Pilot

Pilot TV van KPN: Het nieuwe tv-menu

  • 17 April 2020
  • 342 reacties
  • 17479 keer bekeken
Pilot TV van KPN: Het nieuwe tv-menu
Reputatie 7
Badge +25

[Update 18-06-2020] 

We hebben een nieuw topic aangemaakt over het nieuwe menu: KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Daar kun je terecht voor uitleg over, feedback op, en ervaringen met het nieuwe menu. Dit topic is gesloten.

[Update 23-04-2020] aanmelden is niet meer mogelijk. 

Het tv-menu op de tv-ontvanger van KPN wordt binnenkort vernieuwd. Tv kijken wordt nu nóg overzichtelijker en makkelijker. Benieuwd wat er allemaal verandert? Doe dan mee met onze technische pilot en zet samen met ons de laatste puntjes op de i.
 

De TV afdeling van KPN is de afgelopen periode bezig geweest met 3 belangrijke vernieuwingen op de tv-ontvanger:

  1. Een nieuw grafisch menu voor meer overzicht en gebruiksgemak.
  2. De tv ontvangers zijn geschikt gemaakt voor ons nieuwe tv platform waar de iTV apps en website ook al gebruik van maken. Zo heb je, hoe je ook kijkt, altijd een vergelijkbare ervaring.
  3. Op de Arris VIP5202 tv ontvanger hebben we een HDR-optie toegevoegd. Je hebt dan zelf de keuze of je HDR op aan, automatisch, of uit zet.

We willen deze vernieuwingen graag met een groep enthousiaste KPN-klanten verder testen en verbeteren.
 

Wat verwachten we van jullie?

Als je geselecteerd wordt voor de testgroep migreren we je interactieve tv account naar het nieuwe platform. Dit betekent dat alle tv ontvangers die je in huis hebt dan het nieuwe menu krijgen. Je behoudt al je instellingen en opnames.

Gedurende de testperiode, ongeveer 1 à 2 maanden, krijg je toegang tot een besloten deel van het KPN forum. We geven je daar regelmatig opdrachten of stellen vragen. Het is de bedoeling dat je daar reageert met je ervaringen. Zo kunnen we, aan de hand van jullie feedback, de software nog beter maken.
 

Voorwaarden voor deelname:

  1. Je hebt een KPN abonnement met interactieve Televisie. Heb je Telfort, XS4ALL of een KPN Kleinzakelijk abonnement, dan kun je niet meedoen.
  2. Je hebt alleen tv ontvangers van het type Arris VIP5202, Arris VIP2952 of Arcadyan HMB2260
  3. Indien je (ook) gebruik maakt van een tv ontvanger type Motorola 1853, Motorola 1903, Motorola 1963 of ZTE ZXV8001 ben je helaas van deelname uitgesloten. Dit omdat de 1903 en 1963 vooralsnog niet overgaan naar het nieuwe menu. De software voor de 1853 en 8001 is op dit moment nog niet gereed
  4. Je hebt een account op het KPN forum. Heb je die nog niet, maak hem aan voor je het aanmeldformulier invult.
  5. Bij vragen/problemen wat betreft je TV tijdens de pilot, gaat alle communicatie via het KPN forum.

We hebben een nieuw topic aangemaakt over het nieuwe menu: KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Daar kun je terecht voor uitleg over, feedback op, en ervaringen met het nieuwe menu. Dit topic is gesloten.

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

342 reacties

Reputatie 7

@Katana321 iets voor jou deze topic? Kun je nog een keer over de ‘Opnames synchroniseren’ hebben. Dat er een button moet komen, als je daarop drukt dat ie de opnamelijst ververst. :wink:

Ik verwacht juist dat die button dan overbodig wordt omdat er dan, neem ik aan, geen synchronisatie issues meer zullen zijn. :wink:

Reputatie 7
Badge +22

@Erik_ als de pilot over is, komt die Firmware dan ook naar de 8001? Waarom is ervoor gekozen dat de 8001 buiten schot blijft. Want alle ontvangers draaien op dezelfde Firmware.

Reputatie 4
Badge +5

@Erik_ als de pilot over is, komt die Firmware dan ook naar de 8001? Waarom is ervoor gekozen dat de 8001 buiten schot blijft. Want alle ontvangers draaien op dezelfde Firmware.

Volgens mij is onderliggend verschill qwa firmware uiterlijk is zelfde maar onder de motorkap is het verschillend 

Reputatie 7
Badge +22

@Katana321 iets voor jou deze topic? Kun je nog een keer over de ‘Opnames synchroniseren’ hebben. Dat er een button moet komen, als je daarop drukt dat ie de opnamelijst ververst. :wink:

Ik verwacht juist dat die button dan overbodig wordt omdat er dan, neem ik aan, geen synchronisatie issues meer zullen zijn. :wink:

Nou???? Dat hoop ik maar, want sinds dat opnames in de cloud is geïntroduceerd heeft het tot nu nog steeds niet goed gewerkt.

 

 

Reputatie 7

Ook aangemeld! Echter zat ik wel even met 1 van de vragen in mijn achterhoofd te krabben,…

 

Er werd gevraagd om aan de onderkant te kijken welk type tv-ontvanger je hebt, is dit verplicht? Of mag dit ook uit het hoofd? :rolling_eyes:

Reputatie 7
Badge +7

@Katana321 iets voor jou deze topic? Kun je nog een keer over de ‘Opnames synchroniseren’ hebben. Dat er een button moet komen, als je daarop drukt dat ie de opnamelijst ververst. :wink:

@Dennis Schreve  Dank voor de tip. Heb me net meteen aangemeld.

Reputatie 7
Badge +22

@Dennis Schreve  Dank voor de tip. Heb me net meteen aangemeld.

Graag gedaan! 😁 Heb je de voorwaarden wel gelezen? 😉👍🏼

Reputatie 4
Badge +2

Aangemeld. Vol verwachting klopt ons hart.

 

Reputatie 7
Badge +7

@Katana321 iets voor jou deze topic? Kun je nog een keer over de ‘Opnames synchroniseren’ hebben. Dat er een button moet komen, als je daarop drukt dat ie de opnamelijst ververst. :wink:

Ik verwacht juist dat die button dan overbodig wordt omdat er dan, neem ik aan, geen synchronisatie issues meer zullen zijn. :wink:

Dat vraag ik me echt af. Want er staat dat er de afgelopen tijd al de nodige aanpassingen op de achtergrond zijn gedaan. En dan zouden de sync-problemen toch al achter de rug moeten zijn?Volgens mij gaat dit alleen maar over een andere layout en andere schermen en zo.

Maar: “fingers crossed”  :smiley:

 

Reputatie 7
Badge +22

Ik verwacht juist dat die button dan overbodig wordt omdat er dan, neem ik aan, geen synchronisatie issues meer zullen zijn. :wink:

Dat vraag ik me echt af. Want er staat dat er de afgelopen tijd al de nodige aanpassingen op de achtergrond zijn gedaan. En dan zouden de sync-problemen toch al achter de rug moeten zijn?Volgens mij gaat dit alleen maar over een andere layout en andere schermen en zo.

Maar: “fingers crossed”  :smiley:

 

Daarom heb ik je maar geroepen @Katana321, ik kan helaas niet meedoen. Ik heb de ZTE ZXV8001,  hoop dat ze het van jou aannemen over de opnames. 😉👍🏼

Reputatie 5
Badge +6

 

Kan je effe voor me kijken welke ontvanger ik heb aangetikt @Paul_ @Erik_ 

 

Ik hoop namelijk niet dat ik perongelijk de verkeerde heb aangeklikt.

Reputatie 7
Badge +7

@Dennis Schreve  Dank voor de tip. Heb me net meteen aangemeld.

Graag gedaan! 😁 Heb je de voorwaarden wel gelezen? 😉👍🏼

Zoals altijd :grin::grin::grin:

En die voorwaarden stonden mijn aanmelding niet in de weg.

Reputatie 6
Badge +3

Jeetje alweer niks voor de 8001.…

Krijg een beetje het gevoel dat de ontwikkeling compleet stil staat voor deze ontvanger…

Heb me toch maar aangemeld. Mocht software klaar zijn voor de 8001 dan weten jullie mij te vinden.

Reputatie 7
Badge +22

Jeetje alweer niks voor de 8001.…

Krijg een beetje het gevoel dat de ontwikkeling compleet stil staat voor deze ontvanger…

Heb me toch maar aangemeld. Mocht software klaar zijn voor de 8001 dan weten jullie mij te vinden.

Dan zal je niet geselecteerd worden, ook ik kan niet meedoen. Dus dan heeft aanmelden niet zo zin gehad. 🥺

Reputatie 2
Badge +1

Ook de aanmelding ingestuurd!,

 

Kan je effe voor me kijken welke ontvanger ik heb aangetikt @Paul_ @Erik_ 

 

Ik hoop namelijk niet dat ik perongelijk de verkeerde heb aangeklikt.

@Julian Borghuis De gegevens staan goed. We hebben het gecontroleerd. 

Reputatie 5
Badge +6

Kan je effe voor me kijken welke ontvanger ik heb aangetikt @Paul_ @Erik_ 

 

Ik hoop namelijk niet dat ik perongelijk de verkeerde heb aangeklikt.

@Julian Borghuis De gegevens staan goed. We hebben het gecontroleerd. 

PFIEUW!!! dan ben ik erg entousiast, Heb ik een goeie motivatie 🙂 Heb me er wel me best voor gedaan

 

Bedankt voor de terugkoppeling

Reputatie 7
Badge +16

Leuk! Ik heb me ook aangemeld, ik voldoe aan de voorwaarden.

Reputatie 2
Badge

Is het ook mogelijk om de situatie weer terug te draaien (zodra je in de beta test zit) naar het oude tv-platform mocht daar de wens toe zijn?

Hoi allemaal. We zijn de inzendingen aan het bekijken en nu valt het op dat een aantal mensen in plaats van het abonnementsnummer, hun klantnummer invullen. Dat is niet de bedoeling.

Het abonnementsnummer is een 14-cijferige code die je kunt terugvinden in https://mijn.kpn.com/   of via de itv-tuner (ga naar instellingen en druk één keer op de gele knop. Hierin staat het abonnementsnummer vermeld)

Mocht je het idee hebben dat je hier een foutje in hebt gemaakt, vul simpelweg het formulier even opnieuw in. 

 

Reputatie 5
Badge +6

Hoi allemaal. We zijn de inzendingen aan het bekijken en nu valt het op dat een aantal mensen in plaats van het abonnementsnummer, hun klantnummer invullen. Dat is niet de bedoeling.

Het abonnementsnummer is een 14-cijferige code die je kunt terugvinden in https://mijn.kpn.com/   of via de itv-tuner (ga naar instellingen en druk één keer op de gele knop. Hierin staat het abonnementsnummer vermeld)

Mocht je het idee hebben dat je hier een foutje in hebt gemaakt, vul simpelweg het formulier even opnieuw in. 

 

ow shit.

 

sorrryuyyyyyy ik doe het nu goed wait

 

Kan je me motivatie nog even sturen?

@RobCoenen : Neen, dat is niet mogelijk. Verwacht trouwens geen grote bugs. De software is al redelijk bijgeschaafd.

Geen zorg, @Julian Borghuis . Voor jou hebben we het al even goed gezet. Dus jij hoeft niks meer te doen. 

Reputatie 5
Badge +6

Geen zorg, @Julian Borghuis . Voor jou hebben we het al even goed gezet. Dus jij hoeft niks meer te doen. 

HELD!!!!

Reputatie 7
Badge +16

@RobCoenen : Neen, dat is niet mogelijk. Verwacht trouwens geen grote bugs. De software is al redelijk bijgeschaafd.

Ik dacht dat de software al helemaal klaar was voor het grote publiek gezien het inmiddels verwijderde artikel en de uitrol al gepland stond.
Neemt niet weg dat ik dit een veel betere manier vind om het geselecteerd uit te rollen om de software eerst goed te testen onder een groep klanten en zo te voorkomen dat de druk op klantenservice toeneemt. 
Ik ben heel benieuwd en waag me graag aan dit experiment, ik heb al wel het juiste nummer ingevuld, al raak ik een beetje duizelig van al die nullen. :) 

Is het trouwens erg dat ik maar 1 tv merk heb ingevuld? Wel 2 ontvangers geselecteerd.