News

Telfort mobiel wordt KPN

  • 27 January 2020
  • 322 reacties
  • 13661 keer bekeken
Telfort mobiel wordt KPN

Toon eerste bericht

322 reacties

De weergave problemen wordt hier genoemd.

https://www.kpn.com/telfort/extrainformatie.htm

Bij de volgende bundel periode kunnen we het pas goed zien. Hier klopt het behalve het verbruik alles voor de 26e is niet meer zichtbaar,

Hallo Galdor68,

Was dit voor mij bedoeld?

Yup betreffende de vermiste data en dergelijke. Ik had ook het toevoegen genoemd maar weer verwijdert ik typte gelijk met Lisa 😉

Yup betreffende de vermiste data en dergelijke. Ik had ook het toevoegen genoemd maar weer verwijdert ik typte gelijk met Lisa 😉

 

Ok, we wachten af.

Eerst zaten we bij KPN maar vanwege de vele problemen zijn we overgestapt naar Telfort. Nu is Telfort KPN geworden en beginnen helaas de problemen weer. Aanmelden in de mijnkpn app om te zien wat het verbruik is lukt voor geen meter. Na het invullen van het mobiel nummer krijg ik netjes een controle sms. Deze code vul ik in en dan moet ik tot mijn verbazing een klantnummer invoeren. Na alle klantnummers te hebben ingevoerd herkend KPN niet mijn mobiel nummer. Klantenservice gebeld 3 x eruit gegooid, na 30 minuten toch iemand aan de lijn die doodleuk zegt dat er nog geen klantennummer is voor mijn account terwijl KPN aangeeft dat het abonnement is overgezet. Hoe warrig kun je het maken!!! Jammer dat het bereik waar ik woon alleen te halen is met Telfort of KPN anders was ik allang weg gegaan. Ik voel me wederom in mijn hemd staan door deze grote gigant die denk de zaken goed op orde te hebben.

 

Admin: bericht samengevoegd met verzameltopic

Hello Marcia,

Het is zaterdagochtend, bijna een week geleden dat ik overgezet ben van Telfort naar KPN en ik heb nog steeds geen bereik in mijn eigen huis/tuin. Ik kan mij frustratie en ongenoegen niet in woorden uitdrukken. Ik werk vanuit huis en ben onbereikbaar niet alleen voor mijn klanten maar ook voor mijn familie en vrienden. Stel dat iets gebeurt, noodgeval of zo, dan kan ik niemand bereiken en zij mij ook niet. Als ik uit mijn eigen dorp ga, dan heb ik wel bereik. Hoe kan dit nu gebeuren? Naar eindeloos zoeken heb ik een klachtenformulier gevonden. Vertel ons wat er aan de hand is zodat wij het weten. Ik kan toch niet de enige zijn in mijn omgeving samen met Caros met dit probleem. De werkzaamheden aan de mast zouden vanaf 26 januari tot 18:00 uur op 31 januari duren. 1 februari en nog steeds ben ik  telefonisch onbereikbaar. 

HELP!

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @SusieQ. War vervelend dat je na een week nog steeds geen bereik hebt in en om jouw huis. Bij Telfort maakte je ook al gebruik van het netwerk van KPN. Vreemd dat het nu niet meer werkt. Zou je jouw naam, postcode, huisnummer, klantnummer en mobiele nummer achter willen laten op het KPN Forum profiel? Zodra we jouw gegevens hebben ontvangen kunnen we het verder uitzoeken. Laat je een berichtje achter in dit topic wanneer je dit hebt gedaan?

Vandaag is de overgang dus een feit. Had ik met m'n Telfort-abonnement aan het begin van de maand altijd 14 GB, nu zijn het er maar 8. En in plaats van onbeperkt bellen krijg ik 150 minuten...

Hoi @SusieQ. War vervelend dat je na een week nog steeds geen bereik hebt in en om jouw huis. Bij Telfort maakte je ook al gebruik van het netwerk van KPN. Vreemd dat het nu niet meer werkt. Zou je jouw naam, postcode, huisnummer, klantnummer en mobiele nummer achter willen laten op het KPN Forum profiel? Zodra we jouw gegevens hebben ontvangen kunnen we het verder uitzoeken. Laat je een berichtje achter in dit topic wanneer je dit hebt gedaan?

Dank Vikash, gegevens ingevuld. Klantnummer kan ik nergens vinden. Hoop van harte dat jij mij kunt helpen. 

Ik heb hetzelfde probleem. Klantnummer wordt niet herkent. Lang geleden afscheid genomen van KPN. Nu verplicht weer terug met deze fantastische ervaring. Zucht.

 

Admin: bericht samengevoegd met verzameltopic

Hallo @SusieQ , het klantnummer staat op de mobiele factuur.

Je kunt online of in een KPN-winkel je simkaart gratis omruilen voor een ‘echte’ KPN-simkaart, dat zou verbetering moeten kunnen geven aangaande 4G en indien je toestel geschikt is kun je ook VoWiFi (Volte) aanzetten voor een verbeterd bereik binnenshuis.

 

Reputatie 7
Badge +17

@Vierkant Wat gek dat je abonnement na de migratie anders is dan je voorheen gewend was. Heb je iets gewijzigd aan je abonnement of hebben wij je gewoon overgezet? Ik wil graag even met je meer kijken. Wil je je gegevens invullen op je profiel en hier een seintje willen geven als dit is gebeurd, dan kijk ik met je mee. 

@SusieQ Bedankt voor het invullen van je gegevens, ik kijk even met je mee en laat het weten als ik het heb uitgezocht. 

Reputatie 7
Badge +17

@SusieQ Ik heb met je meegekeken en zie meteen dat je een verouderde simkaart hebt die we binnenkort (blijkbaar nu al) niet meer ondersteunen. Ik heb een nieuwe naar je toegestuurd, ik ga er vanuit dat deze simkaart dinsdag in de bus ontvangt. Jouw simkaart ondersteund alleen 2G en 3G en hier kan je straks (nu dus al) niet meer mee bellen. De nieuwe simkaart ondersteund 4G wél en maakt het mogelijk dat je weer kunt bellen. Als je de simkaart ontvangt mag je deze in je telefoon stoppen en de telefoon uit en aanzetten. Als het goed is wordt de kaart meteen geactiveerd.    

Ons abbo liep een dezer dagen af, en ons werd geadviseerd om te verlengen bij KPN. Dat deden we dan ook. We hebben (hadden) alles van Telfort en we rekende uit dat een volledige overstap behoorlijk duurder is dan wat we hebben, en nog kaler ook. Na een enorm gerotzooid te hebben met het nummer behoud (uw oude mobile aanbieder geeft daar geen toestemming voor, ech dat zijn jullie nu toch?😑) en waarschuwing dat mijn oude nummer niet zou werken is dus afgewacht wat er ging gebeuren. En vrijdag j.l was het simmetje van Telfort overleden, ondanks een mailwisseling bleek het nummer gewoon overgenomen te zijn. Maar ik zie mijn abbo niet terug in mijn KPN, daar staat bij profiel, keurig mijn naam maar verder is alles leeg en blijft het schermpje zich refreshen.

Een van de waarschuwingen was dat ik misschien 2 abonnementen naast elkaar heb lopen, maar niemand weet wat of hoe. Wat kan ik daar tegen doen? De Telfort app meldt direct inloggen bij KPN, en dan niets meer. M.a.w ik ben op dit moment niet echt vrolijke hiermee.

Hallo @Fortuna-Redux , even een paar denkfouten herstellen.

Je mobiele abonnement loopt nooit af, alleen de vaste contractperiode van 2 jaar is afgelopen en wordt omgezet in een contract voor onbepaalde tijd met een opzegtermijn van 1 maand.

Verlengen hoeft dus niet, alleen als het financieel aantrekkelijker is om over te stappen naar KPN mobiel zou je dat kunnen overwegen, maar de praktijk wijst uit dat bij Telfort blijven (onder de KPN-vlag) voordeliger is.

Binnen 14 dagen kun je je overstap nog herroepen als je dat wilt.

Succes.

Jammer dat dit advies voor verlengen is gegeven. Ik zie wel wat zaken die opheldering nodig hebben.

Het abonnement zat dus al in de verleng periode wanneer exact is deze verlenging/overstap gedaan?

Kan je in Mijn KPN via producten en product toevoegen je nummer  invoeren en zo koppelen?

Bij overstappen krijg je altijd een sim met een tijdelijk nummer, deze sim moet je activeren maar niet gebruiken. Als het nummerbehoud rond is hoor je daar bericht van te krijgen. Het abonnement gaat officieel pas in als het nummerbehoud rond is in theorie zijn er tot die tijd inderdaad twee abonnementen.

 

Hallo @Fortuna-Redux , even een paar denkfouten herstellen.

Je mobiele abonnement loopt nooit af, alleen de vaste contractperiode van 2 jaar is afgelopen en wordt omgezet in een contract voor onbepaalde tijd met een opzegtermijn van 1 maand.

Verlengen hoeft dus niet, alleen als het financieel aantrekkelijker is om over te stappen naar KPN mobiel zou je dat kunnen overwegen, maar de praktijk wijst uit dat bij Telfort blijven (onder de KPN-vlag) voordeliger is.

Binnen 14 dagen kun je je overstap nog herroepen als je dat wilt.

Succes.

Neu geen denkfoutjes hoor, meer een slimme en goedgebekte verkoper in Gouda. Iets om respect voor te hebben. Het terugzetten is waarschijnlijk net zo’n gedoe als aanvragen en mijn vrouw heeft nu ook een KPN mobiel met weinig data zodat we wat van mijn 20 gb kunnen husselen of zo. Ik krijg dus mails en sms dat alles overgezet is en dat ik niet hoef te reageren op verdere berichten en de facturen etc kan inzien, maar zie nog niets in mijn KPN, mijn Telfort is niet meer actief en verwijst juist naar mijn KPN Dat was dus feitelijk de vraag. Het huisgebeuren blijft bij Telfort.

@Fortuna-Redux  kijk nog even een reactie terug als je dat nog niet gedaan hebt ondertussen.

Reputatie 7
Badge +17

@Fortuna-Redux Welkom! Het kan kloppen dat je in de MijnKPN nog geen producten terugziet. Je dient inderdaad onder het kopje ‘producten’ een product toe te voegen. Bij een overstap krijg je inderdaad eerst een simkaart met een tijdelijk nummer. Dit nummer wordt overschreven door het nummer dat je wilt behouden. Ik kan er nu veel woorden aan vuil maken, maar ik kan jullie situatie ook even bekijken in het systeem en dan vertellen of alles ‘goed’ gaat.  Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kijk ik met je mee. 

Dag Lisa,, mijn profiel is aangevuld 

Reputatie 7
Badge +17

@Fortuna-Redux Bedankt voor het invullen van je gegevens. Ik zie dat Nummerbehoud goed is gegaan, het gewenste nummer is actief met het 20GB abonnement bij KPN. Er lopen geen twee orders langs elkaar heen, dus je betaald niet voor twee abonnementen. Ik kan het nummer van je vrouw zo niet vinden op het postcode en huisnummer wat je in het profiel het ingevuld, kan dit kloppen? Ik zie alleen jou nummer. Zou je voor mij het nummer van je vrouw ook willen toevoegen? Dan kunnen wij jullie compleet melden zodat je de nummers kan koppelen aan de MijnKPN en MB's kunt delen.

Waar zijn mijn bel gegevens zoals bel sms minuten? Ik kan niks terug vinden zoals bij telfort ! Alleen het verbruikte mb

Waar zijn mijn bel gegevens zoals bel sms minuten? Ik kan niks terug vinden zoals bij telfort ! Alleen het verbruikte mb

Hallo @Tuinderd , KPN werkt daarvoor nog aan een oplossing.

 

Kwestie is keurig opgelost door een vriendelijke en behulpzame dame van kpn, kwestie van product ontkoppelen via de website en opnieuw koppelen. Binnen een minuutje was alla oké 😊

@Tuinderd ik weet uiteraard niet wat je wel of niet ziet. 

Op mijn overzicht scherm zijn de Mb's en de belminuten keurig zichtbaar enkel de sms berichten niet die zijn zover ik weet bij elk abonnement van de laatste jaren onbeperkt. Dus niet echt heel spannend.

Het enige is de resterende dagen die klopt niet.

Bij mijn echter alleen de mb s  totaal geen belminuten of extra gebruik !

Reageer