Gratis internetten, bellen en sms'en in Oekraïne

  • 25 February 2022
  • 154 reacties
  • 5573 keer bekeken
Gratis internetten, bellen en sms'en in Oekraïne

Toon eerste bericht

154 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@PeterG Klopt, vooralsnog wordt de einddatum even losgelaten.

Reputatie 2

@Rutger_ 

@Remco_ 

@Alex_P 

Beste KPN,

Op mijn prepaid simkaart staat de gratis bundel voor Oekraïne niet meer. Zou u het terug kunnen zetten? Bij voorbaat dank!

Reputatie 7
Badge +12

@Rutger_

@Remco_

@Alex_P

Beste KPN,

Op mijn prepaid simkaart staat de gratis bundel voor Oekraïne niet meer. Zou u het terug kunnen zetten? Bij voorbaat dank!

Hoi @GoUA , bij deze heb ik de bundel weer voor je geactiveerd! 

Hoi, ik heb 2 Oekraïners in huis die van deze actie gebruik maken. Een derde komt er nu aan omdat die voorheen net buiten de frontlinie van de oorlog zat maar nu er wel in terecht komt. Ik lees wel dat de actie doorloopt maar niet of er nog nieuwe kaarten op deze wijze worden uitgegeven. Kan ik die nu ook nog krijgen?

Reputatie 7

We hebben helaas geen simkaarten meer @hooftg, in juli vorig jaar waren deze helemaal op:

Update 22-7-2022: De 10000 simkaarten die wij voor Oekraïense vluchtelingen beschikbaar hebben gesteld, zijn op.

Daardoor is het niet meer mogelijk om een simkaart op te sturen.

Wat je wel kunt doen is zelf een prepaidkaart voor deze persoon aanvragen.

We hebben helaas geen simkaarten meer @hooftg, in juli vorig jaar waren deze helemaal op:

Update 22-7-2022: De 10000 simkaarten die wij voor Oekraïense vluchtelingen beschikbaar hebben gesteld, zijn op.

Daardoor is het niet meer mogelijk om een simkaart op te sturen.

Wat je wel kunt doen is zelf een prepaidkaart voor deze persoon aanvragen.

OK, bedankt. Maar kan dan wel die speciale bundel er dan opgezet worden? Of is dat dan ook niet mogelijk?

Reputatie 7

De Oekraïne bundel kan op alle prepaid nummers worden toegevoegd, dus die kan dan inderdaad ook op die prepaid geactiveerd worden 🙂

Wat een goed en nuttig idee om (1000) Sim kaarten naar Oekraine te sturen .

Reputatie 7
Badge +16

Wat een goed en nuttig idee om (1000) Sim kaarten naar Oekraine te sturen .


Ja, vind je @Ans C.?
Het leek ons namelijk een beter en nuttiger idee om de simkaarten uit te geven aan vluchtelingen uit Oekraïne, die nu in Nederland zijn.

Goed om te weten:
Voor alle klanten van KPN (consumenten en zakelijk) gelden bij bellen (vast en mobiel) en sms’en naar Oekraïne vanaf 1 december 2023 de tarieven die KPN voor EU-landen hanteert. Voor KPN-klanten die in Oekraïne zijn, gelden voor roaming (bellen, sms’en en datagebruik) dezelfde tarieven die KPN voor EU-landen hanteert.

Hoi @Shyrin_ . Mag ik hier een kort artikel aan wijden in mijn breedbeeldweetjes. Met een titel als '’kpn neemt Oekraïne op in EU bundel'’ oid.?

Voor alle klanten van KPN (consumenten en zakelijk) gelden bij bellen (vast en mobiel) en sms’en naar Oekraïne vanaf 1 december 2023 de tarieven die KPN voor EU-landen hanteert. Voor KPN-klanten die in Oekraïne zijn, gelden voor roaming (bellen, sms’en en datagebruik) dezelfde tarieven die KPN voor EU-landen hanteert.

Reputatie 7
Badge +16

Ja, dat mag zeker @PeterG, graag zelfs!

Zie hier, met bijgewerkt landen overzicht.

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/2023/11/13/kpn-voegt-oekraine-toe-aan-eu-bundel/

 

Goedenavond! Ik ben zelf in Oekraïne en help hier met de coördinatie van humanitaire hulp etc. Afgelopen week overgestapt naar KPN ivm de nieuwe beloofde verandering per 1 dec. Is de wijziging al actief? Klantenservice weet van niets en de website staat nog altijd op de oude berekening. Dank u!

Reputatie 7
Badge +17

Hi @MarcoDeParco1 en welkom op het forum! 

In de wijziging is het volgende gecommuniceerd: 
Update: Voor alle klanten van KPN (consumenten en zakelijk) gelden bij bellen (vast en mobiel) en sms’en naar Oekraïne vanaf 1 december 2023 de tarieven die KPN voor EU-landen hanteert. Voor KPN-klanten die in Oekraïne zijn, gelden voor roaming (bellen, sms’en en datagebruik) dezelfde tarieven die KPN voor EU-landen hanteert.”

Die moet dus actief zijn. 🙂 Houd voor de zekerheid je verbruik in de gaten via de MijnKPN app.

Hi @MarcoDeParco1 en welkom op het forum! 

In de wijziging is het volgende gecommuniceerd: 
Update: Voor alle klanten van KPN (consumenten en zakelijk) gelden bij bellen (vast en mobiel) en sms’en naar Oekraïne vanaf 1 december 2023 de tarieven die KPN voor EU-landen hanteert. Voor KPN-klanten die in Oekraïne zijn, gelden voor roaming (bellen, sms’en en datagebruik) dezelfde tarieven die KPN voor EU-landen hanteert.”

Die moet dus actief zijn. 🙂 Houd voor de zekerheid je verbruik in de gaten via de MijnKPN app.

Hoi Sanne! Dank je! Ik zal roaming eens aanzetten. :-)

Reputatie 2

Beste KPN,

Ervan uitgaande dat de prepaid EU bundels ook voor Oekraïne geldig zijn heb ik vanochtend de 120-minuten/SMS bundel aangeschaft en vanavond naar Oekraïne uit Nederland gebeld. Echter, er is geld van mijn "normale" tegoed afgeschreven. Dit klopt toch niet?

 

Reputatie 7

Hoi @GoUA, sinds 1 december valt Oekraïne daarvoor onder de EU inderdaad. Als je op de website kijkt die je zelf geeft kan je zien welke kosten er voor welk land gelden. Bij Oekraïne staat dat het 1 euro per minuut is, maar dat klopt inderdaad niet. Als je andere EU landen opzoekt zie je 23 cent per minuut staan, dat is nu ook van toepassing voor Oekraïne. Jouw gesprek is ruim 4 minuten geweest en de kosten daarvoor komen aardig overeen met 23 cent per minuut.

Dat de informatie daar bij Oekraïne niet klopt ga ik doorgeven, zodat dat aangepast kan worden naar 23 cent per minuut.

Reputatie 2

@Jasper 

Bedankt voor jouw antwoord. Mijn vraag ging echter niet om de tarieven maar om het feit dat er geld afgeschreven wordt van mijn reguliere tegoed ipv van de speciaal aangeschafte bundel. Zou dit hersteld kunnen worden aub? Alvast bedankt!

Reputatie 7

Op het screenshot zie ik die bundel staan inderdaad, maar aan onze kant zie ik niet dat er gisteren een bundel is geactiveerd. Zonder bundel zou het kloppen dat die kosten in rekening worden gebracht. Gaat het wel om hetzelfde nummer, het nummer wat op je profiel staat? Zo niet, kan je het juiste nummer daar aan toevoegen?

Reputatie 2

@Jasper 

Dat klopt, het gaat om hetzelfde nummer en de bundel is sinds gisterochtend zichtbaar in de Prepaid app, vandaar mijn verbazing. 

 

Reputatie 7

Ik heb de bundel nu toch kunnen vinden, en ik heb deze kosten vergoed. Ik heb ook een melding aangemaakt om te kijken of het wel goed gaat met de bundel en Oekraïne, om te voorkomen dat er meer onverwachte kosten achterweg komen. 

Reputatie 2

@Jasper 

Oké, bedankt! Vanavond ben ik van plan om weer te gaan bellen, even kijken of het dan goed gaat. Ik kom er nog op terug.

Reputatie 2

@Jasper

Oké, bedankt! Vanavond ben ik van plan om weer te gaan bellen, even kijken of het dan goed gaat. Ik kom er nog op terug.

@Jasper helaas nog steeds hetzelfde probleem: het geld wordt van mijn tegoed afgeschreven,  en niet van het bundel. Help, aub!

 

Reputatie 7

Dit is de zoveelste keer dat een bundel een foutieve "prioriteit" krijgt en daardoor niet aangesproken wordt. Ik ben bang dat die bundel pas aangesproken wordt als je gewone beltegoed op is. Dat is natuurlijk niet zoals het zou moeten maar het is wel iets wat we met andere bundels ook al meerdere keren gezien hebben.

Reputatie 2

Dit is de zoveelste keer dat een bundel een foutieve "prioriteit" krijgt en daardoor niet aangesproken wordt. Ik ben bang dat die bundel pas aangesproken wordt als je gewone beltegoed op is. Dat is natuurlijk niet zoals het zou moeten maar het is wel iets wat we met andere bundels ook al meerdere keren gezien hebben.

 Oei, dat is zeker niet de bedoeling. Gaan we de reactie van KPN maar afwachten...

Reageer