KPN Multisim Apple Watch

  • 31 October 2022
  • 870 reacties
  • 27469 keer bekeken
KPN Multisim Apple Watch

Toon eerste bericht

870 reacties

Ik heb een zakelijk kpn account en een apple watch 8, kan geen multisim inzetten, kpn winkel geweest en die zeggen dat kpn dit niet ondersteund (?) als dit zo is mogen ze dat wel duidelijker communiceren, dan had ik geen watch 8 gekocht

 

Admin: samengevoegd met centraal topic.

 

Het lijkt erop dat het netwerk alleen de Watch zoekt.

Als je jouw zowel jouw iPhone als jouw Apple Watch uitzet en vervolgens alleen de iPhone aan, gaat deze dan wel weer over als er gebeld wordt?

Getest, eerst Watch uit, daarna iPhone, vervolgens iPhone weer aan. Nog steeds niet bereikbaar.

Daarna weer weggelopen van de iPhone en bekende netwerken. Met 4G op de Watch ben ik wel weer bereikbaar maar alleen via de Watch met 4G. 

 

Als deze in de buurt van de iPhone is zit deze niet meer op 4G.

Begrijp ik hieruit dat de Apple Watch automatisch met de iPhone verbindt als deze binnen bereik is en dat de 4G verbinding met de Apple Watch zelf dan verbroken is?

M.a.w. een Apple Watch Cellular functioneert dus identiek als de "gewone" Apple Watch als deze in de buurt van de iPhone is. Klopt dat?

Klopt, als op de Apple Watch het mobiel netwerk symbool wit is heeft deze direct contact met de iPhone en/of is verbonden met een Wifi netwerk. Pas als er geen gekoppelde iPhone in de buurt is én geen bekend wifi netwerk schakelt de Apple Watch over naar 4G en staat er ook 4G in het menu.

Reputatie 6
Badge +6

Ik heb een zakelijk kpn account en een apple watch 8, kan geen multisim inzetten, kpn winkel geweest en die zeggen dat kpn dit niet ondersteund (?) als dit zo is mogen ze dat wel duidelijker communiceren, dan had ik geen watch 8 gekocht

 

Admin: samengevoegd met centraal topic.

 

Er is een hele eigen pagina voor multisim zakelijk:

https://www.kpn.com/zakelijk/mobiel/multisim.htm

Daarop staat welk abonnement van zakelijk wel geschikt is.

Vind dat best duidelijke communicatie vanuit KPN.

het klopt dat er een eigen zakelijke pagina is, alleen staat daar dat multisim kan met “klein zakelijk” ik werk bij een bedrijf met meer dan 300 werknemers/abonnementen wat valt onder KPN 1, en daar schijnt het niet mogelijk te zijn. Ik lees graag dat ik dat ook helemaal mis heb hoor, kom er alleen nu online nog niet achter.

@Shyrin_  Heb uiteindelijk mij Watch helemaal leeggehaald en uit mijn iPhone gehaald en toen weer opnieuw gekoppeld en toen kon ik het wel de multisim uitzetten 

Reputatie 7
Badge +16

het klopt dat er een eigen zakelijke pagina is, alleen staat daar dat multisim kan met “klein zakelijk” ik werk bij een bedrijf met meer dan 300 werknemers/abonnementen wat valt onder KPN 1, en daar schijnt het niet mogelijk te zijn. Ik lees graag dat ik dat ook helemaal mis heb hoor, kom er alleen nu online nog niet achter.

Het staat op onze website: Multisim bij KPN, @Gersus69. Onder het kopje: “Multisim bestellen bij KPN”.

Multisim bij KPN is beschikbaar op particuliere en Kleinzakelijke abonnementen van KPN. Nog niet bij andere zakelijke abonnementen

 

Reputatie 7
Badge +16

Fijn dat het gelukt is, @Ben74. Je bent nu dus ook weer telefonisch bereikbaar?
We gaan ons best doen om iedereen persoonlijk op de hoogte te stellen als het issue verholpen is, houdt sowieso dit topic in de gaten voor updates!

inderdaad, er staat dus dat zakelijke accounts met meerdere abonnementen niet kunnen beschikken over multisim (?) waarom niet? en wanneer dan wel?

Reputatie 7
Badge +16

Die vragen kun je het beste stellen aan mijn collega's van KPN Zakelijk, telefonisch of op het forum van KPN Zakelijk

Reputatie 1

Ik kan mijn nieuwe Apple Watch ultra icm met de 14 pro Max niet verbinden met een Multisim.. alles is up-to-date namelijk. Heb zelf een fysieke simkaart in de iPhone zitten.

wat kan ik hier nu aan doen?

dit staat er al sinds de ochtend:

 

Reputatie 7
Badge +15

@Robijno1985 Welkom op het forum. 

Irritant dat het niet lukt om je Watch werkend te krijgen. 

Ik neem aan dat je de volgende stappen hebt gevolgd? 

  1. Open de Watch-app op je iPhone
  2. Tik op het tabblad 'Mijn Watch' en vervolgens op 'Mobiel netwerk'
  3. Tik op 'Configureer mobiel netwerk'
  4. Voeg de Apple Watch toe aan het abonnement'
  5. Log in met je KPN ID
  6. Tik op 'aanzetten' Multisim
  7. Tik op 'Ja, ik ga akkoord'
  8. Je Apple Watch Cellular wordt geactiveerd. Wacht totdat dit is afgerond, dit kan soms wat langer duren

En heb je nadat je dit hebt geprobeerd ook je iPhone en je Apple watch al eens uitgezet en weer ingeschakeld? 

Reputatie 1

@Robijno1985 Welkom op het forum. 

Irritant dat het niet lukt om je Watch werkend te krijgen. 

Ik neem aan dat je de volgende stappen hebt gevolgd? 

  1. Open de Watch-app op je iPhone
  2. Tik op het tabblad 'Mijn Watch' en vervolgens op 'Mobiel netwerk'
  3. Tik op 'Configureer mobiel netwerk'
  4. Voeg de Apple Watch toe aan het abonnement'
  5. Log in met je KPN ID
  6. Tik op 'aanzetten' Multisim
  7. Tik op 'Ja, ik ga akkoord'
  8. Je Apple Watch Cellular wordt geactiveerd. Wacht totdat dit is afgerond, dit kan soms wat langer duren

En heb je nadat je dit hebt geprobeerd ook je iPhone en je Apple watch al eens uitgezet en weer ingeschakeld? 

Het probleem is juist dat ik ná het “Log in met je KPN ID” deze afbeelding te zien krijg. Kan niks aanvinken of iets.. kom dus niet verder.

Reputatie 7
Badge +15

@Robijno1985 En je hebt dit dus ook als je het toestel uit hebt gezet, weer aan hebt gezet en het hierna nogmaals probeert? 

Zo ja, zou je dan voor mij je forumprofiel willen invullen en hier een seintje willen geven als dit is gelukt? 

Reputatie 1

@Robijno1985 En je hebt dit dus ook als je het toestel uit hebt gezet, weer aan hebt gezet en het hierna nogmaals probeert? 

Zo ja, zou je dan voor mij je forumprofiel willen invullen en hier een seintje willen geven als dit is gelukt? 

Ik heb de gegevens aangepast.. 

allebei de toestellen opnieuw opgestart zonder resultaat.

 

Reputatie 2

Ik heb nu een probleem met Multisim, ik heb een nieuwe Applewatch en heb de multisim daar verwijdert, maar als ik deze op mijn nieuwe Applewatch wil activeren krijg ik steeds de melding dat deze al actief is op een andere Watch. Ik heb en uur met helpdesk gebeld en die konden me ook niet helpen. Ik wacht nu al 4 dagen op een terugkoppeling van de 2e lijn. 

 

Admin: Topic onder lopend topic geplaatst

Reputatie 7
Badge +15

@Robijno1985 Bedankt voor het invullen van je profiel. 

Ik heb de situatie even doorgezet naar een collega. Zodra ik meer informatie heb zal ik het hier zo snel mogelijk delen! 

Reputatie 1

Reactie op Eric over niet bereikbaar zijn na installeren multisim: 

Ik heb geen esim, maar een simkaart en ik kan ook niet gebeld worden door personen die geen kpn abonnement hebben, dus je informatie klopt niet. 
Ik heb dit al uitvoerig met een medewerker besproken. Ik heb nu multisim weer uitgezet en hoop dat jullie het snel oplossen.

Reputatie 2

Is het verstandig even te wachten met het configureren van de Multisim? Ik heb een Watch besteld bij KPN, maar lees nu allerlei storingen. 

Reputatie 1

Ik probeerde ook multi Sim aan te zetten op mijn Apple Watch ultra. Werkt niet. Vaak telefoon herstart en Watch herstart. Telefoon is 13 pro op 16.1 en Watch zit op 9.1. Heb een fysiek simkaart. Blijf de volgende melding houden. Heb al gebeld met klantenservice en die snappen niks van multi Sim. Ik moest haar uitleggen wat het was. Ze heeft me doorverbonden. Hang al 45 min aan de telefoon.

 

Edit 1: Blijkbaar, volgens KPN medewerker, kan het tot 4 werkuren duren voordat het geactiveerd is. Zou goed idee zijn om dat bij de bovenstaande melding te vermelden. Ik heb het gisteren om 23:00 gedaan en vanochtend om 9:00 werkte het nog niet. Net een uur erover gebeld en twee medewerkers gesproken (eerste snapte het niet). Als bij de melding had gestaan dat ik 4 werkuren moet wachten, had ik niet gebeld.

Edit 2: KPN heeft het inmiddels geactiveerd. Alles lijkt nu goed te werken. 

 

Reputatie 2

Ik lees het al, ik wacht wel even tot er meer bekend is 🤣

Reputatie 7
Badge +30

@PjotterDe fijn dat het bij jou nu weer werkt!

 

@EribaTriton momenteel zijn er een aantal klanten die problemen ervaren met inkomende telefoontjes. Overwegend gaat het gewoon goed. Mocht jij toch ook onverhoopt tegen dit probleem aanlopen, kan je ook gemakkelijk via de Watch de Multisim optie weer uitzetten. 

 

Reputatie 1

@PjotterDe fijn dat het bij jou nu weer werkt!

 

@EribaTriton momenteel zijn er een aantal klanten die problemen ervaren met inkomende telefoontjes. Overwegend gaat het gewoon goed. Mocht jij toch ook onverhoopt tegen dit probleem aanlopen, kan je ook gemakkelijk via de Watch de Multisim optie weer uitzetten. 

 

Kun je uitleggen hoe? 

Aangezien ik niet vaak gebeld wordt kwam ik er gisteren, na meer dan een week (sinds 27/10 multisim actief) achter dat ik dit probleem heb maar krijg de multisim er niet af? Als ik hem uitzet, wordt het abonnement dan ook gecrediteerd?

Reputatie 7
Badge +30

@Paul-84 in de veelgestelde vragen hierboven staat onderstaande. Lukt het daarmee? Het is dagelijks opzegbaar, dus je betaalt alleen voor de dagen dat het actief geweest is en niet voor een volle maand.

Hoe kan ik Multisim uitzetten?

Verberg inhoud

  • Open je Apple Watch app op je iPhone
  • Ga naar Mobiel netwerk
  • Tik op het i-icoontje achter KPN NL
  • Kies Beheer KPN NL account
  • Login met je KPN ID
  • Selecteer Apple Watch en kies Uitzetten
Reputatie 1

@Paul-84 in de veelgestelde vragen hierboven staat onderstaande. Lukt het daarmee? Het is dagelijks opzegbaar, dus je betaalt alleen voor de dagen dat het actief geweest is en niet voor een volle maand.

Hoe kan ik Multisim uitzetten?

Verberg inhoud

  • Open je Apple Watch app op je iPhone
  • Ga naar Mobiel netwerk
  • Tik op het i-icoontje achter KPN NL
  • Kies Beheer KPN NL account
  • Login met je KPN ID
  • Selecteer Apple Watch en kies Uitzetten

Ook dat werkt niet (goed)t: krijg jullie groene sombere smiley “er ging iets mis”. Maar hee, nu wel een sms dat het uit staat en warempel het staat uit.

Reputatie 2

Ik heb nu een probleem met Multisim, ik heb een nieuwe Applewatch en heb de multisim daar verwijdert, maar als ik deze op mijn nieuwe Applewatch wil activeren krijg ik steeds de melding dat deze al actief is op een andere Watch. Ik heb en uur met helpdesk gebeld en die konden me ook niet helpen. Ik wacht nu al 4 dagen op een terugkoppeling van de 2e lijn. 

@Kpn kunnen  jullie nog even naar mijn probleem kijken, ik heb nog steeds geen reactie terug na bijna een week.

Admin: Topic onder lopend topic geplaatst

 

Reageer