Welke zenderwijzigingen voor 2024 zou je graag zien?

  • 14 September 2023
  • 136 reacties
  • 4235 keer bekeken


Toon eerste bericht

136 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Sebas14 schreef: Canal Digitaal 110 TV zenders

Tja, dat is via de satelliet. Die kan en wil lang niet iedereen plaatsen. Via de app (met internet-provider naar keuze 🙂👍) zijn het er 80, inclusief ESPN Compleet. Ik vind het getal 80 hier dus beter. Bovendien zijn bijna alle “meer’ zenders via satelliet FTA. Dus sowieso al te krijgen als je een schotel plaatst.

Nee dat is niet waar. Dit is de zenderlijst via internet en niet via de schotel/sateliet. Deze zenders kan je dus niet alleen bekijken via Canal Digitaal maar ook bij Online en Freedom.

 

Als ik de zenderlijst bekijk via de schotel/sateliet via Canal Digitaal dan hebben we ruim 600 zenders.

Maar eens even wat wensen op een rijtje (zenders die kpn niet kán doorgeven omdat die gewoonweg niet beschikbaar zijn voor providers in Nederland laat ik achterwege voor de overzichtelijkheid. Ik houd het graag realistisch. En niet iets wat gewoon nooit gaat gebeuren)

TV (iTV & TV+):

Stingray Djazz (ik ben volgens mij de enige die die genoemt heeft)

TV5

Mezzo

TVE

MTV 90's, en 00's

Alle 13 regionalen landelijk

Filmbox ( Ronald58. FilmNet wordt genoemd, maar dat pakket is gewoon te krijgen. Dus ik denk dat dit lineaire broertje wordt bedoeld)

Schlager TV (Frans123)

Nashville TV

Horse & Country ( ben geen paardensport liefhebber, maar die zijn er genoeg wel)

RADIO:

Kink

Joe

FIP radio

Duitse zenders

Simone FM

Tukker FM

Joy radio

 

Subnoot: voor elke zender moet de zender eigenaar zelf extra rechten gaan betalen voor extra beschikbaarheid bij een provider. De providers zelf zijn ook extra kosten kwijt. Vaak inkoop (geen eenmalige bedrag) aan de eigenaar en extra rechten afdracht. Kosten stijgen, dus mogelijk een doorrekening aan ons als klanten. Of extra zenders via het pluspakket en niet het basispakket.

Reputatie 1

ik zie graag de volgende radiozenders erbij komen in 2024

Joe

Tukker FM

Kink FM

En alle regionale omroepen landelijk ( kan bij Ziggo, SKV en Odido ook en waarom niet bij KPN?)

Decibel en efteling radio mogen wel weg, hebben geen toegevoegde waarde

 

Op tv zie ik graag de volgende zender toegevoegd worden

TV 5 Monde

kabel eins (duits pakket)

Schlager TV

Pebbles

BBC3

BBC4

En alle regionale omroepen graag landelijk (kan bij Ziggo, Odido, SKV ook en waarom dan niet bij KPN?)

 

Verder mogen France 2 en Rai wel verwijderd worden, vooral de Rai heeft geen toegevoegde waarde sommige programma’s kun je niet eens bekijken in Nederland.

Reputatie 7
Badge +7

Waarvan (nogmaals) akte: En alle regionale omroepen landelijk ( kan bij Ziggo, SKV en Odido ook en waarom niet bij KPN?)

​​​cc: @theclown7 

Reputatie 6
Badge +6

Decibel en efteling radio mogen wel weg, hebben geen toegevoegde waarde

Decibel is nog een twijfel of deze bij de providers blijft. Vanaf aankomende dinsdag verdwijnen ze van de FM en DAB+ en geven ze aan dat ze alleen online verder gaan.

Mocht Decibel verdwijnen zou JOE deze plek toch prachtig weer kunnen vervangen?

 

Reputatie 7
Badge +28

Ik luister zelf nooit naar de radio via KPN. Maar ik las op een ander forum dat bij KPN nu KINK! te horen is op de frequentie van Decibel. (Komt natuurlijk door de wijziging op DAB+ per vandaag) 

Kan iemand dat bevestigen? 

Dat is kanaalnummer 822.

Hier hoor ik geen KINK op dat kanaal. Maar gewoon Decibel die er ook hoort.

(vergeleken met de streams van die zenders op Nederland.fm)

Mogelijk inderdaad even foutje door de wijzigingen in de ether. Kennelijk was dat nog de bron voor kpn. In ieder geval is het nu weer Decibel.

Ikzelf luister heel weinig via FM of DAB+.

Veruit meeste via internet. Dat is dan het kpn aanbod en diverse radio apps.

Sterker nog. Mijn moeder, waar ik nu ben, heeft geen FM en/of DAB+ radio.

En voor die radio Caroline doe zelfs jij het via internet 😎.

Reputatie 7
Badge +28

 

En voor die radio Caroline doet zelfs jij het via internet 😎.

Zeker, Radio Caroline staat hier al sinds 7.15 vanochtend non-stop op. Heerlijk zo tijdens het werk. 

En kennelijk heeft KPN het signaal van Decibel alweer hersteld. 

Reputatie 3
Badge +1

Ik vind dat Fox News moet worden toegevoegd. KPN geeft nu alleen maar CNN, Al Jazeera en Euro News als echte breaking news zenders. Die zenders (en vooral CNN en Al Jazeera) geven maar 1 geluid en dat is vooral links / democrats en anti israel. Dat is naar mijn mening niet goed. Kijkers moeten de gelegenheid krijgen ook een ander (rechtser) meer pro-israel geluid tot zich te nemen. Kijkers moeten zelf kunnen uitmaken waar ze hun nieuws halen en hun mening “aan scherpen”. Door het ontbreken van een tegengeluid / tegenspraak zoals door Fox News kan dat nu naar mijn mening onvoldoende. Graag Fox News

Reputatie 3
Badge +2

Rtl II HD ipv sd

Kabeleins HD

 

Reputatie 6
Badge +5

@HansBakker KPN geeft ook nog BBC News door.


Donald

En France24 via een app in de ontvangers. Die kan in het Engels als je Frans niet verstaat.

Badge

Alle regionale zenders gaat het denk ik niet worden bij KPN. Ziggo had dat ooit in een heel ver verleden. Totdat Buma Stemra opeens veel meer geld wou zien als een lokale zender meer kijkers had doordat het landelijk werd uitgezonden.  Dit alleen omdat er af en toe commerciële geluidssporen (muziek) te horen zijn op zo’n zender. 
Zie: https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/ziggo-stopt-doorgeven-alle-regionale-zenders

Groeten Dapaool.

Ps. Ik denk dat de meeste regionale zenders wel een app of op hun site de mogelijkheid hebben om te bekijken

Reputatie 6
Badge +6

Alle regionale zenders gaat het denk ik niet worden bij KPN. Ziggo had dat ooit in een heel ver verleden. Totdat Buma Stemra opeens veel meer geld wou zien als een lokale zender meer kijkers had doordat het landelijk werd uitgezonden.  Dit alleen omdat er af en toe commerciële geluidssporen (muziek) te horen zijn op zo’n zender. 
Zie: https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/ziggo-stopt-doorgeven-alle-regionale-zenders

Groeten Dapaool.

Ps. Ik denk dat de meeste regionale zenders wel een app of op hun site de mogelijkheid hebben om te bekijken

Even terug naar de basis. Dit artikel is van 2011. Inmiddels is dat al jaren weer teruggedraaid bij Ziggo en worden alle regionale zenders gewoon weer doorgegeven. 

KPN is de enigste landelijke provider waar niet alle regionale zenders te bekijken zijn.

Pebble TV

Rtv Drenthe 

KinkFM als radio zender. 

Liefst PebbleTV en FilmBox

Radiozender JOE moet   heel snel bij de te beluisteren zenders komen.

Reputatie 5
Badge +3

Ik vind het inderdaad niet van deze tijd dat je bij KPN niet alle regionale zenders kan zien.

Het is toch fijn als je dierbaren elders wonen dat je zonder ingewikkelde dingen naar de zender van die regio kan kijken. 

Heel graag TV5 Monde!

Reputatie 7
Badge +7

Ik vind het inderdaad niet van deze tijd dat je bij KPN niet alle regionale zenders kan zien.

Het is toch fijn als je dierbaren elders wonen dat je zonder ingewikkelde dingen naar de zender van die regio kan kijken. 

Helemaal eens @Wewa , raar dat we overspoeld worden door buitenlandse zenders en we een  groot deel van de regionale omroepen, de eigen publieke omroep notabene, niet kunnen zien. "Alle regionale omroepen" staat al jaren op mijn (en vele anderen lees ik hier) wensenlijstje, maar is tot nu nooit gehonoreerd.

Reputatie 1

Ik ondersteun graag de wens oor Mezzo en TV5 Monde

Reputatie 1

Dat KPN een inhaalslag moet maken t.o.v. andere providers is wel duidelijk. Hierbij het complete lijstje:

TV:

Toevoegen:
- Alle regionale omroepen + AT5 weer landelijk beschikbaar (kul dat dit niet kan; bij echt alle andere providers zijn ze gewoon landelijk beschikbaar)
- BBC 3 HD
- BBC 4 HD
- TV5 HD
- TVE HD
- Mediaset Italia
- 2M
- RTBF La Une
- RTBF Tipik
- France24 HD
- France 3 HD
- n-TV HD
- KabelEins HD
- FoxNews HD
- Bloomberg Television
- Filmbox HD
- MyZen TV HD
- Horse & Country TV HD
- Curiosity Channel HD
- Fashion TV HD
- ShortsTV HD
- Duck TV HD
- Pebble TV
- CNBC Europe HD
- Schlager TV HD
- Nashville TV HD
- MTV 90's
- MTV 00's
- DanceTelevision HD
- Stingray LiteTV
- Stingray DJAZZ
- Stingray iConcerts
- Mezzo

Upgrade van SD naar HD:
- HGTV 
- NPO Nieuws en Politiek
- ONS
- TV Oranje
- VOX
- RTL II
- SuperRTL

 

Radio toevoegen:
- JOE
- Kink
- Qmusic Non-Stop
- Tukker FM
- Simone FM
- Waterstad FM
- HITZZZ!!
- JoyRadio
- Gigant FM
- Magic FM
- NDR 1 Niedersachsen
- NDR 2
- NDR Kult
- WDR 1Live
- WDR 2
- WDR 3
- WDR 4
- WDR 5
- RAI Radio1
- FIP
- Radio France International
- RNE Radio

 

Hopelijk leest de verantwoordelijke van KPN mee en gaan ze in 2024 de boel eens even flink onder handen nemen zodat het product weer superieur wordt t.o.v. andere providers. 

Hoi @DirkieSchollie 

Franc24 is al beschikbaar. Via de app van die zender. Met taalkeuze. 

En deze zijn al HD

HGTV

NPO nieuws en politiek 

Goede lijst verder. Zeer compleet. 

FIP luister ik via de app MyTuner overigens. 

En euh. Zoveel meer zenders is ook meer kosten. Ziggo TV heeft wel veel van die zenders maar is dan ook wat duurder. Een provider gaat niet al die rechten zelf betalen zonder abonnements verhoging. Helaas brengen extra zenders extra kosten. 

TV5 kost vrij veel per aansluiting. Niet voor niks hebben nog maar 2 van de ca 55 providers die.

Reputatie 1

@PeterG dank voor de feedback.

Dat scheelt dus weer 2 zenders omzetten in HD :-)

Het is inderdaad ook niet zo dat dit allemaal gratis erbij moet. Er zitten diverse zenders in mijn lijst die gratis doorgeven kunnen/willen worden, dus amper meerkosten. Zeker bij radio is dat het geval 

De duurdere tv zenders kunnen in de pluspakketten, desnoods in extra pluspakketten. Waar een wil is, is een weg. Er zijn best wel klanten die een paar cent extra over hebben voor wat extra zenders. Ik wel althans, daarom neem ik TV nu nog steeds af bij Ziggo. KPN staat met stipt bovenaan qua aanbod als ze een dergelijk pakket met zenders zouden gaan aanbieden.

 

​​

 

Reageer