Updaten Telfort simkaart naar KPN instellingen

  • 29 January 2021
  • 196 reacties
  • 29240 keer bekeken
Updaten Telfort simkaart naar KPN instellingen
Reputatie 7
Badge +20

Waarom heeft mijn Telfort simkaart een update nodig?
 

Begin 2020 hebben we de mobiele abonnementen van Telfort omgezet naar KPN. Een deel van de voormalig Telfort klanten heeft inmiddels een KPN simkaart ontvangen en maakt nu optimaal gebruik van ons netwerk. Een ander deel van de voormalig Telfort klanten, gebruikt nog een Telfort simkaart met oude Telfort instellingen. Dit zorgt er voor dat er géén gebruik gemaakt kan worden van bellen via 4G(VoLTE), bellen via wifi(VoWifi), internet via 4G in het buitenland en de Voicemail app. Om deze klanten alsnog gebruik te laten maken van alle opties die ons netwerk te bieden heeft, gaan wij de Telfort simkaarten updaten.
 

Update 28-09-2021: In oktober krijgen ook de Telfort prepaid simkaarten de update, dus heb je een Telfort prepaid simkaart? Dan gelden deze instructies ook voor jou. 

Een week voor de update krijg je een sms om je op de hoogte te stellen. Enkele dagen voor de update ontvang je een herinnering via sms. 

  • Het is belangrijk dat je je toestel op de dag van de update aan hebt staan. Rond 11:00 uur wordt de update naar je simkaart gestuurd.
  • Start na de update je toestel opnieuw op. Jouw telefoon meldt zich dan opnieuw aan in het netwerk, en je kan weer bellen en internetten.

Is de update niet gelukt, dan krijg een sms van ons waarin staat dat het niet gelukt is. We nemen jouw simkaart dan mee in de volgende update-ronde.


Hoe werkt de simkaart update?
 

Wij sturen je op een vooraf aangekondigd tijdstip, via het netwerk een automatische update. Het is belangrijk dat je jouw toestel aan hebt staan en dat deze voldoende is opgeladen. Als de update is gelukt, dan verbreekt je toestel waarschijnlijk de verbinding. Start daarna je toestel opnieuw op, dan werkt alles weer, mét de goede KPN instellingen.
 

Wat merk ik van de simkaart update?
 

Tijdens het ontvangen van de update blijft je toestel het gewoon doen. Is de update op je telefoon ontvangen (duurt ongeveer 10 min), dan kan het zijn dat de netwerkverbinding met je toestel wordt verbroken en kan je niet meer bellen en internetten. Als je al aan het bellen bent, wordt mogelijk de verbinding verbroken. Nadat je het toestel opnieuw hebt opgestart, heb je weer netwerkverbinding en kan je weer bellen en internetten. Je telefoonnummer of pincode blijven hetzelfde. 

 

Wat als de simupdate niet lukt?
 

We doen er alles aan om het updaten van je simkaart zo soepel mogelijk te laten verlopen. Werkt toch je verbinding niet meer na de update? Doorloop dan deze stappen:

  • Start je toestel opnieuw op
  • Start je toestel nóg een keer opnieuw op (voor de tweede keer) 

Na 10 minuten doet je verbinding het weer en ben je weer bereikbaar. Is dat toch niet het geval? Dan zijn er verschillende mogelijkheden. 

Als je langs de KPN winkel in jouw buurt gaat, krijg je direct een nieuwe simkaart mee. Dat is de snelste oplossing. Anders is optie twee om een nieuwe simkaart aan te vragen, dat kan je gemakkelijk online doen. Heb je nog vragen? Laat het ons gerust hier onder het topic weten.

Let op: Is het absoluut noodzakelijk dat je bereikbaar blijft en geen moment zonder verbinding zit op de dag dat jouw simkaart de update krijgt? Dat is geen probleem. Vraag dan uiterlijk 3 werkdagen van te voren zelf een simkaart aan via MijnKPN of via kpn.com/vervangjesimkaart.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

196 reacties

Reputatie 2

Mooi is dit.... not :-(

Na de automatische update kan ik ineens niet meer bellen. Ik schijn nu een nieuwe simkaart nodig te hebben. Die is er over 2 dagen...

Niet zo klantvriendelijk om me hier niet vooraf op te wijzen in de email die ik heb ontvangen. Ik zie net dat als je vanuit die email doorklikt naar de kpn website dat er wel staat dat als je een oude simkaart hebt dat je die vooraf moet vervangen. Maar dit hoort in de email te staan. Knp kan niet verwachten dat ik doorklik, ik had immers geen reden om problemen te verwachten. En hoe weet ik zelf dan dat mijn simkaart te oud is voor wat kpn wil?

Nu kan ik 2 dagen niet bellen danzij Kpn. 

Telfort, waar ben je gebleven!!! :`-(


helemaal mee eens, help!!!!

Net maanden gedoe gehad met interactieve tv en nu een nieuwe sim en nieuwe instellingen, ik hou mn hart vast..

In 3 jaar tijd 45 eurocent verhoging op mijn mobiele abonnement, toen Telfort kpn werd gelijk 30 cent erbij..

 

Inderdaad.. Telfort waar ben je gebleven!!!

 

Met mijn mobiel ga ik nu ZEKER overstappen..

Na de update kreeg ik geen service op mijn scherm te zien.

ik heb mijn IPhone toen opnieuw opgestart en daarna de instructies opgevolgd om 4 G Volte en WiFi bellen te activeren!

Leuk KPN,

een gelukte update van SIM maar niet meer gebeld kunnen worden. :sweat:  Afgelopen woensdag hebben mijn vrouw en ik beiden een update van de SIM gekregen helaas kwamen we er vrijdagavond er achter dat we beiden niet gebeld konden worden. En dus niet bereikbaar voor het ziekenhuis en werk. En krijgen na twee werkdagen een nieuwe SIM opgestuurd. Dus voor dat de SIM binnen is een week niet gebeld kunnen worden.

Bedankt KPN als we dat hadden geweten hadden we preventief een andere SIM aangevraagd.

We hebben de mails in batches gestuurd, dus niet iedereen heeft de mail op hetzelfde moment ontvangen. De mail is uit de deur gegaan tussen 15 maart - 31 maart. 
 


Ik heb nog een Telfort simkaart, maar geen mail ontvangen.  Volgens mij ook nog geen update.

En wat houdt niet kunnen internetbankieren (ING) in? App niet te gebruiken, niet kunnen inloggen in MijnING, niet draadloos betalen met telefoon?

Reputatie 7
Badge +20

@Vlijm Ik heb zo snel niet inzichtelijk waarom jij geen bericht/update hebt gehad. Als je wilt kun je via hier: een nieuwe KPN simkaart aanvragen.
ik denk dat het internetbankieren tijdelijk niet werkt vanwege ING's veiligheidsbeleid bij het wisselen van simkaart. Meer informatie daarover kun je vinden op de ING website 

@Thomas

Bedankt voor je snelle reactie.

Dat ik geen mail of SMS heb ontvangen betekent dat mijn simkaart niet bijgewerkt is? En ook niet meer bijgewerkt gaat worden?

En wat betreft ING was niet de vraag waarom, maar wat er die 2 dagen niet werkt.

 

Reputatie 7
Badge +20

Dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen, voor specifieke details daarover kun je bij de ING terecht maar ik lees “internetbankieren” en ga er vanuit dat het om zowél internetbankieren als de ING app gaat. Dit is gelukkig maar 12 uur tegenwoordig en geen twee dagen. Aldus de ING website.

Als je helemaal geen mail of sms gehad hebt zul je de update nu niet krijgen maar waarschijnlijk later. Als je daar niet op wilt wachten kun je het beste een nieuwe simkaart aanvragen via de link die ik eerder stuurde.
Op http://kpn.com/simupdate staat hier meer informatie over.

@Thomas

Wederom bedankt voor je snelle reactie.
Kan je wel aangeven tot wanneer de uitrol van de update loopt?

 

Reputatie 7
Badge +20

Geen probleem hoor @Vlijm ! Helaas heb ik daar geen concrete informatie over.

woensdag 07-04 zou de kpn mijn mobiele simkaart updaten om 11.00 uur.

niemand kan mij sinsdien bellen, wat is er gebeurd ??? ik kom er vandaag pas achter.

mijn nummer is: Adriana Dijkhuijsen

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

@TVwerktniet28mei  Het is niet handig om deze gegevens op een openbaar forum te plaatsen. Die gegevens kun je beter invullen in je profiel van dit forum, zodat die alleen zichtbaar zijn voor de moderatoren van KPN op dit forum. Tevens kun je beter je topic in een nieuw bericht plaatsen.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @TVwerktniet28mei, wat rot dit! Heb je inmiddels op een andere manier contact met ons gehad? Mocht het nog niet werken, kan je het beste een nieuwe simkaart aanvragen via MijnKPN of via de winkel. 

Ik bleek na overzetten van Telfort naar KPN na een aantal dagen opeens niet telefonisch meer bereikbaar. Ik kreeg van verschillende mensen die mij probeerde te bereiken de vraag wat mijn nieuwe nummer was want ze kregen mij niet te pakken of een vrouw aan de lijn. Toen zelf via ons vaste nummer mijn mobiel nummer gebeld en inderdaad mijn telefoon ging niet over maar kreeg een jongedame aan de lijn. Ik gevraagd wat haar nummer was en dat was totaal verschillend met de mijne??? Inmiddels was ik al ruim twee weken niet meer telefonische bereikbaar. Ik KPN gebeld wat er aan de hand was?? De klantenservice medewerker heeft toen geprobeerd mij te bellen en kwam er ook achter dat hij een dame aan de telefoon kreeg. Hij begreep hier niets van en niemand bij de klantenservice??? Nog nooit meegemaakt. We zullen u een nieuwe simkaart sturen zijn hij. Hoe lang dit ging duren kon hij me echter niet vertellen. Ondertussen ben ik dus al die tijd niet bereikbaar en totaal geen excuses voor dit onstane ongemak gemaakt door KPN.

Reputatie 7
Badge +16

Wat een vreemde situatie, @Eric S. en op zijn minst heel vervelend dat jij nu niet bereikbaar bent: zeker onze excuses hiervoor!

Zoals je de situatie nu schetst, ben ik dat ook niet eerder tegen gekomen en ik wil voorstellen dat wij met je meekijken. Dat kunnen we doen aan de hand van jouw klantgegevens: wil je deze invullen in jouw Forum profiel? Daar staan de gegevens niet openbaar maar zijn alleen in te zien door jou en de KPN moderators. Vul jij je 06 nummer, klantnummer, geboortedatum in èn, als je deze genoteerd hebt, het nummer van de jongedame? Graag hier ook een seintje als jij de gegevens ingevuld hebt, dan kijken wij met je mee.

In de regel is het zo dat als je een vervangende simkaart aanvraagt via onze klantenservice of via MijnKPN, je deze binnen 2 werkdagen ontvangt. Regel je een vervangende simkaart in één van onze winkels, dan krijg je de simkaart direct geactiveerd mee.

 

Sinds ik vorige week een update heb gehad van mijn Telfort simkaart, werkt mijn nummerherkenning niet meer. Na de update, zoals aangegeven, toestel opnieuw opgestart en sindsdien geen nummerherkenning. KLantenservice gebeld maar ook hier kon de jongeman die ik sprak geen reden voor bedenken, alleen dat ik maar even moest proberen de simkaart er uit en weer in te doen. Ook dit hielp niet, instellingen staan goed. Wat nu KPN?

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @Rowijn hebben we het hier over inkomende of uitgaande nummerweergave? Als je jouw profiel invult ga ik eens kijken in onze systemen of ik wat kan vinden waardoor dit komt.

Hi  @Jeroen_dB KPN , het gaat om de uitgaande nummerherkenning. Heb mijn profiel ingevuld. 

@Jeroen_dB  het is gelukt na de wijziging in de netwerkinstellingen. Dank je wel voor de service 👍

Reputatie 7
Badge +19

Fijn om te horen @Rowijn 

Zelfde probleem als Rowijn, uitgaande nummerherkenning werkt niet meer na update van simkaart van Telfort naar KPN. Uit de voorgaande conversatie kan ik niet opmaken waar er iets gewijzigd dient te worden. Toestel al meerdere malen opnieuw opgestart. Nummerherkenning uit- en aangezet. Blijft anoniem bij ontvanger.

@DaionJohn KPN heeft zelf een wijziging aangebracht omtrent mijn probleem. Daarna was het goed. Succes.

@DaionJohn KPN heeft zelf een wijziging aangebracht omtrent mijn probleem. Daarna was het goed. Succes.

Dank voor het antwoord @Rowijn, ik wacht af.

Reputatie 7
Badge +17

Aangepast in de netwerkinstellingen @DaionJohn! Kun je je toestel uit-/ en aanzetten? Hierna wordt je nummer weer goed doorgegeven. :blush:

Aangepast in de netwerkinstellingen @DaionJohn! Kun je je toestel uit-/ en aanzetten? Hierna wordt je nummer weer goed doorgegeven. :blush:

Bedankt @Lisa, mensen weten weer wie ik ben.

Reputatie 2

Wat is de doorlooptijd van de Telfort simkaart update? Met mijn Telfort simkaart heb ik nog geen melding ontvangen, dat deze wordt omgezet naar KPN mogelijkheden. Als ik een melding gemist zou hebben, hoe kan ik zien of de update op mijn telefoon/sim al heeft plaatsgevonden.