbo;-)

Voor die 4K televisie maakt het helemaal niets uit of je nu een Arris VIP2952 aansluit of een Arris VIP5202, de kwaliteit van de "gewone" HD zenders zou 100% hetzelfde moeten zijn. Sterker nog, waarschijnlijk geeft de 2952 zelfs nog een iets beter beeld omdat die de upscaling van UHD sowieso over laat aan de televisie zelf.

Alleen voor het kijken naar de drie 4K kanalen is uiteraard de VIP5202 nodig.

Ik zou dan ook echt gaan voor de 2952 en de 5202 voorlopig op zolder opbergen.

Ik mis de PIP van het lopende programma in het gids overzicht ...

Daar ben ik het mee eens en mijn vrouw mist die PIP ook heel erg.


En eigenlijk vind ik het ook irritant dat je vanuit de gids twee maal moet klikken om het lopende programma te kunnen kijken. Wat mij betreft ga je direct naar de live stream. Moe

Reputatie 7
Badge +16

En eigenlijk vind ik het ook irritant dat je vanuit de gids twee maal moet klikken om het lopende programma te kunnen kijken. Wat mij betreft ga je direct naar de live stream. Moe

@obelisk 
Druk gewoon op de TV knop, dan ga je altijd direct terug naar de stream. 

En eigenlijk vind ik het ook irritant dat je vanuit de gids twee maal moet klikken om het lopende programma te kunnen kijken. Wat mij betreft ga je direct naar de live stream. Moe

@obelisk 
Druk gewoon op de TV knop, dan ga je altijd direct terug naar de stream. 


Naar de lopende stream ja, maar niet naar het gekozen programma. Ik heb de rare gewoonte (kennelijk) om via de gids te zappen.

Na de uitrol van het nieuwe menu zijn er problemen met de lijst van opnames.

Ten eerste worden bij elkaar horende opnames niet meer gebundeld wat zeer vervelend is.

Daarnaast zie ik niet alle opnames in de lijst op de ontvanger, terwijl die wel zichtbaar zijn op tv.kpn.com.

Ontvangers herstarten en software herinstalleren heeft geen effect.

Gaat hier om de Arris 4k ontvangers.

Reputatie 7

Ten eerste worden bij elkaar horende opnames niet meer gebundeld wat zeer vervelend is.

Je bent niet de enige die dit meldt.

Zelf heb ik er geen last van.

Reputatie 4
Badge +4

@Paul_ 

goedemorgen Paul, kan jij zien of het nu wel gelukt is, ik zie namelijk (nog) niets qua menu of firmware update. Heb voor de zekerheid de VIP5202 even van de power gehaald maar helaas.

hoor graag.

Reputatie 7
Badge +25

Hi all, 

We hebben een nieuw topic aangemaakt over het nieuwe menu: KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Daar kun je terecht voor uitleg over, feedback op, en ervaringen met het nieuwe menu. Dit topic zet ik op slot, zodat we het zoveel mogelijk kunnen centreren. Alle feedback tot nu toe nemen we natuurlijk mee. Ik zie jullie daar.

@Multiedje: ik snap niet dat je nog steeds niet bent omgezet. Ik ga hier natuurlijk achteraan. Je hoort van me via privéberichtje.