Beantwoord

Storing 27 augustus 2019: foutmelding 301 Interactieve TV

  • 27 August 2019
  • 153 reacties
  • 14373 keer bekeken


Toon eerste bericht

153 reacties

En kijk! de storing is verholpen!
Reputatie 7
Badge +30
@Nhoe Er zijn verschillende foutcodes zie ik: de 561 en de 301. Waarom precies is niet bekend. Wel is ons verteld dat het niets met de software update te maken heeft. Als het goed is, neemt de storing nu af. Ik zie hier ook voorzichtig berichten dat het weer werkt.
Hier werkt het ook weer, wel even de foutcode F561 na 85% , bij aanzetten van ontvanger,
even laten staan, maar na een minuut ging het door en deed het ITV het weer.

foutcode 561 hier staat er al een uur op de ene ontvanger, de andere heeft het steeds gedaan gewoon. Kpn bellen is onmogelijke opgave Na 16 minuten werd verbinding verbroken, nu weer braaf in de wacht op de speaker. Geduld daarmee hebben
Hier nog steeds foutcode 301
Reputatie 5
Badge +3
Er komen vandaag een hoop "nieuwkomers" op het forum, gezellig toch?
KPN brengt de mensen bij elkaar !

In Leiden nog geen ontvangst.
Het probleem is opgelost het was een storing😉
Marcia het vreemde is dat ontvanger een problemen geeft en ontvanger twee geen enkele storing heeft gegeven. Ligt het dan aan de update (helaas vaker problemen na updaten dat de boel over de zeik gaat hier. Al heel wat uren met kpn gebeld erover om het op te lossen)
Reputatie 7
Badge +22
Hier nog steeds foutcode 301
@Den Bosch zou je je modem even uit kunnen zetten en daarna weer aan, ik heb dit ook gedaan. Bij mij werkt het weer, hopelijk bij de meeste! (Venlo)
Reputatie 7
Badge +22
Er komen vandaag een hoop "nieuwkomers" op het forum, gezellig toch?
KPN brengt de mensen bij elkaar !

Ja ja, gezellig! 🤗
Reputatie 5
Badge +6
@Evajet , dat is de moderne tijd, als het even tegen zit, raakt men gefrusteerd,
bigint gelijk alles te verbouwen, ipv rustig de hei te overzien en eens rond te kijken
of er meer info is, voordat je iets gaat ondernemen.

Vanochtend 7 uur toen bij mij het rode lampje brande op de EB, kon ik op internet
binnen een minuut al snel vinden dat er algemeen probleem was,
Dus rustig gaan ontbijten, en een topic aangemaakt op dit forum, en afgewacht.
Reputatie 7
Badge +22
@Marcia_ bij mij kwam de melding dat ik nieuwe software moet inladen:
  • UI-versie: 3.66.02
  • Software-versie: 7.3.74_1
Ik mag aannemen dat ik deze ook al had voor de storing? 🤔
Raar dat ie dan de melding geeft dat ie nieuwe software aan het ophalen is. 😉
Reputatie 5
Badge +6
hehe hier bij mij in tilburg , weer itv wel eventjes 20 min nieuw software gedownload , nou ben er blij mee
Reputatie 7
Badge +22
Bij werkt het inderdaad ook, maar kreeg toch weer de melding:

"ZENDER NIET BESCHIKBAAR"

Door even de zappen was het wel weer weg, maar hopelijk was dit ook de laatste melding. 😁
M tv doet het niet maar internet wel hij geeft fout code aan 301 ik heb geen tv wel internet

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 5
Badge +6
in de melding van de oplossing stond dat ze een routering / omleiding hebben aangebracht...

merkte ook dat er even gezocht moest worden naar de juiste weg...het had
even een zetje nodig.

Dus dat kan een probleempje zijn als ze het weer terug zetten...
@Nhoe
Hier bleef de (enige ontvanger in huis) ook hangen op software laden.

Let er op dat het serviceslampje op de Experiabox groen brandt. Daarna ontvanger even uitzetten met de schakelaar op de achterkant en rustig afwachten. Hier kwam ie in the end weer spelend.
Reputatie 7
Badge +22
in de melding van de oplossing stond dat ze een routering / omleiding hebben aangebracht...

merkte ook dat er even gezocht moest worden naar de juiste weg...het had
even een zetje nodig.

Dus dat kan een probleempje zijn als ze het weer terug zetten...

Dat denk ik ook, ben wel erg nieuwsgierig hoe ze zoiets kunnen omleiden. 🤔 😉
Reputatie 3
Badge
Sinds vanmorgen werkt niets meer. Het heeft niets met de KPN Storing te maken, wij krijgen foutcode 846, 842 of 845.
Opstartenblijft steeds hangen op 15%, daarna weer een foutcode. Zowel modem als ontvanger al verschillende keren van de stroom gehaald en weer erop.
We hebben ook geen internet / Wi-Fi dus het gaat hard met onze mb's
Hier al de hele ochtend niets krijgen we compensatie ???
Inmiddels na een reset aan kpn kant doet de ontvanger het weer. Lag dus aan de software update en viel toevallig samen met de storing.
Zelf resetten helpt niks zoals de vorige keren ook.
geldt dit ook voor de melding voor sofware update en code 562?
Ik vraag me af waarom je zo stellig bent dat het niet met de huidige storing te maken heeft.

Hier hadden we daardoor ook geen internet, vaste telefoon en i-televisie. En geen wifi. Services op Experiabox rood.

Heb je glasvezel? Herstart dan éérst het glasvezelmodem (aan de muur). En daarná pas de Experiabox. En dan weer daarná de tv-ontvanger herstarten door deze even uit te zetten met de schakelaar op de achterkant.
Hier al de hele ochtend niets krijgen we compensatie ???
Nog steeds nix
Bij mij is er in Valburg nog steeds storing / foutmelding 301 ondanks dat ik alle adviezen en handelingen heb opgevolgd.
Box modem reset/ontvanger reset/ stekkers eruit en na tijdje er weer in enz.
Ontvangers boven en beneden werken beiden niet.
Afstandsbedieningen ok.
??
Hoop dat het gauw wordt opgelost KPN!!?
Reputatie 3
Badge
Mmisschien te snel een conclusie getrokken maar iedereen had het over foutcode 301 en ze hadden wel internet, alleen geen tv.

Ik heb inmiddels alles van de stroom gehaald en zal één voor één alles weer aansluiten.

Heb je ook een foto welke kabel waar aangesloten moet worden? We hebben geel (kastje aan de muur) en grijs (Tv ontvanger)
EXperia v9

Reageer