KPN Multisim Apple Watch

  • 31 October 2022
  • 870 reacties
  • 27468 keer bekeken
KPN Multisim Apple Watch

Toon eerste bericht

870 reacties

@PatriesiaV Heb je je telefoon al eens helemaal uitgezet?

@Ferry1984, telefoon uitgezet, horloge uitgezet. Ik heb volgens mij. Alle standaard opties al gedaan 

Verder, een terugkoppeling op het probleem met niet gebeld kunnen worden. We zien dat dit alleen voorkomt als je gebeld wordt vanaf een ander KPN nummer. Eerste analyse wijst erop dat dit ook alleen gebeurt als je een eSim gebruikt op het abonnement waar je de Multisim op activeert. Betekent dus dat niet iedereen hier last van heeft. Heb je een fysieke simkaart in je telefoon zitten zou het allemaal goed moeten gaan.

We onderzoeken dit natuurlijk verder. Voor nu raden we aan om de Multisim weer te verwijderen tot we dit opgelost hebben.

Hoe je dit doet staat beschreven in onze Toestelhulp tool. Selecteer jouw model Apple Watch en kies voor ‘Hoe verwijder ik de eSIM op mijn Apple Watch’

​​​​​​

Ik heb dit probleem ook wanneer ik gebeld wordt door Vodafone nummers. Heb een fysieke sim-kaart in mijn iPhone. Dus bovenstaande lijkt niet te kloppen.

Inderdaad nu maar de multisim weer uitgezet en verwijderd. 

@PatriesiaV : Kun je jouw profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven? Ik wil even kijken of er een ticket voor jou is aangemaakt.

@PatriesiaV : Kun je jouw profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven? Ik wil even kijken of er een ticket voor jou is aangemaakt.

@Erik_  ingevuld. 

@PatriesiaV : Er is een ticket aangemaakt. Jij wordt hier binnen een aantal werkdagen over teruggebeld. Hopelijk is er dan een oplossing.

Verder, een terugkoppeling op het probleem met niet gebeld kunnen worden. We zien dat dit alleen voorkomt als je gebeld wordt vanaf een ander KPN nummer. Eerste analyse wijst erop dat dit ook alleen gebeurt als je een eSim gebruikt op het abonnement waar je de Multisim op activeert. Betekent dus dat niet iedereen hier last van heeft. Heb je een fysieke simkaart in je telefoon zitten zou het allemaal goed moeten gaan.

We onderzoeken dit natuurlijk verder. Voor nu raden we aan om de Multisim weer te verwijderen tot we dit opgelost hebben.

Hoe je dit doet staat beschreven in onze Toestelhulp tool. Selecteer jouw model Apple Watch en kies voor ‘Hoe verwijder ik de eSIM op mijn Apple Watch’

​​​​​​

Hier met een fysieke simkaart ook het niet bereikbaar probleem…. :(

Kun je daar iets meer over vertellen, @Remco_W? Gaat het bij jou ook alleen om andere KPN nummers, of ook met nummers van andere providers? Wat merk je als je de watch uitzet / telefoon uitzet in wel of niet bereikbaar zijn?

 

 

@Erik_ Gaat ook om andere nummers die mij bellen van bijvoorbeeld Vodafone. Uitzetten van de telefoon of watch maakt geen verschil. ook beide een herstart gedaan…

Gaat om een fysieke sim kaart.

En het aparte is mijn vriendin heeft ook hetzelfde abonnement bij KPN met een fysieke simkaart. En bij haar werkt multisim al vanaf dinsdag bij KPN probleemloos. Bellen en gebeld worden. Daar begin ik nu wel jaloers op te worden… :(

Mocht je meer info nodig hebben hoor ik het graag, mijn contact gegevens zijn ingevuld. :)

 

 

Reputatie 1

Fijn dat KPN ook multisim met Apple Watch is gaan ondersteunen.
MAAR, de koppeling iPhone en Apple Watch Ultra met het gebruik van multisim zorgt voor een belangrijk probleem. Het ontvangen van telefoongesprekken op beide apparaten is niet meer mogelijk. Een KPN medewerker verklaarde desgevraagd, dat het probleem bij KPN bekend is en dat er aan een oplossing wordt gewerkt. Wel ontvang je een MMS bij ieder gemiste gesprek. Zelf bellen lukt nog wel. Heel vervelend. Hopelijk wordt de storing spoedig verholpen.  

Admin: naar centrale topic verplaatst

Ok. Dat het probleem bekend is en eraan gewerkt wordt staat ook al op het forum.

Is er al iets meer bekend over het probleem wat eerder beschreven is???

Ik heb precies hetzelfde probleem,

alles is up to date multisim geïnstalleerd en niet bereikbaar( ik gebruik een e-Sim) en heb een zakelijk fysieke simkaart in me telefoon van Vodafone, mijn vrouw belt mij met een KPN nummer en krijgt direct mijn voicemail zet ik mijn telefoon uit dan ben ik wel bereikbaar. 
Voicemail uitschakelen heeft geen nut blijft namelijk daarnaartoe doorverbinden.

 

 

Reputatie 7

zet ik mijn telefoon uit dan ben ik wel bereikbaar. 

En als je op jouw Apple Watch "Mobile Service" uit zet, ben je dan ook weer bereikbaar op jouw iPhone?

zet ik mijn telefoon uit dan ben ik wel bereikbaar. 

En als je op jouw Apple Watch "Mobile Service" uit zet, ben je dan ook weer bereikbaar op jouw iPhone?

@wjb alles al geprobeerd werkt niet, als ik mezelf met het Vodafone nummer bel kom ik ook gelijk in de voicemail uit.

Reputatie 7

zet ik mijn telefoon uit dan ben ik wel bereikbaar. 

En als je op jouw Apple Watch "Mobile Service" uit zet, ben je dan ook weer bereikbaar op jouw iPhone?

@wjb alles al geprobeerd werkt niet, als ik mezelf met het Vodafone nummer bel kom ik ook gelijk in de voicemail uit.

En wat als je de Apple Watch volledig uit zet?

zet ik mijn telefoon uit dan ben ik wel bereikbaar. 

En als je op jouw Apple Watch "Mobile Service" uit zet, ben je dan ook weer bereikbaar op jouw iPhone?

@wjb alles al geprobeerd werkt niet, als ik mezelf met het Vodafone nummer bel kom ik ook gelijk in de voicemail uit.

En wat als je de Apple Watch volledig uit zet, of is dat niet mogelijk?

@wjb dat nog niet geprobeerd wel me Watch aan en tel uit en dan werkt het maar dat kan niet de bedoeling zijn.

Had gehoopt dat @Kpn al iets meer wist.

@DannyStekelenburg : Volledig E-sim multisim werkt momenteel niet (goed). Advies is om te de-installeren tot wij met een update komen. 

@DannyStekelenburg : Volledig E-sim multisim werkt momenteel niet (goed). Advies is om te de-installeren tot wij met een update komen. 

@Erwin_  dank voor de terugkoppeling, werkt het wel correct met een fysieke Sim?

Niet bij iedereen, getuige de berichten in dit topic .  Maar bij velen wel. 

Reputatie 1

Op welke wijze informeert KPN haar klanten als het multisim-probleem is opgelost?

Op welke wijze informeert KPN haar klanten als het multisim-probleem is opgelost?

Door dit topic in de gaten te houden. 

Ok,

Helaas, ik gebruik mijn iPhone13pro max dus met een e-sim van KPN. De fysieke simkaart is de simkaart van mijn werk, een Vodafone abonnement. 

Ik heb enthousiast een Apple Watch Ultra gekocht, omdat KPN multisim eindelijk ondersteund. Als ik multisim activeer ben ik niet meer bereikbaar. 

Ik heb nu maar multisim weer uitgezet.

Kunnen jullie mij vertellen wanneer dit probleem wordt opgelost?

Gr.

Joost

 

Admin: Topic samengevoegd met bestaand topic. 

iPhone 12 KPN (iOS 16.1) KPN eSim + Watch SE (WatchOS 9.1) met KPN Multisim. iPhone heeft ook zakelijk (Vodafone) fysieke SIM.

Als iPhone en Watch bij elkaar zijn gaan inkomende gesprekken direct naar de voicemail. Als ik met Watch bij mijn iPhone weg loop en op 4G ga ben ik op de Watch weer bereikbaar. De iPhone gaat niet over. Het lijkt erop dat het netwerk alleen de Watch zoekt. Als deze in de buurt van de iPhone is zit deze niet meer op 4G. Dat is ook zo als Watch op een bekend wifi netwerk zit (ook verwijderd van de iPhone). Beide zijn dan voor het netwerk niet meer bereikbaar en dus gaat de call logischerwijs direct naar de voicemail. Data gaat goed, ook als iPhone en Watch bij elkaar in de buurt zijn. Het lijkt er dus op dat bij een actieve Multisim belverkeer niet meer naar de iPhone (eSIM) gaat. 

Ik kan geen esim activeren op mijn watch ultra. Hij zegt dat kpn nl dat niet ondersteund. Ik kan dus niet verder. Heb ios 16.1 en watch os 9.1

hoe kan ik wel activeren?

Reputatie 7

Ik kan geen esim activeren op mijn watch ultra. Hij zegt dat kpn nl dat niet ondersteund. Ik kan dus niet verder. Heb ios 16.1 en watch os 9.1

hoe kan ik wel activeren?

Ik zou nog maar even wachten met activeren want er zijn veel mensen die na activeren niet meer bereikbaar zijn.

iPhone 12 KPN (iOS 16.1) KPN eSim + Watch SE (WatchOS 9.1) met KPN Multisim. iPhone heeft ook zakelijk (Vodafone) fysieke SIM.

Als iPhone en Watch bij elkaar zijn gaan inkomende gesprekken direct naar de voicemail. Als ik met Watch bij mijn iPhone weg loop en op 4G ga ben ik op de Watch weer bereikbaar. De iPhone gaat niet over. Het lijkt erop dat het netwerk alleen de Watch zoekt. Als deze in de buurt van de iPhone is zit deze niet meer op 4G. Dat is ook zo als Watch op een bekend wifi netwerk zit (ook verwijderd van de iPhone). Beide zijn dan voor het netwerk niet meer bereikbaar en dus gaat de call logischerwijs direct naar de voicemail. Data gaat goed, ook als iPhone en Watch bij elkaar in de buurt zijn. Het lijkt er dus op dat bij een actieve Multisim belverkeer niet meer naar de iPhone (eSIM) gaat. 

Dit heb ik ook vandaag nog eens geprobeerd maar nu krijg ik de multisim niet meer weg dus kijkuit met hoe vaak je het probeert ik ben alleen nog via data bereikbaar 

Reputatie 7

Het lijkt erop dat het netwerk alleen de Watch zoekt.

Als je jouw zowel jouw iPhone als jouw Apple Watch uitzet en vervolgens alleen de iPhone aan, gaat deze dan wel weer over als er gebeld wordt?

 

Als deze in de buurt van de iPhone is zit deze niet meer op 4G.

Begrijp ik hieruit dat de Apple Watch automatisch met de iPhone verbindt als deze binnen bereik is en dat de 4G verbinding met de Apple Watch zelf dan verbroken is?

M.a.w. een Apple Watch Cellular functioneert dus identiek als de "gewone" Apple Watch als deze in de buurt van de iPhone is. Klopt dat?

Reputatie 7
Badge +16

@J-Paehlig we hebben jouw bericht samengevoegd met dit centrale topic over de multisim bij KPN. We hebben meerdere meldingen in onderzoek en houden je in ieder geval via dit topic op de hoogte. Zodra we meer weten, zetten we dat in dit topic.

@Remco_W Bedankt voor deze informatie en je gegevens, heb ik doorgezet naar de collega's die zich hiermee bezig houden.

Even een dubbelcheck, @Ben74: de stappen om de multim te verwijderen staan beschreven in onze toestelhulp. Je selecteer hier jouw model Apple Watch en kies dan voor ‘Hoe verwijder ik de eSIM op mijn Apple Watch
Wil je alsjeblieft checken of je alle stappen goed doorlopen hebt? Je iPhone en Apple Watch daarna uitschakelen en opnieuw starten kan geen kwaad en wil ik je ook vragen om te doen.

Als je multisim daarna nog steeds actief is en je niet meer telefonisch bereikbaar bent, dan zie ik ook graag jouw forum profiel ingevuld (volledige naam, 06 nummer en postcode + huisnummer). Ik ben benieuwd naar jouw terugkoppeling!

Reageer