Welke zenderwijzigingen voor 2024 zou je graag zien?

  • 14 September 2023
  • 136 reacties
  • 4238 keer bekeken


Toon eerste bericht

136 reacties

Reputatie 7
Badge +9

BBC 3 is geen lineaire zender meer, @DirkieSchollie dus die kan van de lijst. BBC 4 zou inderdaad een hele mooie aanvulling zijn. Maar die is inmiddels ook bij geen enkele provider meer te vinden, voor zover ik weet, dus dat zal wel een rechtenkwestie zijn...

Reputatie 1

@Ratonesque ehhh, BBC 3 (CBBC) en BBC 4 (Cbeebies) zijn bij bijna alle providers in Nederland nog gewoon te bekijken hoor, behalve bij KPN en Ziggo... Delta, Odido, KabelTex, CaiWay, SKVeendam... Overal zitten die 2 zenders nog gewoon in het zenderpakket.

Reputatie 6
Badge +6

 

Upgrade van SD naar HD:
- ONS
- TV Oranje

Voor TV Oranje heb ik een vraag gesteld een maand geleden waarom deze in verslechterde SD kwaliteit wordt doorgegeven en daar is tot op heden geen antwoord op gekomen.

Voor de rest ook zeker een prima lijstje.

Reputatie 7
Badge +9

@Ratonesque ehhh, BBC 3 (CBBC) en BBC 4 (Cbeebies) zijn bij bijna alle providers in Nederland nog gewoon te bekijken hoor, behalve bij KPN en Ziggo... Delta, Odido, KabelTex, CaiWay, SKVeendam... Overal zitten die 2 zenders nog gewoon in het zenderpakket.

Verrek, je hebt gelijk, @DirkieSchollie ,...BBC 3 is in 2022 weer teruggekeerd als lineaire zender...ja, dan mogen ze 'm wel weer doorgeven ja. En BBC 4 vooral, als dat bij de rest wel kan...trouwens, over BBC 4 doen ook al jaren geruchten de ronde dat de BBC daarmee wil stoppen, maar dat gebeurt ook nooit (gelukkig maar).

Een jaar geleden over BBC 3/cbeebies en BBC 4 bij kpn en ziggo

https://www.totaaltv.nl/nieuws/komen-bbc-three-en-bbc-four-terug-bij-ziggo-en-kpn/ 

Reputatie 1

Ik zou graag bij KPN Tv in het basispakket de Duitse zenders Sat1 en NDR zien. Ook zou ik graag alle regionale Tv zenders in het basispakket zien zodat je een beter beeld krijgt wat er in heel Nederland speelt.

Tip

Ik heb ook geen Duits pakket en heb in het westen toch af en toe NDR aan @Henkiedegroot .

Gratis. Via de app ard of de website ard.de -> mediathek. 

Reputatie 7
Badge +9

Tip

Ik heb ook geen Duits pakket en heb in het westen toch af en toe NDR aan @Henkiedegroot .

Gratis. Via de app ard of de website ard.de -> mediathek. 

....hoewel je dan niet alles kan zien, want geoblock. Maar verrassend veel ook wel. Je kunt ook nog een VPN gebruiken.

Reputatie 1

Tip

Ik heb ook geen Duits pakket en heb in het westen toch af en toe NDR aan @Henkiedegroot .

Gratis. Via de app ard of de website ard.de -> mediathek. 

Dat is een mooie omweg om naar de NDR te kijken hoewel SAT1 daar volgens mij niet bij zit Peter maar het zou fijn zijn gewoon via het basispakket naar deze zenders te kunnen kijken. Het is allemaal een geld kwestie want ze zitten gewoon in het extra Duitse pakket dus het in het basispakket plaatsten zou heel eenvoudig met een druk op de knop kunnen.

In het basispakket kost meer aan rechten @Henkiedegroot .

Via het Duits pakket veel minder. En dat wordt afgenomen door de kijkers die een of meer van die zenders echt wil.

Zo duur is het Duits pakket niet. 

Wist je dat 90 % van de afname daarvan langs de Duitse grens is?

Nota bene. Tot een km of 15 van de Duitse grens zijn de fta Duitse zenders ook te krijgen! Via DVB-T2 HEVC. 

Veel zenders mogen en kunnen niet. Zie dit artikel:

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-kpn-en-andere-providers-kunnen-zenderaanbod-niet-met-fta-satellietzenders-uitbreiden/

 

Reputatie 5
Badge +6

Welke tv- en radiozenders zullen er volgens jullie bij moeten komen of verwijderd moeten worden om KPN nog beter te kunnen maken in het nieuwe jaar?

Radio: JOE, Kink FM, 

In plaats van de Stingray non-stop muziekzenders zouden ook de extra zenders van o.a. Sky Radio, Radio 10, Q Music, 538 etc. kunnen worden doorgegeven.

TV:

Het 4K pakket is erg minimaal. Er zijn ook Duitse zenders die in 4K uitzenden, misschien is dat een optie voor uitbreiding.

 

Reputatie 7
Badge +28

 

 

TV:

Het 4K pakket is erg minimaal. Er zijn ook Duitse zenders die in 4K uitzenden, misschien is dat een optie voor uitbreiding.

 

Goed idee om het 4K-pakket uit te breiden. Ik weet alleen niet of dat allemaal mogelijk is met de aankoop van rechten. 

Jij doelt mogelijk op de zenders RTL UHD en Pro Sieben UHD. Die zenden uit op de Astra 1. 

Verder valt het best wel tegen wat betreft het aanbod. France 2 UHD, Nasa 4K en RAI 4K zijn mogelijkheden. Maar geen idee of die zenders daar überhaupt aan mee zouden willen werken. 

Het is best jammer dat het aanbod in 4K en/of UHD maar niet echt wil doorbreken.      

JanR1981 schrijft: zouden ook de extra zenders van o.a. Sky Radio, Radio 10, Q Music, 538 etc. kunnen worden doorgegeven.

Ja joh. Ik denk zo maar dat die zenders (eigenaren) die extra rechten niet willen betalen. Dat gaat nogal wat kosten. KPN krijgt daar dus nooit toestemming voor al gaan alle ca. 2,5 miljoen tv/radio abonnees op hun hoofd staan.

Verder: Joe wil wel. Daar zal wel mee onderhandeld worden.

KINK kan de extra rechten absoluut niet betalen, dat blijkt wel uit hun houding. Vijandig ook t.o.v. andere zendgemachtigden. Hun bod voor een FM frequentie lag vér beneden het gewenste. Terwijl het n.b. door hun doen is dat die veiling er kwam. En nog kunnen ze niet tegen hun 'verlies'.

Sneu groepje, die KINK. Ik luister er niet meer naar.

Reputatie 6
Badge +9

Wat mij betreft zou Radio 10 60’s en 70’s al voldoende zijn.🤗

Filmbox! Gratis open zender (uithangbord van Film1) die bij Ziggo gewoon te ontvangen is! 

 

Reputatie 1

Heel graag BBC Entertainment! Leuke series!

En dan wil ik ook heel graag dat ALLE ZENDERS op alle tv’s terug te zien zijn en opnames daarvan ook…. Zoals bijvoorbeeld BBC First!
En niet alleen als er een KPN-kastje op zit🙄

Hoi, de BBC stopt na deze maand met BBC Entertainment. Dus die SD (576p) kan sowieso niet meer, @Vrgr .

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-en-enkele-providers-moeten-zenderaanbod-noodgedwongen-aanpassen-einde-bbc-entertainment-aangekondigd/

https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/zenderwijzigingen

 

Reputatie 1

Ach jee… wat jammer! Wist ik niet! Bedankt voor de update!

Ach jee… dat wist ik niet! Bedankt voor de update…

 

Reputatie 6
Badge +6

Er blijft beweging bij andere providers. En weer nieuwe zenders. Bij KPN blijft het (nog) stil.

De radiozender Simone FM toegevoegd bij Odido. De zender met veel muziek uit de jaren 70, 80 en 90. Altijd goed!

Ook een leuke toevoeging dus voor KPN net als in dezelfde categorie zender JOE die nog niet te horen is.

Ook Hitzzz is de 2de radiozender die nu ook landelijk te horen is bij Odido.

Bij KPN blijft het al geruime tijd stil dus dit jaar wat leuke toevoegingen voor TV en Radio zou wel gewenst zijn.

Reputatie 7
Badge +20

@Sebas14 

KPN doet zenderwijzigingen meestal eind juni begin juli.

Reputatie 6
Badge +6

@Sebas14

KPN doet zenderwijzigingen meestal eind juni begin juli.

Weet ik @joop2011 , daarom zei ik ook

Bij KPN blijft het al geruime tijd stil dus dit jaar wat leuke toevoegingen voor TV en Radio zou wel gewenst zijn.

Vorig jaar was het heel karig en een opvulling dat het Pluspakket dezelfde aantal zenders bleef houden.

Dit jaar mag het wel beter.

Reputatie 1

Ik heb besloten om een uitstapje te maken naar Odido en ga derhalve KPN en dit forum verlaten. Ik laat jullie/KPN met huiswerk achter middels de actuele wensen/verzoeken lijst van deze thread. Al zou ook maar de helft hiervan een keer serieus door KPN worden opgepakt dan ben ik zeer snel weer terug :-)

Algemene wensen:
Alle regionale TV zenders (zoals TV Noord, RTV Oost enzovoorts) inclusief AT5 weer landelijk beschikbaar
NDR HD van Duits pakket naar basis pakket 

Upgrade van SD naar HD:
ONS
RTL II
SuperRTL
TV Oranje
VOX

Radio toevoegen:
4Ever49
FIP
Frysk FM
HITZZZ!!
JOE
Joy Radio
Kink
Magic FM
NDR 1 Niedersachsen
NDR 2
NDR Info
NDR Kult
NDR N-Joy
Qmusic Non-Stop
Radio France International
RAI Radio1
RNE Radio
Simone FM
Tukker FM
Waterstad FM
WDR 1Live
WDR 2
WDR 3
WDR 4
WDR 5

TV Zenders Toevoegen:
2M
Antenna 3
BBC 3 HD (CBBC)
BBC 4 HD (Cbeebies)
Bloomberg Television
CGTN
CNBC Europe HD
Curiosity Channel HD
DanceTelevision HD
Duck TV HD
Fashion TV HD
FightBox HD
FilmBox HD
FoxNews HD
France 3 HD
France24 HD
Horse & Country TV HD
Inplus HD
KabelEins HD (Duits Pakket)
MDR HD (Duits Pakket)
Mediaset Italia
Melodie TV (Duits Pakket)
Mezzo HD
Motorvision TV HD
MTV 00's
MTV 90's
MyZen TV HD
Nashville TV HD
NHK World-Japan HD
n-TV HD (Duits Pakket)
Pebble TV
Penthouse HD (Erotiek Pakket)
Rai Due HD
Rai Tre HD
RTBF La Une HD
RTBF Tipik HD
Schlager TV HD
Secret Circle HD (Erotiek Pakket)
ShortsTV HD
Stingray DJAZZ HD
Stingray iConcerts HD
Stingray LiteTV
SWR HD (Duits Pakket)
TV5 HD
TVE HD

Ik snap je uitstap naar Odido niet zo goed, @DirkieSchollie .

Ten eerste is daar de beeldkwaliteit zichtbaar wat minder dan bij KPN. Ik heb 2 kennissen met Odido en ik vind het vooral op die met een 55” niet om aan te gluren. En bijvoorbeeld NDR hebben ook zij niet het basispakket. 

Ten tweede: toevoeging aan basispakket van zenders als NDR maakt het alleen maar duurder.

Heel veel zenders die je bovenstaand noemt voor basispakket hebben ze daar ook niet in het basispakket.

 

Verder: koop een Samsung televisie. Die binnen in de gratis app Samsung TV Plus al zenders als Motorvision geheel gratis aan. En nog ruim 50 andere.

En er zitten maar 24 uur in één dag. Je levert nog al wat toe te voegen radio- en televisiezenders. Daar kan je toch niet elke dag allemaal naar luisteren en kijken.

Verder weet ik niet of het je ontgaan is, maar we hebben tegenwoordig internet. Waarmee we al die radiozenders al gewoon zelf binnen kunnen halen. Daar hebben we de provider (op internet verbinding na) helemaal niet voor nodig!! 😉😀

Ikzelf gebruik voor radio vaak de app MyTuner. Met ruim 10.000 zenders wereldwijd! Gratis.

 

Maar goed. We zien je na een jaartje graag gillend terug i.v.m. de betere beeldkwaliteit hier. Met iets minder niche zendertjes. Dat wel.

 

Reputatie 1

Ik snap je uitstap naar Odido niet zo goed, @DirkieSchollie .

Ten eerste is daar de beeldkwaliteit zichtbaar wat minder dan bij KPN. Ik heb 2 kennissen met Odido en ik vind het vooral op die met een 55” niet om aan te gluren. En bijvoorbeeld NDR hebben ook zij niet het basispakket. 

Ten tweede: toevoeging aan basispakket van zenders als NDR maakt het alleen maar duurder.

Heel veel zenders die je bovenstaand noemt voor basispakket hebben ze daar ook niet in het basispakket.

 

Verder: koop een Samsung televisie. Die binnen in de gratis app Samsung TV Plus al zenders als Motorvision geheel gratis aan. En nog ruim 50 andere.

En er zitten maar 24 uur in één dag. Je levert nog al wat toe te voegen radio- en televisiezenders. Daar kan je toch niet elke dag allemaal naar luisteren en kijken.

Verder weet ik niet of het je ontgaan is, maar we hebben tegenwoordig internet. Waarmee we al die radiozenders al gewoon zelf binnen kunnen halen. Daar hebben we de provider (op internet verbinding na) helemaal niet voor nodig!! 😉😀

Ikzelf gebruik voor radio vaak de app MyTuner. Met ruim 10.000 zenders wereldwijd! Gratis.

 

Maar goed. We zien je na een jaartje graag gillend terug i.v.m. de betere beeldkwaliteit hier. Met iets minder niche zendertjes. Dat wel.

 

Hoi Peter,

Volgens mij snap je mijn post niet helemaal. Het is niet MIJN wensen lijstje. Het is een verzameling van alle wensen die eerder eens gedropt zijn in dit forum, i.c.m. zenders die wel bij andere providers te zien zijn (en niet bij KPN). Puur om het overzicht te bewaren.
Een enkele wens in deze lijst was (o.a.) van mij afkomstig (zoals bijvoorbeeld Simone FM). 

NDR naar het basispakket was een logisch verzoek van iemand anders op dit forum. KPN focust zich teveel op het Westen van het land en past het pakket daar zichtbaar op aan, zowel qua TV als radio aanbod. Van oudsher was NDR de Publieke Duitse TV zender die in Noord-Oost Nederland veel gekeken werd (omdat deze aldaar via de analoge antenne en latere via de analoge Ziggo kabel vrij te ontvangen was; die regio grenst aan dat gedeelte van Nederland). In de andere delen van Nederland was dit WDR. WDR zit wel in het standaardpakket, NDR niet. Het zou logischer zijn dat bijvoorbeeld het commerciële RTL Television naar het Duitse pluspakket verplaats gaat worden en het publieke NDR naar het basispakket. 

De reden dat ik naar Odido ga is dat ik daar eindelijk alle radio+tv zenders die ik graag kijk en luister kan ontvangen via de glasvezel. Tot nu toe had ik internet + TV via glasvezel van KPN + TV/Radio via Ziggo (Coax) omdat KPN niet alles aanbood. Dure combi. Nu kan ik naar 1 provider die alles wat ik nodig heb kan leveren via glasvezel. Tja, we gaan het zien of het zo slecht is als jij omschrijft. Kan altijd nog Ziggo ernaast houden als het echt zo belabberd is qua beeld. Dat is door de hoge instapkorting nog altijd goedkoper dan de huidige combi. En ik kom graag terug bij KPN hoor, verder helemaal niets mee op wat vergeten zenders na...

Reputatie 7
Badge +20

@DirkieSchollie 

Ons in HD zal geen beeldverschil maken.

Het zijn oude programma's die allemaal nog in de tijd van SD zijn gemaakt.

Reageer