Welke zenderwijzigingen voor 2024 zou je graag zien?

  • 14 September 2023
  • 136 reacties
  • 4239 keer bekeken


Toon eerste bericht

136 reacties

Reputatie 4
Badge +2

De regionele TV en Radio en Lokale TV en Radio weer landelijk beschikbaar maken. 

ESPN en Ziggo sport weer 1 sportpakket van maken met extra 11 TV sportzenders voor grote sport evenementen zoals Darts, Formule 1, Olympsiche winter en zomerspelen en WK en EK voetbal en 

Eredivise en keukenkampioen divisie en vrouwenvoetbal. 

En van mij Schlager en Nasville TV terugkeren bij KPN. 

En het pluspakket weer samenvoegen met het basispakket. 

En verder live streams van studios van diverse radiostations en Stingray music kan makkelijk videoclips uitzenden via hun eigen muziekkanalen. 

ik hoop dat KPN mijn ideen kunnen overnemen en er meer aan de slag kunnen gaan. 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

NDR mag van mij wel erbij. (En ja, ik weet, die zit in het Duits pakket. Maar daar zitten nog 9 zenders in waar ik niet voor zou betalen.)

Hoi @Joris62 

Ik heb NDR gratis via de ard app 😀👌.

Beschikbaar voor Android-TV. 

En Android en iOS. Deze apps ondersteunen casten. 

En https://www.ardmediathek.de/live/Y3JpZDovL2Rhc2Vyc3RlLmRlL0xpdmVzdHJlYW0tRGFzRXJzdGU . Ondersteunt casten. 

Reputatie 7
Badge +9

Goeie @PeterG . Toch maar weer eens een Chromecast aan mijn televisie zetten om te kunnen streamen, dan is dat idd wel een goede oplossing! (Of toch na TV+, daar had ik idd tijdens de test die ARD App op draaien.)

Reputatie 2

Het is toch het beste om zelf je tv- en radiozenders te mogen kiezen en dat je dan een bepaald bedrag per zender betaalt per maand? (Natuurlijk elke zender het zelfde bedrag en niet dat RTL 7 goedkoper is dan bijvoorbeeld Star Channel) Dat is fijn voor iedereen denk ik

Reputatie 6
Badge +6

En van mij Schlager en Nasville TV terugkeren bij KPN. 

Ben er bang voor dat deze het zeker niet gaan worden. KPN wou eerder dit jaar TV Oranje er al afgooien. Deze zender is van dezelfde eigenaar (Muziekkiosk) als SchlagerTV en NashvilleTV.

Met moeite mocht TV Oranje erop blijven, maar met een uitgekleed contract lijkt het wel. Geen HD doorgifte en geen terugkijk optie.

@Yme Jansen , het wordt alleen maar veel duurder met ‘tv à la carte’.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/knippr-bewijst-dat-abonneren-per-tv-zender-duur-is/

Dit omdat providers niet een prijs bij zender eigenaren kunnen bedingen op basis van het aantal mogelijke klanten. Aantal basispakketten en pluspakketten is bekend.

Het aantal kijkers voor een bepaalde zender nu in zo'n pakket zal echter aanzienlijk lager liggen bij losse afname. En dus de inkoop aanzienlijk duurder. En voor ons als klant ook.

Alleen al het basispakket van knippr met maar 12 zenders was in 2016 al € 10,95. En app only. KPN basispakket met toen al 60 zender + radio + on demand was 10,00. Onder de nieuwe propositie met inmiddels 70 zenders is het nog maar 12,50. En inclusief een mooie ontvanger!

En voor losse extra zenders zal dan zo'n 1 tot 2 euro per afgenomen zender per maand worden. Dan moet je nóg gaan kiezen, terwijl nu de zender gewoon met wat andere zenders voor een redelijke prijs in een pakket zit. Tenzij je écht maar hooguit 5 zenders per pakket kijkt. Dat lijkt me echter onwaarschijnlijk.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/zelf-zenderpakket-samenstellen-te-duur-en-gepasseerd-station/ .

Graag wat meer radiozenders (aanbod is wel erg karig t.o.v. alle andere aanbieders):
- Joe
- Kink
- Simone FM
- Tukker FM
- Joy Radio
- HITZZZ!!
- WDR 1 t/m 5 (Duits)
- NDR 1, 2 + Kultur (Duits)

En misschien wordt het tijd om eens de pagina https://www.kpn.com/televisie/zenders/radio.htm te actualiseren? Zo staat er een verkeerd logo bij Sunlite, ontbreekt VRT Radio 2 (847) en staan Radio 8FM (817) en Puur NL (826) nog steeds vermeld terwijl deze zenders al voor 2020 opgeheven zijn en niet meer worden doorgegeven. De eigenaar is inmiddels zelfs al overleden. Beetje beschamend… 

Reputatie 7
Badge +19

Dank voor de feedback over het zenderoverzicht @Knoalsterbos. Ik ga dit intern doorgeven zodat het gewijzigd kan worden. Dit is wel erg slordig. 

Reputatie 7
Badge +7

TV5 (HD)

Mezzo (HD)

TVE (HD)

Geen gezeur met een beperkt aantal regionale zenders, maar gewoon allemaal. Net als vroeger.

 

 

Ik kopieer deze zin van @Alfons en de wensen van vele andere van harte:

“Geen gezeur met een beperkt aantal regionale zenders, maar gewoon allemaal. Net als vroeger”.

Als ‘oosterlingen’ (Drenthe en Twente) en al 40 jaar wonend in Noord-Holland, kunnen we ons middels de vele pakketten op de halve wereld abonneren, behalve de regionale zenders (RTV Drenhte en RTV Oost) van onze geboorte streken, heel jammer en echt onbegrijpelijk. Gewoon alle regionale zenders voor iedereen en niet beperken tot de ‘aanpalende’ provincies. Een afzonderlijk Regiopakket tegen een x bedrag mag wat mij betreft ook.    

wensen:

TV5 Monde

Djazz.tv

Alle regionalen tv en radio

Joe (radio)

KINK (radio)

Ik heb er nóg een. Voor radio; FIP radio. Franse zender met leuke jazz muziek en veel, meest Franse,  chansons uit alle tijden. Fijne zender.

7 dagen terug kijken voor zenders, die dit nu niet hebben.

Alle regionale zenders beschikbaar stellen.

Reputatie 1

BBC3 / 4

ITV1 / 2 / 3 / 4

VTM 1 / 2

PLAY 4

H2

alle regionale zenders

Helaas zijn al die zenders niet beschikbaar om in te kopen voor Nederlandse providers @Ed Mo .

Alle kanalen van VTM kun je zien https://www.vtmgo.be/vtmgo . Echter alleen via een Windows of Apple laptop. 

Alle regionale zenders terug zou logisch zijn met het oog op de enorme klanten groei...

Alle regionale zenders, meer lokale zenders en NDR

Reputatie 7
Badge +7

<knip>

Alle regionale zenders terug zou logisch zijn met het oog op de enorme klanten groei...

@PeterG , mijn (al eerder aangegeven) voorkeur ligt bij het kunnen ontvangen van alle regionale zenders door alle Nederlanders. De regionale zenders zijn ook nog eens onderdeel van de publieke omroep waar we allemaal belasting voor betalen. 

Belangrijker vindt ik de reden dat Nederlanders mobiel zijn en dat, om welke redenen dan ook, velen niet meer wonen en verblijven in de provincie waar men geboren en getogen is, maar toch heel graag op de hoogte willen blijven van het reilen en zeilen aldaar. Dit geniet verreweg mijn voorkeur boven het beschikbaar maken van nog meer buitenlandse zenders.

Naschrift: heb even globaal geteld: ongeveer de helft van de schrijvers op dit forum wenst dat alle regionale zenders voor iedereen beschikbaar zijn, duidelijk genoeg dacht ik.  

Helemaal eens met je standpunt met betrekking tot regionale omroepen. 

Reputatie 1

 

Alle kanalen van VTM kun je zien https://www.vtmgo.be/vtmgo 

 

zit daar abonnementskosten aan?

Reputatie 6
Badge +5

Wanneer ik op de website van vtmgo kijk, lijkt het me dat je moet betalen.
 

Of heb ik het mis @PeterG ?


Donald

Ik heb een gratis account van DPG media. Daarmee kan ik die streams van vtm kijken. @groen_duiven . Daar kan je alleen live mee kijken.

Account geactiveerd via http://totaaltv.nl .

Reputatie 1

ik ga ervan uit dat KPN meerdere tv zenders kan aanbieden dan Ziggo en Canal Digitaal alleen ze doen het niet.

Reputatie 6
Badge +6

Als we naar de 5 grootste TV aanbieders kijken (KPN, Ziggo, Delta, Odido en Canal Digitaal) is KPN degene die het kleinste TV aanbod heeft.
Dan kijken we alleen naar de basis en pluspakket(ten) (dus geen sport, film, erotiek enz)

In het basispakket heeft KPN er 70 (waarvan 7 regionale zenders als je bijv. o.a. in de regio Utrecht woont)
Bij andere provincies valt het dus nog lager uit.
Odido heeft in het basispakket 62 TV zenders, Delta 71, Ziggo 78 en Canal Digitaal 85.

Als je het totale TV zenderaanbod van de basis en pluspakketten bij mekaar optelt dan heeft:

KPN 89 + max 7 regionale zenders.
Canal Digitaal 110 TV zenders
Ziggo 119 TV zenders
Odido 127 TV zenders
Delta op 141 TV zenders

Samengevat zou KPN de beslissing die in 2017 is gedaan om de regionale zenders te beperken weer terug mogen draaien.  Er zijn inmiddels al 2 opties bij KPN weer teruggedraaid zoals dubbele data en het gratis pluspakket en daar zou deze alle regionale zenders zeker ook bij mogen horen.

En wat meer variatie aan zenders in het pluspakket (met eventueel een kleine prijsverhoging) of de pakketten te splitsen voor themapakketten. 
KPN heeft momenteel meer dan 14 TV zenders niet in het basis/plus pakket zitten die alle andere grote aanbieders wel aanbieden.

Kortom, geef de klant meer keuze, 
 

Reputatie 7
Badge +7

<knip>

Kortom, geef de klant meer keuze, 
 

Deze regel van @Sebas14 geeft samengevat ook mijn wens weer: geef de klant meer keuze!

Ik wil graag kunnen kiezen tussen bv. RTV Oost - RTV Drenthe, en een nog meer van het zelfde zender als HGTV.

Reputatie 7
Badge +28

Als we naar de 5 grootste TV aanbieders kijken (KPN, Ziggo, Delta, Odido en Canal Digitaal) is KPN degene die het kleinste TV aanbod heeft.
Dan kijken we alleen naar de basis en pluspakket(ten) (dus geen sport, film, erotiek enz)

In het basispakket heeft KPN er 70 (waarvan 7 regionale zenders als je bijv. o.a. in de regio Utrecht woont)
Bij andere provincies valt het dus nog lager uit.
Odido heeft in het basispakket 62 TV zenders, Delta 71, Ziggo 78 en Canal Digitaal 85.

Als je het totale TV zenderaanbod van de basis en pluspakketten bij mekaar optelt dan heeft:

KPN 89 + max 7 regionale zenders.
Canal Digitaal 110 TV zenders
Ziggo 119 TV zenders
Odido 127 TV zenders
Delta op 141 TV zenders

Samengevat zou KPN de beslissing die in 2017 is gedaan om de regionale zenders te beperken weer terug mogen draaien.  Er zijn inmiddels al 2 opties bij KPN weer teruggedraaid zoals dubbele data en het gratis pluspakket en daar zou deze alle regionale zenders zeker ook bij mogen horen.

En wat meer variatie aan zenders in het pluspakket (met eventueel een kleine prijsverhoging) of de pakketten te splitsen voor themapakketten. 
KPN heeft momenteel meer dan 14 TV zenders niet in het basis/plus pakket zitten die alle andere grote aanbieders wel aanbieden.

Kortom, geef de klant meer keuze, 
 

Ik wil ook meer keuze, maar dan op een andere manier.

Beperk het basispakket tot het wettelijk verplichte aantal van 30 zenders. Zet daar de verplichte zenders in (NPO, Vlaamse zenders, eigen regionale- en lokale omroepen) en vul dat aan met de populairste andere zenders zoals bv RTL 4 en SBS 6.

Alle andere zenders plaatsen in verschillende aanvullende pakketten, zoals bv een kinderpakket, een sportpakket, een filmpakket, een Engels pakket e.d. Dit bestaat nu natuurlijk deels al, maar verlaag het basispakket van 70 zenders naar 30 zenders. Dat scheelt in de kosten voor het basispakket. Denk alleen maar aan bv ESPN. Ik vermoed dat de prijs van het basispakket dan verlaagd kan worden naar 7,50. 

(Ik kijk honderden zenders gratis via legale streams zoals inderdaad VTM en alle regionale zenders. Daarnaast honderden zenders gratis via de satelliet zoals bv alle belangrijke Duitse-en Engelse zenders. Dat soort zenders mogen wat mij betreft dus in een aanvullend pakket terecht komen. Want nu betaal ik aan KPN voor iets wat je gratis kunt ontvangen. )   

Sebas14 schreef: Canal Digitaal 110 TV zenders

Tja, dat is via de satelliet. Die kan en wil lang niet iedereen plaatsen. Via de app (met internet-provider naar keuze 🙂👍) zijn het er 80, inclusief ESPN Compleet. Ik vind het getal 80 hier dus beter. Bovendien zijn bijna alle “meer’ zenders via satelliet FTA. Dus sowieso al te krijgen als je een schotel plaatst.

Reageer