[Storing] Grijze of witte blokken op Talpa zenders. SBS6,Veronica en Net5

  • 3 April 2020
  • 126 reacties
  • 3550 keer bekeken
[Storing] Grijze of witte blokken op Talpa zenders. SBS6,Veronica en Net5

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

126 reacties

Hier idem. Blokken op diverse zenders, om gek van te worden en al lange tijd. Na de herstartende ontvanger, ontzettend trage menu’s de zoveelste faal.

Het enige wat KPN kan roepen is reset je ontvanger, check je bekabeling enz enz. Ondertussen heb ik aan mijn kant zo’n beetje alles vervangen en nagemeten en is alles prima in orde. 
Na maanden kloten ben ik er behoorlijk klaar mee. Schiet nu eens op met een oplossing of bied je klanten compensatie voor dit geblunder.

Aanvulling:
Het is blijkbaar wel een KPN probleem lijkt me. Op de Ziggo app is het probleem niet. Gisteren naast de TV ook hetzelfde programma op Ziggo gekeken en daar geen blokken op dezelfde momenten dat deze bij KPN wel voorkomen.
Word hier nu iets aan gedaan? Het blijft stil vanuit KPN

@martdl 

Het is blijkbaar wel een KPN probleem lijkt me.

In zoverre dat de aanvoer v.u. Talpa een andere is voor KPN dan Ziggo. Het probleem zit bij Talpa, dat hebben ze ook erkend. Daar zijn ze aan bezig. Maar met afwezigheid van enkele weken is dit er nu zeker 5 maanden. De storingen zijn maar kort en storen mij derhalve niet zo. Ook omdat ik weet dat ze er zijn.

@martdl

Het is blijkbaar wel een KPN probleem lijkt me.

In zoverre dat de aanvoer v.u. Talpa een andere is voor KPN dan Ziggo. Het probleem zit bij Talpa, dat hebben ze ook erkend. Daar zijn ze aan bezig. Maar met afwezigheid van enkele weken is dit er nu zeker 5 maanden. De storingen zijn maar kort en storen mij derhalve niet zo. Ook omdat ik weet dat ze er zijn.

Dat zal allemaal zo zijn maar ik vind 5 maanden wel erg lang voor een “storing”, zo lang hoef ik de tickets op mijn werk niet te laten staan want dan word er toch echt geëscaleerd.
Als ik naar de afgelopen 6 maanden kijk hebben we de volgende storingen, waarvan het grootste deel nog steeds niet is opgelost:
1. Traag menu na laatste update
2. Spontaan herstartende tv ontvangers
3. Herinneringen werken niet meer, of soms weer wel
4. Grijze blokken op Talpa zenders
Dat vind ik toch een behoorlijk lijstje wat al > 6 maanden duurt.

Zoiets neem ik aan? Op de Talpa zenders.

Zie dan het topic:

Admin: post verplaatst

Bedankt voor je antwoord. Ik zal het bijhouden als het alleen bij de Talpa zenders is.

Groetjes Johnny 

Admin: post verplaatst

Reputatie 7

Bedankt, Peter. Ik heb je berichten naar het centrale topic verplaatst @JohnnyC.. Een heel akelig probleem dit. We hopen dat de aanbieder: Talpa dit zo snel mogelijk onder controle krijgt. Als er meer nieuws is over deze storing, kun je dat hier terug lezen. We houden iedereen hier in het centrale topic op de hoogte!

Reputatie 1

Zaterdag 16 januari 21.15 uur op Veronica bij demolition man. Vlak voor het reclameblok. Blokken ook bij het

terugkijken.

Reputatie 1

@Rudolfo1 Helemaal goed. Lastig dat je langere tijd last van storingen hebt gehad, goed dat je dit aankaart. Ondanks dat Niek er niet meer is moet dat natuurlijk wel opgelost worden. Ik zie dat Erwin jouw topic in behandeling heeft hierover, hij komt er zo snel mogelijk op terug en helpt je verder.

Ik zou willen dat ik een duimpje omlaag kon geven voor een antwoord. Erg betuttelend. Lijkt me niet nodig. We zijn volwassenen, geen kleuters die een aai over de bol nodig hebben. Goeie poging, probeer nog eens Alexandra, maar nu graag met echte informatie in de inhoud van je reactie.

Reputatie 7
Badge +10

@Rudolfo1 Helemaal goed. Lastig dat je langere tijd last van storingen hebt gehad, goed dat je dit aankaart. Ondanks dat Niek er niet meer is moet dat natuurlijk wel opgelost worden. Ik zie dat Erwin jouw topic in behandeling heeft hierover, hij komt er zo snel mogelijk op terug en helpt je verder.

Ik zou willen dat ik een duimpje omlaag kon geven voor een antwoord. Erg betuttelend. Lijkt me niet nodig. We zijn volwassenen, geen kleuters die een aai over de bol nodig hebben. Goeie poging, probeer nog eens Alexandra, maar nu graag met echte informatie in de inhoud van je reactie.


@Quindana Ik begrijp niet helemaal wat je betuttelend vindt aan de reactie van Alexandra. Er loopt een eigen topic voor het probleem van Rudolfo en Alexandra geeft alleen aan dat dit in behandeling is genomen door één van onze collega's die in het losse topic inhoudelijk zal reageren. Als we dat op twee plaatsen doen, wordt het onoverzichtelijk voor ons maar ook voor andere forumgebruikers. Naar mijn mening is haar reactie dan ook met goede bedoelingen geplaatst.

Reputatie 1

@Jose_ Het is de toon die maakt de muziek. Zoals ik al aangaf, het met mensen communiceren of ze kleuters zijn is nogal betuttelend. Volgens mij redelijk duidelijk aangegeven wat ik precies betuttelend vind. En echte informatie zou gaaf zijn. Als ik de reactie van KPN tot nu toe even kort samenvat is het:

1. Het ligt niet aan ons, maar het ligt aan Talpa (Gut, volgens mij zijn dat jullie leveranciers en die heb je blijkbaar niet onder controle)

2. Talpa weet het maar weet niet wat ze eraan moeten doen (toch echt jullie leverancier, dus doe er wat aan dan)

3. We zijn ermee bezig (9 maanden en langer? Echt? Wauw. Als ik mijn klanten 9 maanden in de shit liet zitten met wat holle frases zouden ze me toch echt niet meer inhuren).

Of te wel, wat ga je eraan doen, wat heb je gedaan behalve met je mond vol tanden zitten kijken hoe je leverancier er blijkbaar een zootje van maakt en wat ga je er als volgende aan doen, anders dan nog langer met je mond vol tanden kijken hoe je leverancier er een zootje van maakt. Of te wel wanneer ga je de volgende stap nemen richting een oplossing en wat is dat dan. Lijkt me niet zo moeilijk om ‘echte’ informatie te verschaffen.

De reden dat ik zo reageer is omdat KPN er eerder al een keer 1,5 jaar over heeft gedaan om dan uiteindelijk vast te stellen dat mijn netwerkproblemen dan toch niet in het materiaal en de verbindingen in mijn thuisnetwerk zaten, maar dat er uitendelijk al jaren een kapotte kabel in de koper centrale vervangen moest worden. Dus jullie trouble shooting skills, zitten bij mij niet op een hoog confidence level. Dat het niet alleen op Talpa zenders voorkomt bijvoorbeeld is een dikke hint dat er meer problemen zijn in je netwerk dan alleen een slechte leverancier. En dat het probleem niet op Ziggo voorkomt, maar wel op het KPN netwerk is de andere hint. Het is maar een gedacht, maar wellicht wil je de transfer software eens nakijken. Dat het menu het hele systeem opvreet en alles tot in het oneindige vertraagt geeft al aan dat je een redelijk bagger software team in dienst hebt. Beetje performance tester had dat met wat regressietesten gevonden eer hij de zooi live had gegooid en iedere gebruiker met een probleem had opgezadeld. Beetje software team had ook een roll back achter de hand gehouden. Altijd verstandig bij een release van totaal nieuwe software. Dusss. Stop met ons te behandelen als kleuters en ga het probleem oplossen.

 

Oh ja en bedankt dat je alle reacties op één plek verzamelt. Goed gemanaged lieve Alexandra.

Reputatie 7
Badge +16

Het is precies zoals je het zelf aangeeft: het is de toon die de muziek maakt. Niet iedereen hoort die toon op dezelfde manier. Sceptisch zijn kan, zeker als je eerder geen goede ervaringen hebt gehad maar reacties die op de persoon gericht zijn, horen er niet bij. Dit forum is bedoelt om klanten andere klanten te laten helpen en waar nodig ondersteunt er een moderator. Meer echte inhoudelijke informatie is er nu niet te geven. Wij moderators proberen een bijdrage aan de oplossing aan te dragen, door jullie signalen en informatie door te geven aan de iTV specialisten en, zodra er een update te melden is, dat in dit centrale topic zo snel mogelijk te laten weten. 

Reputatie 1

@Shyrin_  dat jij, Alexandra en Jose_ het verschil in reactie tussen Nadia en Alexandra niet zien, vind ik bedenkelijk. En dat je mij in een kwaad daglicht moet zetten om je gelijk te halen, zorgt ook niet voor bijzonder veel vertrouwen. Ik speel trouwens niet op de persoon. Nooit. Dat is zinloos en daar leert niemand iets van. Ik had het over de reactie van Alexandra, niet over Alexandra. Dus een commentaar op de inhoud. Ik heb verder geen mening over haar en ik heb ook geen mening over haar geuit. En dat is wat op de persoon spelen inhoudt. Dat je je aangesproken voelt is dan wat anders dan dat je op de persoon speelt. Dus als Alexandra wil bijleren, kijkt ze bij de reactie van Nadia. Die is namelijk over hetzelfde en hoewel net zo onbevredigend qua inhoud in ieder geval volwassen te noemen.

 

Volgende incident

22.41 uur BBC first, bij Miss Marple. Blokken aan de rechterkant van het beeld en hapering. Het is te reproduceren via terugspoelen. Ik had net 5 minuten daarvoor overgeschakeld vanaf Veronica, ik verwacht niet dat het bijgedragen heeft. Was trouwens weer vlak voor de reclame.

 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Quindana. Ik begrijp de frustratie. Ik leg het uit. Nadia en Alexandra hebben beide gelijk. 
Er zitten fouten in het aanleversignaal van Talpa. Hier zijn ze van op de hoogte, maar dit is erg complex om op te lossen en gaat dus langere tijd duren. Aan de andere kant proberen onze specialisten in de tussentijd te kijken of onze ontvangers wellicht beter om kunnen gaan met deze fouten. 

Hoe dit technisch en/of softwarematig allemaal in elkaar zit, weet ik niet!:sweat_smile: De fout ligt dus officieel bij Talpa, maar wij voelen ons ook verantwoordelijk om mee te denken. Vandaar dat Alexandra aangaf, ‘onze specialisten zijn op zoek naar een oplossing’! Ook wij steken de handen uit de mouwen dit opgelost te krijgen. 

Zodra er een update is, laten we het hier weten.

 

Ook op niet-Talpa-zenders komen regelmatig blokjes voor, o.a. Discovery Science en nog een paar zenders.

 

Reputatie 7
Badge +17

Oh? Daar ben ik niet van op de hoogte @JanD. Is het precies dezelfde soort verstoring als te zien is op Talpa zenders? Je zegt o.a. Discovery science. Welke zenders nog meer? Dan vraag ik het even na!:relaxed:

Hallo @Lisa , het is wel bekend bij jullie want in een eerdere reactie binnen dit topic heeft een collega aangegeven dit aan de techneuten door te hebben gegeven voor verder onderzoek.

 

Reputatie 7
Badge +17

Ik zie het @JanD! We hebben hier geen reactie op ontvangen. We gaan erachteraan.:blush:
Welke zenders laten naast Discovery Science deze verstoring zien? Allemaal van Discovery, Inc. bijv. Dan hebben we die vraag alvast getackeld. 

Reputatie 1

@Lisa Ik heb het op de BBC first, BBC one en op TLC.

@Lisa Ik heb het op de BBC first, BBC one en op TLC.

Bij mij dus ook o.a. deze zenders.

 

Reputatie 7
Badge +19

@Quindana @JanD Dank voor deze informatie, we spelen het door naar de oplospartij. Als je later nog iets anders ziet of opmerkt, alle info is welkom. Zo gauw wij nieuws hebben over de voortgang van de storing, dan laten we het hier weten.

BBC First kan ook wat blokkerig zijn, zie screenshot eerder op deze pagina. De rechter vrouw.

@Alexandra@Lisa 

Ikzelf ben weer even een tijdje gestopt met dit herhaalkanaal. Dus zelf nog niet geconstateerd.

Reputatie 4
Badge +2

Ook op opnames van SBS 9 van eind december. 
 

Probleem heeft iets te maken met de software-update?

Reputatie 4
Badge +2

@moderatoren:

jullie hebben alle reacties over het menu bij elkaar geveegd, misschien kan dat voor dit onderwerp ook?

Opvallend veel klachten over blokjes en haperingen sinds 1 maand maar hoe groot het probleem is kun je zo niet zien. 
Ook het onderwerp/ de titel zet op het verkeerde been. Je kunt dus ook storing hebben met blokjes en haperingen bij niet Talpa zenders. 
 

Doe er iets mee en wees eerlijk als het wel een gevolg van het nieuwe menu blijkt te zijn. 

@Ouweneus 

Het is niet een gevolg van het nieuwe menu. Het kwam al maanden voor voor dat ik hier en mijn moeder naar het nieuwe menu gingen; in het oude menu was het ook al.

Het is dus zeer aannemelijk dat het een aanvoerprobleem is van uit Talpa. Dat geloof ik wel.

Reputatie 4
Badge +2

@Ouweneus

Het is niet een gevolg van het nieuwe menu. Het kwam al maanden voor voor dat ik hier en mijn moeder naar het nieuwe menu gingen; in het oude menu was het ook al.

Het is dus zeer aannemelijk dat het een aanvoerprobleem is van uit Talpa. Dat geloof ik wel.

Ook als het bij Discovery en BBC First voorkomt?

En waarom zijn er meer meldingen sinds december? Daarom vroeg ik de meldingen over blokjes samen te voegen, want dan zie je wat er aan de hand is.