Sinds zaterdag slechte verbinding via 4G op iPhone 11



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6658 reacties

Geen sms gehad terwijl ik hier als 1 van de eerste kwam klagen. Nu maar aangemeld in de hoop voor de compensatie! Ik hoop dat iemand van kpn kan reageren hierop!

Badge

25-08-2022 20:40

Hoi allen, zoals sommigen van jullie al hier gemeld hebben: we hebben onze klanten die met de bereikproblemen in dit topic te maken zojuist laten weten dat we de mobiele abonnementskosten vanaf 20 juli compenseren. Dit zal lopen totdat het probleem is opgelost.

Heb je een sms ontvangen, dan hoef je hiervoor verder zelf geen actie te ondernemen. We informeren je binnenkort hoe de compensatie er precies uitziet. 

 

Heb je geen bericht van ons ontvangen, maar ervaar je wel de bereikproblemen zoals in dit topic beschreven? Laat dan je naam en 06-nummer achter in je forumprofiel. Reageer hier als je dit gedaan hebt, Wij verzamelen die nummers en zetten dit dagelijks door. 

Daarop voortbordurend: de lijst is vandaag zo tegen half vijf doorgestuurd. Iedereen die na die tijd hier z'n profiel heeft gevuld, heeft dus vandaag geen sms gekregen.

Zojuist aangemeld.

Reputatie 1

Zojuist ook aangemeld, graag wil ik op de hoogte blijven per SMS.

Reputatie 4
Badge +1

Blij dat ik niks hoef te betalen maar alsnog rare situatie. Kunnen de aangepaste settings van omstreeks 20 juli niet gewoon terug gedraaid worden naar het moment dat het mis ging ? Ik wil gewoon een werkende mobiel. Ik wil best met korting nieuwe mobiel krijgen maar dat is helaas niet een oplossing die voor iedereen zou werken. Een iphone gaat vaak jarenlang mee maar ben alsnog soort van verplicht een nieuwe telefoon te kopen voor werkend internet terwijl dat niet zou hoeven. 
 

Ik denk dat alle telefoons die over dit probleem beschikken defect zijn geworden want hoe kan ik in het buitenland over andere netwerken ook geen verbinding hebben ?

Reputatie 6
Badge +3

Blij dat ik niks hoef te betalen maar alsnog rare situatie. Kunnen de aangepaste settings van omstreeks 20 juli niet gewoon terug gedraaid worden naar het moment dat het mis ging ? Ik wil gewoon een werkende mobiel. Ik wil best met korting nieuwe mobiel krijgen maar dat is helaas niet een oplossing die voor iedereen zou werken. Een iphone gaat vaak jarenlang mee maar ben alsnog soort van verplicht een nieuwe telefoon te kopen voor werkend internet terwijl dat niet zou hoeven. 
 

Ik denk dat alle telefoons die over dit probleem beschikken defect zijn geworden want hoe kan ik in het buitenland over andere netwerken ook geen verbinding hebben ?

Duur grapje als dat zo is..

Reputatie 3

Fijn dat de communicatie over verloop en compensatie eindelijk goed op gang zijn gekomen.

 

Voor degenen die denken dat ‘een update’ even teruggedraaid kan worden; meestal kan dat niet zonder ook andere klanten potentieel te duperen danwel een deel van de infrastructuur om zeep te helpen (of alleen met een enorme inspanning). De huidige problemen voor een (met alle respect) kleine groep klanten (we weten inmiddels dat het slechts enkele honderden betreft) wegen waarschijnlijk niet op tegen de potentiële impact van terugdraaien. 

 

Voor eenieder die bereikbaarheid belangrijk vindt, ga voor de eSIM van KPN en neem tijdelijk een prepaid SIM buiten het KPN netwerk erbij en geef dat nummer aan die mensen die je écht moeten kunnen bellen dan is je bereikbaarheid is probleem opgelost. 

 

Voor mij persoonlijk voor nu even prima. Het is NL niet zo dat het nooit werkt, maar niet altijd. Ik hoop alsnog alleszins dat de techneuten snel een euraka moment hebben en het ‘lek’ boven komt.

 

Anders heb ik toch een goed argument om tegen de vrouw te zeggen dat ik op 8 september toch echt die iPhone 14 moet bestellen 🤓.

 

 

Reputatie 6
Badge +3

Vorige had ik een paar dagen dat ik dacht nou het is wel beter,nu de afgelopen 3 dagen volledig ruk.

De compensatie is een leuk gebaar maar helpt ons niet natuurlijk.

Ben bang nu er een compensatie is betekent het eigenlijk dat ze totaal geen idee hebben wat ze moeten.

Kan wel is heel lang gaan duren met gevolg/ oplossing nieuwe telefoon..?

Reputatie 2

Ik heb ook mijn gegevens achtergelaten.

Fijn, die compensatie. Maar ik heb liever dat het probleem wordt opgelost!

Reputatie 6
Badge +2

Fijn dat de communicatie over verloop en compensatie eindelijk goed op gang zijn gekomen.

 

Voor degenen die denken dat ‘een update’ even teruggedraaid kan worden; meestal kan dat niet zonder ook andere klanten potentieel te duperen danwel een deel van de infrastructuur om zeep te helpen (of alleen met een enorme inspanning). De huidige problemen voor een (met alle respect) kleine groep klanten (we weten inmiddels dat het slechts enkele honderden betreft) wegen waarschijnlijk niet op tegen de potentiële impact van terugdraaien. 

 

Voor eenieder die bereikbaarheid belangrijk vindt, ga voor de eSIM van KPN en neem tijdelijk een prepaid SIM buiten het KPN netwerk erbij en geef dat nummer aan die mensen die je écht moeten kunnen bellen dan is je bereikbaarheid is probleem opgelost. 

 

Voor mij persoonlijk voor nu even prima. Het is NL niet zo dat het nooit werkt, maar niet altijd. Ik hoop alsnog alleszins dat de techneuten snel een euraka moment hebben en het ‘lek’ boven komt.

 

Anders heb ik toch een goed argument om tegen de vrouw te zeggen dat ik op 8 september toch echt die iPhone 14 moet bestellen 🤓.

 

 

Waar komt de wetenschap vandaan dat dit slechts enkele honderden toestellen treft?

want als dat inderdaad zo is, wat let KPN dan om deze gedupeerden een voorstel te doen voor compensatie met een nieuw of refurbished toestel, dat is voordeliger dan weglopende klanten, slechte reclame en veel dure uren steken in een oplossing voor slechts deze paar honderd klanten. 
En wat dacht ja van iedereen die niets van zich laat horen omdat ze bijvoorbeeld geen idee hebben wat er speelt (zoals bijv bejaarden) die hun toestel altijd binnenshuis gebruiken en vertrouwen op de bereikbaarheid buitenshuis voor noodgevallen maar dit, wanneer er niets gebeurd dus ook niet gebruiken…. En wat is er ondertussen al gebeurd? Dat weet niemand…

 

Gister door KPN zakelijk gebeld met de instructies om mijn netwerkinstellingen te herstellen. Aangegeven dat ik niet verwacht dat het daardoor beter gaat werken, dus afgesproken dat ik as. maandag weer wordt gebeld. Toen ik s’avonds in de auto zat viel m'n 4G vervolgens een keer of 3 weg. Kreeg daarna ook het SMSje binnen over compensatie en het feit dat het probleem nog niet opgelost is. Dat was denk ik nog niet bekend bij de servicedesk van KPN zakelijk.
 

Heel benieuwd naar de oplossing! Ga volgende week voor de zekerheid toch maar een alternatieve telefoon regelen want de onbereikbaarheid is echt heel vervelend (privé en zakelijk).

 

Reputatie 6
Badge +2

Zeg KPN, ik wil geen compensatie voor het abonnementsgeld, jullie hebben mijn duur betaalde telefoon gesloopt die nog prima een paar jaar had meegekund, maar omdat de oplossing te lang duurt en de communicatie hierover pas na 1 maand op gang komt heb ik een nieuwe telefoon moeten kopen om bereikbaar te zijn.
Kom met een voorstel waar iedereen iets aan heeft …

Badge

Zojuist aangemeld en de juiste gegevens achtergelaten in mijn forumprofiel. Ervaar ook de problemen al langer dan een maand! Hopelijk komt er snel een oplossing. 

Reputatie 5
Badge +1

Zeg KPN, ik wil geen compensatie voor het abonnementsgeld, jullie hebben mijn duur betaalde telefoon gesloopt die nog prima een paar jaar had meegekund, maar omdat de oplossing te lang duurt en de communicatie hierover pas na 1 maand op gang komt heb ik een nieuwe telefoon moeten kopen om bereikbaar te zijn.
Kom met een voorstel waar iedereen iets aan heeft …

Dit dus.. 

25-08-2022 20:40

Hoi allen, zoals sommigen van jullie al hier gemeld hebben: we hebben onze klanten die met de bereikproblemen in dit topic te maken zojuist laten weten dat we de mobiele abonnementskosten vanaf 20 juli compenseren. Dit zal lopen totdat het probleem is opgelost.

Heb je een sms ontvangen, dan hoef je hiervoor verder zelf geen actie te ondernemen. We informeren je binnenkort hoe de compensatie er precies uitziet. 

 

Heb je geen bericht van ons ontvangen, maar ervaar je wel de bereikproblemen zoals in dit topic beschreven? Laat dan je naam en 06-nummer achter in je forumprofiel. Reageer hier als je dit gedaan hebt, Wij verzamelen die nummers en zetten dit dagelijks door. 

Daarop voortbordurend: de lijst is vandaag zo tegen half vijf doorgestuurd. Iedereen die na die tijd hier z'n profiel heeft gevuld, heeft dus vandaag geen sms gekregen.

Ik ervaar ook al sinds juli problemen. Steeds E ipv 4G en slechte telefonische verbinding. 

Heb ook nog geen SMS ontvangen. 

 

Is er al zicht op een oplossing? Het duurt nu al wel heel erg lang en het geduld begint op te raken. 

Goedemorgen,

 

Ik heb ook al sinds half juli problemen met mijn 4G in combinatie met de iPhone 11.

 

Laatst ook contact gehad met kpn klantenservice over compensatie.

Heel fijn dat dit wordt opgepakt. Hopelijk vinden jullie snel een oplossing want dit is geen doen!

Reputatie 7
Badge +19

25-08-2022 20:40

Hoi allen, zoals sommigen van jullie al hier gemeld hebben: we hebben onze klanten die met de bereikproblemen in dit topic te maken zojuist laten weten dat we de mobiele abonnementskosten vanaf 20 juli compenseren. Dit zal lopen totdat het probleem is opgelost.

Heb je een sms ontvangen, dan hoef je hiervoor verder zelf geen actie te ondernemen. We informeren je binnenkort hoe de compensatie er precies uitziet. 

 

Heb je geen bericht van ons ontvangen, maar ervaar je wel de bereikproblemen zoals in dit topic beschreven? Laat dan je naam en 06-nummer achter in je forumprofiel. Reageer hier als je dit gedaan hebt, Wij verzamelen die nummers en zetten dit dagelijks door. 

Daarop voortbordurend: de lijst is vandaag zo tegen half vijf doorgestuurd. Iedereen die na die tijd hier z'n profiel heeft gevuld, heeft dus vandaag geen sms gekregen.

Ik ervaar ook al sinds juli problemen. Steeds E ipv 4G en slechte telefonische verbinding. 

Heb ook nog geen SMS ontvangen. 

 

Is er al zicht op een oplossing? Het duurt nu al wel heel erg lang en het geduld begint op te raken. 

We hebben nu jouw nummer genoteerd. Dus bij de volgende sms die verstuurd zal gaan worden, word je meegenomen. 

Reputatie 2

25-08-2022 20:40

Hoi allen, zoals sommigen van jullie al hier gemeld hebben: we hebben onze klanten die met de bereikproblemen in dit topic te maken zojuist laten weten dat we de mobiele abonnementskosten vanaf 20 juli compenseren. Dit zal lopen totdat het probleem is opgelost.

Heb je een sms ontvangen, dan hoef je hiervoor verder zelf geen actie te ondernemen. We informeren je binnenkort hoe de compensatie er precies uitziet. 

 

Heb je geen bericht van ons ontvangen, maar ervaar je wel de bereikproblemen zoals in dit topic beschreven? Laat dan je naam en 06-nummer achter in je forumprofiel. Reageer hier als je dit gedaan hebt, Wij verzamelen die nummers en zetten dit dagelijks door. 

Daarop voortbordurend: de lijst is vandaag zo tegen half vijf doorgestuurd. Iedereen die na die tijd hier z'n profiel heeft gevuld, heeft dus vandaag geen sms gekregen.

 

Ik ben benieuwd.. zojuist mijn forum profiel aangepast. Probleem vind ik echter zeer vervelend zelfs dat de 1-1-2 centralist mij niet kon verstaan toen het nodig was..

Reputatie 3

Mijn vrouw heeft ook geen tot zeer beperkt 4G op haar Iphone 11.

Dit gemeld rond +/- 25 juli en is doorgezet naar de 2de lijn.

 

Moet zeggen dat we daar een medewerker spraken die duidelijk het issue wil oplossen en ook best vaak contact met mij (meestal laat mijn vrouw mij maar bellen) heeft opgenomen.

Dus niks dan lof over hoe het opgepakt word.

 

Alleen is het issue nu wel dat mijn vrouw weer aan het werk is en dan een mobiele verbinding nodig heeft.

Eergisteren beld met klanten service en die zweerde bij een andere sim kaart.

Gaf aan dat 2de lijn dit wellicht allang had gedaan als het 'zo simpel was’.

Maar goed, gisteren nieuwe simkaart en…. werkt dus niet.

 

Gisteravond maar weer gebeld (ingeplande belactie werd niet opgevolgd door KPN).

Had toen een medewerker aan de lijn die er veel meer van wist en dus ook aangaf dat de simkaart vervangen niet werkt.

 

Maar heb dus aangegeven dat we eigenlijk van het contract af willen (was net weer verlengd voor 2 jaar) aangezien KPN niet de service levert die je mag verwachten (en ze weten dus niet hoelang dit nog gaat duren).

(Wellicht tijdelijk van het contract af totdat het gefixed is, aangezien we 'normaal’ wel tevreden zijn)

Dus ik moest een klachtenformulier invullen.

 

Maar wellicht is er een andere oplossing:

Is het niet een optie om bijv. een mini 4G router te leveren (op accu) zodat je daar mee kan verbinden (volgens mij heeft KPN die dingen al eerder een keer geleverd). 

Lever er een extra simkaart bij zodat je de MB's van je abonnement kan gebruiken.

Desnoods tijdelijk dat we hem weer moeten terugsturen als het gefixed is.

 

Bovenstaande is zeker niet een super oplossing (aangezien je altijd die router mee moet nemen), maar het lost wel wat op.

 

In ons geval (maar blijkbaar veel meer) hebben er nu al ruim een maand hier last van.

Ik neem aan dat KPN een keer met een echte oplossing moet komen.

 

 

Hier ook het probleem 

Hier ook hetzelfde probleem maar nog geen bericht ontvangen 

Ik ondervind ook deze problemen, maar ik heb geen sms ontvangen van kpn. Wanneer verwacht kpn een oplossing?

Hetzelfde probleem hier!

Reputatie 7
Badge +19

Gisteren heeft mijn collega Erik het volgende hier getypt:

Bericht van 25 augustus 2022

Heb je geen bericht van ons ontvangen, maar ervaar je wel de bereikproblemen zoals in dit topic beschreven? Laat dan je naam en 06-nummer achter in je forumprofiel. Reageer hier als je dit gedaan hebt, Wij verzamelen die nummers en zetten dit dagelijks door. 

Daarop voortbordurend: de lijst is vandaag zo tegen half vijf doorgestuurd. Iedereen die na die tijd hier z'n profiel heeft gevuld, heeft dus vandaag geen sms gekregen.


We hebben nu jullie telefoonnummers @Dennist1 @Dk89 en @Chantal_01 op de lijst gezet. Zodra er dan weer een update/bericht verstuurd gaat worden per sms, worden jullie meegenomen. 

Reputatie 6
Badge +3

Gisteren heeft mijn collega Erik het volgende hier getypt:

Bericht van 25 augustus 2022

Heb je geen bericht van ons ontvangen, maar ervaar je wel de bereikproblemen zoals in dit topic beschreven? Laat dan je naam en 06-nummer achter in je forumprofiel. Reageer hier als je dit gedaan hebt, Wij verzamelen die nummers en zetten dit dagelijks door. 

Daarop voortbordurend: de lijst is vandaag zo tegen half vijf doorgestuurd. Iedereen die na die tijd hier z'n profiel heeft gevuld, heeft dus vandaag geen sms gekregen.


We hebben nu jullie telefoonnummers @Dennist1 @Dk89 en @Chantal_01 op de lijst gezet. Zodra er dan weer een update/bericht verstuurd gaat worden per sms, worden jullie meegenomen. 

Is er iets maar dan ook maar iets aan duidelijkheid waar het probleem m in zit?.

 

Reputatie 1

Nummer achter gelaten. Hoop dat het snel wordt opgelost. Dit is zakelijk totaal onwenselijk. Je betaald voor een betrouwbaar netwerk en nu al 3 weken drama.