Verlengen van je mobiele abonnement

  • 17 November 2016
  • 256 reacties
  • 27404 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

256 reacties

Bedankt voor je snelle antwoord! Helaas is het niet het antwoord waar ik op hoopte. Misschien is het een idee om bestaande klanten op de hoogte te stellen dat er nieuwe abo's aan zitten te komen, bijv. op de bestelpagina voor verlenging, en/of per e-mail. Het voelt nu een beetje alsof ik benadeeld word voor het op tijd verlengen van mijn sim-only abo; in tegenstelling tot een verlenging met toestel heb ik er immers ook geen voordeel aan dat ik vroeger verlengd heb.
Reputatie 7
Badge +30
Ik snap helemaal wat je zegt! Helaas wisten wij zelf ook nog niet dat het eraan zat te komen. Dat wordt meestal een paar dagen van tevoren bekend gemaakt. Hopelijk ben je in ieder geval tevreden met het abonnement waarvoor je hebt gekozen.
Ik geloof graag dat jullie bij Webcare pas laat wisten dat er nieuwe abo's aankwamen 🙂 Dat neemt niet weg dat er binnen KPN al langere tijd aan werd gewerkt, en dat er dus de mogelijkheid was om bestaande klanten te informeren bij het verlengen. Al helemaal bij sim-only lijkt me dat geen gek idee.

Helaas is dit niet de eerste keer dat ik "gedoe" heb met mijn KPN-abo's. Ik ga de komende tijd maar eens nadenken over het volgende KPN-abo dat in dit huishouden afloopt, misschien wordt het maar eens tijd om de groene simkaart door een andere kleur te vervangen 😉 Bedankt voor je vlotte antwoorden in ieder geval!
Goedemorgen,

Ik heb een vraag. Ik heb nog een abonnement van de vroegere Hi (2014) met daarin een Spotify Premium account. Ik heb altijd het abonnement laten doorlopen maar nu twijfel ik om te verlengen en het abonnement om te laten zetten. Ik kan echter in mijn facturen nergens zien dat ik een Spotify account heb? Ook kan ik dus niet selecteren dat ik het om wil zetten in een family account.

Kunnen jullie aangeven of ik mijn Premium account kwijt raak als ik het abonnement wijzig?
Goedemorgen,

Ik heb een vraag. Ik heb nog een abonnement van de vroegere Hi (2014) met daarin een Spotify Premium account. Ik heb altijd het abonnement laten doorlopen maar nu twijfel ik om te verlengen en het abonnement om te laten zetten. Ik kan echter in mijn facturen nergens zien dat ik een Spotify account heb? Ook kan ik dus niet selecteren dat ik het om wil zetten in een family account.

Kunnen jullie aangeven of ik mijn Premium account kwijt raak als ik het abonnement wijzig?

Laat maar, ik heb al gezien dat ik Spotify premium alleen kan houden als ik niets aan mijn abonnement wijzig.
Reputatie 7
Badge +20
Dag @Rob40 Excuus voor de late reactie. Bij een aantal van onze oudere abonnementen hebben we een tijdlang een gratis Spotify Premium-account kunnen aanbieden. Dat kan inmiddels niet meer: je kunt via ons nog wel Spotify afnemen, maar wel tegen betaling. De klanten die nog een ouder abonnement hebben, waaronder jij, behouden hun gratis account zo lang als het betreffende abonnement hebben. Dus, inderdaad, als je je abonnement verlengt zul je er rekening mee moeten houden dat je gratis Premium-account komt te vervallen.
Beste,

wil even melden dat bij een verlenging met een Samsung Galaxy s10e, vermeld wordt dat ik mijn iPhone kan ophalen bij het ophaalpunt 🙃

klein slordigheidje, denk, ik meld het even
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @Oyxopolis, welkom! Dat is inderdaad niet echt netjes. Heb je wel daadwerkelijk een Samsung op kunnen halen? Als je je forumprofiel aanvult met je postcode + huisnummer en 06-nummer, dan kijk ik er in ieder geval even naar.
Reputatie 7
Hey @Oyxopolis, nog geen reactie van je gehad. Is het al gelukt?
Zojuist wil ik mijn sim only verhogen voor meer data.
Tot mijn verbazing betaal ik als bestaande klant dan €3,- euro meer per maand voor 10Gb dan nieuwe klanten die 15Gb afsluiten????

Na een kort telefonisch contact, werd mij zeer vriendelijk uitgelegd dat dit inderdaad zo is en helaas niet anders kan, het contract loopt namelijk nog.
Het lijkt mij niet meer dan normaal dat je bestaande klanten gelijk stelt aan nieuwe klanten.
Jammer dat KPN hier anders over denkt, dan maar op zoek naar een andere provider. Gelukkig zie ik dat er voldoende aanbod is welke ook vele malen goedkoper zijn dan KPN en inmiddels ook een betrouwbaar netwerk hebben.
Hallo @L S ,
binnen 4 maanden vóór einde mobiele contract kun je je abo aanpassen en krijg je een verlenging volgens de dan geldende tarieven en voorwaarden per einde contractdatum.
Binnen je contract overstappen naar een andere provider is duur, je moet namelijk de nog niet-verstreken termijnen plus een boete in één keer aflossen.
Reputatie 7
Badge +30
Welkom, L-S. Jan slaat hier de spijker op de kop. Als je jouw abonnement wijzigt, dan wijzig je hem binnen de opties die golden op het moment dat je abonnement werd afgesloten. Die prijzen kunnen anders zijn dan van de huidige abonnementen.
Hallo,

Ik kon per 8-6-2019 mijn abonnement verlengen. Dit wilde ik vandaag doen. En in eerste instantie kon dat ook, maar omdat ik net mijn abonnement ge-upgrade heb kan dat in eens niet meer en moet ik wachten tot 1 juli. Dit vind ik appart. Toen ik mijn abonnement upgrade via de app kreeg ik geen waarschuwing dat ik dan niet meer kan verlengen. Ik vind dat dit duidelijker mag worden aangeven. Dit is nergens terug te vinden. Zorg dat dit duidelijk wordt aangegeven. Ik had niet ge-upgrade als ik dit wist. Ook de winkel wist van niks. Ik baal hier goed van.

Gerda
Hallo @GerdavanDijk76 ,
Upgraden is al een vorm van verlengen, want je hebt je pakket nu zo ingericht als jij dat nu wilt en kun je voorlopig weer vooruit.
Als je nu per 1 juli je pakket wilt verlengen, wat wil je dan anders doen na de eerstgedane upgrade?
Verlengen hoeft ook niets eens wat als je tevreden bent met je huidige pakket kun je dat ook zo laten en kun je per maand opzeggen. Als je verlengt moet dat pakket wel meer bieden dan je huidige pakket wat betreft mogelijkheden, data, belminuten i.c.m. een aantrekkelijker prijs en heb je meteen weer een vast contract voor 1 of 2 jaar.
Als je er met verlengen niet op vooruit gaat gewoon je huidige pakket houden.
Beste Jan-D,

Ik ga dan ook naar een hoger abonnement, maar die gaat pas over 3/4 maanden in. En ik wilde hem alvast ophogen om de aankomende maanden te overbruggen.
Dat is de reden.

Gerda
Reputatie 7
Badge +30
Ha @GerdavanDijk76, welkom! Om eerlijk te zijn: ik wist dit ook niet. Mijns inziens zou het niet uit moeten maken. Je kunt immers ook een nieuw toestel willen en daarom kiezen voor verlenging. Ik kijk graag met je mee, wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, 06-nummer en evt. klantnummer(s)? Laat hier even weten wanneer je dat gedaan hebt.
Hallo @Marcia_

Ik heb mijn forum profiel ingevuld.

Gerda
Reputatie 7
Badge +21
@GerdavanDijk76, top dankjewel voor de gegevens. Het gaat om het 06-nummer in je Forum profiel? Hier ziet ik namelijk een abonnement dat nog tot december 2020 loopt. Op 23-12-2018 is dit abonnement ingegaan, en het contract is voor 2 jaar afgesloten. Of zit ik nu bij de verkeerde te kijken? Op het adres is dit het enige 06-nummer.

Hoe en waar zag je de datum van 08-06-2019?

Upgraden kan wel, maar het gaat dan pas 1 juli in (in dit geval dan morgen). Omdat de bundels van de 1e tot de laatste van de maand lopen gaan verhogingen altijd op de 1e van de maand in.
@Susan, het gaat om een ander telefoonnummer zal hem op forumprofiel aanpassen.

Gerda
Reputatie 7
Badge +30
Bedankt! Ik heb je gegevens erbij gezocht en navraag gedaan. Blijkt dat je inderdaad na een verhoging ook pas na 31 dagen mag verlengen. Dit was mij niet bekend, sorry daarvoor. Betekent in jouw geval dus dat je nog een maand moet wachten tot de verlenging. Je zou eens kunnen bellen met 0800-0402 en je door laten verbinden met de afdeling Save. Misschien kunnen zij de verhoging annuleren. Als je dit per se wilt voor de aankomende maanden, is dat natuurlijk niet handig. In dat geval zal je voor je verlenging dus nog even moeten wachten. Excuses voor het ongemak!
Hoi, even een vraag: ben je bij verlenging ook vrij om bv. via gsmweb.nl of vergelijkbare website te verlengen of moet dit echt via mijnkpn.com?🤓
Reputatie 7
Badge +30
Moet via KPN! Nee, hoor. 😬 Het staat je helemaal vrij om bij externe partijen te verlengen. Let wel op dat het een legitieme website is. Gsmweb is dat inderdaad!
Mijn SIM-only abbonnement is nog niet afgelopen, ook kan ik nog niet verlengen, maar mijn huidige telefoon wordt steeds slechter.
Ik zou graag een toestel in mijn abbonnement willen opnemen.
Is het mogelijk het contract open te breken en een telefoon toe te voegen?
Reputatie 7
Badge +20
Mijn SIM-only abbonnement is nog niet afgelopen, ook kan ik nog niet verlengen, maar mijn huidige telefoon wordt steeds slechter.
Ik zou graag een toestel in mijn abbonnement willen opnemen.
Is het mogelijk het contract open te breken en een telefoon toe te voegen?

Hallo @e l i n e Er zijn in elk geval meer mogelijk dan eerder. Vroeger was deze optie er niet en moest je echt je contract uitdienen. Nu kan het onder bepaalde voorwaarden wel. Ik raad je aan om snel contact op te nemen met onze klantenservice via 0800-0402 of even te chatten via de website. Dan komt het vast in orde.
Reputatie 7

Mijn SIM-only abbonnement is nog niet afgelopen, ook kan ik nog niet verlengen, maar mijn huidige telefoon wordt steeds slechter.
Ik zou graag een toestel in mijn abbonnement willen opnemen.
Is het mogelijk het contract open te breken en een telefoon toe te voegen?

Er zijn in elk geval meer mogelijk dan eerder. Vroeger was deze optie er niet en moest je echt je contract uitdienen. Nu kan het onder bepaalde voorwaarden wel. Ik raad je aan om snel contact op te nemen met onze klantenservice via 0800-0402 of even te chatten via de website. Dan komt het vast in orde.



@Bart_ Kun jij mij die bepaalde voorwaarden eens pm-en? Hoorde daar vorige week zelfs nog een collega over die dit herkende?
Ik moet nog een jaar om te verlengen, officieel 16 maanden om volledig vrij te zijn,.. Reden; wil van de iPhone af, jeroentje gaat de Android wereld in. Maar het toestel welke ik dan evt wil bieden jullie helaas ook niet in de shop,... De XR is afbetaald, is nu Sim only en blijft denk ik dan Sim only,..