Mobiel in het buitenland: hoe zit dat precies?

  • 18 June 2018
  • 140 reacties
  • 22660 keer bekeken
Mobiel in het buitenland: hoe zit dat precies?

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

140 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Welkom@CHummel



Zou je dan de volgende dingen willen checken?



- Zorg dat (data)roaming aan staat in het toestel

- Controleer de APN. Dat zou 'internet' of eventueel 'portalmmm.nl' moeten zijn

- Herstart je toestel een keer

- verbind handmatig met een ander beschikbaar netwerk (i.p.v. automatisch)



Zet 4G uit, controleer of 3G wél werkt.



*Admin: reactie samengevoegd met verzameltopic
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Truckje1371, Dat kan ik voor je uitzoeken. Zou je daarvoor het 06-nummer, jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN Moderators en voor jezelf)
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @CHummel, Lastig dat je geen 4G hebt. Hopelijk helpen de tips van Tycha. Anders kun je ook nog toelichting vinden in het eerste bericht van dit topic. Houd je ons op de hoogte?
Hallo. Mijn zoon zit nu in Spanje maar heeft geen internet op zijn mobiel. Hij krijgt dit met geen mogelijkheid voor elkaar. De mobiel staat op mijn naam vandaar dat ik de vraag stel. Hopelijk kunt u hem helpen alvast bedankt



*Admin: topic samengevoegd met verzameltopic
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Bianca2710, Welkom hier. Wat lastig dat hij geen internet op zijn mobiel heeft. Welk toestel heeft hij in gebruik? Hij kan wel gebeld worden? Dan zou je de stappen op www.kpn.com/toestelhulp met hem kunnen doornemen. Als je daar het type toestel opzoekt en kiest voor internet handmatig instellen, zou het kunnen dat aan de hand van deze stappen weer werkt. Ook handmatig een provider kiezen kan helpen. Als dit niet helpt, zou je dan het 06-nummer i.c.m. het klantnummer willen invullen in je forumprofiel? Dan controleer ik of alles aan onze kant goed staat.
Ik zie nergens waar ik het toestel nummer kan invullen in het forumprofiel. Jammer dat je er met de mijnkpnapp ook niet uit kunt komen. Daar staat ook nergens een klant nummer van de mobiele abonnementen. Dus is ben nu driftig op zoek naar de juiste informatie
Hoi Marina ik heb het profiel zo goed als ingevuld. Zou je kunnen kijken of de instellingen voor internet in het buitenland goed staan? Alvast bedankt.
Hoi @Bianca2710, Welkom hier. Wat lastig dat hij geen internet op zijn mobiel heeft. Welk toestel heeft hij in gebruik? Hij kan wel gebeld worden? Dan zou je de stappen op www.kpn.com/toestelhulp met hem kunnen doornemen. Als je daar het type toestel opzoekt en kiest voor internet handmatig instellen, zou het kunnen dat aan de hand van deze stappen weer werkt. Ook handmatig een provider kiezen kan helpen. Als dit niet helpt, zou je dan het 06-nummer i.c.m. het klantnummer willen invullen in je forumprofiel? Dan controleer ik of alles aan onze kant goed staat.

Hoi Marina, ik heb het profiel zo goed als ingevuld. Zou jij kunnen kijken of het internet in het buitenland goed staat? Kijk maar op beide mobiele nummers dan is mijne straks ook gelijk gedaan als ik zelf weg ga. Alvast bedankt.
Reputatie 7
Badge +19
@Bianca2710, Aan onze kant staat alles goed. Dat kan het dus niet zijn. Heb je mijn advies uit mijn vorige bericht al met hem doorgenomen?
@Bianca2710, Aan onze kant staat alles goed. Dat kan het dus niet zijn. Heb je mijn advies uit mijn vorige bericht al met hem doorgenomen?

Krijg momenteel geen contact met hem. Ga morgen nog verder proberen. Dus er is niet iets als een roaming blokkade?
Reputatie 7
Badge +19
@Bianca2710, nee er staat geen blokkade op roaming. Wanneer het jullie aan de hand van de genoemde tips niet lukt, horen we graag weer van je.
@Bianca2710, nee er staat geen blokkade op roaming. Wanneer het jullie aan de hand van de genoemde tips niet lukt, horen we graag weer van je.

Oké top dank je wel in ieder geval
Alles al geprobeerd.

Niks werkt!
Reputatie 7
Badge +21
@CHummel, dat is zeer jammer. Dus ook 3G werkt niet, als je 4G uitschakelt? Welk toestel gebruik je, en heb je ook de optie voor EU-internet? Die moet uit staan!



Daarnaast kan ik nog even controleren of er misschien een blokkade op je roaming zit. Kan je jouw klantnummer en 06-nummer toevoegen in je Forum profiel?
Mijn klant nummer heb ik zo niet. Nr is 06*



*Admin: 06-nummer verwijderd i.v.m. privacy.
Helaas kan ik bevestigen dat ook ik, en de rest van mijn familie bij KPN, ook in Vietnam nergens 4 G hebben. We kunnen alleen op internet via WiFi hotels. Ik heb contact gehad met KPN zij kunnen ons helaas ook niet verder helpen. De instellingen. Zouden goed moeten staat. Mobiel internet aan en data roaming aan. Zie wel 4g staan in scherm. Maar krijg geen verbinding.



Admin: bericht samengevoegd met verzameltopic, afgesplitst van Geen 3G of 4G in Vietnam
Reputatie 7
Badge +21
@CHummel, bedankt voor het nummer, ik heb hem even verplaatst naar je Forum profiel.



Voor zover ik zie was dit nummer onderdeel van een zakelijk abonnement en is dit nummer inmiddels opgeheven (vanwege uitportering).. Het is zeker weten nog een KPN nummer? Kan je hem nog even controleren? En anders heb ik echt het klantnummer nodig om verder te kunnen zoeken..
Reputatie 7
Badge +30
Hoi @Willemsim, ik heb je reactie verplaatst van het andere topic naar deze. Dit omdat het topic waar je in reageerde al ouder is. Dit topic gaat speciaal over mobiel gebruik in het buitenland. Lees het startbericht dan ook even door. Je geeft aan verder ook al contact te hebben gehad en dat alle instellingen e.d. kloppen. Dan is er helaas niets dat wij verder kunnen doen. Goede verbinding in het buitenland bestaat uit twee componenten. Dat is aan de ene kant dat je telefoon goed ingesteld staat. En de andere is het netwerk in het land waar je bent. Het kan zijn dat daar nog niet of heel weinig 4G masten zijn, of dat het druk is op de mast, etc... Dat zijn dingen waar wij niets aan kunnen doen.
voor de mensen die ook dit probleem hebben (wat ik had) geen 4g / 3G in het buitenland!

U kunt het beste met KPN bellen! Ze hebben mijn instellingen gereset en ik moest Mn telefoon 20 minuten later opnieuw opstarten. Alles werkt weer perfect !



dus bedankt voor de service KPN die er niet is op dit forum. Erg jammer! Account aangemaakt voor niks😉
Helaas kan ik bevestigen dat ook ik, en de rest van mijn familie bij KPN, ook in Vietnam nergens 4 G hebben. We kunnen alleen op internet via WiFi hotels. Ik heb contact gehad met KPN zij kunnen ons helaas ook niet verder helpen. De instellingen. Zouden goed moeten staat. Mobiel internet aan en data roaming aan. Zie wel 4g staan in scherm. Maar krijg geen verbinding.



Admin: bericht samengevoegd met verzameltopic, afgesplitst van Geen 3G of 4G in Vietnam


Bij mijn zoon is het nu gelukt. Handmatig zelf een provider zoeken. Degene die de mobiel wilde werkt niet in zijn geval was dat movistar en die deed het dus niet. Miss hien lukt het hij jullie ook.
Alles al geprobeerd.

Niks werkt!


Bij mijn zoon doet het het nu. KPN wilde op de mobiel steeds Movistar als provider instellen en die werkte dus niet. Handmatig zelf een andere gekozen en nu werkt het wel. Succes miss hien werkt het bij jou ook
hoi ik heb via chat contact gehad met KPN. Ik vroeg of er niet iets Van wereldekking Aan moest of iets dergelijks. De medewerker vertelde keurig dat alles goed stond. Ik kon niet begrijpen dat het niet werkt. Ik begrijp ook, dat er soms mensen als vakantie kracht of leerling aan het werk zijn, en er wel eens iets mis kan gaan. Dat is niet erg iedereen moet leren, maar kan soms lastig zijn als je in buitenland zit. Ik ben toch gaan Googlen en vondt extra goedkoop mb’s voor buiten eu. Die heb ik gekocht en tevens dus ingeschakeld voor ca 31 dagen. Via mijn KPN ( WiFi hotel)Je kunt ook via sms werelddekking tijdelijk inschakelen. Deed leek me ook logisch, dat dit kon en is dus ook. Nu bereik👍 Jammer dat ze hier geen vaste antwoord procedure voor hebben bij KPN. Ik hoop dat ik er wat mensen mee geholpen heb.
Reputatie 7
Badge +28
@CHummel: Het spijt me dat wij je niet verder konden helpen. Het is me nog niet helemaal duidelijk welk abonnement je bij ons hebt. Maar belangrijkst is dat het probleem is opgelost.



@Willemsim: Heel fijn dat je het deelt hier, bedankt! Dit had zeker even gecontroleerd moeten worden. Het is mogelijk dat er een blokkade op roaming stond ingesteld, dat betekent dat je buiten de EU geen gebruik kunt maken van mobiele data. Dat is om onverwacht hoge kosten te voorkomen. Door het inschakelen van een wereldbundel wordt deze blokkade ongedaan gemaakt en automatisch weer ingesteld als de bundel is verbruikt. En je bent een stuk goedkoper uit dan wanneer je uit je normale bundel belt. Sowieso een goede keuze maar vreemd dat dit niet naar voren kwam in de chat.
Goedemorgen, kunnen jullie checken of hier het zelfde probleem is. Geen internet in Italie.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Peter40 Heb je helemaal geen internet: kun je wel bellen? Krijg je een melding te zien? Je hebt roaming wel ingeschakeld op je toestel?