Vraag

Wanneer eindelijk HD glas vanaf 1 en wanneer alle HD kanalen in de originele stream.



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

285 reacties

Ik heb voor nu de glasopname-planning laten vervallen en opnieuw ingesteld op de goede kanalen.

Op dit moment zijn de goede kanalen toch juist de glaskanalen, dus dit kan ik even niet volgen.

Die glaskanalen zijn toch weg op de 7022, vandaar mijn keus wjb en @joop2011 

 

Reputatie 7

Ik heb voor nu de glasopname-planning laten vervallen en opnieuw ingesteld op de goede kanalen.

Op dit moment zijn de goede kanalen toch juist de glaskanalen, dus dit kan ik even niet volgen.

Die glaskanalen zijn toch weg op de 7022, vandaar mijn keus wjb en @joop2011 

Oh ja, jij bent al overgestapt naar het nieuwe TV+ abonnement?! Dat zal ik voorlopig absoluut nog niet doen. Eerst moet KPN maar eens zorgen dat de kinderziektes verholpen worden en dat de gebruiksvriendelijkheid verbeterd wordt.

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb voor nu de glasopname-planning laten vervallen en opnieuw ingesteld op de goede kanalen.

Op dit moment zijn de goede kanalen toch juist de glaskanalen, dus dit kan ik even niet volgen.

Die glaskanalen zijn toch weg op de 7022, vandaar mijn keus wjb en @joop2011 

 

 

De nieuwe HD+ (rare naam) die KPN binnen nu en 3 maanden gaat aanbieden, zijn 14 Mb/s en dat zijn ongecomprimeerde kanalen.

Deze komen vanaf 1 op de DIW7022 en ook op de 5202 en 2952 en waarschijnlijk ook op de 2260.

En op allen vanaf 1.

De HD glaskanalen op 661 etc. vervallen dan.

 

Vandaar mijn vraag, hoe zit het met de gemaakte opnames. 

 

Vandaar mijn vraag, hoe zit het met de gemaakte opnames. 

Hallo @joop2011 , ik bewaar geen opnames, wat ik inplan, kijken we op een later tijdstip terug om de reclame door te kunnen spoelen, eenmaal bekeken, verwijder ik de opnamen.

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Vandaar mijn vraag, hoe zit het met de gemaakte opnames. 

Hallo @joop2011 , ik bewaar geen opnames, wat ik inplan, kijken we op een later tijdstip terug om de reclame door te kunnen spoelen, eenmaal bekeken, verwijder ik de opnamen.

 

 

 

Dat doen wij ook met de meeste opnames.

Maar soms kijken wij pas als de hele serie is opgenomen.😉

Reputatie 7

Vandaar mijn vraag, hoe zit het met de gemaakte opnames. 

Hallo @joop2011 , ik bewaar geen opnames, wat ik inplan, kijken we op een later tijdstip terug om de reclame door te kunnen spoelen, eenmaal bekeken, verwijder ik de opnamen.

Gelukkig zijn mensen allemaal verschillend en dat wat voor de één geldt kan heel anders zijn voor de ander.

Ik heb een dochter die in België woont en een dochter die in Zuid-Afrika woont en beiden willen regelmatig opnames terug kunnen kijken via de iTV app of tv.kpn.com.

Dat gaat nu dus niet als wij voor die uitzending een opname van de HD-"Glas" variant gemaakt hebben. Ik ben blij dat daar na lang ... heel lang ... wachten eindelijk een einde aan lijkt te komen.

Reputatie 2
Badge

En gaat het deze maand nog gebeuren. Dat glas HD op een komt? Zijn inmiddels 3 maanden verder

Ik denk dat het het niet helemaal goed gevolgd hebt, @Bassman77 .

HDglas komt niet op (op? ik heb het liever over vanaf) 1. 

Sterker, het gaat eruit. HDglas opnamen kunnen vanaf dat moment mogelijk ook niet meer afgespeeld. (overigens nam ik alleen natuurprogramma's in die kwaliteit op; voor een talkshow e.d. is het niet nodig)

Gebruikers van KPN TV+ beschikken nu al niet meer over HDglas (live en opnames).

Over “enkele maanden” komt HD+. Dat zijn de onbewerkte streams zoals ze direct via de Mediagateway worden geleverd.

Reputatie 7

(overigens nam ik alleen natuurprogramma's in die kwaliteit op; voor een talkshow e.d. is het niet nodig)

Maar dat hoeft toch niet voor anderen te gelden? Hier wordt alles van de Nederlandse publieke en commerciële zenders uiteraard in HD-"Glas" kwaliteit opgenomen immers de HD variant van die zenders is bij ons niet eens zichtbaar in de gids.

Reputatie 7
Badge +20

@wjb 

Ook wij nemen alles op, op de HD glas kanalen (661-670)

1 - 10 had ik geblokkeerd.

 

Zie ook hier. 

Dat is nu de wens, maar ook hiervoor ben ik bang dat het niet gaat gebeuren.