Sticky e-sim

E-Sim bij KPN

  • 4 November 2020
  • 981 reacties
  • 64963 keer bekeken
E-Sim bij KPN

Toon eerste bericht

981 reacties

Ik ga in augustus voor een jaar naar Amerika en wil graag een e-sim van Kpn aanvragen. Als ik dit wil aanvragen via de kpn app dan blijft er steeds een laadscherm staan met de tekst: ‘Even geduld aub’. Heeft iemand hier een oplossing voor? of een andere manier waarop ik mijn e-sim kan aanvragen?

Ik heb een iPhone 11 pro.

 

Admin: bericht verplaatst naar verzameltopic

Hallo,

 

sinds vandaag ben ik overgezet met nummerbehoud naar KPN. Nu wil ik mijn E-SIM activeren, maar hij blijft hangen op het “Simkaart aanvragen” menu: “Een moment geduld a.u.b. ...”. Ik heb een goede wifi verbinding, mijn toestel een Iphone SE al meerdere malen herstart, De Mijn KPN app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar ik kom niet verder. Kunt u mij helpen?

 

Admin: bericht verplaatst naar verzameltopic

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Martijn6, @Izaln4 en @gkempkens. Dit lijkt op een storing in MijnKPN. Ik heb dit zojuist intern doorgezet om verder uit te laten zoeken. Zodra hier meer over bekend is komen we er op terug. 

Bij mij is het probleem zojuist opgelost. Ineens deed hij het. Bedankt

Reputatie 7
Badge +21

@Martijn6 Ik hoor net dat het probleem inderdaad verholpen is. @Izaln4 en @gkempkens Willen jullie het nog eens proberen?

@Vikash Het werkt bij mij nu ook. Bedankt!

@Vikash bij mij werkt het ook, bedankt!

Ik heb mijn e Sim geïnstalleerd maar bellen lukt niet. Bij installeren heb ik de keuze voor primair en secundair maar ik heb geen idee wat het verschil is. Tot dusver lukt bellen niet 

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +17

Hi @DaanvanO. Vervelend dat het niet direct wil lukken. Zou je nog kunnen bevestigen dat je alle stappen uit het oorspronkelijke bericht van dit topic hebt doorlopen? In vrijwel alle gevallen moet het daarmee namelijk op te lossen zijn. Lukt het daarmee niet laat het dan hier even weten! :relaxed:

Na lang zoeken gelukt, onhandig is het wel. Primair is niet de juiste maar secundair. Beter een gewoon kaartje volgende keer weer voor mij

Reputatie 7
Badge +17

Het belangrijkste is dat het nu werkt. Goed om te horen dat dit het geval is ondertussen!

Ik heb vanmiddag een sim-only  besteld om als tweede nummer op mijn iphone 12 te zetten. Het nieuwe nummer moet een e-sim krijgen.

Na de bestelling krijg ik een mailtje met een e-simkaartnummer en een activatiecode. Ook krijg ik een link waar je de e-sim kunt activeren. Nu probeer ik al sinds vanmiddag om dat ding te activeren, maar ik krijg iedere keer de melding “We kunnen geen bestelling vinden met deze gegevens”.

Vanmiddag gechat met de helpdesk van KPN en die vertelden dat ik even moest wachten en het dan nog eens proberen…. Maar ik wacht nu al uren en ook in de mails staat niets over dat ik moet wachten met activeren.

Mijn vraag is: Hoe lang moet ik wachten voordat ik verder kan? Ik heb het idee dat er iets anders fout gaat…

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +17

@renzed zou je nog kunnen aangeven wat de status van de bestelling is op mijnbestelling.kpn.com? Als daar ook staat dat alles in orde is zou je dan voor de zekerheid je profiel in kunnen vullen zodat we voor je na kunnen kijken of er iets aan de hand is?

ja, bij de status zie ik niets vreemds. Zelfde activatie code etc. Ik heb er vanmorgen ook al met iemand bij KPN over gechat en die kon ook niets vreemds vinden en wist ook niet waar het aan lag. Hij zou het intern opnemen en mij een mail sturen wanneer er een antwoord was.

Helaas heb ik nog niets gehoord. Morgen ga ik op vakantie en daar was dit extra nummer nou net voor bedoeld. Zodat ik zakelijk en prive even kan scheiden…..

Ik heb mijn profiel aangevuld.

Reputatie 7

Ik kan me voorstellen dat je voor vertrek zoiets wilt regelen, ik weet niet of dat haalvaar is. Om met je mee te kunnen kijken heb ik de laatste 3 cijfers van de IBAN ook nog nodig, kan je die nog bij "Persoonlijke opmerkingen” toevoegen aan je profiel? Zoals je merkt is het forum niet de snelste manier van contact, als je het nog voor de vakantie wilt proberen is het beter om ons te bellen om 0800-0402. Daar kan direct met je meegekeken worden.

Gisteravond esim met unlimited besteld, 3 kwartier geleden hebben we alle info gekregen alleen nu blijft het scherm steeds hangen op het ladende KPN logo als ik het wil koppelen aan mijn account. Heeft iemand hetzelfde probleem of een oplossing??

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Haaki, ik heb het zelf ook even getest en deze pagina zou gewoon moeten werken. Kun je het nog eens proberen? En anders met een andere browser en/of vanaf een ander apparaat?

Goedemorgen,

 

Ik heb een privé KPN abonnement met een iphone 10. Nu heb ik sinds kort van mijn werkgever een KPN zakelijk abonnement met een iphone 12. Nu gebruik ik beide telefoons maar ik heb begrepen dat het mogelijk moet zijn om beide nummers te gaan gebruiken op de iPhone 12, als ik het goed heb begrepen kan dit via e-sim. Ik kan online echter niet echt vinden wat ik hiervoor moet doen.

 

Is dit uberhaupt mogelijk en zo ja wat voor stappen moet ik hiervoor nemen?

 

Groeten

 

*Admin: topic samengevoegd met algemeen topic

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @jorritjorrit, welkom! We hebben je bericht even samengevoegd met dit verzameltopic over E-Sim. In het startbericht vind je alle info hierover, neem dat eens door. En als je daarna nog verdere vragen hebt horen we ze graag :) 

Ik heb een nieuw abonnement genomen en probeer het nummer te koppelen, maar zodra ik het nummer invul heeft hij aan dat het product niet vindbaar is


Admin: topic samengevoegd met verzameltopic

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @Charlotte0904,

Ik heb jouw topic verplaatst naar ons verzameltopic over E-Sim. Lees het startbericht even door, daar lees je alles over het activeren van E-Sim. Heb je bijvoorbeeld een geschikt toestel en ben je tijdens het activeren verbonden met een wifi-netwerk?

Ik heb een nieuw abonnement genomen met een telefoon, hierbij zat een E-simkaart en die probeer ik nu te koppelen, maar zodra ik het nummer invoer geeft hij aan ‘we herkennen dit abonnement niet’. Ik heb het al heel vaak geprobeerd en ook op andere mobiele telefoons maar nergens werkt hij. Zouden jullie mij kunnen helpen want dit is erg vervelend.


Admin: topic samengevoegd naar verzameltopic

Reputatie 7
Badge +10

Hey @Charlotte0904, ik heb je tweede topic ook naar dit verzameltopic over E-Sim verplaatst. Had je het startbericht al eens doorgenomen? 

Ik heb hetzelfde probleem. Mijn E-sim is niet zichtbaar in mijnKPN. Ik kan het ook niet handmatig toevoegen omdat ik geen sms kan ontvangen (simkaart is nog niet ‘aanwezig’).

Admin: Afgesplitst van ouder topic, samengevoegd met algemeen topic 

Reputatie 7
Badge +19

Ik heb hetzelfde probleem. Mijn E-sim is niet zichtbaar in mijnKPN. Ik kan het ook niet handmatig toevoegen omdat ik geen sms kan ontvangen (simkaart is nog niet ‘aanwezig’).

Van harte welkom op ons forum! Ik heb je reactie samengevoegd met ons algemene topic over de e-sim. Ik raad je aan om het startbericht even door te nemen, daarin hebben we veel informatie verzameld. Als je er toch niet uit komt of als je vragen hebt, laat het dan gerust hier weten.

Reageer