Vraag

Wanneer eindelijk HD glas vanaf 1 en wanneer alle HD kanalen in de originele stream.



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

285 reacties

ik ben niet helemaal een leek maar wat versta je onder ‘dubbel opnemen’?

@Berrie_Kaas . Een film op SBS 6 neem ik dan op via 666 én ook via 6.

Ik merk in dit Topic een grote nostalgie voor die draaiknop aan de zijkant van TV’s. Ik operde de vraag of KPN niet eens naar een oplossing zou kunnen vinden, dat ik mijn TV afstandbediening helemaal naar eigen wens zou kunnen indelen. 

Dus bijvoorbeeld Eurosport 1 op toets 1, Espn op toets 2,

Ik noemde dat de zenderlijsten hier de oplossing niet voor zijn, want daar kan je niet volstaan met uitluitend de 1 in te toetsen en dan in mijn geval Eurosport te krijgen.

Genoemd werd dat dit niet de uitdaging is. 

Nou maak er dan de uitdaging van, het is dan heel simpel om NPO1 glasvezel op 1 te zetten en voor degene die dat niet willen NPO1 koper op 1 te zetten.   

Weer wat geleerd

Ik zat me ( als nieuwe klant) af te vragen waarom er ook kanalen zijn die HD glas NPO1 etc...heten en ergens ver weg in het lijstje staan

Op het eerste gezicht geen verschil kunnen zien tssen kanaal 1( NPO1)  en NPO1 glas……….maar dat kan aan mijn TV en mijn ogen liggen...

groet

Reputatie 7
Badge +7

ik ben niet helemaal een leek maar wat versta je onder ‘dubbel opnemen’?

@Berrie_Kaas . Een film op SBS 6 neem ik dan op via 666 én ook via 6.

@PeterG . Peter, ja dat snap ik, maar met wel doel? Om het verschil in beeldkwaliteit te beoordelen?

Opdat ik eventueel ook in de slaapkamer de film kan zien. Daar werkt het namelijk met de app voor tv kijken. 

Of zelfs mijn opnames bij mijn moeder kan kijken via haar Philips tv met chromecast. 

@Berrie_Kaas .

Dat is dus ook een reden dat HD Glas niet op "1" zit. Vooralsnog kunnen de apps daar niet mee overweg. En dan zouden opnames van "HD Glas op 1" niet meer op de app te bekijken zijn.

En verder is koper nog lang niet weg. Bij mij in de omgeving wordt kpn uitsluitend over koper geleverd en er zijn geen plannen voor glasvezel. Veel kpn klanten moeten het hier doen met snelheden ver onder de 100 Mb/s. Ik heb gelukkig VVDSL met pairbonding, maar dat is hier een uitzondering. 

Reputatie 7
Badge +28

Klopt @Henk2304 ,

Ik heb de ontvanger niet in gebruik, maar wel de apps als back-up voor Digitenne. Maar in die apps zie ik de glaszenders niet terug.  

Reputatie 7

Dat is dus ook een reden dat HD Glas niet op "1" zit. Vooralsnog kunnen de apps daar niet mee overweg. En dan zouden opnames van "HD Glas op 1" niet meer op de app te bekijken zijn.

Nee, dat heeft er niets mee van doen. In de apps kan gewoon de HD variant getoond blijven worden.

Ik weet dat bij een opname van een HD-"Glas" zender ook opnames van de HD variant en SD variant vastgelegd worden. De apps kunnen gewoon de HD variant van de opname tonen.

Ik heb geen glasvezel dus precies weet ik het ook niet, maar ik zie jou altijd klagen dat je 661 ev niet via de app kunt bekijken en dat je daarom alles eigenlijk dubbel zou moeten opnemen, zoals @PeterG ook al aangeeft.

 

Hoe dan ook, koper is nog lang niet weg. En HD Glas kan bij mij niet maar 4k wel! Maar de 4k zenders zijn dan weer niet in de app zichtbaar. 

Reputatie 7

Ik heb geen glasvezel dus precies weet ik het ook niet, maar ik zie jou altijd klagen dat je 661 ev niet via de app kunt bekijken en dat je daarom alles eigenlijk dubbel zou moeten opnemen, zoals @PeterG ook al aangeeft.

Precies en aangezien de HD variant van een HD-"Glas" opname dus toch echt vastgelegd snap ik oprecht niet waarom KPN die niet gewoon beschikbaar stelt binnen de app.

Ik hoef in de apps en site dus echt niet de HD-"Glas" zender/opname te kunnen zien maar wel de HD variant van de opnames.

Reputatie 7
Badge +20

Ik ben benieuwd of KPN het dit jaar eindelijk gaat doen.

Hoop toch snel van een moderater of van KPN iets te mogen horen.

 

HD glas vanaf 1 en het liefst alle HD kanalen in de originele stream. 

Reputatie 3

Door dit project (HD Glas op 1) kunnen we inmiddels wel een streep zetten. Per vandaag wordt aan nieuwe klanten alleen nog de nieuwe KPN TV+ Box uitgeleverd. Helaas zijn de HD Glas-zenders níet beschikbaar op deze box en deze zullen ook in de toekomst niet worden toegevoegd.

Omdat TV+ per vandaag de standaard is voor nieuwe klanten, hoeven we niet meer te verwachten dat KPN alleen voor de oude klanten nog tijd gaat steken in HD Glas op 1.

 

HD Glas op 1 is helaas dood en begraven! En HD Glas zelf zal op termijn ook nog wel verdwijnen...

Reputatie 7
Badge +28

Dit nieuwe project/product verklaart mogelijk waarom KPN al jaren niets heeft gedaan met de wens Glas op één. En ook niets heeft geïnvesteerd in meer 4K-zenders. 
 

Persoonlijk vind ik de best mogelijke beeldkwaliteit wel belangrijk en ik ben daardoor ook happy met Digitenne: De belangrijkste 30 zenders in een beeldkwaliteit die vergelijkbaar is met de glaszenders. 

Dit nieuwe project/product verklaart mogelijk waarom KPN al jaren niets heeft gedaan met de wens Glas op één. En ook niets heeft geïnvesteerd in meer 4K-zenders. 

Bedoel je dat naast de HD Glas zenders ook de paar 4k-zenders niet beschikbaar zijn bij de TV+ box? Ik heb in de specs van dat ding wel 4k zien staan, geldt dat dan wellicht alleen voor apps als Netflix ed? 

Reputatie 7
Badge +20

KPN maakt hier een hele grote fout.

HD glas beeld is mooier, logisch de stream is veel hoger (ik denk de originele stream).

 

KPN moet alle HD kanalen in de originele stream doorgeven, zo krijgen ze de streams ook binnen.

 

Ik ga (ging) ervan uit dat KPN een echte concurrent van Ziggo wilde worden.

Met de lage beeldkwaliteit zullen ze nooit worden.

Heel erg jammer van KPN. 

 

Ik hoop wel snel van KPN te horen wat ze gaan doen.

Ook gezien de opnames die we nu hebben van de HD glas kanalen.

 

En hopelijk kunnen we nog lang naar de HD glas kanalen blijven kijken.

Al vrees ik met grote vrezen. 😣

Reputatie 7

Dit nieuwe project/product verklaart mogelijk waarom KPN al jaren niets heeft gedaan met de wens Glas op één. En ook niets heeft geïnvesteerd in meer 4K-zenders. 

Bedoel je dat naast de HD Glas zenders ook de paar 4k-zenders niet beschikbaar zijn bij de TV+ box? Ik heb in de specs van dat ding wel 4k zien staan, geldt dat dan wellicht alleen voor apps als Netflix ed? 

Klopt. KPN heeft aangegeven dat de HD-"Glas" zenders ook niet beschikbaar zullen komen op de TV+ Box. De 4K zenders moeten eigenlijk wel beschikbaar komen immers je kunt ook bij de TV+ Box kiezen voor het 4K pakket.

Reputatie 7
Badge +24

Lijkt me wel dat de kwaliteit van de "normale" zenders zachtjes aan wel wat opgewaardeerd word de komende jaren...

Reputatie 7

Lijkt me wel dat de kwaliteit van de "normale" zenders zachtjes aan wel wat opgewaardeerd word de komende jaren...

Pas als alle 2952's en 2260's uitgefaseerd zijn zal KPN echte stappen kunnen gaan zetten t.a.v. van het opwaarderen van de beeldkwaliteit. Het zijn immers alleen de 5202 en 7022 die HEVC (h.265) ondersteunen en daarmee de distributie van HD zenders in 1080p50 mogelijk maken zonder meer bandbreedte te vergen.

Ik zou dat enorm toejuichen echter zolang die uitfasering niet heeft plaatsgevonden verwacht ik niet dat KPN iets zal veranderen in de beeldkwaliteit.

Reputatie 7
Badge +20

@wjb 

 

Verwacht je wel dat KPN binnen een paar jaar alles via HEVC (h.265) gaat aanbieden via de KPN+ box?

En dat de beeldkwaliteit van tv dan ook beter gaat worden?

KPN moet alle HD kanalen in de originele stream doorgeven, zo krijgen ze de streams ook binnen.

@joop2011 KPN moet natuurlijk helemaal niets. KPN levert jou een dienst en als je niet tevreden bent met deze dienst dan kan je als consument - mits je niet in je contractveste periode zit - deze dienst opzeggen. En dus bij een andere dienstenaanbieder zoals Ziggo, T-Mobile of welke andere aanbieder dan ook deze diensten gaan kopen. De keus ligt in dit geval dus echt bij de consument.

En geloof mij, je zit echt niet slecht bij KPN. Ik heb vanwege mijn werk toegang tot het tv-product van meerdere providers. En KPN is zeker niet de slechtste. Als je nu als nieuwe klant bij Ziggo instapt, wordt Next Mini als decoder geleverd en die werkt ook met IPTV-streans die minder goede beeldkwaliteit hebben dan DVB-C.

En ik ga ver mee in wat WJB zegt. Het is een tussenfase. Eenmaal de oudere decoders voor nieuwe omgeruild dan kan de beeldkwaliteit ver omhoog met HEVC. Een andere mogelijkheid waar hier helemaal niet aan wordt gedacht is dat HD Glas aan de kant wordt gezet omdat KPN gewoon alle HD-streams wil gaan verbeteren en dat de term HD Glas dan helemaal niet meer nodig is.

Reputatie 7
Badge +20

@TvG2016 

Puff, moet dat nu zo'n opmerking?

 

@TvG2016 

Je maakt meestal best goede opmerkingen en suggesties.

Maar dit moet je niet doen, echt niet.

Zit ik echt helemaal niet op te wachten.

Dit soort dingen weet ik echt wel.😣😣

 

Het woord “moet” hoef je ook niet letterlijk😉 te lezen.

Reputatie 7

Verwacht je wel dat KPN binnen een paar jaar alles via HEVC (h.265) gaat aanbieden via de KPN+ box?

En dat de beeldkwaliteit van tv dan ook beter gaat worden?

Ik verwacht niet dat KPN op korte termijn HD zenders in 1080p50 gaat aanbieden al hoop ik oprecht dat ze dat wel gaan doen.

Aangezien de TV+ Box van hetzelfde multicast TV platform gebruik maakt als de "gewone" TV ontvangers zou die functionaliteit ook direct op de "gewone" TV ontvangers beschikbaar kunnen komen. Er is één zender die met 1080p50 gedistribueerd wordt en dat is ESPN 1 UHD (HD HDR).

 

Ik denk dat KPN er heel goed aan zou doen om het 4K pakket een andere naam te geven en binnen dat pakket ook 1080p50 zenders onder te brengen. Ik ben best bereid €2,50 per maand uit te geven als ik (minimaal) de Nederlandse zenders in 1080p50 zou kunnen ontvangen.

ik schrijf alleen hoe het feitelijk in elkaar steekt. En ik gebruik het woordje ‘moet’ niet.

En ik begrijp dat je teleurgesteld bent over de gang van zaken met HD Glas. Maar het is zoals het is. En dan stel ik alleen wat de mogelijkheden zijn als je het niet met het beleid eens bent. Echt als providers alles zouden moeten wat ik graag wil dan ben jij een hele blij man. Alleen ze doen het niet. Daar moeten jij en ik mee leven.

Reputatie 7

Een andere mogelijkheid waar hier helemaal niet aan wordt gedacht is dat HD Glas aan de kant wordt gezet omdat KPN gewoon alle HD-streams wil gaan verbeteren en dat de term HD Glas dan helemaal niet meer nodig is.

Ik heb daar heel weinig fiducie in.

Reputatie 7
Badge +20

ik schrijf alleen hoe het feitelijk in elkaar steekt. En ik gebruik het woordje ‘moet’ niet.

En ik begrijp dat je teleurgesteld bent over de gang van zaken met HD Glas. Maar het is zoals het is. En dan stel ik alleen wat de mogelijkheden zijn als je het niet met het beleid eens bent. Echt als providers alles zouden moeten wat ik graag wil dan ben jij een hele blij man. Alleen ze doen het niet. Daar moeten jij en ik mee leven.

 

Het komt over als een leraar, een meester. Iemand die het beter weet.

Niet nodig @TvG2016 

Ik heb echt ruim voldoende kennis, dus s.v.p. geen leraar spelen.

Verder vind ik wat je schijft prima en vaak informatief.😉