Updaten Telfort simkaart naar KPN instellingen

  • 29 January 2021
  • 196 reacties
  • 29238 keer bekeken
Updaten Telfort simkaart naar KPN instellingen

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

196 reacties

Reputatie 2

Ik heb even verder gekeken, want ik vond het gek dat je dan alsnog die mail hebt gekregen. Maar ik zie dat er twee mobiele nummers zijn, waarvan er eentje de eSIM heeft, maar de ander nog wel een oude Telfort sim heeft. Ik ga er voorzichtig vanuit dat het daarom gaat, @A de Zeeuw :grinning: .

Het andere nummer heeft zo juist ook een bericht ontvangen, we zien vanzelf of het goed gaat.

Sinds de SIM-update van Telfort naar KPN is het gebruik van een No Root Firewall uit de Google Store niet meer volledig functioneel.

Via de 4G-verbinding doet WhatsApp het bijvoorbeeld wel, maar Firefox, FaceBook FaceBook Messenger, Buienradar en NOS Teletekst komen niet meer aan bod. Er kan dan geen commumicatie worden opgebouwd. Een andere Firewal-app gebruiken zorgt niet voor verbetering.

De initieel gebruikte app is te vinden op: https://play.google.com/store/apps/details?id=app.greyshirts.firewall&hl=en_US&gl=US

 

Via WiFi is er geen probleem.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

 

Na update van Kpn smartcard geen internet 4 g buiten de deur alleen thuis wifi hoe kan ik dat oplossen

*admin: verplaatst naar verzameltopic

Is er iemand die dat weet ik kan niet eens bellen naar de kpn

*admin: verplaatst naar verzameltopic

Sinds de update simkaart werkt mijn VPN express prima via Wifi maar krijg ik via 4G steeds time Out wegens trage verbinding . Ik kan dus niet meer met VPN op 4 G? Wordt VPN geblokkeerd? 

Zonder VPN wel verbinding met 4G.

Reputatie 7
Badge +17

@XHbm Hebben deze apps (nog) wel toegang tot gebruiken van mobiele data? Check dit in de instellingen van je telefoon onder ‘Apps’.
@InekeS Gek dat het niet meer lukt. Je kunt altijd een nieuwe simkaart aanvragen en kijken of het hierna wel weer naar behoren werkt. 

Beste Lisa,

de app heeft voor de SIM-update prima gefunctioneerd. Als dit een rechtenprobleem is, dan ga ik mij afvragen wat KPN nog meer heeft aangepast op MIJN toestel.

In zit nu in België en constateer dat er nu nog minder functioneert. Zelfs Whatsapp krijgt geen verbinding, terwijl dit in Nederland nog wel lukte.

Bijzonder triest dat KPN functionaliteiten ontneemt van mijn apparaat.

Ik heb al een nieuwe SIM-kaart bij de KPN-winkel gehaald en dat bracht geen verbetering. Blijkbaar wordt er nu voor mij bepaald hoe ik gebruik mag maken van apps en diensten, die niet KPN gerelateerd zijn.

Ik zal de instellingen, die u noemt, controleren. Mocht dit de oorzaak zijn,dan vraag ik mij toch echt af wat KPN voor mij nog meer in petto heeft.

Reputatie 7
Badge +17

 @XHbm Uhm. Wij kunnen geen instellingen aanpassen of blokkeren IN jouw toestel. Tevens blokkeren we de eerder genoemde diensten/functionaliteiten niet. Jammer dat het niet meer goed werkt. Je zit zo te horen in België en kunt helemaal geen gebruik maken van mobiele data, klopt dit? Kun je wel bellen en gebeld worden? Data Roaming moet aanstaan om gebruik te kunnen maken van je simkaart buiten de NLse grenzen. 


Wat voor toestel heb je? Gebruik je wel een 4G geschikt toestel? Kun je je gegevens eens invullen in je profiel? Dan controleer ik of er iets geblokkeerd staat in het netwerk.

Beste Lisa,

De update had wel degelijk gevolgen voor mijn instellingen. Ik zie een optie bellen via WiFi verschijnen. Dit komt niet uit de lucht vallen, maar wordt door de update geleverd.

En het feit dat een functionaliteit/app voor de update wel functioneerde, maar na de update niet meer, roept vragen op. Ook stond roaming uit. En aangezien ik met enige regelmaat een dag de grens overschrijd, en roaming tegenwoordig binnen Europa geen extra kosten veroorzaakt, stond dat bij mij altijd aan. Ik kan echter niet hard maken of ik dit zelf als test heb uitgezet of niet.

Zonder firewall kan ik prima gebruik maken van internet.

Ik heb intussen een andere firewall geïnstalleerd en heb deze onbeperkt gebruik van data moeten toekennen om goed te laten functioneren. Dit was bij de oude app niet nodig.

Het feit dat alles zonder de firewall goed werkt houdt in dat de dienst van KPN in orde is.

Echter worden er dan datastromen vanuit componenten van Android gegenereerd, die ik uit oogpunt van privacy juist wil tegenhouden.

En juist dat heb ik onder controle met een firewall.

Ik zal mij verder verdiepen in de verschillen tussen de firewall-apps.

Gr.

René

Ik zou de 16e simupdate krijgen, als dit niet zou lukken zou ik hier de 17e bericht over ontvangen.

Nu kom ik erachter dat mijn telefoon de 16e heel de dag op wifi stond en hierdoor heb ik dus waarschijnlijk niet de update ontvangen... Maar hier heb ik de 17e geen bericht over ontvangen... Op de KPN website kan ik nergens vinden of deze update nu wel of niet is uitgevoerd en er binnen de beperkte contact mogelijkheden nergens een mogelijkheid om dit uit te vinden…

Dus nu weet ik niet of ik de update wel of niet ontvangen heb ?

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Didier maas, ik heb je bericht even verplaatst naar ons verzameltopic hierover. Ook als je telefoon op wifi staat, maakt hij (mits voldoende bereik) wel gewoon verbinding met het mobiele netwerk. Dus dat de wifi aanstond is over het algemeen geen probleem. In het startbericht kun je wat meer lezen over hoe de update plaatsvind en wat je ervan merkt. Als hij is uitgevoerd, dan heeft je telefoon op dat moment z'n verbinding met het mobiele netwerk verbroken. Je telefoon dan even herstarten is voldoende om die verbinding weer tot stand te brengen. Als je dan de wifi even uitzet (voor de zekerheid) en dan test of je kunt bellen. Zo ja, dan is alles in orde. Zo niet, dan kan het dus zijn dat update inderdaad niet gelukt is. Herstart hem dan nog eens en wacht een minuut of tien. Als dat niet helpt, dan zit er niets anders op dan een nieuwe simkaart aanvragen, of langs een KPN winkel gaan hiervoor.

@Erik_ Dank je voor de reactie... Ik heb m'n telefoon niet op hoeven starten, hierdoor kreeg ik dus de indruk dat ik de update niet ontvangen had...

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Te duur, ik heb je reacties verplaatst naar dit verzameltopic.

In het startbericht helemaal bovenaan kun je alle informatie hierover vinden.
Als je huidige simkaart niet meer werkt kun je het beste een nieuwe aanvragen.

Als je langs de KPN winkel in jouw buurt gaat, krijg je direct een nieuwe simkaart mee. Dat is de snelste oplossing. Anders is optie twee om een nieuwe simkaart aan te vragen, dat kan je gemakkelijk online doen. Heb je nog vragen? Laat het ons gerust hier onder het topic weten.

Hi,

 

Mijn oude telford sim is automatisch omgezet naar KPN. dat is volgens mij goed gegaan. Ik heb nu alleen een tekentje bovenin mijn beeldscherm en die geeft aan dat mijn SIM niet geregistreerd zo zijn?

Ik heb gewoon een abonnement en dit tekentje nooit eerder gezien.

Wat moet ik hiermee?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Reputatie 7
Badge +20

Hi,

 

Mijn oude telford sim is automatisch omgezet naar KPN. dat is volgens mij goed gegaan. Ik heb nu alleen een tekentje bovenin mijn beeldscherm en die geeft aan dat mijn SIM niet geregistreerd zo zijn?

Ik heb gewoon een abonnement en dit tekentje nooit eerder gezien.

Wat moet ik hiermee?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Hallo @Lein springt bij Ik heb je vraag in dit algemene topic neergezet. Zo je de stappen in het startbericht eens willen doorlopen? En mocht het niet werken, dan kun je heel makkelijk een nieuwe simkaart aanvragen.

Geachte KPN medewerkers,

Gisteren hebben jullie aan mijn simkaart op afstand overgehaald van Telfort naar KPN, waardoor ik vandaag de hele dag geen verbinding heb. Kan niet bellen en niet gebeld worden. Wilt u het vriendelijk dit oplossen. bij voorbaat dank.

 

MVG.

L. Pancham

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Admin: bericht verplaatst naar ander topic

Reputatie 7
Badge +20

Hi @L. Pancham, ik heb je bericht even verplaatst naar dit algemene topic, zou je de volgende stappen eens willen doorlopen?

Wat als de simupdate niet lukt?
 

We doen er alles aan om het updaten van je simkaart zo soepel mogelijk te laten verlopen. Werkt toch je verbinding niet meer na de update? Doorloop dan deze stappen:

  • Start je toestel opnieuw op
  • Start je toestel nóg een keer opnieuw op (voor de tweede keer) 

Na 10 minuten doet je verbinding het weer en ben je weer bereikbaar. Is dat toch niet het geval? Dan zijn er verschillende mogelijkheden. 

Als je langs de KPN winkel in jouw buurt gaat, krijg je direct een nieuwe simkaart mee. Dat is de snelste oplossing. Anders is optie twee om een nieuwe simkaart aan te vragen, dat kan je gemakkelijk online doen. Heb je nog vragen? Laat het ons gerust hier onder het topic weten.

 

Simkaart instellingen zou omgezet worden van telfort naar kpn. Nu is de Simkaart buiten werking gesteld. Wat moet ik nu doen?


Admin: verplaatst naar verzameltopic over dit onderwerp

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @SlagerJacco, welkom op ons forum! In het startbericht hierboven kun je hier meer informatie over vinden.
Als je simkaart niet meer werkt kun je het beste een nieuwe aanvragen.

Als je langs de KPN winkel in jouw buurt gaat, krijg je direct een nieuwe simkaart mee. Dat is de snelste oplossing. Anders is optie twee om een nieuwe simkaart aan te vragen, dat kan je gemakkelijk online doen. Heb je nog vragen? Laat het ons gerust hier onder het topic weten.

Sinds de KPN deze mjin sim heeft geupdate wordt mijn nummer niet meer herkent als ik anderen bel. Heb het al meerdere malen opnieuw ingesteld, met opnieuw opstarten, maar niets helpt. Ongelofelijk vervelend, veel mensen nemen niet op bij een onbekend nummer.

 

*admin: verplaatst naar verzameltopic

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Stef7, welkom op ons forum! Helaas lijkt soms nummerweergave niet automatisch goed te staan. Dat kunnen wij gelukkig vrij makkelijk goed zetten.
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Hi Thomas ik heb mijn gegevens ingevoerd. 
bedankt. 

Reputatie 7
Badge +20

@Stef7 ik heb m weer aangezet!

Goedemiddag,

Ook ik heb vanmiddag mail ontvangen over de update. Er staat ook dat je een nieuwe gratis  kaart kan aanvragen in mijn kpn. Als ik naar mijn kpn ga staat daar dat ik voor een nieuwe kaart als prepaid klant een formulier moet invullen en de kaart kost dan € 4,99.

hoe kan dit?

Via https://www.kpn.com/service/mobiel/vervang-je-simkaart.htm heb ik gecontroleerd of mijn oude simkaart geschikt is voor 4g en het toestel ook. Dat zijn ze beiden, dus heb ik geen nieuwe sim nodig.

 

kan voor wat mij betreft dus gesloten worden.

Admin: topic verplaatst naar verzameltopic over dit onderwerp

Goedemiddag,

Ik heb vanmiddag een mail ontvangen over de update van mn telfort simkaart. Er staat ook dat je een nieuwe gratis  kaart kan aanvragen in mijn kpn. Dit gedaan omdat ik bereikbaar wil blijven maar volgens mij is er wel van mijn beltegoed afgegaan. Kan daar naar gekeken worden want anders wil ik mn bestelling annuleren.

Ik hoor er graag van 


Admin: topic verplaatst naar verzameltopic over dit onderwerp