Sticky e-sim

E-Sim bij KPN

  • 4 November 2020
  • 981 reacties
  • 64881 keer bekeken
E-Sim bij KPN
Reputatie 7
Badge +30

E-sim is beschikbaar bij KPN. Dit geldt voor zowel bestaande als nieuwe klanten. 

Bestaande klanten kunnen via de MIjnKPN app de e-sim activeren. Nieuwe klanten kunnen bij het bestellen van het abonnement gelijk al aangeven dat ze gebruik willen maken van e-sim. Hiervoor moet je een e-sim geschikt toestel bestellen, of aangeven dat je al een e-sim geschikt toestel hebt als je een sim only abonnement besteld.

Ook bij de aanschaf van een e-sim geschikt tablet i.c.m. een mobiel internet abonnement kun je kiezen voor een e-sim. Het gaat dan om verschillende iPad modellen. Je kunt deze in onze tabletshop terugvinden. Heb je al een mobiel internet abonnement bij ons en een e-sim geschikt tablet, dan kun je in je MijnKPN ook e-sim activeren.

 

Nieuw vanaf 21-10-2021: Herinstalleer nu gemakkelijk jouw e-sim via de MijnKPN app. 
Als je toestel geschikt is voor e-sim, kun je in de MijnKPN app snel en eenvoudig je e-sim installeren. Ook wanneer je het e-sim profiel opnieuw wilt installeren op hetzelfde toestel is dat vanaf donderdag 21 oktober mogelijk via de MijnKPN app. Meer weten? Je lees het in ons vernieuwde MijnKPN app topic.

 

Wat is een e-sim?

De 'e' in e-sim staat voor embedded. Dit betekent dat er een kleine chip is ingebouwd in de smartphone die hetzelfde doet als de huidige plastic simkaart. Dit heeft een aantal voordelen.

  • Dankzij deze digitale opvolger van de traditionele simkaart is er geen plastic kaartje meer nodig. Minder gedoe en zeker ook minder plastic afval.
  • De e-sim is ook gemakkelijker in gebruik. Bij een verlenging met nieuw toestel of simwissel is wachten op een nieuwe simkaart niet meer nodig. De e-sim hoeft alleen maar geactiveerd te worden via de MijnKPN app. Makkelijk en volledig digitaal.
  • Met de e-sim kan elke geschikte telefoon gebruikt worden als dual sim-toestel. Hiermee is de gebruiker met één telefoon bereikbaar op twee verschillende telefoonnummers.

 

Met welke toestellen kan ik e-sim gebruiken?

Om gebruik te maken van e-sim is een geschikte smartphone nodig.

Vanuit Apple hebben de modellen vanaf 2018 (iPhone XS/XS Max/XR) dual sim ondersteuning met e-sim. Zorg ook dat je minimaal iOS 12.1 hebt. 

De nieuwste modellen van Samsung, waaronder de Samsung Galaxy S20, de Galaxy Fold en de  Galaxy Z Flip, ondersteunen ook e-sim.

Kijk verder op onze website, daar houden we een lijstje bij (onder de veelgestelde vragen).

 

Kennisbank: Veelgestelde vragen

Heb je vragen over hoe je multisim activeert of hoe bepaalde dingen werken?

Check dan ons Kennisbank artikel:

 

Kan ik e-sim activeren voor mijn Smart Watch?

Multsim is mogelijk bij KPN voor Apple Watch en Samsung Galaxy Watch. Zie hiervoor dit kennisbank artikel:

 


981 reacties

Hoe kom ik aan aan QR code om een nieuwe E-sim te installeren op mijn telefoon? Ik verzoek geen andere oplossing dan een QR code om de esim mee te installeren. BVD.

Reputatie 7
Badge +13

Je kan de e-sim via MijnKPN activeren @Hannie10119! Naar welke QR-code refereer je dan exact? Het activatie proces voor e-sim staat hier beschreven: 

https://www.kpn.com/service/mobiel/e-sim-downloaden-en-instellen.htm

 

Dag Remco, Ik heb alle stappen doorlopen via de app, maar mijn telefoon geeft aan dat ik een nieuwe Esim moet activeren. Dit kan alleen via een SMS, maar ik heb inmiddels geen bereik meer omdat mijn nummerovergave proces al is uitgevoerd en dus kan het alleen volgens een QR code. Dus het hele proces waar jullie aan refereren kan alleen als je nog bereik hebt bij je oude provider. Niet als je nummer al is overgezet, maar de Esim nog niet volledig is geactiveerd. Daarom is mijn verzoek om een QR code om via die weg een nieuwe Esim op mijn telefoon te zetten zoals andere providers dat ook met een QR rode doen. Ken je het proces? Bedankt

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Hannie10119,als je nummer al overgezet is en je esim nog niet geactiveerd had is er helaas geen andere optie dan een fysieke simkaart aanvragen en daarmee de sms te ontvangen om hem opnieuw te activeren. Je kunt hiervoor het makkelijkst even langs een winkel  of vanaf een ander toestel bellen met 0800-0402

De optie met een QR code hebben we helaas niet.

Reputatie 2

Zojuist de Samsung Galaxy S24 Ultra binnen gekregen. Als ik nu mijn simkaart wil overzetten van mijn oude toestel via instellingen, krijg ik de melding: Er zijn geen serviceproviders in uw huidig land of regio die mobiele eSim-abonnementen aanbieden waarvoor u zich kunt aanmelden vanaf uw telefoon.

Oplossing is om via de MijnKPN app de nieuwe e-sim te installeren. Na herstart is deze netjes geïnstalleerd en actief.

 

Reputatie 7
Badge +13

@egbert112 Fijn dat je het dan hebt werkend hebt weten te krijgen en dat je jouw oplossing nog even deelt hier. Open gerust nog even een nieuw topic dan bij verdere vragen!

Reageer