News

Telfort mobiel wordt KPN

  • 27 January 2020
  • 322 reacties
  • 13661 keer bekeken
Telfort mobiel wordt KPN

Toon eerste bericht

322 reacties

Hallo, ik ben zojuist overgezet van Telfort naar KPN. Bij Telfort kon ik precies gespecificeerd zien welke kosten ik had gemaakt gedurende een lopende periode; nu bij KPN zie ik dat niet meer.

Of zie ik iets over het hoofd?

@Erwin_ kan dat hoop ik voor je zien.

.Als je twee weken geleden deze getallen zag moet je die nu ook zien. Je moet wel rekening houden met het deel wat je in die twee weken hebt verbruikt.

Per 2 januari is mijn eerste reactie van toepassing.

De verdubbeling en overige voordelen zouden per 2 januari al zijn vervallen.

  Beste, Ik zou graag op mijn email de laatste stand van mijn MB en belminuten ontvangen die ik bij Telfort had staan. Ik kan niet meer in mijn Telfort en bij jullie zie ik nu alleen de laatste factuurbedragen tot oktober. Nogmaals: ik kan het niet opvragen bij Telfort want daar is alles weg naar KPN.  Ik wil gewoon het inzicht in die oude gegevens over de email hebben ajb. Alvast bedankt.

Hallo, ik ben zojuist overgezet van Telfort naar KPN. Bij Telfort kon ik precies gespecificeerd zien welke kosten ik had gemaakt gedurende een lopende periode; nu bij KPN zie ik dat niet meer.

Of zie ik iets over het hoofd?

Dat stond voor mobiel toch alleen op de factuur? Ik heb echt geen idee waar je voor mobiel verbruik die specificaties hebt gezien zeker gedurende de lopende periode. De buitenbundel kosten waren wel apart zichtbaar.

Het thuis gebruik met name telefonie is via Mijn Telfort wel inzichtelijk tijdens de lopende periode.

Reputatie 7
Badge +19

Dus als ik een losse telefoon koop en ik hou telfort aan dan heb ik dezelfde voordelen als nu ook al loopt dat abo in maart af?

Dat is interessant.

Hallo @Johnnysmits , het gaat tenslotte of het soort abonnement en niet om het toestel waar je de betreffende simkaart in stopt.

Verder loopt je abonnement niet in maart af, alleen je 2-jarige contract wordt een contract dat je maandelijks op kunt zeggen, dat is het enigste verschil.

Houd wel in de gaten als je nu maandelijks je toestel afbetaalt, dat dit na die 2 jaar niet meer in rekening gebracht wordt en je alleen nog de abo-kosten voor de sim betaalt.

 

 

@Johnnysmits Dat klopt helemaal, zie ook de uitleg van JanD hierboven :slight_smile:

@vanderghost @Dolleke Klopt, op dit moment worden sommige dingen nog niet goed weergegeven in MijnKPN, zoals je bundel en verbruik van deze maand. Geen zorgen, dit is bekend en er wordt aan gewerkt om dit zo snel mogelijk recht te zetten.

Ik lees zoveel verschillende dingen. Ik hoor hier iets en ik hoor daar iets. Mijn vraag is ik zou met Telfort deze jaar mijn abonnement moeten verlengen. Hoe gaat dat dadelijk. Ik verleng via KPN en mijn voorwaardes van Telfort vervalt? Heb ik het goed begrepen? En als je de extra opties die Telfort heeft zoals mb meenemen komen te vervallen? 

Reputatie 7
Badge +11

Welkom @MisDd 

 

verlengen hoeft niet, dan blijf je gewoon onder de 'oude' Telfort voorwaarden klant alleen wordt je abonnement per maand opzegbaar na je contract.

 

Ga je wel verlengen,dan val je onder de KPN voorwaarden.

Zoals Tycha al schrijft toch benadrukken verlengen moet nooit het mag, het kan nodig zijn.

Je hebt het inderdaad goed begrepen. 

Vink het volgende af.

Toestel bevalt nog.

Bundels sluiten aan bij het verbruik.

Het maandbedrag bevalt.

Alle drie ja niet verlengen.

Is je telefoon niet naar wens en is het gewenste model te duur om zelf te kopen dan kan je het overwegen. Sluiten de bundels niet aan bij het verbruik? Omhoog bij stellen kan omlaag meestal niet lager dan de bundel waar je mee begint. Het maandbedrag sluit aan bij de bundels wil je minder lasten, vergelijk het het KPN aanbod met anderen. Er zijn soms leuke aanbiedingen waarbij de telefoon beduidend minder kost. De bundelprijs zal als de Mb's en minuten gelijk blijft hoger worden.

 

Hoi @Dolleke . Erg vervelend dat er verwarring is ontstaan. De stelregel is dat er niks veranderd bij het overgaan naar KPN, mits je zelf recent een aanpassing hebt gedaan. 

Even checken. Bedoel je mits of tenzij?

Reputatie 7
Badge +9

@Alexa_  AH Mobiel maakte gebruik van de dienstverlening van Telfort voor mobiele telefonie en internet. Heeft de overgang van Telfort naar KPN nog gevolgen voor de gebruikers van AH Mobiel?

Piet.

Reputatie 7
Badge +19

@MisDd Ik zie dat Tycha en Galdor jouw vraag al beantwoord hebben, wat zij aangeven klopt helemaal :slight_smile:
 

Hoi @Dolleke . Erg vervelend dat er verwarring is ontstaan. De stelregel is dat er niks veranderd bij het overgaan naar KPN, mits je zelf recent een aanpassing hebt gedaan. 

Even checken. Bedoel je mits of tenzij?

Scherp! Checken is altijd goed. Het moet inderdaad ‘tenzij’ zijn. Er verandert niets, tenzij je zelf een aanpassing doet, door bijvoorbeeld te verlengen naar een KPN abonnement.

@P.J.M. van der Vooren Goede vraag, Piet. Ik heb niets gehoord over dat er iets verandert voor AH Mobiel. Aangezien oud-Telfort klanten ook gewoon hun voorwaarden behouden, verwacht ik ook niet dat er iets verandert. Mocht je toch bijzonderheden opmerken, dan raad ik je aan om contact op te nemen met de AH klantenservice :slight_smile:

Badge

Ik heb mijn “mobiele abonnement” toegevoegd om nu via mijnkpn te bekijken. Wanneer ik “Thuis” wil toevoegen voor mijn TV en Internet, lukt dit niet. Ik krijg de vreemdste reacties. Mijn verbinding zou niet goed zijn. Nu, ik kan zeggen, die is perfect. Geen draadloos maar is glasvezel en een eigen router. Wat me opvalt is dat je nergens contact kunt maken met iemand om je te helpen. Dat was bij Telfort stukken beter. Dus tot nu toe een waardeloze beleving, die overgang. 

@Jo van den Heuvel  je neemt Thuis ook bij Telfort af? Dan gaat dat nog niet lukken. Voor thuis internet hebben we nog niks met KPN de provider van doen alleen mobiel.

Duidelijke uitleg hierboven  en weer terug bij KPN  via Hi en Telfort mobiel 

Duidelijke uitleg hierboven  en weer terug bij KPN  via Hi en Telfort mobiel 

Welkom aan de groene kant 😉

@Alexa_  AH Mobiel maakte gebruik van de dienstverlening van Telfort voor mobiele telefonie en internet. Heeft de overgang van Telfort naar KPN nog gevolgen voor de gebruikers van AH Mobiel?

Piet.

AH heeft toch enkel pre paid? Met prepaid zou je al veel eerder iets hebben gemerkt of vanuit KPN bericht gekregen. Prepaid topic.

Duidelijke uitleg hierboven  en weer terug bij KPN  via Hi en Telfort mobiel 

Welkom aan de groene kant 😉

De groene loper ligt hier nog niet uit maar wat niet is kan nog komen @Galdor68 

Reputatie 7
Badge +19

@Jo van den Heuvel Jammer dat de beleving tot nu toe nog niet geweldig is. Ook hier op het KPN forum helpen we je graag als je vragen of problemen hebt :slight_smile: Dus klop hier gerust aan. Ik lees dat je jouw mobiele abonnement al toegevoegd hebt aan de MijnKPN app, dat is fijn. Net als Galdor ben ik wel benieuwd of jouw Thuis abonnement nog van Telfort is? Als dat het geval is, dan kan je voorlopig daarvoor nog Mijn Telfort gebruiken. 

De Thuis pakketten worden dit jaar ook overgezet naar KPN, maar dat duurt nog even. Zo gauw hierover meer bekend is, ontvang je informatie per e-mail om je op de hoogte te stellen.

@jimny Fijn dat de uitleg duidelijk is :slight_smile: En in dat geval: Welkom terug bij KPN:green_heart:

Reputatie 5
Badge +3

Gisteren de beloofde sms gekregen. 

Ik ben blij met de overstap. Dat mag ook wel eens gezegd worden! Wat mij betreft mag morgen tv en internet thuis omgezet worden van Telfort naar KPN. Niet dat ik klachten had  toen ik bij Telfort zat (ik ben overgestapt van KPN naar Telfort puur voor het financiële aspect) maar nu ik weer terug ga naar KPN ben ik daar alleen maar blij mee! Toch net dat beetje extra (klantenservice 24/7 of sneller Internet beschikbaar om maar iets te noemen)

Bedankt Telfort en KPN voor de goede overstap en succes met de volgende stap (tv en internet thuis). Een tevreden klant die nog lang bij KPN blijft omdat het gewoon goed is!

Reputatie 7

Hey @Muziekliefhebber1975, Heel fijn om te lezen dat alles goed is gegaan 😃 Yeah! Blije klanten, dat willen we. Bedankt voor je positieve bericht.

Al gaat inderdaad alleen het administratieve deel om gewoon 1 omgeving dat zou best fijn zijn. 

@Muziekliefhebber1975  het internet word niet sneller, of bedoel je dat nu ook 500Mb thuis beschikbaar komt althans dat is te hopen.

Thuis is al deels iets mee gedaan zeker voor TV tot een tijdje terug waren de KPN tv omgevingen niet te gebruiken met de Telfort inlog dat ik nu de itv app op de samsung kan gebruiken maakt mij blij.

Reputatie 5
Badge +3

Al gaat inderdaad alleen het administratieve deel om gewoon 1 omgeving dat zou best fijn zijn. 

@Muziekliefhebber1975  het internet word niet sneller, of bedoeljd dat nu ook 500Mb thuis beschikbaar komt althans dat is te hopen.

Ja internet thuis. Ik had al 500Mb maar Telfort gaat tot 200Mb. En 1Gb komt eraan maar dat ligt aan de prijs :) 

Het is zover, op 25 en 26 januari zijn de mobiele abonnementen van Telfort overgezet naar KPN.

Ik heb sinds 26 januari geen telefoonverbinding. Ik was zeer tevreden bij Telfort en direct nadat al mijn gegevens werden overgezet naar KPN heb ik geen telefoonverbinding.  Heel erg vervelend, vooral omdat ik ook een eigen zaak heb. Vandaag een KPN winkel binnengelopen en mijn verhaal verteld. Mij werd verteld dat KPN bezig is met een mast in Castricum, daardoor is er geen verbinding in en rondom Castricum. Waarom is dat niet gemeld aan klanten in de omgeving. Dat het in de KPN App is gemeld, had ik niets aan. De App gaf aan dat ik een verbinding nodig had of wifi om in te loggen. Ik had wifi maar kon toch helemaal niets doen. Niet registeren om een account als nieuwe klant aan te maken, niemand bellen om vragen te stellen. BAH. Pas vandaag in de winkel, hoorde ik de reden van mijn probleem. Werkzaamheden aan een mast. Een dag geen verbinding kan ik wel begrijpen, maar 5 dagen geen verbinding (ja 5 dagen omdat de werkzaamheden tot 31 januari doorgaan is mij verteld) vind ik wel schandalig. Zo slecht, ik had het niet van KPN verwacht. Jaren vertel ik iedereen dat KPN de beste netwerk is en nu dat ik zelf klant ben bij KPN heb ik geen verbinding. Ben zeer teleurgesteld.

Ook met Telfort zal je dit hebben ondervonden wel een vervelende samenloop van omstandigheden.

Het is zover, op 25 en 26 januari zijn de mobiele abonnementen van Telfort overgezet naar KPN.

Ik heb sinds 26 januari geen telefoonverbinding. Ik was zeer tevreden bij Telfort en direct nadat al mijn gegevens werden overgezet naar KPN heb ik geen telefoonverbinding.  Heel erg vervelend, vooral omdat ik ook een eigen zaak heb. Vandaag een KPN winkel binnengelopen en mijn verhaal verteld. Mij werd verteld dat KPN bezig is met een mast in Castricum, daardoor is er geen verbinding in en rondom Castricum. Waarom is dat niet gemeld aan klanten in de omgeving. Dat het in de KPN App is gemeld, had ik niets aan. De App gaf aan dat ik een verbinding nodig had of wifi om in te loggen. Ik had wifi maar kon toch helemaal niets doen. Niet registeren om een account als nieuwe klant aan te maken, niemand bellen om vragen te stellen. BAH. Pas vandaag in de winkel, hoorde ik de reden van mijn probleem. Werkzaamheden aan een mast. Een dag geen verbinding kan ik wel begrijpen, maar 5 dagen geen verbinding (ja 5 dagen omdat de werkzaamheden tot 31 januari doorgaan is mij verteld) vind ik wel schandalig. Zo slecht, ik had het niet van KPN verwacht. Jaren vertel ik iedereen dat KPN de beste netwerk is en nu dat ik zelf klant ben bij KPN heb ik geen verbinding. Ben zeer teleurgesteld.

Hoi SusieQ, woon ook in Cas en heb continu geen service 😡 verbaas me dat in 2020 het zomaar kan gebeuren dat je een week geen verbinding hebt en dus niet bereikbaar bent. Ook heel apart dat je bij storingen en geplande werkzaamheden op postcode en huisnummer zoekt en er dan staat dat er geen problemen bekend zijn 😤 ik ben al dagen aan het prutsen met mij telefoon bah. Vanmiddag weer gebeld en om teruggave van een deel van mijn abonnement’s geld teruggekregen. Vrijdag zou het opgelost moeten zijn.

Reputatie 7
Badge +30

Hè, dat is inderdaad heel erg vervelend, @SusieQ en @Caros! Hopelijk is het vrijdag inderdaad opgelost! Trek vooral aan de bel als dit onverhoopt niet het geval lijkt te zijn. We helpen jullie er heel graag verder mee. Hopelijk, ondanks dit stroeve begin, zijn jullie toch voor lange tijd tevreden klanten van KPN!

Reageer