Pilot

Pilot TV van KPN: Het nieuwe tv-menu

  • 17 April 2020
  • 342 reacties
  • 17482 keer bekeken
Pilot TV van KPN: Het nieuwe tv-menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

342 reacties

Oh ja, Dennis?

Ach ik vermeld ook maar wat KPN zelf bekend maakt hoor.

KPN bericht.

Mijn bericht.

Reputatie 7

Ach ik vermeld ook maar wat KPN zelf bekend maakt hoor.

Waarom vermeld je de ZTE ZXV8001 niet?

 

Badge +12

Hier begon een uur geleden de VIP5202 aan een spontane update, Lekker dan….sindsdien zit de ontvanger in een oneindige update-loop met foutcode 307. Ontvanger rechtsreeks op het modem: geen verschil. Andere ontvanger (VIP2952) aangesloten: draait als een tierelier. Het ligt dus aan de 5202. Zucht...ik hoop niet dat dit weer een voorbode van een hoop update-ellende is.. 

Reputatie 7
Badge +16

Bekend probleem @Edwin_Merks. Nog geen oplossing voor helaas.

Badge +12

Bekend probleem @Edwin_Merks. Nog geen oplossing voor helaas.

en dat bedoel ik dus met ‘voorbode van update-ellende’ KPN presteert het om ALWEER een halfbakken update te forceren? Als het een bekend probleem is waarom dan de update pushen??

Reputatie 7
Badge +16

Wij zijn in de pilot van het weekend op deze software gezet en toen trad dit probleem ook regelmatig op. Helaas nog geen oplossing ontvangen en schijnbaar is de gewone klant nu ook aan de beurt voor de updates @Edwin_Merks. Er is dus nog geen oplossing voorhanden. 

Kun je deze stappen is proberen: 
1. Haal de plug van de stroomadapter (12V DC)  uit de tv-ontvanger.
2. Haal de stekker van de Ethernet kabel uit de ontvanger.
3. Druk op de stand-by knop bovenop de tv-ontvanger en houdt deze ingedrukt en plaats tegelijkertijd de plug weer terug in de tv-ontvanger. Blijf de stand-by knop ingedrukt houden zolang tot het powerlampje op de tv-ontvanger rood gaat knipperen (dit duurt ongeveer 10 seconden).
4. Druk dan op de MENU-knop op de KPN afstandsbediening. Je ziet nu een menu op je tv.
5. Selecteer ‘terug naar fabrieksinstellingen en druk op OK.
6. Selecteer ‘software-verwijderen’ en druk op OK.
7. Selecteer in het tabblad 'Afsluiten' bovenaan het menu en kies 'Afsluiten zonder opslaan'. 
8. Doe de stekker van de Ethernet kabel weer in de tv-ontvanger. De tv-ontvanger gaat opnieuw opstarten en de nieuwe software downloaden.
 

Badge +12

Wij zijn in de pilot van het weekend op deze software gezet en toen trad dit probleem ook regelmatig op. Helaas nog geen oplossing ontvangen en schijnbaar is de gewone klant nu ook aan de beurt voor de updates @Edwin_Merks. Er is dus nog geen oplossing voorhanden. 

Kun je deze stappen is proberen: 
1. Haal de plug van de stroomadapter (12V DC)  uit de tv-ontvanger.
2. Haal de stekker van de Ethernet kabel uit de ontvanger.
3. Druk op de stand-by knop bovenop de tv-ontvanger en houdt deze ingedrukt en plaats tegelijkertijd de plug weer terug in de tv-ontvanger. Blijf de stand-by knop ingedrukt houden zolang tot het powerlampje op de tv-ontvanger rood gaat knipperen (dit duurt ongeveer 10 seconden).
4. Druk dan op de MENU-knop op de KPN afstandsbediening. Je ziet nu een menu op je tv.
5. Selecteer ‘terug naar fabrieksinstellingen en druk op OK.
6. Selecteer ‘software-verwijderen’ en druk op OK.
7. Selecteer in het tabblad 'Afsluiten' bovenaan het menu en kies 'Afsluiten zonder opslaan'. 
8. Doe de stekker van de Ethernet kabel weer in de tv-ontvanger. De tv-ontvanger gaat opnieuw opstarten en de nieuwe software downloaden.
 

Geen resultaat. Blijft in de update-loop (307) hangen..

Reputatie 7

Andere ontvanger (VIP2952) aangesloten: draait als een tierelier.

Met het nieuwe menu?

Badge +12

Eigenlijk ongelofelijk en opnieuw schandalig dat KPN weer een update de wereld ingooit waarvan ze weten dat die niet werkt. Dat doet KPN dus willens en wetens. Ik ik ben weer de dupe want ik zit met een ontvanger die het niet doet, Nu heb ik er gelukkig 2 en kunnen we tv kijken maar KPN: 

SCHAAM JE KAPOT!!!!

 

Badge +12

Andere ontvanger (VIP2952) aangesloten: draait als een tierelier.

Met het nieuwe menu?

Nee, nog niet. Die heeft de update nog niet gehad (gelukkig)

Reputatie 7

Andere ontvanger (VIP2952) aangesloten: draait als een tierelier.

Met het nieuwe menu?

Nee, nog niet. Die heeft de update nog niet gehad (gelukkig)

Dat bevreemdt me want ik dacht begrepen te hebben dat een abonnee in z'n geheel omgezet wordt van het oude IPTV platform naar het nieuwe IPTV platform. Dat zou inhouden dat de firmware van alle TV ontvangers op "hetzelfde moment" naar het nieuwe menu omgezet zou moeten worden.

Badge +12

Andere ontvanger (VIP2952) aangesloten: draait als een tierelier.

Met het nieuwe menu?

Nee, nog niet. Die heeft de update nog niet gehad (gelukkig)

Dat bevreemdt me want ik dacht begrepen te hebben dat een abonnee in z'n geheel omgezet wordt van het oude IPTV platform naar het nieuwe IPTV platform. Dat zou inhouden dat de firmware van alle TV ontvangers op "hetzelfde moment" naar het nieuwe menu omgezet zou moeten worden.

Dat is dan inderdaad vreemd. Ik was al verbaasd dat het opeens in de avond plaat vindt terwijl dit normaliter in de nacht is. Maar het feit blijft dat ik dus met één ontvanger niets meer kan. Morgen maar eens bellen voor een wissel.

Reputatie 7
Badge +16

@Edwin_Merks wacht even reactie van webcare af. Dat is het enige wat ik nu kan en mag zeggen. 

Badge +12

@Edwin_Merks wacht even reactie van webcare af. Dat is het enige wat ik nu kan en mag zeggen. 

Ik zal het afwachten maar aangezien ik bij XS4ALL zit zal webcare voor mij niet veel doen. 

Reputatie 7

@Edwin_Merks wacht even reactie van webcare af. Dat is het enige wat ik nu kan en mag zeggen. 

Ik zal het afwachten maar aangezien ik bij XS4ALL zit zal webcare voor mij niet veel doen. 

Maar bij XS4ALL heb je toch toegang tot een zeer behulpzame klantenservice/helpdesk?

Reputatie 2

@Edwin_Merks Ik zie dat jij ook de FritzBox/VIP5202 combi gebruikt. Ik had dus hetzelfde probleem toen ik recentelijk mijn VIP5202's opgestuurd kreeg. 

Nieuwe 4k ontvangers willen niet opstarten

Had jij al een FritzBox toen je de VIP5202 voor de eerste keer aansloot en hij z'n initiële update ging ophalen of had je toen nog een ExperiaBox?

Reputatie 7
Badge +25

@Edwin_Merks wacht even reactie van webcare af. Dat is het enige wat ik nu kan en mag zeggen. 

Ik zal het afwachten maar aangezien ik bij XS4ALL zit zal webcare voor mij niet veel doen. 

Ik zou niet te lang afwachten aangezien wij niets voor je kunnen doen. XS4ALL heeft gewoon een eigen klantenservice… Wij kunnen geen gegevens van je inzien etc.

Badge +12

@Edwin_Merks wacht even reactie van webcare af. Dat is het enige wat ik nu kan en mag zeggen. 

Ik zal het afwachten maar aangezien ik bij XS4ALL zit zal webcare voor mij niet veel doen. 

Ik zou niet te lang afwachten aangezien wij niets voor je kunnen doen. XS4ALL heeft gewoon een eigen klantenservice… Wij kunnen geen gegevens van je inzien etc.

Ik heb ze al aan de lijn ;-)

Badge +12

@Edwin_Merks Ik zie dat jij ook de FritzBox/VIP5202 combi gebruikt. Ik had dus hetzelfde probleem toen ik recentelijk mijn VIP5202's opgestuurd kreeg. 

Nieuwe 4k ontvangers willen niet opstarten

Had jij al een FritzBox toen je de VIP5202 voor de eerste keer aansloot en hij z'n initiële update ging ophalen of had je toen nog een ExperiaBox?

@Romul : ik zit bij XS4ALL en die werken altijd met FritzBox. Daar ligt het dus niet aan. De ontvanger heeft het tot de geforceerde update van gisteren gewoon prima gedaan. Of het moet zo zijn dat KPN inderdaad de site waar d eupdate vandaan moet komen niet goed heeft ingesteld (zoals in genoemd draadje wordt vermeld)

Reputatie 2

@Edwin_Merks Sorry daar had ik overheen gelezen. Op zich wel een interessante constatering. Ik zie dat je contact hebt gehad met Xs4all. Hebben zij al meer update klachten van klanten gehad met de VIP5202?

Badge +12

@Edwin_Merks Sorry daar had ik overheen gelezen. Op zich wel een interessante constatering. Ik zie dat je contact hebt gehad met Xs4all. Hebben zij al meer update klachten van klanten gehad met de VIP5202?

Niet dat ik weet. Ze gaan nu een nieuwe 5202 opsturen. Daarnaast gaan ze een onderzoek starten. Ik heb ze namelijk gewezen over jouw draadje met m.b.t. de meta-gegevens . Vraag me namelijk af of de nieuwe 5202 niet hetzelfde probleem op gaat leveren als het ‘achter de schermen’ niet klopt.

Reputatie 2

@Edwin_Merks Mijn inschatting is dat de nieuwe hetzelfde probleem gaat geven. Ik had dit probleem met beide VIP5202's die ik van KPN had ontvangen. Ik hoor graag van je wat jouw bevindingen zijn.

Badge +12

@Edwin_Merks Mijn inschatting is dat de nieuwe hetzelfde probleem gaat geven. Ik had dit probleem met beide VIP5202's die ik van KPN had ontvangen. Ik hoor graag van je wat jouw bevindingen zijn.

Ik zal het zeker delen. In het andere draadje heb ik ook even een medewerker van AVM getagged zodat hij het kan volgen. Het lijkt namelijk aan de combi Fritz!Box en 5202 te liggen (omdat jij na het aansluiten van de EB wel de update binnen kon halen).

Reputatie 6
Badge +8

Hier in ieder geval geen problemen met een Fritz!box 7590 en een VIP5202.

Reputatie 2

@TFHFony Welke DNS servers gebruik jij en welke deel je uit aan je LAN clients?