Sticky e-sim

E-Sim bij KPN

  • 4 November 2020
  • 981 reacties
  • 64894 keer bekeken
E-Sim bij KPN

Toon eerste bericht

981 reacties

Hoe kom ik aan aan QR code om een nieuwe E-sim te installeren op mijn telefoon? Ik verzoek geen andere oplossing dan een QR code om de esim mee te installeren. BVD.

Reputatie 7
Badge +13

Je kan de e-sim via MijnKPN activeren @Hannie10119! Naar welke QR-code refereer je dan exact? Het activatie proces voor e-sim staat hier beschreven: 

https://www.kpn.com/service/mobiel/e-sim-downloaden-en-instellen.htm

 

Dag Remco, Ik heb alle stappen doorlopen via de app, maar mijn telefoon geeft aan dat ik een nieuwe Esim moet activeren. Dit kan alleen via een SMS, maar ik heb inmiddels geen bereik meer omdat mijn nummerovergave proces al is uitgevoerd en dus kan het alleen volgens een QR code. Dus het hele proces waar jullie aan refereren kan alleen als je nog bereik hebt bij je oude provider. Niet als je nummer al is overgezet, maar de Esim nog niet volledig is geactiveerd. Daarom is mijn verzoek om een QR code om via die weg een nieuwe Esim op mijn telefoon te zetten zoals andere providers dat ook met een QR rode doen. Ken je het proces? Bedankt

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Hannie10119,als je nummer al overgezet is en je esim nog niet geactiveerd had is er helaas geen andere optie dan een fysieke simkaart aanvragen en daarmee de sms te ontvangen om hem opnieuw te activeren. Je kunt hiervoor het makkelijkst even langs een winkel  of vanaf een ander toestel bellen met 0800-0402

De optie met een QR code hebben we helaas niet.

Reputatie 2

Zojuist de Samsung Galaxy S24 Ultra binnen gekregen. Als ik nu mijn simkaart wil overzetten van mijn oude toestel via instellingen, krijg ik de melding: Er zijn geen serviceproviders in uw huidig land of regio die mobiele eSim-abonnementen aanbieden waarvoor u zich kunt aanmelden vanaf uw telefoon.

Oplossing is om via de MijnKPN app de nieuwe e-sim te installeren. Na herstart is deze netjes geïnstalleerd en actief.

 

Reputatie 7
Badge +13

@egbert112 Fijn dat je het dan hebt werkend hebt weten te krijgen en dat je jouw oplossing nog even deelt hier. Open gerust nog even een nieuw topic dan bij verdere vragen!

Reageer