Pilot

Pilot TV van KPN: Het nieuwe tv-menu

  • 17 April 2020
  • 342 reacties
  • 17480 keer bekeken
Pilot TV van KPN: Het nieuwe tv-menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

342 reacties

Reputatie 7

Het lijkt namelijk aan de combi Fritz!Box en 5202 te liggen (omdat jij na het aansluiten van de EB wel de update binnen kon halen).

Ook in combinatie met andere routers, zoals de USG, lijkt de 5202 niet goed te updaten.

Daar lijkt echter het instellen van de KPN DNS servers het probleem te verhelpen.

Reputatie 6
Badge +8

@TFHFony Welke DNS servers gebruik jij en welke deel je uit aan je LAN clients?

Ik heb er 8.8.8.8 (Google) en 1.1.1.1 (Cloudflare) in staan als DNS servers en ook hun IPv6 DNS servers.

Badge +12

Hier in ieder geval geen problemen met een Fritz!box 7590 en een VIP5202.

Bij mij ook niet totdat hij gisteren opeens een update binnen ging halen. Toen is de ellende begonnen.

Badge +12

De VIP5202 heeft de hele dag aangestaan om de update binnen te halen. Telkens een foutmelding en een herstart. En warempel...het lijkt nu toch te gaan gebeuren! De software wordt nu opgehaald en geïnstalleerd.

 

Edit: En het mooiste is: het is geen update. Hij heeft gewoon de ‘oude’ software geïnstalleerd. 

Toch morgen de nieuwe installeren aangezien deze VIP5202 afgemeld wordt. Schiet mij dus maar lek waar het aan ligt/gelegen heeft.

De update kwam hier vanochtend binnen. Ondanks dat HDR uit staat heb ik toch slecht beeld met rode gezichten. TV heeft hier altijd gewerkt zonder problemen, tot deze update. Ook werkt alleen RTL4 en de rest niet :rolling_eyes:

Reputatie 7
Badge +25

De update kwam hier vanochtend binnen. Ondanks dat HDR uit staat heb ik toch slecht beeld met rode gezichten. TV heeft hier altijd gewerkt zonder problemen, tot deze update. Ook werkt alleen RTL4 en de rest niet :rolling_eyes:

Mijn advies is om contact op te nemen met de klantenservice via bijv. 0800-0402, of een eigen topic aan te maken. Dan kunnen we je helpen. Lijkt me niet handig om dat in dit topic te doen.

De update kwam hier vanochtend binnen. Ondanks dat HDR uit staat heb ik toch slecht beeld met rode gezichten. TV heeft hier altijd gewerkt zonder problemen, tot deze update. Ook werkt alleen RTL4 en de rest niet :rolling_eyes:

Mijn advies is om contact op te nemen met de klantenservice via bijv. 0800-0402, of een eigen topic aan te maken. Dan kunnen we je helpen. Lijkt me niet handig om dat in dit topic te doen.

Het leek mij meer dan relevant doordat het door deze update komt.

Reputatie 7
Badge +25

Ik zeg ook niet dat het niet relevant is. :slight_smile: Ik geef alleen aan hoe/waar je het beste geholpen kan worden met de problemen die je ervaart.

Badge +12

De VIP5202 heeft de hele dag aangestaan om de update binnen te halen. Telkens een foutmelding en een herstart. En warempel...het lijkt nu toch te gaan gebeuren! De software wordt nu opgehaald en geïnstalleerd.

 

Edit: En het mooiste is: het is geen update. Hij heeft gewoon de ‘oude’ software geïnstalleerd. 

Toch morgen de nieuwe installeren aangezien deze VIP5202 afgemeld wordt. Schiet mij dus maar lek waar het aan ligt/gelegen heeft.

Gisteren de nieuwe VIP5202 geïnstalleerd. Hij heeft in totaal 3 updates uitgevoerd zonder problemen (nog geen nieuw menu). Waar het dus aan gelegen heeft weet ik niet.

Reputatie 1

@Paul_ 

hoe krijg ik de update

na 2 maanden elke dag 3 a 4 keer stroom van mijn Arris VIP5202 tehalen om tv tekunnen

kijken en dat ook nog eens op 2 andere tv's op mijn kinderen zijn kamers word ik er wel ziek

van het lijkt dat je beter geen lg of 3d tv kan hebben waneer krijg ik de nieuwe update ik zit al

2 maanden met het probleem .(ligt nooit aan kpn ligt altijd aan mij ) HELP HELP IK WIL WEER GEWOON TV KIJKEN..

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @george78,

Vervelend dat je problemen ervaart. Wat ervaar je precies? 
De nieuwe software wordt langzaam uitgerold momenteel en is niet te forceren o.i.d.
Wanneer je aan de beurt bent zal de ontvanger zich s’nachts automatisch updaten naar de nieuwste versie.  Het dus niet te zeggen wanneer je de update gaat krijgen.

Reputatie 2

@Edwin_Merks Vreemd dat het nu ineens werkt. Ik heb de laatste update nog niet ontvangen dus kan niet zeggen of het probleem bij mij ook weg is. Ik zou het kunnen testen door de software van de ontvanger te verwijderen maar als het niet werkt moet ik weer alles ombouwen om de Experiabox aan te kunnen sluiten. Heb je de oude ontvanger nog? Als dat zo is dan zou je kunnen proberen om de software op die ontvanger te verwijderen en hem opnieuw te laten updaten. Als de oude ook meteen werkt dan ligt het dus niet aan de ontvangers maar heeft KPN schijnbaar iets in hun netwerk veranderd?

Badge +12

@Edwin_Merks Vreemd dat het nu ineens werkt. Ik heb de laatste update nog niet ontvangen dus kan niet zeggen of het probleem bij mij ook weg is. Ik zou het kunnen testen door de software van de ontvanger te verwijderen maar als het niet werkt moet ik weer alles ombouwen om de Experiabox aan te kunnen sluiten. Heb je de oude ontvanger nog? Als dat zo is dan zou je kunnen proberen om de software op die ontvanger te verwijderen en hem opnieuw te laten updaten. Als de oude ook meteen werkt dan ligt het dus niet aan de ontvangers maar heeft KPN schijnbaar iets in hun netwerk veranderd?

Zowel de oude als de nieuwe ontvangers hebben de software correct geïnstalleerd. Het betreft nog wel de 'oude' versie en niet die met het nieuwe menu en Hdr-i stellingen. Je zou dus inderdaad zeggen dat het aan KPN heeft gelegen.

Reputatie 3
Badge +1

Waar kun je zien of je de update hebt of niet? Welk versienummer heeft de update?

Ik heb sinds zaterdag ook de nieuwe Arris VIP5202. De zenders van 1 tm 11 zijn prima, helder en scherp, daarna beginnen de onscherpe zenders. Dit zie je gelijk aan de zendernamen links- of rechtsboven. Een zender als FOX Sports is nu zo onscherp lijkt net 10 jaar terug in de tijd. 
 

Komt dit ook door de nieuwe HDR altijd aan functie? Ik heb een Sony KDL-43WE750, hierbij heb ik de automatische HDR functie al uitgezet maar zenders blijven onscherp. Met de oude tv ontvanger had ik dit niet (HMB2260). 

Reputatie 7
Badge +16

Waar kun je zien of je de update hebt of niet? Welk versienummer heeft de update?

Zie je snel genoeg, Als je tv menu onderin leuke groene en blauwe kleuren heeft dan ben je de gelukkige. Het nummer mag ik niet geven helaas.

Nou, @Raoul4one . Het menu is heel anders vormgegeven. Dat zie je direct. Daar hoef je geen versienummer voor te hebben :wink::smiley: .

Reputatie 3
Badge +1

Nou, @Raoul4one . Het menu is heel anders vormgegeven. Dat zie je direct. Daar hoef je geen versienummer voor te hebben :wink::smiley: .

Als nieuwe klant weet ik niet wat normaal is en wat nieuw. Ik ben ook aangemeld als het goed is voor de pilot, maar weet niet of ik nu nieuwe software of niet heb. Vandaar mijn vraag. Een screenshot van nieuwe menu zou wel helpen. Op de eerste pagina zie ik niet veel verschil met wat ik nu zie volgens mij. Als ik de oude nog heb, klopt het dat daar ook bij beeld en kwaliteits instellingen kan kiezen wat best mogelijke kwaliteit is? Staat daar sd en hd tussen, maar zie geen verschil. Ik neem aan dat dat niet de hdr instelling is van de test firmware?

Klopt het als ik op de 1e pagina zie dat instellingen menu nu vol beeld met icoontjes heeft? Want dan heb ik hem niet.

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Raoul4one,

Uitgaand op je laatste regel, heb je de nieuwe software niet gekregen. Zelfde als je in het tv menu nog '’On Demand'’ ziet i.p.v. films en daaronder series.  Dan heb je hem inderdaad niet. 
Als je je aangemeld hebt voor de pilot, dan zou je toegelaten zijn als je alleen ontvangers hebt van het type 2952, 2260 of 5202. Heb je een 1853, 1903,1963 of 8001 dan wordt je niet toegelaten tot de pilot. 

Ik mag gedurende de pilot geen screenshots delen, maar kijk even op deze pagina en vergelijk 😉. 

 

Reputatie 7
Badge +25

Als jij onderstaande schermen ziet @Raoul4one, dan heb jij de nieuwe software. :)

 

Badge +12

Als jij onderstaande schermen ziet @Raoul4one, dan heb jij de nieuwe software. :)

 

@Paul_  Wat is eigenlijk de uitrolperiode? Zijn dit dagen, weken of maanden?

Reputatie 7
Badge +16

@Edwin_Merks Eerder maanden.. er worden steeds kleine groepjes bij gelaten. Ze willen graag controle houden op de uitrol.

Reputatie 7

Het is denk ik wel te verwachten dat deze uitrol een langere tijd in beslag zal nemen.

Het is namelijk meer dan alleen een stukje nieuwe software op de TV ontvanger.

Aan de achterzijde wordt immers ook omgeschakeld naar een nieuw IPTV server platform en daarvan moet natuurlijk goed gemonitored worden of er bottlenecks ontstaan door een hogere belasting van het platform. Ik verwacht dat die belasting bewust stapje voor stapje opgevoerd gaat worden zodat tijdig ingegrepen kan worden mocht er onverhoopt ergens het ontstaan van een bottleneck zichtbaar worden.

Reputatie 7
Badge +25

Antwoorden reeds gegevens zie ik. 🙂 Maanden dus.

Badge +12

Het is denk ik wel te verwachten dat deze uitrol een langere tijd in beslag zal nemen.

Het is namelijk meer dan alleen een stukje nieuwe software op de TV ontvanger.

Aan de achterzijde wordt immers ook omgeschakeld naar een nieuw IPTV server platform en daarvan moet natuurlijk goed gemonitored worden of er bottlenecks ontstaan door een hogere belasting van het platform. Ik verwacht dat die belasting bewust stapje voor stapje opgevoerd gaat worden zodat tijdig ingegrepen kan worden mocht er onverhoopt ergens het ontstaan van een bottleneck zichtbaar worden.

Dan ben ik bij XS4ALL voorlopig nog niet aan de beurt :joy: