Pilot

Pilot TV van KPN: Het nieuwe tv-menu

  • 17 April 2020
  • 342 reacties
  • 17480 keer bekeken
Pilot TV van KPN: Het nieuwe tv-menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

342 reacties

Reputatie 4
Badge +1

Is er iemand in dit topic die al wel officieel de nieuwe app heeft gekregen, en mij kan vertellen of er een schakelaar in zit om ondertiteling aan te zetten bij Nederlandstalige programma’s? Wie leeft zonder hoop…. :-)

 

Reputatie 7
Badge +9

@BigDaddyNL

De pilot is er voor het kijken via het TV kastje (settopbox) en hier is absoluut aandacht voor de ondertiteling. Wanneer jij spreekt over de app dan kan ik je niet helpen.

 

De app in tablet en smartphone heeft zo'n schakelaar. Dus als je die met Chromecast op je tv vertoond werkt dat ook.

De app in televisies van Samsung en LG heeft totaal geen ondertitelmogelijkheid.

Reputatie 4
Badge +1

Excuses voor mijn verwarrend taalgebruik. Iets met beroepsdeformatie. Ik bedoelde kijken voa het ITV kastje.

Reputatie 7
Badge +22

De app in tablet en smartphone heeft zo'n schakelaar. Dus als je die met Chromecast op je tv vertoond werkt dat ook.

De app in televisies van Samsung en LG heeft totaal geen ondertitelmogelijkheid.

En toch blijf ik het wel raar vinden dat KPN het op de app en de site wel ondertiteling mogelijk maakt, en op de TV ontvangers niet. Kunnen ze dat niet gelijk trekken?

Reputatie 7
Badge +9

*Tekst aangepast.

Er is hoop. Er wordt over gesproken.

Reputatie 7
Badge +16

Er is hoop. Hieronder een stuk tekst uit de pilot welke loopt. In de pilot was ook een vraag

@Hoopvol Het is niet de bedoeling om dit openbaar te delen. Het topic is besloten en informatie uit dat topic mag zeker niet openbaar gedeeld worden.

Reputatie 4
Badge +1

@ChrisWissink wel jammer dat ik dit stukje net gemist heb 🙂 Maar ach, er zijn belangrijker dingen in het leven, zoals het leven 🙂 Zijn zo wat dingen gebeurd waardoor ik dat voor de volle 200% besef 😛 dus we wachten lekker rustig af.

Reputatie 2

Nu je de nieuwe software hebt, mag je dan ook de pilot topics lezen?

Reputatie 7
Badge +16

Nu je de nieuwe software hebt, mag je dan ook de pilot topics lezen?

@daveytje 
Helaas niet, de pilot groep blijft actief gedurende de uitrol. Die blijven dus besloten. Ik mag tot op heden ook geen informatie delen zonder de toestemming van de projectmanager van deze pilot.

Reputatie 5
Badge +4

Niet meegedaan aan de pilot maar vandaag het de nieuwe software gekregen! Blijkbaar word ie nu naar iedereen uitgerold. Ik moest alleen even mijn eigen zenderlijst opnieuw selecteren maar verder ziet het er strak uit en gaat zappen iets sneller, dat was ook wel nodig :wink:

Reputatie 7
Badge +16

Niet meegedaan aan de pilot maar vandaag het de nieuwe software gekregen! Blijkbaar word ie nu naar iedereen uitgerold. Ik moest alleen even mijn eigen zenderlijst opnieuw selecteren maar verder ziet het er strak uit en gaat zappen iets sneller, dat was ook wel nodig :wink:

Ik neem even aan dat je de versie met de prime app gekregen hebt? Alleen zal waarschijnlijk je eco modus niet werken in deze update als je die gebruikt. ;)

Reputatie 4
Badge +1

@fdpg1963 Kan jij dan wellicht al vertellen of er een optie is om Nederlandstalige ondertiteling aan te zetten bij Nederlandse zenders? Ik blijf het gewoon proberen :-)

Reputatie 7
Badge +16

@fdpg1963 Kan jij dan wellicht al vertellen of er een optie is om Nederlandstalige ondertiteling aan te zetten bij Nederlandse zenders? Ik blijf het gewoon proberen :-)

@BigDaddyNL Nee zit niet in deze update. Meer zeg ik nog niet 😉

Reputatie 5
Badge +4

@ChrisWissink Nee geen Amazon Prime app te vinden. Het app menu is ook nog gewoon in de oude stijl. Alleen het hoofdmenu, instellingen en tv gids zijn vernieuwd. Ik begreep dat Amazon Prime later naar de VIP5202 komt omdat deze Linux draait i.p.v. Android.

Eco modus gebruik ik niet want dan zit je iedere keer ik weet niet hoe lang te wachten voordat je tv ontvanger is gestart. Dat beetje extra stroomverbruik boeit me niet.

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @fdpg1963,
Klopt, later dit jaar inderdaad, even afwachten nog. 
Alles is nieuw alleen de uitgelicht en apps op tv nog niet inderdaad.

Veel (kijk) plezier ermee. 

Reputatie 5
Badge +4

Hallo @fdpg1963,
Klopt, later dit jaar inderdaad, even afwachten nog. 
Alles is nieuw alleen de uitgelicht en apps op tv nog niet inderdaad.

Veel (kijk) plezier ermee. 

Dankjewel! Vooral het snellere zappen is welkom...

Reputatie 5
Badge +4

@ChrisWissink Valt me op dat er voor de Beeldscherm instelling “Best mogelijke kwaliteit” enkel nog gekozen kan worden tussen SD en UHD, geen HD meer. HDR staat standaard aan, heb ik nu op Auto gezet.

Geen idee wat de effecten zijn op mijn Samsung 32” Full HD tv. Bij automatische resolutie gewoon netjes 1920x1080 @50Hz dus dat gaat gewoon goed.

Reputatie 7
Badge +16

Klopt @fdpg1963. Dit is omdat er ook een 4K pakket aanwezig is bij deze ontvanger (mits je het 4k pakket hebt) dus dan is de best mogelijke kwaliteit dus UHD i.p.v. HD.  HDR zal nu alleen worden toegepast als je naar 4K zenders kijkt, dan zul je ook een korte flits zien in de minigids. Overige zenders zenden bijna allemaal uit op SDR. HDR wordt overigens ook toegepast op het duurste abonnement van Netflix.

Reputatie 3
Badge +1

Ik heb het nieiwe menu wel al, maar geen toegang tot de link op de eerste pagina. Iemand die dat kan regelen? 

Reputatie 7
Badge +16

Ik heb het nieiwe menu wel al, maar geen toegang tot de link op de eerste pagina. Iemand die dat kan regelen? 

Nee helaas niet @Raoul4one, dat is een besloten topic voor de pilot groep. Jij behoort tot de '’normale groep'’ van alle klanten die de software krijgen. Alles in dat besloten topic, blijft besloten helaas. 

@Paul_ is het handig om die link even te weg te halen in het startbericht om geen valse verwachtingen te creëren? 

Reputatie 4
Badge +4

Ik wordt toch erg nieuwsgierig nu ik zie dat heel veel mensen de software al hebben, mijn Arris VIP5202 ontvangers zijn hopelijk ook een deze weken aan de beurt :)

Reputatie 7
Badge +22

Ik wordt toch erg nieuwsgierig nu ik zie dat heel veel mensen de software al hebben, mijn Arris VIP5202 ontvangers zijn hopelijk ook een deze weken aan de beurt :)

Dat kan zo gebeuren, maar helaas gaat dit wat langer duren. Want ze rollen het niet in 1x uit. Gewoon om ervoor te zorgen dat er geen storingen komen.

En door de problemen van de 28ste is de uitrol waarschijnlijk even op pauze.

Er is overigens geen termijn aan de uitrol. Maar de hoop is dat dit jaar iedereen naar het nieuwe platform en menu is overgezet.

Reputatie 7

... dit jaar ...

Wow. :confounded: