Pilot

Pilot TV van KPN: Het nieuwe tv-menu

  • 17 April 2020
  • 342 reacties
  • 17475 keer bekeken
Pilot TV van KPN: Het nieuwe tv-menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

342 reacties

Reputatie 7
Badge +7

@Katana321 iets voor jou deze topic? Kun je nog een keer over de ‘Opnames synchroniseren’ hebben. Dat er een button moet komen, als je daarop drukt dat ie de opnamelijst ververst. :wink:

Ik verwacht juist dat die button dan overbodig wordt omdat er dan, neem ik aan, geen synchronisatie issues meer zullen zijn. :wink:

Dat vraag ik me echt af. Want er staat dat er de afgelopen tijd al de nodige aanpassingen op de achtergrond zijn gedaan. En dan zouden de sync-problemen toch al achter de rug moeten zijn?Volgens mij gaat dit alleen maar over een andere layout en andere schermen en zo.

Maar: “fingers crossed”  :smiley:

 

@wjb Heb net nogmaals de info gelezen en ik zie nu dat de pilot-ers overgezet worden naar het nieuwe platform. Je zou dus misschien zomaar eens gelijk kunnen hebben.

Maar, volgens mij kunnen de sync-problemen alléén echt voorbij zijn als de opnames-info maar op 1 plek staat. Dat zou dus dat nieuwe platform moeten worden. Echter, in het verleden heeft een van de moderatoren in een van de draadjes eens uitgelegd dat de opnames-info op verschillende plaatsen wordt opgeslagen. Niet alleen op het tv-platform, maar ook in de tv-ontvanger(s). En dat die info bij de periodieke sync wordt gelijkgetrokken. Dus zolang in de toekomst info ook op de tv-ontvanger wordt opgeslagen….

Of zie ik iets over het hoofd?

Reputatie 7

Of zie ik iets over het hoofd?

Nee hoor, je ziet niets over het hoofd.

Wel wordt één van de primaire componenten, die de synchronisatieproblemen zou kunnen veroorzaken, nu vervangen. Ik heb mijn hoop er dan ook gevestigd dat hiermee de synchronisatieproblemen tot het verleden zullen gaan behoren.

@RobCoenen : Neen, dat is niet mogelijk. Verwacht trouwens geen grote bugs. De software is al redelijk bijgeschaafd.

Ik dacht dat de software al helemaal klaar was voor het grote publiek gezien het inmiddels verwijderde artikel en de uitrol al gepland stond.
Neemt niet weg dat ik dit een veel betere manier vind om het geselecteerd uit te rollen om de software eerst goed te testen onder een groep klanten en zo te voorkomen dat de druk op klantenservice toeneemt. 
Ik ben heel benieuwd en waag me graag aan dit experiment, ik heb al wel het juiste nummer ingevuld, al raak ik een beetje duizelig van al die nullen. :) 

Is het trouwens erg dat ik maar 1 tv merk heb ingevuld? Wel 2 ontvangers geselecteerd. 

Fijn dat je er zin in hebt en wie weet zit je bij de selectie. Dat van die tv is uiteraard geen probleem. 

Reputatie 4
Badge +2

Volgens mij heb ik het goed ingevuld toch?@erwin

Reputatie 7
Badge +25

Volgens mij heb ik het goed ingevuld toch?@erwin

Ja hoor :ok_hand_tone4:

Reputatie 6
Badge +8

Ik heb mij ook aangemeld!!!

Reputatie 1

Tot nu toe waren de box en de webtv twee verschillende platforms?
Wat wordt het nieuwe platform? Spannond ;)

Dat blijven vast en zeker twee verschillende platforms.

@wjb: “De tv ontvangers zijn geschikt gemaakt voor ons nieuwe tv platform waar de iTV apps en website ook al gebruik van maken.”

Ik dacht meer dat je aan de zichtbare voorkant dacht en daar verwacht ik toch echt dat die verschillend zullen blijven. Dat ze van hetzelfde iTV server platform gebruik gaan maken is heel logisch, al is het maar om dubbele kosten te vermijden.

.

Reputatie 1

Wanneer gaan jullie het uitrollen dan?

heb me ook aangemeld, ben benieuwd hoe lang het duurt.

Reputatie 5
Badge +6

Krijgen we waarschijnlijk maandag bericht dan?

En krijg je dan ook de software?

Ook hier mijzelf aangemeld, ben erg benieuwd!

Reputatie 7
Badge +30

In de loop van volgende week krijgen jullie bericht. De migratie volgt dan ook snel! 

Ik heb mij ook aangemeld!, 

 

En wil heel graag mee helpen met het testen.

Wanneer is de definitieve uitrol?

Reputatie 7
Badge +30

Dat zal nog wel even duren. We gaan eerst deze pilot draaien en zodra we een concrete termijn hebben, zullen we dit zeker laten weten. 

Reputatie 7
Badge +16

Dat zal nog wel even duren. We gaan eerst deze pilot draaien en zodra we een concrete termijn hebben, zullen we dit zeker laten weten. 


Maar de testers houden het dan wel hoop ik.

Badge

NET AANGEMELD nu wachten ?

Ik heb me ook aangemeld :fingers_crossed_tone2:

Jammer dat ik mij niet kan aanmelden, omdat ik de motorola VIP1853 heb, anders had ik mij wel aangemeld. 

@edonwheels1970. Die ontvanger is behoorlijk verouderd en gaat ook niet meer mee in updates. KPN is alle gebruikers van Motorola's batchgewijs aan het aanschrijven om ze om te ruilen. (maar als je je hoofdadres bij KPN niet gebruikt ontvang je dat bericht mogelijk niet)
Zie kpn.com/omruilen

Reputatie 3
Badge +1

 

Tot nu toe waren de box en de webtv twee verschillende platforms?
Wat wordt het nieuwe platform? Spannond ;)

De tv ontvangers draaien op dit moment nog op de oude versie van het platform. De apps en de website (wat eigenlijk ook gewoon de app is) draaien al op de nieuwe. Dit meeste veranderingen zitten inderdaad onder water en merk je als klant in de basis niets van. Maar het zal ook op de ontvanger in het zichtbare gaan veranderen. Je kunt in de afbeelding bovenaan het topic al een beetje sneak peeken. 

 

Ik weet niet of je dat mag vertellen @Erik_ , maar ik ben vooral nieuwsgierig naar de maker of leverancier van het (nieuwe) platform en ook naar die van het oude. #dtv

Reputatie 7
Badge +22

Ik dacht dat de software al helemaal klaar was voor het grote publiek gezien het inmiddels verwijderde artikel en de uitrol al gepland stond.

Dat dacht ik ook wat @ChrisWissink hierboven aangeeft. Maar als er ooit weer iets komt qua TV ontvanger update en de 8001 zitten daar weer niet bij, dan vind ik het niet leuk meer. Klanten met de 8001 worden buitengesloten. En bedankt!

Reputatie 7

Dat dacht ik ook wat @ChrisWissink hierboven aangeeft. Maar als er ooit weer iets komt qua TV ontvanger update en de 8001 zitten daar weer niet bij, dan vind ik het niet leuk meer. Klanten met de 8001 worden buitengesloten. En bedankt!

De ZXV8001 krijgt ook de nieuwe TV menu's maar de nieuwe firmware voor de ZXV8001 is nog niet klaar en daarmee kunnen de gebruikers van een ZXV8001 niet mee doen aan de pilot.

Jammer, maar het is even niet anders. Over een maandje of drie (waarschijnlijk) zien we het resultaat vanzelf wel. :relaxed:

Reputatie 1

Ik heb mij ook aangemeld ,omdat ik problemen  heb met de ARRIS  V5202 te installeren.

Hij ligt nog steeds in de kast!

Dus hulp om te installeren gevraagd aan de KPN zou mooi zijn.

Aangemeld! Doe graag mee

Reputatie 7
Badge +9

Ook ik heb mij aangemeld. Ben benieuwd.